Τοπίο στην…” ομίχλη ..”
Καλημέρα Λιδορικιώτες όλου του κόσμου ..
Καλημέρα στους φίλους του χωριού μας σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης ..
ΔΕΥΤΕΡΑ ΣΗΜΕΡΑ 8 ΙΟΥΝΙΟΥ 2015
Ανατολή Ήλιου: 06:00
Δύση Ήλιου: 20:47
Σελήνη 21 ημερών
Παγκόσμια Ημέρα Ωκεανών
Ημέρα κατά των Εγκεφαλικών Όγκων
Γιορτάζουν: Καλλιόπη.
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
ΓΕΓΟΝΟΤΑ
μ. Χ.
1928

Το αεροπλάνο «Ελλάς», τύπου Breguet, με πλήρωμα τον υπολοχαγό Ευάγγελο Παπαδάκο και τον συνταγματάρχη Χρήστο Αδαμίδη, απογειώνεται από το Τατόι για να πραγματοποιήσει το γύρο της Μεσογείου. Θα το επιτύχει 20 μέρες αργότερα, αφού διανύσει απόσταση 12.000 χιλιομέτρων.
1932

Υπερψηφίζεται στη Βουλή το νομοσχέδιο περί κοινωνικών ασφαλίσεων, βάζοντας τις βάσεις για την ίδρυση του ΙΚΑ.
1949

Ο βρετανός συγγραφέας Τζορτζ Όργουελ εκδίδει το εμβληματικό μυθιστόρημά του «1984».
1963

Ο Μίκης Θεοδωράκης και είκοσι έλληνες επιστήμονες, καλλιτέχνες, εργάτες, φοιτητές και δημοσιογράφοι ιδρύουν το Κίνημα Νεολαίας «Γρηγόρης Λαμπράκης» (ΔΚΝΓΛ). Ο γνωστός μουσικοσυνθέτης εκλέγεται πρόεδρος και ξεκινά μία πολιτική και πολιτιστική εκστρατεία. σ' όλη την Ελλάδα.
1995

Η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα ανακοινώνει την αγορά του πίνακα Ο Άγιος Πέτρος του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου (Ελ Γκρέκο). Τα 290 εκατομμύρια δραχμές για την αγορά του έργου συγκεντρώθηκαν από προσφορές ιδρυμάτων, καλλιτεχνών και πολιτών.
2000

Η τρομοκρατική οργάνωση «17 Νοέμβρη» δολοφονεί τον στρατιωτικό ακόλουθο της Μ. Βρετανίας στην Αθήνα, ταξίαρχο Στίβεν Σόντερς.
ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ
μ. Χ.
1810

Ρόμπερτ Σούμαν, γερμανός συνθέτης, από τους κορυφαίους της εποχής του Ρομαντισμού. (Θαν. 29/7/1856)
1916

Φράνσις Κρικ, βρετανός βιολόγος. Μαζί με τον αμερικανό Ρόμπερτ Γουότσον, ανακάλυψε το DNA, τον Απρίλιο του 1953. (Θαν. 28/7/2004)
1955

Τιμ Μπέρνερς-Λι, βρετανός μηχανικός υπολογιστών, που ανακάλυψε το WWW και ουσιαστικά έκανε πραγματικότητα το Ίντερνετ.
ΘΑΝΑΤΟΙ
μ. Χ.
1859

Γουόλτερ Χαντ, αμερικανός μηχανικός, που ανακάλυψε την καρφίδα ασφαλείας, κοινώς παραμάνα. (Γεν. 29/7/1796)
1962

Στέλιος Σπεράντσας, καθηγητής της Οδοντιατρικής Σχολής και λογοτέχνης. (Γεν. 1888)
Ανθολόγιο
1987

Αλέξανδρος Ιόλας, έλληνας γκαλερίστας και σημαντικός συλλέκτης έργων μοντέρνας τέχνης. Το πραγματικό του όνομα ήταν Κωνσταντίνος Κουτσούδης. (Γεν. 25/3/1907)
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/almanac/0806#ixzz3cQfKasGL
Μάριος Τόκας
1954 – 2008

1559
1
Δημοφιλής ελληνοκύπριος μουσικοσυνθέτης.
Ο Μάριος Τόκας γεννήθηκε στις 8 Ιουνίου του 1954 στη Λεμεσό και έζησε από την πρώτη γραμμή -ως φαντάρος- τις δύο φάσεις της τουρκικής εισβολής.
Με τη μουσική ασχολήθηκε από πολύ μικρός, με τη βοήθεια ενός πιάνου που του χάρισε ο πατέρας του. Αφορμή στάθηκε μία συναυλία στη Λεμεσό το 1967 με τον Μίκη Θεοδωράκη, τη Μαρία Φαραντούρη, τον Δημήτρη Μητροπάνο, τον Γιάννη Πουλόπουλο και την Ελένη Ροδά. Τότε ήταν 13 ετών και «συγκλονίστηκε», όπως είχε δηλώσει.
Το 1975 εγκατέλειψε την Κύπρο και ήρθε στην Αθήνα για να φοιτήσει στη Φιλοσοφική Σχολή, ενώ παράλληλα σπούδασε και στο Εθνικό Ωδείο.
Το 1978 κυκλοφόρησε την πρώτη του δισκογραφική δουλειά με τίτλο «Τα τραγούδια της παρέας» σε δικούς του στίχους και ερμηνευτή τον Μανώλη Μητσά. Ακολούθησε ο δίσκος τα «Μικρά ερωτικά» με ερμηνευτή τον Αντώνη Καλογιάννη και κατόπιν το «Στη λεωφόρο της αγάπης» με ερμηνευτές τον Γιάννη Πάριο, τη Χαρούλα Αλεξίου, τη Δήμητρα Γαλάνη και τον Διονύση Θεοδόση.
Ο επόμενος δίσκος του «Σαν τρελό φορτηγό» με τον Γιάννη Πάριο γνώρισε τεράστια επιτυχία, για να ακολουθήσει ένας ακόμη δίσκος, «Η εθνική μας μοναξιά», με ερμηνευτή τον Δημήτρη Μητροπάνο. Τον Μητροπάνο επέλεξε ως ερμηνευτή και στα «Λαδάδικα», γράφοντας τη δική του, χρυσή σελίδα στο πεντάγραμμο. Συνεργάστηκε ακόμα με πολλούς άλλους σημαντικούς τραγουδιστές, όπως ο Γιώργος Νταλάρας, η Γλυκερία, ο Πασχάλης Τερζής, ο Λάκης Χαλκιάς, ο Θέμης Αδαμαντίδης, η Κατερίνα Κούκα κ.ά.
Σταθμός στην καριέρα του υπήρξε η συνεργασία του με τον Γιάννη Ρίτσο στον δίσκο «Πικραμένη μου γενιά» (1981), ενώ σημαντική δουλειά του θεωρείται επίσης η μελοποίηση εκκλησιαστικών ποιημάτων με τον τίτλο «Θεομήτωρ Μαρία».
Ο Μάριος Τόκας πέθανε στις 27 Απριλίου του 2008, νικημένος από την επάρατο νόσο.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/368#ixzz3cQfhApw5
Η ιστορία του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου
(Μουντιάλ)
-
6o ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΥΠΕΛΛΟ
-
-
(ΣΟΥΗΔΙΑ, 1958)

Οι παίκτες της Βραζιλίας πανηγυρίζουν την κατάκτηση του Παγκοσμίου Κυπέλλου
102
1
Το εναρκτήριο λάκτισμα του 6ου Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου δόθηκε στις 8 Ιουνίου 1958 και τα φώτα της γιορτής χαμήλωσαν στις 29 Ιουνίου, με τον μεγάλο τελικό και το θρίαμβο της Βραζιλίας. Στο Μουντιάλ της Σουηδίας πήραν μέρος 16 ομάδες από τις 53 που δήλωσαν συμμετοχή στον προκριματικό γύρο.
Η Ελλάδα συμμετείχε στον 7ο προκριματικό όμιλο, με αντιπάλους τη Γιουγκοσλαβία και τη Ρουμανία. Με μία ισοπαλία, 3 ήττες και τέρματα 2-9, τερμάτισε τελευταία, ενώ την πρόκριση πήρε η Γιουγκοσλαβία. Η Εθνική συγκροτήθηκε σχεδόν αποκλειστικά από παίκτες των τριών μεγάλων του Κέντρου, όπως οι Θεοδωρίδης, Λινοξυλάκης, Νεστορίδης, Υφαντής, Πολυχρονίου, Παπάζογλου και Πετρόπουλος.
Από τις 16 ομάδες της τελικής φάσης, οι 12 προέρχονταν από την Ευρώπη και οι 4 από τη Λατινική Αμερική. Ομάδες από την Αφρική και τη Ασία δεν συμμετείχαν, επειδή αρνήθηκαν να αγωνισθούν με το Ισραήλ, για πολιτικούς λόγους. Το 1956 Αίγυπτος και Ισραήλ ήλθαν σε πόλεμο, ως επακόλουθο της κρίσης στο Σουέζ. Την ίδια χρονιά, οι Σοβιετικοί εισέβαλαν στη Βουδαπέστη και οι μεγάλοι άσσοι της περίφημης Εθνικής Ουγγαρίας (Πούσκας, Λόραντ, Κότσις, Μπόζικ κ.α.) ζήτησαν πολιτικό άσυλο στην Ισπανία. Έτσι, οι Μαγυάροι, φιναλίστ στο προηγούμενο Παγκόσμιο Κύπελλο, παρουσιάσθηκαν αποδυναμωμένοι στα γήπεδα της Σουηδίας. Με ενδεκάδα ανάγκης παρουσιάσθηκε η Εθνική Αγγλίας, αφού οι περίφημοι «μπέμπηδες» της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ είχαν βρει τραγικό θάνατο σε αεροπορικό δυστύχημα στο Μόναχο, στις 6 Φεβρουαρίου 1958, επιστρέφοντας από το Βελιγράδι.

Η αφίσα της διοργάνωσης
Η Βραζιλία έδειξε από την αρχή ότι θα είναι το φαβορί. Παίχτες, όπως οι Βαβά, Ντιντί, Ζίτο, Ζαγκάλο και Γκαρίντσα, διψούσαν να σηκώσουν το τρόπαιο για πρώτη φορά και να ξεπλύνουν τη ντροπή του 1950, όταν η «σελεσάο» έχασε το Παγκόσμιο Κύπελλο, μέσα στο σπίτι της, το περίφημο «Μαρακανά», από τη γειτόνισσά της Ουρουγουάη. Στο πλαίσιο του τετάρτου ομίλου νίκησε την Αυστρία με 3-0, αναδείχθηκε ισόπαλη της Αγγλίας με 0-0 και επικράτησε με 2-0 της Σοβιετικής Ένωσης του κορυφαίου τερματοφύλακα όλων των εποχών Λεβ Γιασίν.
Στο παιγνίδι αυτό έκανε την εμφάνισή του ένας 17χρονος πιτσιρικάς, ονόματι Έντσον Αράντες Ντο Νασιμέντο, που ως Πελέ θα γράψει ιστορία και μαζί με τον Μαραντόνα εναλλάσσονται στα δημοψηφίσματα για τον τίτλο του κορυφαίου ποδοσφαιριστή όλων των εποχών. Στον προημιτελικό γύρο, η Βραζιλία νίκησε την Ουαλία με 1-0 και στον ημιτελικό αντιμετώπισε τη μεγάλη Γαλλία των Κοπά και Φοντέν, την οποία συνέτριψε με 5-2. Στον άλλον ημιτελικό, η Σουηδία νίκησε την κάτοχο του τίτλου Δυτική Γερμανία με 3-1.
Και φθάσαμε στις 29 Ιουνίου, όταν στο στάδιο «Ρασούντα» της Στοκχόλμης έγινε ο μεγάλος τελικός, με αντιπάλους τη Σουηδία και τη Βραζιλία, παρουσία 52.000 θεατών και με διαιτητή τον γάλλο Μορίς Γκιγκ. Οι «γαλαζοκίτρινοι» του ιταλοβραζιλιάνου τεχνικού Βιτσέντε Φέολα δεν χαρίστηκαν στους οικοδεσπότες της διοργάνωσης και τους συνέτριψαν με 5-2. Τα τέρματα σημείωσαν οι: Λίντχολμ (4'), Βάβα (10', 32'), Πελέ (56'), Ζαγκάλο (68'), Σίμονσον (80') και Πελέ (89').
Οι συνθέσεις των δύο φιναλίστ:
ΒΡΑΖΙΛΙΑ (Βινσέντε Φεόλα): Γκίλμαρ, Σάντος Ντ., Σάντος Ν., Ζίτο, Μπελίνι, Ορλάντο, Γκαρίντσα, Ντίντι, Βάβα, Πελέ, Ζαγκάλο.
ΣΟΥΗΔΙΑ (Τζορτζ Ρέινορ): Σβένσον, Μπέργκμαρκ, Αξμπομ, Μπέριεσον, Γκούσταφσον, Πάρλινγκ, Χάμριν, Γκρεν, Σίμονσον, Λίντχολμ, Σκόγλουντ.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/157/194#ixzz3cQgCjRUm
Carmina Burana

131
0
Σκηνική καντάτα του γερμανού συνθέτη και μουσικοπαιδαγωγού Καρλ Ορφ (1895-1982).
Γράφτηκε το 1935 για μεγάλη ορχήστρα, χορωδία και σολίστ. Είναι βασισμένη σε μεσαιωνικά ποιήματα του 12ου και 13ου αιώνα, που γράφτηκαν από μοναχούς και ανακαλύφθηκαν σε πάπυρο το 1803 στο μοναστήρι των Βενεδικτίνων στο Μπόιερν της Βαυαρίας, εξ ου και η ονομασία τους Carmina Burana (Κάρμινα Μπουράνα), στα λατινικά Τα τραγούδια του Μπόιερν.
Το χειρόγραφο που βρέθηκε περιλαμβάνει 228 ποιήματα, θρησκευτικού και κοσμικού περιεχομένου, πολλά από τα οποία είναι γραμμένα σε διάφορες γλώσσες ή χρησιμοποιούν λέξεις από διαφορετικές γλώσσες μέσα στο ίδιο ποίημα (Μακαρονισμός). Ο Ορφ μελοποίησε 24 κοσμικά ποιήματα για την τύχη, τον έρωτα και το κρασί.
H πρεμιέρα του έργου δόθηκε στις 8 Ιουνίου 1937 στη Φρανκφούρτη. Η μεγάλη επιτυχία των Carmina Burana αιφνιδίασε τον Ορφ, που έγραψε έμπλεος χαράς στον εκδότη του: «Ό,τι συνέθεσα μέχρι τώρα και το έχεις στην κατοχή σου πρέπει να καταστραφεί. Το έργο μου αρχίζει με το Carmina Burana».
To Ναζιστικό καθεστώς της Γερμανίας θορυβήθηκε με το ερωτικό περιεχόμενο κάποιων ποιημάτων, αλλά τελικά αγκάλιασε το έργο. Έγινε το πιο δημοφιλές μουσικό κομμάτι που γράφτηκε στη δεκαετία του '30. Η δημοτικότητά του διαρκώς αυξανόταν μετά τον πόλεμο και τη δεκαετία του '60 έγινε τμήμα του διεθνούς κλασικού ρεπερτορίου.
Στη χώρα μας, το Carmina Burana έγινε γνωστό στα μέσα της δεκαετίας του '80, κυρίως από την πομπώδη εισαγωγή του Ο Fortuna, που «άνοιγε» τις συγκεντρώσεις του «Ανδρεϊκού» ΠΑΣΟΚ.
Το έργο χωρίζεται σε πέντε βασικά τμήματα και 25 συνολικά μέρη, με το πρώτο να επαναλαμβάνεται κατά το ήμισυ στο τέλος:
Fortuna Imperatrix Mundi (Τύχη αυτοκράτειρα του κόσμου)
1. O Fortuna (Ω, Τύχη)2. Fortune plango vulnera (Θρηνώ της τύχης τα χτυπήματα)
Ι. Primo vere (Άνοιξη)
3. Veris leta facies (Το χαρούμενο πρόσωπο της Άνοιξης)4. Omnia sol temperat (O ήλιος κυβερνά τα πάντα)
5. Ecce gratum [Ιδού η χαρούμενη (άνοιξη)]
Uf dem Anger (Στο Λιβάδι)
6. Tanz (Χορός)7. Floret silva nobilis (Το ευγενικό δάσος με τα άνθη)
8. Chramer, gip die varwe mir (Γυρολόγε, δώσ' μου χρώμα)
9. Reie (Είδος κυκλικού χορού)
10. Were diu werlt alle min (Όλος ο κόσμος δικός μου) «...Θα χάριζα όλο τον κόσμο για να κράταγα στην αγκαλιά του τη βασίλισσα της Αγγλίας» λέει ένα στιχάκι.
ΙΙ. In Taberna (Στην Ταβέρνα)
11. Estuans interius (Φλέγομαι μέσα μου)12. Olim lacus colueram (Κάποτε ζούσα στις λίμνες)
13. Ego sum abbas (Εγώ είμαι ο ηγούμενος) …«και μοναχοί μου οι πότες», συνεχίζει το ποίημα.
14. In taberna quando sumus (Όταν είμαστε στην ταβέρνα)
ΙΙΙ. Cour d'amours (Η Αυλή της Αγάπης)
15. Amor volat undique (Η Αγάπη πετάει παντού)16. Dies, nox et omnia (Μέρα, νύχτα και κάθε τι)
17. Stetit puella (Ένα κορίτσι στέκεται)
18. Circa mea pectora (Στο στήθος μου)
19. Si puer cum puellula (Εάν ένα αγόρι με ένα κορίτσι) ...«μείνουν σε ένα μικρό δωμάτιο, τι ευτυχία», συνεχίζει το ποίημα.
20. Veni, veni, venias (Έλα, Έλα, Ω, Έλα)
21. In truitina (Στην ισορροπία)
22. Tempus est iocundum (Χαρούμενος είναι ο χρόνος)
23. Dulcissime (Γλυκυτάτη)
Blanziflor et Helena (Μπλαζινφλόρ και Ελένη)
24. Ave formosissima (Σε χαιρετώ ομορφοτάτη)Fortuna Imperatrix Mundi (Τύχη, αυτοκράτειρα του κόσμου)
25. O Fortuna (Ω, Τύχη)ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/529#ixzz3cQgZmr86
Στέλιος Σπεράντσας
1888 – 1962

87
0
Γιατρός και λογοτέχνης με καταγωγή από τη Σίφνο, γεννημένος στη Σμύρνη το 1888. Είναι περισσότερο γνωστός για τα παιδικά του ποιήματα, που περιλαμβάνονται σε σχολικά αναγνωστικά.
Μετά το πέρας των σπουδών του στην Ευαγγελική Σχολή, σπούδασε Ιατρική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και υπηρέτησε ως στρατιωτικός γιατρός με ειδικότητα ακτινολόγου. Αργότερα ειδικεύτηκε και στην οδοντιατρική και έλαβε διδακτορικό δίπλωμα στο Παρίσι. Το 1933 εξελέγη καθηγητής της Οδοντιατρικής Σχολής Αθηνών στην έδρα της Ορθοδοντικής, στην οποία παρέμεινε έως το 1952.
Έγραψε πληθώρα συγγραμμάτων σχετικά με την ακτινολογία και την οδοντιατρική («Ορθοδοντική», «Αι ακτίνες Ραίντγκεν εν τη διαγνώσει της σκωληκοειδίτιδος», «Υπόμνημα προς την Κοινωνίαν των Εθνών επί τη λήψει νομοθετικών μέτρων διά την προφύλαξιν εκ των κινδύνων Χ και του Ραδίου» κ.ά.). Τη διετία 1939 - 1940 εξέδωσε το επιστημονικό περιοδικό «Ήρα».
Στα γράμματα εμφανίσθηκε από τα εφηβικά του χρόνια, γράφοντας στίχους και δημοσιεύοντας χρονογραφήματα σε εφημερίδες της Σμύρνης. Το 1901 εξέδωσε την πρώτη του ποιητική συλλογή με τίτλο «Ιάδες Αύραι» και τον ίδιο χρόνο κέρδισε τον πανελλήνιο διαγωνισμό για τη συγγραφή του ύμνου του νεοσύστατου Πανιωνίου ΓΣ με το ψευδώνυμο Απηλιώτης. Τον ύμνο μελοποίησε αμέσως μετά ο σμυρνιός μουσουργός Δήμος Μιλανάκης.
Ο Σπεράντσας υπήρξε πολυγραφώτατος. Εξέδωσε ποιητικές συλλογές, παιδικά βιβλία, συλλογές ομιλιών και εντυπώσεων, ενώ βραβεύτηκε επανειλημμένα για το έργο του. Έγραψε λιμπρέτα για μελοδράματα («Κασιανή» του Γεωργίου Σκλάβου, «Μαύρη Πεταλούδα» του Διονυσίου Λαυράγκα κ.ά.) και αναγνωστικά για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο.
Ο Στέλιος Σπεράντσας είναι παραδοσιακός στον στίχο, συναισθηματικός, ιδιαίτερα ευαίσθητος σε πατριωτικά θέματα και θερμός φίλος των παιδιών, στα οποία αφιέρωσε μεγάλο μέρος του έργου του. Δικό του ποίημα είναι το χιλιοτραγουδισμένο «Χριστούγεννα». Η κριτική τον χαρακτήρισε στομφώδη και ευκολογράφο. Πέθανε στην Αθήνα στις 8 Ιουνίου1962. Ποιήματά του για παιδιά βρίσκονται στις συλλογές «Μικρές Φωνές» και «Όμορφοι Κόσμοι», που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις «Ατλαντίς».
Περί Πηγών...
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/262#ixzz3cQhap2zfΧριστούγεννα
Στη γωνιά μας κόκκινοτ’ αναμμένο τζάκι.
Τούφες χιόνι πέφτουνε
στο παραθυράκι.
Όλο απόψε ξάγρυπνο
μένει το χωριό,
και κτυπά Χριστούγεννα
το καμπαναριό.
Έλα, Εσύ που Αρχάγγελοι
σ’ ανυμνούνε απόψε,
πάρε από την πίττα μας,
που ευωδιά και κόψε.
Έλα, κι η γωνίτσα μας
καρτερεί να ῾ρθεις.
Σούστρωσα, Χριστούλη μου,
για να ζεσταθείς.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/anthology/505#ixzz3cQhOPSZZ
Σπυρίδων Ξύνδας
1814 – 1896

273
0
Κερκυραίος μουσουργός και κιθαριστής. Υπήρξε από τους πρωτεργάτες της Επτανησιακής Σχολής, με σημαντική συμβολή στη νεοελληνική κλασική μουσική και τη μουσική παιδεία.
Γεννήθηκε στην πόλη της Κέρκυρας το 1814. Έμαθε τις πρώτες νότες κοντά στον συνθέτη του Εθνικού Ύμνου, Νικόλαο Χαλκιόπουλο - Μάντζαρο και συνέχισε τις σπουδές του στη Νάπολη και το Μιλάνο. Επιστρέφοντας στην Κέρκυρα το 1840 δίδαξε για περίπου 20 χρόνια στο Κερκυραϊκό Ωδείο (1841-1859) και μαζί με τον Αντώνιο Λιβεράλη ίδρυσε τη Φιλαρμονική Εταιρεία Κερκύρας (12 Σεπτεμβρίου 1840). Ο πιο σπουδαίος από τους μαθητές του υπήρξε ο Σπύρος Σαμάρας, ο συνθέτης του Ολυμπιακού Ύμνου. Ο Ξύνδας ήταν και εξαίρετος κιθαριστής. Έδωσε ρεσιτάλ στα μεγαλύτερα πνευματικά κέντρα του ελληνισμού (Αθήνα, Κωνσταντινούπολη, Αλεξάνδρεια, Σμύρνη κ.α.), καθώς και στην Ιταλία.
Ο Σπυρίδων Ξύνδας συνέθεσε κυρίως σκηνικά έργα και τραγούδια, με εμφανείς τις επιρροές από τη μελωδικότητα του ιταλικού μελοδράματος της εποχής του. Η πιο γνωστή του όπερα είναι ο Υποψήφιος Βουλευτής, που έκανε πρεμιέρα το 1867 στο Θέατρο Σαν Τζιάκομο της Κέρκυρας. Είναι η πρώτη όπερα από έλληνα συνθέτη πάνω σε αποκλειστικά ελληνικό λιμπρέτο, που έγραψε ο Ιωάννης Ρινόπουλος. Το έργο, που είναι διανθισμένο με φολκλορικά στοιχεία από την επτανησιακή (και όχι μόνο), εκτυλίσσεται στο εξωαστικό περιβάλλον της Κέρκυρας, κατά τη διάρκεια της Αγγλοκρατίας και θίγει τα προβλήματα του αγροτικού πληθυσμού και την ηθική υπόσταση των ντόπιων πολιτικών. Στην Αθήνα παίχτηκε με μεγάλη επιτυχία το 1888 στο Θέατρο του Μπούκουρα, με αρχιμουσικό τον Ναπολέοντα Λαμπελέτ και πρωταγωνιστές τους Βασίλη Λαλαούνη, Χρήστο Στρουμπούλη και την Αικατερίνη Μποταρέλι.
Άλλες γνωστές όπερες του συνθέτη είναι οι: Άννα Κουίντερ (1855), βασισμένη στο έργο του Αλέξανδρου Δουμά Οι τρεις σωματοφύλακες, ο Κόμης Τζουλιάνο (1857), Οι δύο μνηστήρες (1877) και η ημιτελής Γαλάτεια (1895). Έγραψε πολλά τραγούδια σε ποίηση Σολωμού, Παράσχου και Βαλαωρίτη.
Ο Σπυρίδων Ξύνδας πέθανε πάμπτωχος και τυφλός στην Αθήνα στις 12 Νοεμβρίου 1896. Πολλά από τα έργα του πιστεύεται ότι χάθηκαν στο βομβαρδισμό της Κέρκυρας κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/306#ixzz3cQhwy1TD
OI ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΙ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΜΑΣ

Οι φωτογράφοι του χωριού μας , Νίκος Κολοκύθας - Πανουργιάς και Σωτήρης Γιαλαμάς . Για πολλές δεκαετίες αποθανάτιζαν τη Λιδορικιώτικη ζωή , σε όλες της της πλευρές , απ' την πιο ευχάριστη στην πιο δυσάρεστη . Ο Σωτήρης δεν ήταν Λιδορικιώτης αλλά υπηρέτησε στην Χωροφυλακή στο χωριό μας και παντρεύτηκε τη Χρυσούλα Παλαιολόγου , οπότε έμεινε μόνιμα πια στο Λιδορίκι . Ο Νίκος , καταγόταν απ' το Λούτσοβο , τον Κόκκινο , αλλά έμενε στο χωρίο μας στις Λάκκες.
Aρχείο Ν.Κολοκύθα
Τη γωτογραφία , θα την βρείτε στην " ΤΡΑΠΕΖΑ ΛΙΔΟΙΚΙΩΤΙΚΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
photolidoriki.blogspot.com
Ο ΑΥΡΙΑΝΟΣ ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΟ ΛΙΔΟΡΙΚΙ

Τρίτη
9/6
03:00

15°C
88%

2 Μπφ ΒΔ
9 Km/h


ΑΡΑΙΗ ΣΥΝΝΕΦΙΑ

09:00

18°C
67%

2 Μπφ ΒΔ
9 Km/h


ΣΥΝΝΕΦΙΑΣΜΕΝΟΣ


15:00

25°C
51%

3 Μπφ Δ
16 Km/h


ΒΡΟΧΗ


21:00

19°C
75%

3 Μπφ Δ
16 Km/h


ΒΡΟΧΗ


ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ..ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
“ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΚΑΙ..ΞΩΚΛΗΣΙΑ ..” !!!
Η είσοδος του υπέροχου ξωκλησιού της “ Αρσαλής “ , λίγο πριν τη Συκιά .
Πολύ μας ..” μπέρδεψε “ φίλοι μου , η εγκύκλιος του σεβασμιότατου Μητροπολίτου Φωκίδας , και αν και το διαβάσαμε πολλές φορές , δυστυχώς , δεν μπορέσαμε να καταλάβουμε τι ακριβώς θέλει να μας πει ο Σεβασμιότατος , δηλώνοντας βέβαια , πως δεν ανήκουμε στους θρησκόληπτους πιστούς αλλά στους απλά θρησκευόμενους , και κάποια απ’ τα σημεία της εγκυκλίου φίλοι μου , δεν το κρύβουμε πως ..κυριολεκτικά μας ..ξάφνιασαν , όπως επίσης και πολλούς άλλους απλούς ανθρώπους που έχουν μέσα τους το Θεό τους , τον ταπεινό , τον σεμνό που δεν ασχολείται με ..πλουτισμούς και κερδοσκοπίες , αλλά μόνο για την ηθική και την αγάπη των ανθρώπων για τον πλησίον …
Τώρα μάθαμε φίλοι μου , πως , σύμφωνα με την εγκύκλιο : .. “ πρέπει ΄να γίνονται τα Ιερά Μυστήρια στην κεντρική ενορία και μέσα στον Ναό, διότι εκεί είναι το κεντρικό εργαστήρι του Θεού. Εκεί είναι το Α και το Ω, Εκεί είναι το κέντρο της ζωής μας. Δι’ αυτό και οι Εκκλησίες μας – Ενορίες χτίζονται πάντοτε στο κέντρο των πόλεων, στο κέντρο των χωριών και στο κέντρο των Μοναστηριών. “
Κοντολογίς δηλαδή , ούτε λίγο ούτε πολύ , όσα μυστήρια δεν γίνονται , κατά τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη μας , στις “ ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ “ ΑΛΛΑ ΣΕ ΓΡΑΦΙΚΑ ΞΩΚΛΗΣΙΑ “ , ΔΕΝ ΈΧΟΥΝ ΤΗΝ ΊΔΙΑ ..” ΔΥΝΑΜΗ “ ΜΕ ΤΑ ΑΛΛΑ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΏΝ …;;;
Δυστυχώς , αυτά και πολλά άλλα που αναφέρονται στην εγκύκλιο , είναι αλήθεια πως δεν τα γνωρίζαμε και φυσικά και τώρα πάλι “ δεν καταφέρνουμε να τα καταλάβουμε “ , γιατί εμείς αλλιώς έχουμε μέσα μας , ο καθένας , το θεό του , με τις ηθικές του αξίες , το σεβασμό στην επιλογή του ανθρώπου , φτάνει να είναι ηθικά και κοινωνικά..αποδεκτή , και φυσικά δεν μας ενδιαφέρουν οι..πολυτέλειες , οι χρυσοποίκιλτοι ,,πολυέλαιοι και τα χρυσοκέντητα πανάκριβα άμφια , μας αρκεί μια γωνίτσα ταπεινή , για να ανάψουμε , όταν νοιώσουμε την ανάγκη , ένα κεράκι …
Τώρα όσο για τους ..πλουτισμούς και τα διάφορα άλλα , πάλι δεν μπορούμε να καταλάβουμε ΓΙΑΤΙ Ο ΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΤΑ ΞΩΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΙΣ ..ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ….; ΑΥΤΟ ΠΩΣ ΕΞΗΓΕΙΤΑΙ ….
Για διευκόλυνσή σας αγαπημένοι μου φίλοι , αναδημοσιεύουμε το κείμενο της Εγκυκλίου του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Φωκίδας , για μα έχετε τη δυνατότητα να το μελετήσετε καλύτερα και φυσικά να βγάλετε τα ..συμπεράσματά σας ….
Καλή σας μέρα και καλή εβδομάδα
Απ’ το “ Λιδωρίκι “ με αγάπη ……Κ.Κ.-
,
***************
Εγκύκλιος του Μητροπολίτη Φωκίδας για τέλεση ιερών Μυστηρίων στα εξωκκλήσια


Μάλιστα ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης εκτός από τους θρησκευτικούς λόγους που επικαλείται για την απαγόρευση αυτή, αναφέρει πως ορισμένοι κληρικοί εκμεταλλεύτηκαν για κερδοσκοπικούς λόγους την τέλεση Ιερών Μυστηρίων σε εξωκκλήσια.
Όπως αναφέρει ο Μητροπολίτης «επειδή βλέπουμε ότι τα ορεινά χωριά της επαρχίας μας, δυστυχώς νεκρώνουν και ζωή σε αυτά δεν υπάρχει, παρά μόνο λίγες ημέρες του καλοκαιριού και ιδιαίτερα την περίοδο που πανηγυρίζει η ενορία του χωριού ή κάποιο εξωκκλήσι του ή όταν τελείται σπανίως σε αυτά, κάποια βάπτιση ή γάμος, για να μην γίνουμε κι εμείς συμμέτοχοι στην νέκρωση αυτών των χωριών μας, δίνουμε δια της παρούσης Εγκυκλίου, το δικαίωμα στους Αρχιερατικούς Επιτρόπους της Ι. Μητροπόλεώς μας κατά βάση για τα ορεινά χωριά, να εξετάζουν και να κρίνουν προσωπικά τους λόγους που οι χριστιανοί προβάλλουν, για να γίνει το Μυστήριο που επιθυμούν σε κάποιο συγκεκριμένο εξωκκλήσι και όχι στον κεντρικό ενοριακό Ναό».
Στη συνέχεια της εγκυκλίου του ο Μητροπολίτης τονίζει: «Δυστυχώς, στην εποχή μας τα Ιερά Μυστήρια από μέσα καθαρισμού του σκοτεινού ανθρώπου, έχουν μεταβληθεί σε κοινωνικές φιέστες και κοινωνικές εκδηλώσεις.
Εμείς που είμαστε δάσκαλοι της Ορθοδόξου πίστεως μας, ευθυνόμαστε γι’ αυτή την κατάσταση που επικρατεί στον τόπο μας. πρέπει αδελφοί μου, να κατηχηθούμε πρώτα εμείς και να κατηχήσουμε σύντομα σωστά τον λαό μας.
Δι’ αυτό ως Ποιμενάρχης σας και υπεύθυνος των ψυχών όλης της τοπικής μας Εκκλησίας, ΕΠΙΜΕΝΩ να γίνονται τα Ιερά Μυστήρια στην κεντρική ενορία και μέσα στον Ναό, διότι εκεί είναι το κεντρικό εργαστήρι του Θεού. Εκεί είναι το Α και το Ω, Εκεί είναι το κέντρο της ζωής μας. Δι’ αυτό και οι Εκκλησίες μας – Ενορίες χτίζονται πάντοτε στο κέντρο των πόλεων, στο κέντρο των χωριών και στο κέντρο των Μοναστηριών.
Σήμερα δυστυχώς κάποιοι εκ των κληρικών μας και των λαϊκών μας, έπαψαν να βλέπουν την Εκκλησία ως εργαστήρι του Θεού και τα Ιερά Μυστήρια, ως μέσα καθαρισμού της ψυχής και τους σώματος του ανθρώπου. Δυστυχώς κάποιοι από εμάς, είδαν την Εκκλησία και τα Ιερά Μυστήρια του Θεού ως μέσα βιοπορισμού τους και θησαυρισμού. Δι’ αυτό, ούτε να κατηχηθούν επιθυμούν, ούτε να κατηχήσουν τον λαό μας θέλουν. Δεν τους ενδιαφέρει ο Χριστός, αλλά ο χρυσός. Πονώ που το λέω αλλά αυτή είναι η αλήθεια.
Θέλοντας και επιθυμώντας ως Ποιμενάρχης σας, να επαναφέρω την Ορθόδοξη Παράδοση στον ιερό κλήρο και στον λαό του τόπου μας, έδωσα εντολή να μην τελούνται τα Ιερά Μυστήρια σε εξωτερικούς χώρους και σε εξωκκλήσια. Αφενός μεν, διότι κάποιοι κληρικοί κερδοσκοπούν και θησαυρίζουν στο όνομα του Ιησού Χριστού, εκμεταλλευόμενοι κάποια ειδυλλιακά εξωκκλήσια και τα Ιερά Μυστήρια του Θεού, που από μέσα καθάρσεως και αγιασμού τα μετέτρεψαν σε μέσα θησαυρισμού των οικογενειών τους, αφετέρου δε, διότι οι πιστοί μας από άγνοια (αφού δεν τους κατηχήσατε σωστά), μετέτρεψαν τα Ιερά Μυστήρια και αυτοί, από μέσα σωτηρίας, καθάρσεως και αγιασμού τους, σε κοινωνικές εκδηλώσεις, σόου και κοινωνικές φιέστες».
Αναρτήθηκε από "DORIDA news"
No comments:
Post a Comment