30.12.15

ΕΝ ΛΙΔΟΡΙΚΙΩ ...ΛΑΜΠΡΙΑΤΙΚΑ “ ΤΡΙΖΑΤΑ “ ΑΣΠΡΑ ΠΑΠΟΥΤΣΙΑ …


ΟΣΑ  ΘΥΜΑΜΑΙ

.Δεκαπενταύγουστος , Βελούχι, μαγαζί Θαν. Φάκου, Φαλιαμπάρας,Κ.Κοντογιάννης , βιολί, Κ.Πίτσιος,Κιθάρα ,Νίκος  Σιδηρόπουλοος , ακκορντεόν  .

   Δεκαετία του ‘50 , Δεκαπενταύγουστος  ο  αείμνηστος Θαν. Πίτσιος – Φαλιαμπάρας  με την  κομπανία  του παίζουν  στο  μαγαζί  του  Θανάση  Φάκου . Θαν. Πίτσιος – κλαρίνο , Κ.Κοντογιάννης , βιολί , Κ.Πίτσιος – κιθάρα , Νίκος Σιδηρόπουλος  - ακορντεόν .
    Περνώντας  οι  Χριστουγεννοπρωτοχρονιάτικες  γιορτές , οι..” γιορτάδες “ όπως  λέγαμε  τότε  , στα  παιδικά  μας  μυαλά , καρφώνονταν  oι ..” επόμενες “  διακοπές του  Πάσχα , που  θα  κλείναν τα  σχολεία και που  οι  γονείς  μας  είχαν δεν  είχαν , μπορούσαν δεν  μπορούσαν , όλο  και  κάποιο  καινούργιο  ρούχο  θα  μας  έπαιρναν , αλλά  κυρίως όταν  υπήρχε η  δυνατότητα , μας  έπαιρναν τα  Λαμπριάτικα παπούτσια , που  τα  φορούσαμε τη  Λαμπρή και  καμαρώναμε  σαν γύφτικα σκεπάρνια .
   Εγώ  στο  θέμα  αυτό , των  παπουτσιών  δηλαδή  ήμουνα πολύ  τυχερός , γιατί στο σπίτι μας , που  ήταν  η  αστυνομία , υπήρχε  εκεί  ένα  ξεχωριστό  δωματιάκι , που  είχε και  τη  σκάλα  για  την  ταράτσα , και  το  είχε  νοικιάσει  η  μάνα μου με..αντιπαροχή παπουτσιών , στον  αγαπημένο της  ξάδερφο Θανάση Πίτσιο – Φαλιαμπάρα , που  ήταν  και μουσικός , έπαιζε  κλαρίνο , κάπως  έτσι  λοιπόν  γινόταν και  τα  ενοίκια τα  κλείναμε  σε  παπούτσια .
   Προσωπικά  δεν  πολυχαλούσα  παπούτσια , παρότι όλη  μέρα  ξημεροβραδιαζόμουνα στις  Λάκκες παίζοντας  μπάλα , αντίθετα  ο  Γιώργος , που δεν  έπαιξε  ποτέ του  μπάλα , σε  λίγο  καιρό  τα  είχε  ξεχαρβαλώσει , ενώ  τα  δικά μου  ήταν  ακόμα ..σχεδόν  καινούργια , γι’αυτό  και  έφτιαχνα κάθε  δυο  χρόνια και  δεν  ξέρω  το  γιατί  αλλά , βλέποντας  στο τσαγκάρικο ένα δέμα  με  άσπρο  δέρμα , τότε φορούσαν  και  άσπρα  παπούτσια , είπα  στον  μπάρμπα Θανάση , να  μου  φτιάξει και  τα  δικά  μου  άσπρα .
    Ο  μπάρμπα  Θανάσης δεν  είχε  αντίρρηση , μου  πήρε  τα  μέτρα και  ξεκίνησε  τις  εργασίες από νωρίς  για  να  είμαστε  εντάξει στις  προθεσμίες  μας . Εγώ κάθε  πρωί περνούσα  και  τα  καμάρωνα  όπως  ήταν  στα  καλαπόδια και περίμενα  πότε  θα  μου  πει ο  μάστορας να  κάνουμε  πρόβα .

