25.1.17

" OΣΟ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ..ΑΝΘΡΩΠΟΙ¨"....




 
52
Ο  αξέχαστος αδερφός  μου  Γιώργος , σε  παιδική  ηλικία .
         ΜΙΑ  ΒΑΘΕΙΑ  ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ  ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ  ΚΑΤΟΧΗΣ ..
   Διαβάζοντας , αγαπημένοι μου φίλοι , την αφήγηση του αλησμόνητου Αλέκου Κωστάκη , για τους Λιδορικιώτες γιατρούς του παλιού καλού καιρού , στάθηκα σ' αυτό που γράφει ο Αλέκος για την ανθρωπιά τους , που ήταν , και είναι , το κύριο , κατά τη γνώμη μας , χάρισμα ενός γιατρού , η ανθρωπιά ...
   Είδος υπό...εξαφάνιση , θα μπορούσαμε να πούμε , στις δύσκολες και ..σκληρές μέρες μας , που κυριαρχούν τα..φακελάκια , η ..εκμετάλλευση , και η εμπορευματοποίηση των πάντων , κι ' όμως υπάρχουν φωτεινά παραδείγματα , και υπήρχαν πάντα , ακόμα και στις πιο δύσκολες καταστάσεις και εποχές .
   Μια τέτοια ιστοριούλα θα σας διηγηθώ απόψε , την άκουγα συνέχεια , από παιδί , απ' τον πατέρα μου και τη μάνα μου , αφορούσε στην οικογένειά μου , και μάλιστα στον αξέχαστο αδερφό μου το Γιώργο , αξίζει να την μάθετε , έστω και μετά από τόσα χρόνια έχει την αξία της , αφού επιβεβαιώνει τη ρήση , πως όσο υπάρχουν ..άνθρωποι , υπάρχει ελπίδα σ' αυτό τον κόσμο .
   Γυρνάμε στα σκληρά , στα δύσκολα χρόνια της Γερμανικής κατοχής , η Γερμανική..παντοκρατορία έχει αρχίσει να ξεφτίζει , οι Γερμανικές δυνάμεις αρχίζουν να συρρικνώνονται , ο κόσμος αρχίζει να ανασαίνει , οι Συμμαχικές δυνάμεις βομβαρδίζουν ανηλεώς τις Γερμανικές πόλεις , η λευτεριά πλησιάζει , οι κατακτητές όμως εξακολουθούν να είναι σκληροί , δεν το βάζουν κάτω .
Στο χωριό μας , όπως και σ'όλη την Ελλάδα , αλλά και την Ευρώπη , η ζωή είναι πολύ δύσκολη , η καταπίεση , η δυστυχία και οι αρρώστιες αποδεκατίζουν τον πληθυσμό , παιδιά , νέοι και μεγάλοι χάνονται απ' τις επιδημίες  που τους ταλανίζουν , ο αδερφός μου ο Γιώργος ήταν τότε 4-5 ετών , και όπως ήταν και λεπτεπίλεπτος , ταλαιπωρούνταν τακτικά από διάφορες αρρώστιες , εκείνη όμως τη φορά τα πράγματα ήταν πάρα πολύ δύσκολα , μέρες ταλανιζόταν από υψηλό πυρετό και σπασμούς , οι γιατροί μας τον είχαν ξεγράψει .
   Η σχωρεμένη η μάνα μου , μέρα νύχτα στο προσκεφάλι του , μαζί και η ξαδέρφη μου η Βούλα ( Τσιβούλα ) Φαλίδα , αλλά δυστυχώς βελτίωση καμία , μάλλον τα πράγματα χειροτέρευαν , και κάποιο βράδυ έφτασαν στο απροχώρητο , ήρθε γιατρός , τον είδε , κούνησε το κεφάλι , απογοητευμένος και έφυγε χωρίς να μπορεί να κάνει τίποτα , χωρίς ν’ αφήσει καμιά ελπίδα , στο σπίτι μας επικρατούσε πανικός , όλοι παρακολουθούσαν χωρίς να μπορούν να κάνουν τίποτα , όσο πέρναγε η ώρα και νύχτωνε τα πράγματα δυσκόλευαν , γειτόνισσες και συγγενείς που είχαν έρθει στο σπίτι , για συμπαράσταση και βοήθεια , έκλαιγαν αναμένοντας πια το μοιραίο .     Ήρθε κι' ο Φαρμακοποιός , ο Ηλίας Παπανικολάου , ξάδερφος  της  μάνας  μου , έκλεισε το φαρμακείο  και έμεινε δίπλα στο Γιώργο , που έσβηνε , οι γυναίκες έκλαιγαν , είχαν  αρχίσει  τα  μοιρολόγια , αφού δεν υπήρχε πια ελπίδα καμία , οι  συγγένισσες  δε , που  ήταν  ολημερίς στο  σπίτι  μας , στο  πλάι  της έρμης  της  μάνας  μου , όταν  πια  σουρούπωσε  για  τα  καλά , είπαν  στη  μάνα μας , πως  κατά  το  έθιμο , έπρεπε να  κρεμάσουν  πάνω  απ’ το  παιδί , αλλά  και  ν’απλώσουν ολόγυρα  στο  δωμάτιο , άσπρα  σεντόνια για  να  ξεψυχήσει  ήρεμα  το  παιδί , να  μη  βασανιστεί , τι  ακριβώς  σήμαιναν  όλα  αυτά , προσωπικά δεν  μπόρεσα  ποτέ  να  καταλάβω , αλλά ούτε  και  η  μάνα  μου μ όσες  φορές  κι’ αν  τη  ρώτησα  αργότερα , δεν  είχε  κάποια  απάντηση  να  μου  δώσει , έτσι  το  βρήκαμε  μου ‘ λεγε..
    Τα κλάματα  , οι  φωνές , που ακούγονταν σ' όλη τη γειτονιά , και  τα  αναμμένα φώτα , είδε  κι’ άκουσε κι'ένας Γερμανός αξιωματικός - γιατρός που έμενε κάπου δίπλα ,   πλησίασε  για  να  μάθει  τι  ακριβώς  συμβαίνει , κι’ όταν  άκουσε το  τι  γίνεται  μέσα κατασυγκινήθηκε , ήρθε στο σπίτι μας , και βλέποντας τον πατέρα μου σε άθλια κατάσταση τον ρώτησε τι συμβαίνει , ο πατέρας μου του εξήγησε πως ο μικρός είναι σε κακή κατάσταση , πως πεθαίνει και δεν μπορούν να κάνουν και τίποτα , κι ο Γερμανός ζήτησε να δει το παιδί , μπήκε μέσα , όπου επικρατούσε κατάσταση αλλοφροσύνης , οι γυναίκες έκλαιγαν κι' άρχισαν να κρεμάνε άσπρα σεντόνια για να βγει η ψυχή του παιδιού , ενώ η έρμη η μάνα μου ήταν ζωντανή νεκρή , τι να ΄κανε η φουκαριάρα , έχανε το παιδί της , εμένα μωρό μηνών μ' είχαν σε μια γωνιά , ξεχασμένο , κι' όλοι περίμεναν να δουν τι θα γίνει .
    Ο Γερμανός εξέτασε το Γιώργο , και είπε στον πατέρα μου , να βγουν όλοι έξω , έφυγε για λίγο και γύρισε με κάτι μπουκαλάκια , με φάρμακα προφανώς , είπε στη μάνα μου να ανάψει τη γκαζιέρα και να βάλει μια κατσαρόλα με νερό να κάψει , έριξε μέσα στο νερό μερικές σταγόνες απ' τα μπουκαλάκια , πήρε στα χέρια του το Γιώργο , και σκεπάζοντας το κεφάλι του με μια πετσέτα το έβαλε πάνω απ' τον αχνό του ζεστού νερού , ανοίγοντας κάπου-κάπου για να παίρνει αέρα , αυτό κράτησε ώρα , και κάθε λίγο έριχνε σταγόνες στο νερό , κρατώντας πάντα στην αγκαλιά του το Γιώργο .
   Όλοι παρακολουθούσαν το γιατρό που φαινόταν κάπως αισιόδοξος , αλλά δεν είχαν όμως και κάποια σημάδια , βελτίωσης , ο γιατρός όμως εκεί , επέμενε , είχαν περάσει ώρες , κόντευε πια να ξημερώσει , όλοι άπ' το διπλανό δωμάτιο , περίμεναν να δουν τι θα γίνει , η μάνα κι' ο πατέρας μου εξουθενωμένοι , κατάκοποι , κι ο γιατρός εκεί να επιμένει , με το κεφάλι του Γιώργου πάνω απ' τον αχνό , ώσπου σε μια στιγμή , μέσα στον πανικό και στα κλάματα , ακούστηκε μια ξεψυχισμένη φωνούλα , μαμάααα , ήταν ο Γιώργος , που μετά από τόσες ώρες συνήλθε και μίλησε .
  Κλάματα , τώρα πια από χαρά , ο γιατρός καταϊδρωμένος , ξενυχτισμένος , όπως ήταν χαμογέλασε ανακουφισμένος , κοιτάζοντας τους δικούς μου και χτυπώντας την πλάτη του πατέρα μου , που ανάσανε κι' αυτός , ο γιατρός συνέχισε να κρατάει το Γιώργο , στον αχνό , αλλά τώρα τα πράγματα ήταν διαφορετικά , και η όψη του γιατρού είχε αλλάξει , χαμογελούσε με ικανοποίηση , όπως κι' οι γονείς μου .
   Τότε , ο γιατρός έβγαλε απ' την τσάντα του ένα θερμόμετρο  για  να θερμομεττρήσει το  Γιώργο , το κοίταξε και ξαφνικά άρχισε να δακρύζει , κοιτάζοντάς το , ο πατέρας μου που τα κατάφερνε στη συνεννόηση , τον ρώτησε τι του συμβαίνει , κι' εκείνος κλαίγοντας πάντα , του είπε πως συγκινήθηκε βλέποντας το θερμόμετρο , γιατί το σπίτι του στη Γερμανία , είναι δίπλα απ' το εργοστάσιο που φτιάχνει τα θερμόμετρα , και συνέχισε λέγοντας στον πατέρα μου , πως έχει κι' αυτός ένα γιό μικρό στη Γερμανία , και ποιός ξέρει αν είναι καλά , κι' αν ζει , κι' αν βρεθεί σε ανάγκη , θα βρεθεί κάποιος να τον βοηθήσει , όπως εγώ τώρα βοήθησα το δικό σας παιδί ;
  Ο Γερμανός γιατρός λεγόταν “ Όττο Τζιμάγερ " , κι' έμενε δίπλα απ' το εργοστάσιο κατασκευής θερμομέτρων , κι 'είχε κι' αυτός οικογένεια και ένα μικρό γιό , ποιός ξέρει άραγε τι να ‘ γινε , κι' ο γιατρός αλλά και η οικογένειά του , όταν τα πράγματα ηρέμησαν , ο Γιώργος ήταν πια μια χαρά , κι ο πατέρας μου έκανε θυμάμαι κάποιες προσπάθειες , να βρει τον υπέροχο αυτό Γερμανό άνθρωπο , το γιατρό , έχοντας μόνο το όνομά του και τη διεύθυνση του σπιτιού του , δίπλα στο εργοστάσιο θερμομέτρων , απ' ότι όμως θυμάμαι του είχαν πει πως το μέρος εκείνο είχε ισοπεδωθεί απ' τους βομβαρδισμούς των Συμμάχων , και τότε ήταν η σειρά του πατέρα μου πια να...δακρύσει...αυτά έχει η ζωή κι' ο πόλεμος , δυστυχώς....
   Πάντως , όταν άκουγα καμιά φορά να μιλάνε για τη σκληρότητα των Γερμανών στρατιωτών , στο μυαλό μου ερχόταν ένα όνομα Όττο Τζιμάγερ... ένα απλό σπίτι , δίπλα απ' το εργοστάσιο των θερμομέτρων στη Γερμανία , και ένα  μικρό παιδάκι  να  παίζει  ξέγνοιαστο  στην  αυλή .... 
       Καλό  σας  βράδυ , να  είστε  όλοι  καλά …
          www.lidoriki.com 

No comments: