Προσκλητήριο σε Γερμα-νούς επιχειρηματίες να έλθουν και να επενδύσουν σε projects τουριστικού ενδιαφέροντος
Του Λεωνίδα Λιάμη
Ψήφο εμπιστοσύνης, αν και με κάποια επιφυλακτικότητα λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, δίνουν στον ελληνικό τουρισμό Γερμανοί και Βρετανοί. Δύο από τις σημαντικότερες αγορές για την Ελλάδα που το 2011 συνέβαλαν στη μεγάλη αύξηση της κίνησης προς τη χώρα μας.
Συγκεκριμένα: Η κρίση στην ελληνική οικονομία και οι παροδικές οξύνσεις στις διμερείς κοινωνικές σχέσεις, συνεπεία, κυρίως, προκλητικών δημοσιευμάτων στο γερμανικό Τύπο, δεν απέτρεψαν τελικά τους Γερμανούς τουρίστες από το να ταξιδέψουν στην Ελλάδα για τις καλοκαιρινές τους διακοπές.
Ανοδος αφίξεων
Είναι χαρακτηριστικό πως στο πρώτο οκτάμηνο του 2011, βάσει στοιχείων που παρουσίασε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης και αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας, οι αφίξεις των Γερμανών τουριστών κατέγραψαν άνοδο 13,3%, ενώ αντίστοιχα τα έσοδα από τη συγκεκριμένη αγορά αυξήθηκαν 11,8%, φθάνοντας στα 1,2 δισ. ευρώ. «Η Γερμανία είναι η σημαντικότερη αγορά για τον ελληνικό τουρισμό και μας τροφοδοτεί με πάνω από 2 εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο από το 2007 και μετά», επισήμανε ο κ. Αρ. Θωμόπουλος, στο πλαίσιο των εργασιών της πρόσφατης 2ης Ελληνογερμανικής Συνάντησης, που έλαβε χώρα στη Θεσσαλονίκη.
Ορμώμενος, μάλιστα, από σχετική αναφορά του επιτετραμμένου στη γερμανική πρεσβεία στην Αθήνα ότι «οι εικόνες στο Σύνταγμα, με τις φωτιές αλλά και τις απεργίες, έστειλαν ένα ανησυχητικό μήνυμα στο εξωτερικό», ο κ. Θωμόπουλος παραδέχθηκε το πρόβλημα ,αλλά έσπευσε να τονίσει ότι «η Ελλάδα είναι ασφαλής προορισμός».
Επενδύστε
Προσκάλεσε, μάλιστα, τους Γερμανούς επιχειρηματίες να έρθουν και να επενδύσουν στον ελληνικό τουρισμό, στέλνοντας ένα ισχυρό μήνυμα στη διεθνή κοινότητα ότι «η Γερμανία είναι εδώ και στηρίζει την Ελλάδα», ενώ παράλληλα σημείωσε και την ανάγκη σύναψης διμερών συμφωνιών που θα αποσκοπούν στην επέκταση της τουριστικής περιόδου, μέσα από πρωτοβουλίες για συνέδρια, ταξίδια κινήτρων, επισκέψεις city break κ.λπ.
Για τη γενικότερη πορεία της εγχώριας τουριστικής βιομηχανίας το 2011, εξάλλου, ο αντιπρόεδρος της ΠΟΞ εξέφρασε την άποψη ότι «ο ελληνικός τουρισμός άντεξε το τσουνάμι της κρίσης» και εκτίμησε πως η αύξηση στις αφίξεις θα είναι σε διψήφιο ποσοστό. «Είναι ένα πολύ ενθαρρυντικό στοιχείο, αλλά δεν πρέπει να εφησυχάσουμε, γιατί εκτός της επιδείνωσης της διεθνούς κρίσης, πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι θα ανακάμψουν και οι χώρες της Αραβικής Άνοιξης, στη Βόρεια Αφρική». Δεν παρέλειψε να στηλιτεύσει πράγμα που έκαναν και οι Γερμανοί συνομιλητές του- και το γεγονός ότι «απουσιάζει μια εθνική στρατηγική για τον τουριστικό τομέα, αν κι ο κλάδος συνεισφέρει με 20% του ΑΕΠ».
Σε ό,τι αφορά τη Βρετανία, κατά τη διάρκεια της τουριστικής έκθεσης World Travel Market στο Λονδίνο, στελέχη της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών - Αττικής (ΕΞΑΑ) και της Εταιρείας Τουριστικής και Οικονομικής Ανάπτυξης του Δήμου Αθηναίων (ΕΤΟΑΑ) εξέφραζαν την ικανοποίησή τους για το διερευνητικό ενδιαφέρον των Βρετανών κυρίως για τον τουριστικό προορισμό της Αθήνας. Το κλίμα αβεβαιότητας προκύπτει, πάντως στη βρετανική αγορά από την ύφεση παγκοσμίως. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 38% των Βρετανών πολιτών δεν πραγματοποίησε ταξίδι διακοπών φέτος, ενώ πάνω από 30% δηλώνει ότι θα ταξιδεύει λιγότερο στο εξής.
No comments:
Post a Comment