Λιδορίκι , 10ετία  του  '50 , οι.." ΓΑΜΠΡΟΙ ΤΗΣ ..ΕΥΤΥΧΙΑΣ  " της  εποχής  εκείνης , τέσσερι  φίλοι και..συμμαθητες περίπου , στο  γήπεδο  στις  Λάκκες , από  αριστερά ο Θανάσης Γούρας , Τάκης ( Δημήτρης ) Ανδρίτσος , Χρήστος  Ευσταθίου  και  η..ταπεινότητά  μου  με  τα  " άσπρα ..τριζάτα  παπούτσια  " ..τρομάρα  μου..!!!

   Κάποια  στιγμή  έγινε  κι’ αυτό , κάναμε  την  πρόβα , οπότε  τον  ρώτησα αν  μπορεί  να  τα  κάνει τριζάτα , ξέρετε  , με το  βάδισμα δεν  ξέρω  πως  και  γιατί τα  παπούτσια έτριζαν και  κάνανε  περισσότερη  φιγούρα .
   Συμφώνησε ο  μπάρμπα Θανάσης και  τότε  τον  ρώτησα πως γίνεται και  τρίζουν  τα  παπούτσια , αλλά  ο μάστορας δεν  μου  εξήγησε , και  έμεινα  με  την  απορία , ενώ  εμμέσως πλην  σαφώς ο  μπάρμπα Θανάσης , άφησε  να  καταλάβω πως ήταν  σοβαρή  δουλειά , χωρίς βέβαια να  μου  λέει τι  ακριβώς γινόταν .
    Έτσι , κάθε  φορά  που  μου ‘φτιαχνε παπούτσια , τον  ρωτούσα  πως  γίνεται  το  τρίξιμο , αλλά αυτός τίποτα  , άφηνε να  πλανιέται ένα…μυστήριο .
   Πέρασαν  τα  χρόνια , κατεβήκαμε  στην  Αθήνα , και  φυσικά  δεν  έφτιαχνα  παπούτσια  παραγγελία , αλλά το  τρίξιμο  μου  είχε  μείνει , ήθελα  να  μάθω , αλλά  πως ;
   Εν τω  μεταξύ ο  μπάρμπα  Θανάσης έφυγε  απ’ τη  ζωή και  πήρε  μαζί  του το  μυστικό . Πριν  όμως  μερικά  χρόνια μπαίνοντας  στο  τσαγκάρικο του  Μπάμπη  του  Κλώσσα , εκεί στο  Αλωνάκι , πιάσαμε  την  κουβέντα , είπαμε  ένα  σωρό , οπότε  θυμήθηκα  τα  τριζάτα τα  παπούτσια και  βρήκα  ευκαιρία , να  μάθω  απ’ τον  Μπάμπη το  μυστικό .
   Του  εξήγησα  λοιπόν  για  τα  παπούτσια  μου  τα  τριζάτα , και του ζήτησα  να  μου  πει , τι  κάνει τα  παπούτσια  να  τρίζουν και  περίμενα  ποιός  ξέρει  τι  θα  μου  πει , αυτός  βέβαια κατάλαβε  και  χαμογελώντας πήγε  και  έφερε  ένα  ΄μικρούλι  κομματάκι δέρμα , μου  το ‘δειξε κι μου  είπε  γελώντας , πως  αυτό  κάνει  όλη  τη  δουλειά. Το  βάζουν μέσα , πριν απ’ τη  σόλα και βαδίζοντας  αυτό  λυγίζει..τρίζοντας ..
    Έτσι λύθηκε το  μυστήριο , έστω και μετά από  55  χρόνια και  φυσικά όταν  περνούσα  απ’ το  μαγαζί  του  Μπάμπη , μαζί  με  τα  άλλα  . λέγαμε  και  για  τα  τριζάτα  μου  παπούτσια .
    ΧΡΟΝΙΑ  ΠΟΛΛΑ  ΚΑΛΗ  ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ  ΚΑΙ  ΕΥΤΥΧΕΣ  ΤΟ.." ΝΕΟΝ ΕΤΟΣ " ΟΠΩΣ  ΛΕΓΑΑΜΕ  ΠΑΛΙΌΤΕΡΑ ..Κ.Κ.-.
  www.lidoriki.com 
      

No comments: