6.9.12

ΤΟ ΠΙΑΤΟ ΤΗΣ…ΗΜΕΡΑΣ : “ ΟΙ ΛΙΔΟΡΙΚΙΩΤΙΚΕΣ ΒΡΥΣΕΣ “....

 

ΠΟΝΕΜΕΝΑΙ..ΙΣΤΟΡΙΑΙ  ΤΗΣ ΛΙΔΟΡΙΚΙΩΤΙΚΗΣ  ΖΩΗΣ

 

Βαθειά κι’ αγιάτρευτη  πληγή , αγαπημένοι  μου  φίλοι , είναι  η  κατάντια  των  περισσότερων  βρυσών  του  χωριού  μας , που  δεν  τους  έφτανε  που  τις  είχαν  τελείως..παρατημένες , στις  περισσότερες  άλλαξαν  …τα  φώτα , εμφάνιση  και..ταυτότητα .

   Όμορφες πέτρινες  παλιές  βρύσες ,  με  καλο..πελεκημένο πέτρινο  καλάνι , κατάντησαν  όλες στο  ίδιο..” αλβανιζέ “ χάλι , γιατί έτσι..βόλευε  την  κατάσταση ..

27-5 Βρυσούλα , μονοπάτια 004

Εδώ  δεξιά  στο  σκαμμένο , ήταν  για  πάρα  πολλές  δεκαετίες η  βρυσούλα του  Σκατορέματος , η..Βουλωμένη  τέλος..πάντων , μια  παλιά  πέτρινη  όμορφη  βρυσούλα , με  τα  ωραία  της  αγκωνάρια  και  το..” χειροσκάλιστο “ καλάνι της , που  εξαφανίστηκε..μυστηριωδώς . Συγκεκριμένα  για  την  καταστροφή  της  βρυσούλας , είχαμε  ρωτήσει  την τότε Δημοτική ..ηγεσία  , και  κανένας  δεν  ήξερε  να  μας πει  κάτι  σχετικό , τώρα  ποιός αποφάσισε  και  και  γιατί..γκρέμισε  τη  βρυσούλα , παραμένει..μυστήριο ..

   Άλλες  πάλι , εξαφανίσθηκαν  σε  μια  νύχτα , Βουνό και  βρυσούλα  στο Σκατόρεμα ( Βουλωμένη  τη  λένε  κάποιοι ..) και για  μεν  την  Βουλωμένη , χαλάσαμε  πολλές..ώρες  και ..μελάνι , και  με τα  χίλια  ζόρια και  μετά  από  καιρό ( 2-3-4 ίσως  χρόνια ) την  έφκιαξαν , αλβανιζέ  κι’ αυτή , αφού  όμως “ κάποιοι “…φάγανε  τα  αγκωνάρια και  το  ωραίο  καλάνι . Κανένας  ποτέ  δεν μπόρεσε  να  δώσει ικανοποιητική  απάντηση στο  ερώτημα : Ποιος , γιατί  και  με  ποια  απόφαση  “ γκρεμίστηκε “ η  βρύση και..φυσικά τι  απόγιναν  ΚΑΛΑΝΙ  και ΑΓΚΩΝΑΡΙΑ , ΑΚΟΜΑ  ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ  ΑΠΑΝΤΗΣΗ , οι..περιρρέουσες , τότε , φήμες , έλεγαν  πως  όλη  η  ιστορία  έγινε για  να  φαγωθούν καλάνι  και  αγκωνάρια και να..εισπραχτούν  και  τα..χτιστιάτικα βεβαίως..βεβαίως..είπατε ..κάτι ; ..όχι..λέμε , ..μήπως  …

Βρυσούλα 13-7-2009 002

…Κι’ αυτή , είναι  η ..” αλβανιζέ “ βρύση  που  αντικατέστησε  την..παλιά , εδώ  ισχύει  αυτό  που  λέγεται , πως  σοτώσανε  τη..βασίλισσα και  κρατήσαν την..υπηρέτριά της…

  Βέβαια η  κάθε  βρύση  είχε  και  τη  δική  της  ιστορία..π.χ , η  παλιά  βρυσούλα  που  ήταν  στο βουνό , όπως  λέγαμε , έχει  πολύ..πονεμένη  ιστορία ..

