16.8.12

ΚΑΛΑ..ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ , ΔΕΝ ΡΩΤΑΝΕ ;


IMG  
( Κάντε  κλικ για  μεγεθυνση )
Ματαξανα..χτύπησε Αυγουστιάτικα  , αγαπημένοι  μου  φίλοι , η  γνωστή…” στοά  των εγγραμμάτων “ !!!
   Μετά  την  “ αναβίωση “ της “ Γιορτής  της..τραχανόπιτας “ , αλήθεια  ξέρει  κανένας  σας κάτι  γι΄αυτή τη…γιορτή , που  εφευρέθηκε  πρόσφατα ; , για  ευνοήτους ..λόγους , και  τα  χίλια  μύρια  άλλα , που  αναφέρονται  στην “ συλλεκτική “ μονοσέλιδη ανακοίνωση – πρόγραμμα , διαβάσαμε   στην  προτελευταία παράγραφο  και  τον  εξής…” χρησμό “ , τον οποίο  αντιγράφουμε  επακριβώς :
…..” Στη  συνέχεια ο Σύνδεσμος θα  δεξιωθεί των επισήμων και  του Ι.Κλήρου στο  αρχονταρίκι της  εκκλησίας  μας . “
 ( Τι  άραγε  θέλει  να  πει  ο…ποιητής ; )
    Και  στην  κορφή…” κανέλλα “ , θα  συμπληρώναμε εμείς , έτσι  για  να  βγαίνει  κάποιο ..” νόημα “ …
   Περβόλι , όπως  πάντα , η  ανακοίνωση , και  τι  δεν  μας  λέει , για..τραχανόπιτες , για  λαμπαδηφορία  για ..δεξίωση στο  αρχονταρίκι , για  γιορτές  και…πανηγύρια , για..εμπνευσμένους ιστορικούς  ..λόγους , καραγκιόζηδες , λουλουδούδες , λουκουμάδες κ.λ.π και  μέσα σε  όλα  αυτά , προφανώς  για..” κράχτη “ , πετάμε και  ολίγον…” ολοκαύτωμα “ γιορτάζοντας , όπως  κάθε  χρόνο το…” κάψιμο “ του  χωριού μας , ήμαρτον , καταντήσαμε  την  θλιβερότερη  ημέρα  της  Λιδορικιώτικης ιστορίας , “κινητή  ..γιορτή “ μαζί με  την..ανύπαρκτη γιορτή  της..” τραχανόπιτας “ , που  Θεός  ξέρει , που  και  πως  την..ανακάλυψαν και την  παρουσιάζουν σαν το..όγδοο θαύμα ..
   Τέλος  πάντων , Ελλάδα  είναι  εδώ , ο  καθένας ό,τι  θέλει  κάνει κι΄ό,τι θέλει  δηλώνει  πως  είναι , αλλά θέματα σαν  το  κάψιμο  του  χωριού μας , δεν  μπορεί  ο ΄” πάσα..πικραμένος “  να  το  χρησιμοποιεί  κατά  το…” δοκούν “για λόγους………( μπιπ..μπιπ )
   Βέβαια είναι  πολλά  τα..” κουλά “ στο “ Πολιτιστικό  “ αυτό  τριήμερο , αλλά το  “ ολοκαύτωμα “ καίει , όταν  μάλιστα  ομιλητής  θα  είναι  ο διακεκριμένος ιστορικός , και  όχι..μόνον , ιερομόναχος Χρύσανθος Καρατζαφέρης που  ιερουργεί  στο  χωριό μας ..
  Δεν  μπορούμε  να  καταλάβουμε πως  το  έχει  δει η..γνωστή τρόϊκα , αλλά όλα  αυτά  με  τα  οποία ..καταπιάνονται , ευτελίζοντάς  τα , δεν  είναι  προσωπικά  θέματα , αλλά της  Λιδορικιώτικης  κοινωνίας , που ΦΑΝΕΡΑ , ΚΑΘΑΡΑ  ΚΑΙ..ΞΑΣΤΕΡΑ , έχει  γυρίσει  την  πλάτη  στα..καμώματα αυτά , το  κακό  όμως  γίνεται αφού οι  ξένοι , αφ’ ενός ..διασκεδάζουν διαβάζοντας όλα  αυτά , αλλά  απ’ την  άλλη , βλέποντας Σύνδεσμος  Λιδορικιωτών η “ Γκιώνα “ , πιστεύουν  πως  έχουν  να  κάνουν με  τους  Λιδορικιώτες , μη  γνωρίζοντας  φυσικά πως ο..” Σύνδεσμος “ δεν  είναι  παρά  μια  μικρή  ομάδα ..” εμμενόντων “ για  πολλούς  και  διαφόρους  λόγους ..
  Ύστερα , δεν  σας  λέει  κάτι , το  γεγονός ότι κανένας  Λιδορικιώτης δεν  δέχτηκε να  συμμετάσχει στην..παράσταση και  να  μιλήσει για  το  ολοκαύτωμα και..” επιστρατεύτηκε “ ο  ιερομόναχος , φορώντας  τη..στολή  του  ιστορικού ;
Πολλά τα  ερωτήματα  που  υπάρχουν φέτος  στα ήδη..υπάρχοντα , πέρυσι  γνωστός Λιδορικιώτης ρώτησε  κάποιον  αρμοδιοϋπεύθυνο : Ποιό  τροπάριο  διαβάζει  ο  παπάς ανήμερα  της..” Τραχανόπιτας “, τώρα  όμως  με  το  καινούργιος..εορτολόγιο , που φτιάχτηκε στο ..χωριό μας , και συμπεριλαμβάνει  και  τις  γιορτές  της  Τραχανόπιτας και του  Ολοκαυτώματος , γεννάται το  ερώτημα : Τελικά  οι  δυο αυτές  γιορτές , της  Τραχανόπιτας  και  του Ολοκαυτώματος , τι  είδους  γιορτές  είναι   ; ΣΤΑΘΕΡΕΣ ή ΚΙΝΗΤΈΣ ; έτσι για να…ξέρουν και  οι..πιστοί…
  Θα θέλαμε να  τονίσουμε  εδώ , πως για  όλα  αυτά τα..” δρώμενα “ , και  για  τον  τρόπο  αλλά  και  τον λόγο , που  χρησιμοποιούνται  κορυφαία ιστορικά  γεγονότα , της  βαρύτητας του καψίματος , μεγάλη  ευθύνη  έχει  η Δημοτική  αρχή , που  είναι  ΜΟΝΟΣ ΚΑΙ  ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ αρμόδιος για  τη θεσμοθέτηση και καθιέρωση της  29ης ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ , ΣΑΝ  ΜΕΡΑ  ΠΕΝΘΟΥΣ ( κι’ όχι…γιορτάσματος ) κάτι  που  δεν ξέρουμε ( μαντεύουμε όμως..) για  ποιούς  λόγους δεν  ΚΑΝΕΙ  ΤΟ  ΚΑΘΗΚΟΝ  ΤΗΣ  επιτρέποντας να  υποκαθίσταται  απ’ τον  πάσα..πικραμένο , αφήνοντας  να  καταντήσει η  ιστορικότερη  μέρα  του  Λιδορικιού να  “ κινητή “ γιορτή  μαζί  με την εξ’ ίσου( κατά  τους ..διοργανωτές ) μεγάλη  γιορτή  της  τραχανόπιτας !
   Το  κάψιμο  του  χωριού μας , Όπως  είναι  γνωστό ,  ΕΓΙΝΕ  ΣΤΙΣ  29  ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ  1944 , ΚΑΙ ΜΟΝΟ  ΑΥΤΗ  ΤΗ  ΜΕΡΑ ΜΠΟΡΕΙ  ΝΑ  ΤΙΜΑΤΑΙ , τώρα όσο για  όλα  αυτά τα  τα..εισπρακτικά..τερτίπια ,που  ..γευόμαστε τα  τελευταία χρόνια ,  ΕΙΝΑΙ  ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ  ΤΗΣ  ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ  ΑΡΧΗΣ  ΝΑ  ΤΑ  ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ  ΤΟΝ...ΚΑΤΗΦΟΡΟ ΚΑΙ  ΝΑ  ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ  ΑΜΕΣΑ  ΣΤΗΝ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ  ΘΕΣΠΙΣΗ  ΤΗΣ  29ης ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ , ΣΑΝ  ΜΕΡΑ  ΠΕΝΘΟΥΣ ΚΑΙ  ΜΝΗΜΗΣ ΓΙΑ  ΤΟΥ  ΛΙΔΟΡΙΚΙΩΤΕΣ , ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ Η  ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ  ΣΕΜΝΗΣ  ΤΕΛΕΤΗΣ , με σοβαρούς  Λιδορικιώτες  ομιλητές και όλα  τα  πρεπούμενα .
    Για  την  ιστορία , και  επειδή ίσως  κάποιοι  δεν το  γνωρίζουν , αναφέρουμε  πως  από  ΠΕΡΥΣΙ  ΤΟΝ  ΙΟΥΝΙΟ ( 2011 !! ) ΕΧΟΥΜΕ  ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ  ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ  ΑΡΧΗ  ΑΙΤΗΜΑ  ΕΠΙΣΗΜΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥ ΤΟΥ  ΧΩΡΙΟΥ  ΜΑΣ ΩΣ “ ΜΑΡΤΥΡΙΚΟΥ “ ΧΩΡΙΟΥ , ΚΑΙ  ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΤΗΣ  29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ  ΣΑΝ  ΜΕΡΑ  ΠΕΝΘΟΥΣ ΚΑΙ  ΜΝΗΜΗΣ ΚΑΙ  ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ  ΤΗΣ  ΣΑΝ  ΤΟΠΙΚΗΣ  ΑΡΓΙΑΣ , ΒΕΒΑΙΑ  ΜΕΤΆ  ΑΠΌ 15  ΜΗΝΕΣ ΔΕΝ  ΕΧΟΥΜΕ  ΛΑΒΕΙ ΚΑΜΙΑ  ΑΠΑΝΤΗΣΗ , ΠΑΡΑ  ΤΗΝ  ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ  ΑΠ’ ΤΟ ΝΟΜΟ . ( Το  γιατί  θα  σας  το εξηγήσουμε σύντομα ..)
   Το  σχετικό  αίτημά  μας το  δημοσιεύουμε για  άλλη  μια  φορά , για  ενημέρωσή  σας , αλλά  και για  των γραφομένων μας  το…” αληθές “ ….
Καλό  σας  βράδυ , να  περνάτε  καλά ….Κ.Κ.-

ΑΙΤΗΜΑ
Κωνσταντίνου Ευθ. Καψάλη
Δημότη Λιδορικίου
Κατοίκου Λιδορικίου προσωρινά διαμένοντος στην Αθήνα
Φιλολάου 132 - Τ.Κ . 11632
Ηλεκτρονική Δ/νση : kkapsalis@hotmail.com
Tηλέφωνα : 210 7010644 - 6946243033
Αθήνα 3 Ιουνίου 2011

ΠΡΟΣ
Τον Δήμο Δωρίδας
Λιδορίκι Φωκίδος
ΘΕΜΑ : Ημέρα μνήμης του « ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ » του Λιδορικίου

Αγαπητέ κύριε Δήμαρχε ,
Όπως καλά γνωρίζετε , πριν από 67 ακριβώς χρόνια , στις 29 Αυγούστου 1944 , το Λιδορίκι κάηκε ολόκληρο από τους Γερμανούς ενώ σφαγιάστηκαν και βρήκαν τραγικό θάνατο και έξι συγχωριανοί μας .
Πέρασαν τόσα χρόνια και το χωριό μας , δυστυχώς , δεν έπραξε το ιερό του καθήκον , τιμώντας σεμνά και ταπεινά , τον άδικο χαμό των συγχωριανών μας αλλά και της , δεκατριών τουλάχιστον καταγραμμένης , ιστορίας του , αφού όπως ιστορικά αποδεικνύεται τον 9ο μ.Χ αιώνα , το Λιδορίκι ήταν έδρα Επισκοπής .
Είμαστε , δυστυχώς , το μοναδικό μέρος της Ελλάδας , που ενώ « ισοπεδώθηκε » κυριολεκτικά απ' τους κατακτητές Γερμανούς , δεν είναι καν γνωστό αφ΄ενός και αφ' ετέρου δεν αξιώθηκε να αναγείρει ένα ταπεινό μνημείο , αφιερωμένο στην μνήμη των θυμάτων της Γερμανικής θηριωδίας αλλά και στη μνήμη του πολιτισμού και της Λιδορικιώτικης ζωής .
Όχι μόνον δεν τιμήσαμε την ιστορία μας , αφού η 29η Αυγούστου 1944 , ήταν και είναι η « τραγικότερη » ημέρα στην πολλών αιώνων ιστορία μας , αλλά δυστυχώς , την ευτελίσαμε τόσο , ώστε να « ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΚΑΨΙΜΟ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΜΑΣ » , έτσι όπως ακριβώς το διαβάζετε , στα περιβόητα « πολιτιστικά τριήμερα » , κάπου εκεί στον δεκαπενταύγουστο , κάτι που , κατά την ταπεινή μας γνώμη , είναι απαράδεκτο και φυσικά « χρεώνεται » στις εκάστοτε Δημοτικές αρχές , μηδεμιάς εξαιρουμένης .
Πολλές φορές κύριε Δήμαρχε , κάναμε προφορικά το ίδιο αίτημα , αλλά δυστυχώς , όχι μόνο δεν υπήρξε κάποιο αποτέλεσμα , αλλά ούτε καν.. « ιεραρχήθηκε » στις πολιτιστικές προτεραιότητες , στις οποίες προκρίθηκαν ( χίλιες φορές..δυστυχώς ) οι περίφημες ..ψηφογιορτές , των διαφόρων ..τυρογαλακτοκομικών και..λοιπών ..εδωδίμων προϊόντων , Καλαμποκιού , ψιμοτυριού , σαρδέλλας , γαύρου , τραχανόπιτας κλπ .
Ελπίζοντας , πως , έχει αλλάξει η ..πολιτιστική ..οπτική γωνία της Δημοτικής αρχής πιστεύοντας , βάσιμα , πως διερμηνεύουμε την πλειονότητα των χωριανών μας
Π Α Ρ Α Κ Α Λ Ο Υ Μ Ε
Όπως μέσα στα πλαίσια των δυνατοτήτων  και  των  υποχρεώσεών  σας , μεριμνήσετε , με τις προβλεπόμενες διαδικασίες , να καθιερωθεί η 29η Αυγούστου ΕΠΙΣΗΜΗ ΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΡΓΙΑΣ στο Λιδορίκι , καθώς και την καθιέρωση πραγματοποίησης κάποιων εκδηλώσεων , ή την ίδια μέρα , ή , προτιμότερο , στο τελευταίο Σαββατοκύριακο του Αυγούστου , όπως γίνεται σε όλα τα χωριά , που υπέστησαν την ίδια καταστροφή στη Φωκίδα , Αγ.Ευθυμία , Βουνιχώρα , αλλά και σ' ολόκληρη την Ελλάδα , κάτι που είναι , νομίζουμε , ιερό καθήκον και του Δήμου των πολιτών αλλά και της Δημοτικής μας αρχής .
Επίσης θα παρακαλούσαμε , να επιλεγεί κάποιος μικρός χώρος , εύκολα προσβάσιμος , όπου να ανεγερθεί ένα ταπεινό μνημείο , όπου θα μπορούν οι Λιδορικιώτες να ανάβουν ένα..κερί , ας προηγηθούν τέλος πάντων κάποτε , τα όσια και τα ιερά μας , απ' τα διάφορα τζερτζελο..γυφτοπανήγυρα του ..πλαστικού πολιτισμού της μιας ..χρήσεως .
Με βαθειά εκτίμηση
Κωνσταντίνος Ευθ . Καψάλης

ΚΟΙ/ΤΑΙ : κ. Χρ.Τσιλίκην - Αντιδήμαρχον
κ. Παν . Ζέτον - Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου
κ. Χαραλ. Πέτρου - Πρόεδρον Τ.Δ.Δ. Λιδορικίου
ΣΗΜ : Θα ήμουν βαθειά υποχρεωμένος , αν είχα , για κάθε εξέλιξη σχετική ενημέρωση .
                              Ευχαριστώ θερμά εκ των προτέρων . Κ.Κ.-

No comments: