15.12.09

ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΩΝ ΒΑΡ’ΣΙΩΤΩΝ …

 

27...ΧΡΟΝΙΑ...ΠΡΙΝ.....

Στο 11ο φύλλο του ΛΙΔΩΡΙΚΙΟΥ του Οκτωβρίου 1982 , φιλοξενείται μιά επιστολή του Γεωργίου Πέτρου , απ' το Σικάγο , που αναφέρεται στη...μάχη των ..αεροστάτων , με τον τίτλο : " ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΩΝ..ΒΑΡΣΙΩΤΩΝ ! " Eπειδή έχει άμεση σχέση με την...αεροστατική..μας αφήγηση , και παρουσιάζει ένα πραγματικό ΄, σχετικό , περιστατικό και μάλιστα από..πρώτο χέρι , το δημοσιεύουμε και λίαν προσεχώς θα σας δώσουμε και την περιγραφή του αξέχαστου..Καφτανιαλέκου , που σας υποσχεθήκαμε..άλλωστε :

" Αγαπητέ Γιώργο , γειά σου .
Με την εφημερίδα σου , μου θυμίζεις σε κάθε φύλλο , τα παιδικά μου χρόνια ! Ιδιαίτερα με τα δημοσιεύματα του φίλου μου του Αλέκου Κωστάκη .
Πάνω , μάλιστα , στο τελευταίο του δημοσίευμα γιά τα αερόστατα ,έχω να προσθέσω τούτα :
Εγώ ο ίδιος πήρα από τους Κάτω Μαχαλιώτες ένα αερόστατο το 1937 .
Ήταν ένα μεγάλο αερόστατο με 24 κόλλες , που πήγε τόσο ψηλά ώστε κρύφτηκε μέσα στα σύννεφα και έπεσε στα Ζεστόπια .
Εκεί είχαμε καρτέρι οι Βαρσιώτες , το έπιασα εγώ και οι αντίπαλοι με πήραν κυνηγώντας . Ήταν , θυμάμαι , ο μακαρίτης ο Μήτσος Μαλάμος , ο Χρήστος Γατάκης και άλλοι πολλοί .
Μου φώναζαν από κοντά να τους το δώσω και να μου δώσουν ένα τάλληρο -ποσό μεγάλο γιά την εποχή -αλλά εγώ , τίποτα . Το κατόρθωμα των Βαρσιωτών και το ταπείνωμα των Κάτω Μαχαλιωτών ήταν πιό σημαντικά !!
Έτρεχα , λοιπόν , εγώ , έτρεχαν κι' αυτοί ξοπίσω μου και το κυνήγι εξακολούθησε πέρα στο Παλιοχώρι και κάτω προς τον Κόστεβο ,μέχρι που σκοτείνιασε και μ' έχασαν . Αλλοιώς δε σταμάταγαν...
Τι εποχές υπέροχες που ήταν εκείνες , και με πόα λίγα νοιώθαμε χαρά....
Τώρα ; Ποιό παιδι θάτρεχε τη ..μισή Γκιώνα γιά είκοσιτέσσερες κόλλες χαρτί και την τιμή των Βαρσιωτών ;
Καλά Χριστούγεννα και θερμές ευχές σε σένα κι' όλους τους Συμπατριώτες μας .


Γεώργιος Πέτρου ."

Σικάγο .


   Καταλάβατε , περίπου , αδέρφια τι γινόταν τότε με τον..αεροστατοανταγωνισμό , μεταξύ , κυρίως , Βαρσιωτών και Κάτω Μαχαλιωτών , Ομηρικές...μάχες , κι' έτσι και σου παίρναν το ..αερόστατο ; καλύτερα να ' μπαινες σαράντα οργιές μεσ' τη γης , πούλεγε κι' η μακαρίτισσα η μάνα μου .
   Σας οφείλουμε μιά συνοπτική περιγραφή του πανέμορφου αυτού εθίμου , απ' τις σχετικές αφηγήσεις του αξέχαστου Λιδορικιώτη και φίλου , του Αλέκου Κωστάκη , θα τη...συναρμολογήσουμε..πρεπόντως , και αποδίδοντας , όσο καλύτερα μπορούμε το ύφος και τη...παθιασμένη..Λιδορικιωτο..φλόγα του Αλέκου , θα την δημοσιεύσουμε , σύντομα....δεν σας κρύβω δε , πως κάνουμε αγώνα να βρούμε και σχετικό..φωτογραφικό υλικό , θάναι πραγματικά...πολύτιμο.....K.-

 

                    Καλό σας  βράδυ…..Κ.-

No comments: