( Κάντε κλικ για μεγεθυνση )
Ματαξανα..χτύπησε Αυγουστιάτικα , αγαπημένοι μου φίλοι , η γνωστή…” στοά των εγγραμμάτων “ !!!
Μετά την “ αναβίωση “ της “ Γιορτής της..τραχανόπιτας “ , αλήθεια ξέρει κανένας σας κάτι γι΄αυτή τη…γιορτή , που εφευρέθηκε πρόσφατα ; , για ευνοήτους ..λόγους , και τα χίλια μύρια άλλα , που αναφέρονται στην “ συλλεκτική “ μονοσέλιδη ανακοίνωση – πρόγραμμα , διαβάσαμε στην προτελευταία παράγραφο και τον εξής…” χρησμό “ , τον οποίο αντιγράφουμε επακριβώς :
…..” Στη συνέχεια ο Σύνδεσμος θα δεξιωθεί των επισήμων και του Ι.Κλήρου στο αρχονταρίκι της εκκλησίας μας . “
( Τι άραγε θέλει να πει ο…ποιητής ; )
Και στην κορφή…” κανέλλα “ , θα συμπληρώναμε εμείς , έτσι για να βγαίνει κάποιο ..” νόημα “ …
Περβόλι , όπως πάντα , η ανακοίνωση , και τι δεν μας λέει , για..τραχανόπιτες , για λαμπαδηφορία για ..δεξίωση στο αρχονταρίκι , για γιορτές και…πανηγύρια , για..εμπνευσμένους ιστορικούς ..λόγους , καραγκιόζηδες , λουλουδούδες , λουκουμάδες κ.λ.π και μέσα σε όλα αυτά , προφανώς για..” κράχτη “ , πετάμε και ολίγον…” ολοκαύτωμα “ γιορτάζοντας , όπως κάθε χρόνο το…” κάψιμο “ του χωριού μας , ήμαρτον , καταντήσαμε την θλιβερότερη ημέρα της Λιδορικιώτικης ιστορίας , “κινητή ..γιορτή “ μαζί με την..ανύπαρκτη γιορτή της..” τραχανόπιτας “ , που Θεός ξέρει , που και πως την..ανακάλυψαν και την παρουσιάζουν σαν το..όγδοο θαύμα ..
Τέλος πάντων , Ελλάδα είναι εδώ , ο καθένας ό,τι θέλει κάνει κι΄ό,τι θέλει δηλώνει πως είναι , αλλά θέματα σαν το κάψιμο του χωριού μας , δεν μπορεί ο ΄” πάσα..πικραμένος “ να το χρησιμοποιεί κατά το…” δοκούν “για λόγους………( μπιπ..μπιπ )
Βέβαια είναι πολλά τα..” κουλά “ στο “ Πολιτιστικό “ αυτό τριήμερο , αλλά το “ ολοκαύτωμα “ καίει , όταν μάλιστα ομιλητής θα είναι ο διακεκριμένος ιστορικός , και όχι..μόνον , ιερομόναχος Χρύσανθος Καρατζαφέρης που ιερουργεί στο χωριό μας ..
Δεν μπορούμε να καταλάβουμε πως το έχει δει η..γνωστή τρόϊκα , αλλά όλα αυτά με τα οποία ..καταπιάνονται , ευτελίζοντάς τα , δεν είναι προσωπικά θέματα , αλλά της Λιδορικιώτικης κοινωνίας , που ΦΑΝΕΡΑ , ΚΑΘΑΡΑ ΚΑΙ..ΞΑΣΤΕΡΑ , έχει γυρίσει την πλάτη στα..καμώματα αυτά , το κακό όμως γίνεται αφού οι ξένοι , αφ’ ενός ..διασκεδάζουν διαβάζοντας όλα αυτά , αλλά απ’ την άλλη , βλέποντας Σύνδεσμος Λιδορικιωτών η “ Γκιώνα “ , πιστεύουν πως έχουν να κάνουν με τους Λιδορικιώτες , μη γνωρίζοντας φυσικά πως ο..” Σύνδεσμος “ δεν είναι παρά μια μικρή ομάδα ..” εμμενόντων “ για πολλούς και διαφόρους λόγους ..
Ύστερα , δεν σας λέει κάτι , το γεγονός ότι κανένας Λιδορικιώτης δεν δέχτηκε να συμμετάσχει στην..παράσταση και να μιλήσει για το ολοκαύτωμα και..” επιστρατεύτηκε “ ο ιερομόναχος , φορώντας τη..στολή του ιστορικού ;
Πολλά τα ερωτήματα που υπάρχουν φέτος στα ήδη..υπάρχοντα , πέρυσι γνωστός Λιδορικιώτης ρώτησε κάποιον αρμοδιοϋπεύθυνο : Ποιό τροπάριο διαβάζει ο παπάς ανήμερα της..” Τραχανόπιτας “, τώρα όμως με το καινούργιος..εορτολόγιο , που φτιάχτηκε στο ..χωριό μας , και συμπεριλαμβάνει και τις γιορτές της Τραχανόπιτας και του Ολοκαυτώματος , γεννάται το ερώτημα : Τελικά οι δυο αυτές γιορτές , της Τραχανόπιτας και του Ολοκαυτώματος , τι είδους γιορτές είναι ; ΣΤΑΘΕΡΕΣ ή ΚΙΝΗΤΈΣ ; έτσι για να…ξέρουν και οι..πιστοί…
Θα θέλαμε να τονίσουμε εδώ , πως για όλα αυτά τα..” δρώμενα “ , και για τον τρόπο αλλά και τον λόγο , που χρησιμοποιούνται κορυφαία ιστορικά γεγονότα , της βαρύτητας του καψίματος , μεγάλη ευθύνη έχει η Δημοτική αρχή , που είναι ΜΟΝΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ αρμόδιος για τη θεσμοθέτηση και καθιέρωση της 29ης ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ , ΣΑΝ ΜΕΡΑ ΠΕΝΘΟΥΣ ( κι’ όχι…γιορτάσματος ) κάτι που δεν ξέρουμε ( μαντεύουμε όμως..) για ποιούς λόγους δεν ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ ΤΗΣ επιτρέποντας να υποκαθίσταται απ’ τον πάσα..πικραμένο , αφήνοντας να καταντήσει η ιστορικότερη μέρα του Λιδορικιού να “ κινητή “ γιορτή μαζί με την εξ’ ίσου( κατά τους ..διοργανωτές ) μεγάλη γιορτή της τραχανόπιτας !
Το κάψιμο του χωριού μας , Όπως είναι γνωστό , ΕΓΙΝΕ ΣΤΙΣ 29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 1944 , ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΗ ΤΗ ΜΕΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΙΜΑΤΑΙ , τώρα όσο για όλα αυτά τα τα..εισπρακτικά..τερτίπια ,που ..γευόμαστε τα τελευταία χρόνια , ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ ΝΑ ΤΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΟΝ...ΚΑΤΗΦΟΡΟ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΕΙ ΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΘΕΣΠΙΣΗ ΤΗΣ 29ης ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ , ΣΑΝ ΜΕΡΑ ΠΕΝΘΟΥΣ ΚΑΙ ΜΝΗΜΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥ ΛΙΔΟΡΙΚΙΩΤΕΣ , ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ Η ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΕΜΝΗΣ ΤΕΛΕΤΗΣ , με σοβαρούς Λιδορικιώτες ομιλητές και όλα τα πρεπούμενα .
Για την ιστορία , και επειδή ίσως κάποιοι δεν το γνωρίζουν , αναφέρουμε πως από ΠΕΡΥΣΙ ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ( 2011 !! ) ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙ ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΑΙΤΗΜΑ ΕΠΙΣΗΜΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΜΑΣ ΩΣ “ ΜΑΡΤΥΡΙΚΟΥ “ ΧΩΡΙΟΥ , ΚΑΙ ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΤΗΣ 29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΣΑΝ ΜΕΡΑ ΠΕΝΘΟΥΣ ΚΑΙ ΜΝΗΜΗΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΣΑΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΡΓΙΑΣ , ΒΕΒΑΙΑ ΜΕΤΆ ΑΠΌ 15 ΜΗΝΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΛΑΒΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ , ΠΑΡΑ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΑΠ’ ΤΟ ΝΟΜΟ . ( Το γιατί θα σας το εξηγήσουμε σύντομα ..)
Το σχετικό αίτημά μας το δημοσιεύουμε για άλλη μια φορά , για ενημέρωσή σας , αλλά και για των γραφομένων μας το…” αληθές “ ….
Καλό σας βράδυ , να περνάτε καλά ….Κ.Κ.-
ΑΙΤΗΜΑ
Κωνσταντίνου Ευθ. Καψάλη
Δημότη Λιδορικίου
Κατοίκου Λιδορικίου προσωρινά διαμένοντος στην Αθήνα
Φιλολάου 132 - Τ.Κ . 11632
Ηλεκτρονική Δ/νση : kkapsalis@hotmail.com
Tηλέφωνα : 210 7010644 - 6946243033
Αθήνα 3 Ιουνίου 2011
ΠΡΟΣ
Τον Δήμο Δωρίδας
Λιδορίκι Φωκίδος
ΘΕΜΑ : Ημέρα μνήμης του « ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ » του Λιδορικίου
Αγαπητέ κύριε Δήμαρχε ,
Όπως καλά γνωρίζετε , πριν από 67 ακριβώς χρόνια , στις 29 Αυγούστου 1944 , το Λιδορίκι κάηκε ολόκληρο από τους Γερμανούς ενώ σφαγιάστηκαν και βρήκαν τραγικό θάνατο και έξι συγχωριανοί μας .
Πέρασαν τόσα χρόνια και το χωριό μας , δυστυχώς , δεν έπραξε το ιερό του καθήκον , τιμώντας σεμνά και ταπεινά , τον άδικο χαμό των συγχωριανών μας αλλά και της , δεκατριών τουλάχιστον καταγραμμένης , ιστορίας του , αφού όπως ιστορικά αποδεικνύεται τον 9ο μ.Χ αιώνα , το Λιδορίκι ήταν έδρα Επισκοπής .
Είμαστε , δυστυχώς , το μοναδικό μέρος της Ελλάδας , που ενώ « ισοπεδώθηκε » κυριολεκτικά απ' τους κατακτητές Γερμανούς , δεν είναι καν γνωστό αφ΄ενός και αφ' ετέρου δεν αξιώθηκε να αναγείρει ένα ταπεινό μνημείο , αφιερωμένο στην μνήμη των θυμάτων της Γερμανικής θηριωδίας αλλά και στη μνήμη του πολιτισμού και της Λιδορικιώτικης ζωής .
Όχι μόνον δεν τιμήσαμε την ιστορία μας , αφού η 29η Αυγούστου 1944 , ήταν και είναι η « τραγικότερη » ημέρα στην πολλών αιώνων ιστορία μας , αλλά δυστυχώς , την ευτελίσαμε τόσο , ώστε να « ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΚΑΨΙΜΟ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΜΑΣ » , έτσι όπως ακριβώς το διαβάζετε , στα περιβόητα « πολιτιστικά τριήμερα » , κάπου εκεί στον δεκαπενταύγουστο , κάτι που , κατά την ταπεινή μας γνώμη , είναι απαράδεκτο και φυσικά « χρεώνεται » στις εκάστοτε Δημοτικές αρχές , μηδεμιάς εξαιρουμένης .
Πολλές φορές κύριε Δήμαρχε , κάναμε προφορικά το ίδιο αίτημα , αλλά δυστυχώς , όχι μόνο δεν υπήρξε κάποιο αποτέλεσμα , αλλά ούτε καν.. « ιεραρχήθηκε » στις πολιτιστικές προτεραιότητες , στις οποίες προκρίθηκαν ( χίλιες φορές..δυστυχώς ) οι περίφημες ..ψηφογιορτές , των διαφόρων ..τυρογαλακτοκομικών και..λοιπών ..εδωδίμων προϊόντων , Καλαμποκιού , ψιμοτυριού , σαρδέλλας , γαύρου , τραχανόπιτας κλπ .
Ελπίζοντας , πως , έχει αλλάξει η ..πολιτιστική ..οπτική γωνία της Δημοτικής αρχής πιστεύοντας , βάσιμα , πως διερμηνεύουμε την πλειονότητα των χωριανών μας
Π Α Ρ Α Κ Α Λ Ο Υ Μ Ε
Όπως μέσα στα πλαίσια των δυνατοτήτων και των υποχρεώσεών σας , μεριμνήσετε , με τις προβλεπόμενες διαδικασίες , να καθιερωθεί η 29η Αυγούστου ΕΠΙΣΗΜΗ ΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΡΓΙΑΣ στο Λιδορίκι , καθώς και την καθιέρωση πραγματοποίησης κάποιων εκδηλώσεων , ή την ίδια μέρα , ή , προτιμότερο , στο τελευταίο Σαββατοκύριακο του Αυγούστου , όπως γίνεται σε όλα τα χωριά , που υπέστησαν την ίδια καταστροφή στη Φωκίδα , Αγ.Ευθυμία , Βουνιχώρα , αλλά και σ' ολόκληρη την Ελλάδα , κάτι που είναι , νομίζουμε , ιερό καθήκον και του Δήμου των πολιτών αλλά και της Δημοτικής μας αρχής .
Επίσης θα παρακαλούσαμε , να επιλεγεί κάποιος μικρός χώρος , εύκολα προσβάσιμος , όπου να ανεγερθεί ένα ταπεινό μνημείο , όπου θα μπορούν οι Λιδορικιώτες να ανάβουν ένα..κερί , ας προηγηθούν τέλος πάντων κάποτε , τα όσια και τα ιερά μας , απ' τα διάφορα τζερτζελο..γυφτοπανήγυρα του ..πλαστικού πολιτισμού της μιας ..χρήσεως .
Με βαθειά εκτίμηση
Κωνσταντίνος Ευθ . Καψάλης
ΚΟΙ/ΤΑΙ : κ. Χρ.Τσιλίκην - Αντιδήμαρχον
κ. Παν . Ζέτον - Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου
κ. Χαραλ. Πέτρου - Πρόεδρον Τ.Δ.Δ. Λιδορικίου
ΣΗΜ : Θα ήμουν βαθειά υποχρεωμένος , αν είχα , για κάθε εξέλιξη σχετική ενημέρωση .
Ευχαριστώ θερμά εκ των προτέρων . Κ.Κ.-
No comments:
Post a Comment