4.7.14

ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΙΣΧΥΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΠΙΓΟΝΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΜΠΕΡΟΥ

 

rounded_corners

Δεκαεννέα ολόκληρα χρόνια από την τελευταία φορά, εκτελέστηκε σήμερα με απόλυτη επιτυχία η άσκηση “ΚΑΜΠΕΡΟΣ 2014″, με άφεση πραγματικών πυρομαχικών αέρος-εδάφους στο Πεδίο Βολής Κρανέας Ελασσόνας, στέλνοντας σαφέστατο και βροντερό μήνυμα προς όλες τις κατευθύνσεις. Η άσκηση με την ομώνυμη κωδική ονομασία, στη μνήμη ενός εκ των πρωτοπόρων της Πολεμικής Αεροπορίας, Υπολοχαγού (ΠΒ) Δημητρίου Καμπέρου, για πολλά χρόνια αποτελούσε μία από τις πλέον σημαίνουσες εκπαιδευτικές δραστηριότητες της ΠΑ, μονοπωλώντας το ενδιαφέρον του ειδικού Τύπου, καθώς προσέφερε μοναδική δυνατότητα καταγραφής της αποτρεπτικής της ισχύος. Η αναβίωσή της εντάσσεται στο γενικότερο πλαίσιο εντατικοποίησης της εκπαίδευσης της ΠΑ, ειδικά μετά την ειλημμένη απόφαση αναβάθμισης της άσκησης “ΗΝΙΟΧΟΣ” και τη φιλοδοξία να εξελιχθεί στην πιο απαιτητική αεροπορική άσκηση της Ευρώπης και της Μεσογείου, στα πρότυπα της αμερικανικής “Red Flag”.

Σκοπός της άσκησης, η επιχειρησιακή εκπαίδευση του προσωπικού των Πολεμικών Μοιρών, Ιπταμένων και Τεχνικών, καθώς επίσης και ο έλεγχος της λειτουργικότητας και αποτελεσματικότητας των οπλικών συστημάτων και όπλων. Η άσκηση περιλάμβανε την εκτέλεση όλων των αεροπορικών αποστολών από το σύνολο των Πολεμικών Μοιρών της ΠΑ, όπως:

  • Αναγνώρισης πεδίου μάχης με χρήση του Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους “ΠΗΓΑΣΟΣ”.
  • Προστασίας και προσβολής στόχου υψηλής αξίας (HVAA Protect/Attack) και εικονική εμπλοκή μαχητικών αεροσκαφών.
  • Εικονικών προσβολών στόχων από σχηματισμούς μαχητικών αεροσκαφών.
  • Εικονικής εγκατάλειψης Ιπτάμενου με ακόλουθη διάσωση του διαφεύγοντα από ελικόπτερο AS-332C1 Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας, με τη συμμετοχή δυνάμεων της 31η Μοίρας Επιχειρήσεων Έρευνας Διάσωσης και επιθετικών ελικοπτέρων AH-64DHA Longbow Apache της 1ης ΤΑΞΑΣ.
  • Επιθετικής αναγνώρισης ακολουθούμενη από προσβολές πυροβόλων.
  • Προσβολής στόχων με άφεση πραγματικών, κατευθυνομένων και μη όπλων, από σχηματισμούς αεροσκαφών και επιθετικών ελικοπτέρων AH-64DHA Longbow Apache με βολές αντιαρματικών βλημάτων Hellfire.
  • Εικονικών εμπλοκών αεροσκαφών από το αντιαεροπορικό σύστημα ΒΕΛΟΣ.

Συνολικά συμμετείχαν 104 ιπτάμενα μέσα καθώς και προσωπικό του Ειδικού Τμήματος Αλεξιπτωτιστών σε ρόλο προκεχωρημένων παρατηρητών -JTAC/FAC (Joint Terminal Attack Controllers/Forward Air Controllers).

Την άσκηση παρακολούθησε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος, συνοδευόμενος από τον Υφυπουργό Εθνικής Άμυνας Ιωάννη Λαμπρόπουλο, τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Μιχαήλ Κωσταράκο, τον Αρχηγό ΓΕΝ Αντιναύαρχο Ευάγγελο Αποστολάκη ΠΝ, τον Αρχηγό ΓΕΑ Αντιπτέραρχο (Ι) Ευάγγελο Τουρνά και τον Αρχηγό ΓΕΣ Αντιστράτηγο Χρίστο Μανωλά καθώς επίσης επίτιμοι Αρχηγοί και εκπρόσωποι της Βουλής των Ελλήνων. Μετά το πέρας της άσκησης, ο Αρχηγός ΓΕΑ απηύθυνε στους συμμετέχοντες το ακόλουθο μήνυμα:

«Με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης της άσκησης “Καμπέρος 2014″, η οποία στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, εκφράζω την ικανοποίησή μου και τα συγχαρητήριά μου σε όλους τους συμμετέχοντες, για τον επαγγελματισμό που επέδειξαν και τις υψηλές επιδόσεις που πέτυχαν.

Ήταν μία επίπονη και μεγάλης διάρκειας προσπάθεια, σε συνέχεια της άσκησης “Ηνίοχος 2014″, κατά την οποία επιβεβαιώθηκε για μια ακόμη φορά τόσο η υψηλή επιχειρησιακή ικανότητα του προσωπικού της Πολεμικής Αεροπορίας, όσο και η αξιοπιστία των αεροσκαφών, των οπλικών συστημάτων και των μέσων υποστήριξης, με εξαιρετικά αποτελέσματα.

Είμαι βέβαιος, ότι τα οφέλη είναι πολλαπλά για όλους εκείνους που σχεδίασαν, προετοίμασαν, συντόνισαν και εκτέλεσαν την άσκηση “Καμπέρος 2014″. Συνεχίζουμε την προσπάθεια προσηλωμένοι στην αρχή “εκπαιδεύσου όπως θα πολεμήσεις”, για να διατηρήσουμε την Πολεμική μας Αεροπορία ψηλά, εκεί που το καθήκον και το χρέος προς την πατρίδα μας ορίζει.

Μπράβο σε όλους σας.»

To

To patch της άσκησης μπροστά σε βόμβα καθοδήγησης λέιζερ GBU-16 αναρτημένη σε αεροσκάφος F-4E PI2000. (via Twitter/Airforce.gr))TRELOKAMPEROS

Ο Υπολοχαγός (ΠΒ) Δημήτριος Καμπέρος ήταν ένας από τους τρεις πρώτους Έλληνες αξιωματικούς που αναχώρησαν το Δεκέμβριο του 1911 για τη Γαλλία προκειμένου να εκπαιδευτούν ως Αεροπόροι στη σχολή των αδελφών Farman, στην Etampes, κοντά στο Παρίσι. Στις 13 Μαΐου 1912 ο Δ. Καμπέρος πραγματοποίησε την πρώτη στρατιωτική πτήση στην Ελλάδα με αεροσκάφος τύπου Henry Farman ΙΙΙ και στις 24-25 Ιουνίου 1912 εκτέλεσε επιτυχημένα τη διαδρομή Φάληρο – Ύδρα – Φάληρο, αφού μετασκεύασε το αεροσκάφος του σε υδροπλάνο, δείχνοντας έτσι τις δυνατότητες χρήσης του αεροπλάνου ως μέσου αεροναυτικής συνεργασίας. Στις 30 Ιουνίου του ίδιου έτους σημειώνει παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας 110km/h σε πτήση με το «Δαίδαλος», όπως είχε βαφτίσει το αεροσκάφος του Καμπέρου ο πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος, και στις 5 Οκτωβρίου 1912 πραγματοποιεί την πρώτη πολεμική αποστολή στα αεροπορικά χρονικά της Ελλάδας, εκτελώντας αναγνώριση των Οθωμανικών στρατευμάτων στην περιοχή της Ελασσόνας. Στις 11 Νοεμβρίου 1912 ο Καμπέρος εκτελεί επιθετική αναγνώριση πετώντας μέχρι τον Αλιάκμονα και ρίχνει βόμβες κατά του εχθρού. Οι δύο αποστολές του Δ. Καμπέρου ήταν οι πρώτες στον ευρωπαϊκό χώρο και οι δεύτερες στον κόσμο σε επίπεδο αναγνώρισης και βομβαρδισμού μετά τις ιταλικές στη Λιβύη με κοινό εχθρό την Τουρκία. Ο παγκόσμιος Tύπος αναφέρεται με διθυράμβους στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία και το ηθικό εξυψώνεται στο μέτωπο. Ο Δ. Καμπέρος αναλαμβάνει διοικητής του «Λόχου Αεροπορίας» με έδρα το αεροδρόμιο Λεμπέτ (Ευκαρπία) κατά τη διάρκεια του Β΄Βαλκανικού Πολέμου και αργότερα διοικητής της Σχολής Ικάρων. Πρωτοπόρος και στη μέθοδο εκπαίδευσης, τα «καμπερόπαιδα» αγαπούσαν και θαύμαζαν τον δάσκαλό τους. Στις 20 Ιουλίου 1934 πραγματοποιεί την τελευταία του πτήση με αεροπλάνο Avro των 180 ίππων, ως απάντηση στην επίδειξη που είχαν πραγματοποιήσει, με περίτεχνες ακροβασίες, Άγγλοι αεροπόροι. Από το ρεπορτάζ της εποχής: «Μεταξύ των άλλων ο κ. Καμπέρος έκαμεν επανειλημμένως κατακορύφως το σχήμα οκτώ, ανόρθωσιν και ανάποδο λούπινγκ, λούπινγκ με βραδείαν περιστροφήν και σπινάρισμα καθώς και πτήσιν ανάστροφον». Η εφημερίδα σημειώνει ότι τέτοιους ελιγμούς μόνο ο Γάλλος Ντετρουαγιέ είχε κατορθώσει, αλλά με πολύ ισχυρότερο αεροπλάνο (των 500 ίππων). Το απαράμιλλο θάρρος, ο απρόβλεπτος χαρακτήρας και η ριψοκίνδυνη συμπεριφορά του στον αέρα του χάρισαν το παρανόμι «Τρελλοκαμπέρος», το οποίο έχει μείνει μέχρι σήμερα στον καθημερινό μας λόγο.

 

e-amyna

No comments:

Post a Comment