   Αυτή  η  καημενούλα  έπεσε θύμα…απαγωγής , μάλιστα όπως  το  διαβάζετε , όπως  καλά  γνωρίζετε , ήταν  για  εκατοντάδες  χρόνια εκεί  στο  βουνό , ΔΕΞΙΑ στη  στροφή  του  δρόμου  βγαίνοντας  ακριβώς  απ’ το  χωριό  μας ..

img_0022

Εδώ  ήταν  η  περίφημη  βρύση  του  Βουνού , όπως  τη  λέγαμε , ήταν  κι’ αυτή  , όπως  καλά  βλέπετε ΔΕΞΙΑ , στο  δρόμο  και  το..πλήρωσε ..ακριβά , εδώ  λοιπόν  ξεκινάνε  οι  εργηασίες για  το  καινούργιο σπίτι…

  Βέβαια , το ότι είχε πιάσει  στασίδι ..” δεξιά  του  δρόμου “ , φαίνεται  πως θεωρήθηκε ..αντιδημοκρατικό  και..αντιπροοδευτικό , και  ένα  βράδυ , όλες  οι..λειές , βράδυ  γίνονται , η  βρυσούλα  χάθηκε ..εντελώς..τελείως..

   Βρε  εδώ  η  βρύση , βρε  εκεί  η  βρύση , πάει  κι’΄αυτή  η  βρύση , η  πετρόχτιστη με  το  καλάνι  της  το  παραδοσιακό κλπ..κλπ. , βέβαια  περνώντας οι  48  ώρες  , δηλώθηκε  η..εξαφάνισή  της στην  αστυνομία , αλλά  δεν  βαριέσαι ; όσο  βρήκαν τους  δράστες  των διαρρήξεων του  χωριού  μας  , άλλο  τόσο  βρήκαν  κι’ αυτούς ..

   Σχεδόν..ξεχάστηκε η  όμορφη  βρυσούλα  μας , αλλά βέβαια  όλο και  κάποιοι  την…αναζητούσαν , μεταξύ  αυτών  και το “ Λιδωρίκι “ , οπότε  έγινε  το..θαύμα , αφού  βεβαίως – βεβαίως , το..προανήγγειλαν τα  γνωστά  γαμψόραμφα..παπαγαλάκια , και  μάλιστα  μετά  πολλών..επαίνων , μάλιστα , σε  χρόνο  ανύποπτο  διαβάσαμε  στην  εγκυροτέρα των..Βαλκανίων , το  “ Λιδωρικιώτη “ εκείνο  το  περίφημο , εκείνο  το..μοναδικό  και  υπέροχο..” Εύγε  κ. Μπέη “ , οπότε όλοι  οι  χωριανοί  τα  χάσαμε , πιστέψαμε πως  μάλλον  πρέπει να  έγινε  κάποια  σοβαρή  δωρεά ή  κάτι  τέτοιο, και τα..εύγε ..σύννεφο , απ’ τον  κ. Εύγε , οπότε  κάποιο  πρωί , γιατί ..πρωί  γίνονται φίλοι  μου  , όσα  θέλουμε  να  τα  ..μοστράρουμε , να  κάνουμε..εφέ , και  νύχτα  όπως  προείπαμε , που  λένε  και οι  άνθρωποι  των  γραμμάτων…!!! , κάποιο  πρωί  λοιπόν  εμφανίστηκε..αυτοβούλως , όχι  φυσικά  στην  αστυνομία , για  ευνοήτους ..λόγους, αλλά στην  περιοχή  απ’ όπου   εξαφανίστηκε , μασκαρεμένη ..περίεργα , κάπως  σαν  το..μαυσωλείο της  Άντζελας Δημητρίου , και εγκαταστάθηκε στα  παλιά  της  στέκια , έγινε  αυτό  που  λέμε συνήθως ..” έλα..βρύση  στον  τόπο  σου “, κάπως  έτσι , αλλά  προσέξτε  μια  σημαντική  λεπτομέρεια , δεν  πήγε εκεί που  ήταν  παλιά , στη  ΔΕΞΙΑ  μεριά του  δρόμου , ως..όφειλε , αλλά , άκουσον…άκουσον , ΑΡΙΣΤΕΡΑ ..ακριβώς  απέναντι  δηλαδή ..μυστήριο..!!

img_0018

Να τη λοιπόν  η  καινούρια ..μαντρόβρυση , στο  αριστερό  μέρος  τώρα , ακριβώς  απέναντι  απ’ την  παλιά  θέση , και  φυσικά  εντός του  λαχανόκηπου της  παρακείμενης  οικίας  του κ. Μπέη , μάλιστα  η  φωτογραφία  βγήκε  σε  ώρα..ποτίσματος ..

   Αυτό  φυσικά  δεν το  πολυ..παραξηγήσαμε  οι  Λιδορικιώτες , κάποιοι  μάλιστα  έδωσαν  και την πρέπουσα  εξήγηση , πως  τάχαμου  ..τάχαμου , όλο  αυτό  τον  καιρό που  έλειπε , την  είχαν  απαγάγει  και  την  έριξαν σε  ένα  ..μουντρούμι  λέγοντάς  της  , πως  θα  την  αφήσουν  να  φύγει , μόνο  αν..αλλαξο..πιστήσει , αν  δηλαδή  απαρνηθεί τη..δεξιά  μεριά και  πάει  στην..αριστερή , και  όπως  καταλάβατε αναγκάστηκε  να  υπογράψει..σχετική  δήλωση  και να..γλυτώσει ..

   Βέβαια , όλοι  περιμέναμε , πως  θα  είναι  πάλι  στην  άκρη  του  δρόμου , όπως  παλιά , τώρα  δεξιά ..αριστερά , δεν  πολυπαίζει  ρόλο , αλλά  αυτή  πήγε και..στρογγυλοκάθισε καταμεσής στον  κήπο  του κ. Μπέη , εξ’ ου  και  τα  χίλια  μύρια..εύγε , και  φυσικά  σκεφτήκαμε  όλοι , πως  έγινε  εκεί  για  να..βολεύεται  και  ο κήπος , που  είναι συνέχεια  σπαρμένος..ζαρζαβατικά ,που  είναι  το κακό , ίσα – ίσα , που  έπρεπε να  γίνει  αυτό  σε ..ανταπόδοση του…χώρου  που  παραχώρησε , ο  κ. Μπέης  , με  όλα  τα  ..τυπικά , χαρτιά  κλπ , στο  Δήμο ..και  έτσι  λοιπόν  ηρέμησαν  τα  πράγματα ..

  Έλα  όμως  που  δεν  μας  αφήναν  να…ηρεμήσουμε  λιγάκι , μας  άναψαν  άλλες  φωτιές , γιατί  λέει , ο κ. Μπέης δεν  παραχώρησε κανένα  χώρο  στο  Δήμο , απλά..δέχτηκε να  φιλοξενεί τη  βρύση  στην  αυλή του , στον..κήπο  του ,( είναι  βλέπετε  πολύ in , σε  όλα  τα  καλά..σπίτια , να  υπάρχει  , για  στολίδι , στην  αυλή ή  τον  κήπο και  μια..αλβανόβρυση )  περίεργα  …πράματα , αλλά …γεγονότα ..καρατσεκαρισμένα ..

  Κι’ έτσι  λοιπόν  απόμεινε η  έρμη  η  βρυσούλα μα  είναι  εκαταλειμμένη σε  ξένο  τόπο και  να  τραγουδάει  το  υπέροχο  άσμα : “ Τα  ξένα..χέρια “ ..

   Περνώντας όμως  λίγος καιρός  , αρχίσαμε  να  μαθαίνουμε  κάποια  πράγματα που  δεν  τα  ξέραμε , οι  Λιδορικιώτες  τουλάχιστον , ή  μας  τα  είχανε  πει..λάθος , όπως  π.χ η οικειοθελής ..εξαφάνιση  της βρυσούλας π.χ , τελικά  δεν  ήταν  έτσι  τα  πράγματα , απλά και..καθαρά , ή  θέση  στη  οποία  ήταν η  βρυσούλα παλιά , ΣΤΗ  ΔΕΞΙΑ  ΜΕΡΙΑ  …ΝΤΕ , εμπόδιζε , χάλαγε  τη  θέα , δεν  ξέρουμε  ακριβώς  τι , σε  οικοδομή  που  ..αιφνιδίως , μετά  την..εξαφάνιση της  βρύσης  άρχισε  να..χτίζεται , κάτι…συμπτώσεις  φίλε μου…

DSCN3879

Περιττεύει βέβαια  να  σας  πούμε , πως η  βρυσούλα  αυτή , η..τέως..Βουνού , έχει  καταντήσει..χωματερούλα , αφού  κανένας  δεν  τη  νοιάζεται και  κανένας  δεν  την  καθαρίζει , κατά  τα άλλα  βέβαια , είναι..δημοτική  βρύση , αλλά εντός  ιδιωτικού  λαχανοκήπου , πολύ..ωραία  πράγματα …

  Δεν  σταματάει  όμως  εδώ  η πονεμένη  ιστορία  της  βρυσούλας  του  ..Βουνού , όχι , γιατί πες ..πες το  “ Λιδωρίκι “ , πες ..πες  και  κάποιοι  Λιδορικιώτες , του  θέματος  επελήφθη , όπως  έχουμε  μάθει , και  η..περιφέρεια , που  ζήτησε  ευθύνες  απ’ τους συντρόφους – αρμοδιοϋπεύθυνους , γιατί έγινε  παράτυπα και  χωρίς την απαραίτητη παραχώρηση  χώρου , μέχρις  εδώ..γνωρίζουμε , μετά  δεν  γνωρίζουμε  τι  επακολούθησε .

    Το  μόνο  σίγουρο  όμως  είναι  πως  η..βρύση ( ο..Θεός  να  την  κάνει..βρύση ) υπάρχει , ζει  και..βασιλεύει και, φυσικά , ποτίζει και  τον  κήπο της  παρακείμενης  επαύλεως  του  κ. Μπέη …και  λογικό  εξ’ άλλου  είναι  κάτι  τέτοιο , αφού  γι’ αυτό  το  λόγο  εξ’ άλλου  έγινε  εκεί  που  έγινε…

   Εκείνο  όμως  που  δεν  μπορούμε  να  καταλάβουμε  είναι  το  εξής , η Περιφέρεια , διαπιστώνοντας  πως  κάτι  δεν πήγε ..καλά , έστειλε  την πανταχούσα  της στο  Δήμο , πάνε  2-3 χρόνια  τώρα , δεν  ματαξαναενδιαφέρθηκε να  μάθει  τι  απόγινε  τελικά με  την  υπόθεση  αυτή ; Θα  μου  πείτε τώρα  , τι…ψάχνεις  να  βρεις…

   Για  των  ..γραφομένων  μας  το ΄..αληθές , αναδημοσιεύουμε και  κάποια  απ’ τα πάρα  πολλά σχόλιά  μας

 

5.2.11

ΤΑ ΕΝ ΔΗΜΩ ...

Ξεκινώντας κι' απόψε την ..περιήγησή μας , στον κόσμο των " εγκληματικών ...θαυμάτων " που έγιναν τα τελευταία χρόνια στο χωριό μας , και μάλιστα ΑΥΘΑΙΡΕΤΩΣ , ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ  ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ , θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάτι για να μη υπάρξουν τυχόν..παραξηγήσεις .

    Οι αναφορές μας στα ..στραβά και τ' ανάποδα , στα οποία αλαζονικά προχώρησαν οι αρμοδιοϋπεύθυνοι του Δήμου , δεν έχει σκοπό να αφήσει..υποννοούμενα και αιχμές κατά της νυν Δημοτικής αρχής , που καμιά ευθύνη δεν έχει και μάλιστα βρήκε , και θα βρίσκει ακόμα για καιρό φοβάμαι , τα χίλισ μύρια ασυμμάζευτα και θα πρέπει να τα ..συμμαζέψει ..

   Όλα όσα αναφέρουμε στα σχόλιά μας , είναι προβλήματα και θέματα που επίμονα ζητήσαμε απ' την τότε Δημοτική αρχή , να μας εξηγήσει και φυσικά να αποκαταστήσει , μάταιος κόπος όμως , η ..ευδαιμονία της..εσαεί ( έτσι πίστευαν ) εξουσίας τους είχε οδηγήσει σε αλαζονικό παραλήρημα , και δεν αναφερόμαστε σε όλους , όχι , υπήρχαν και κάποιοι που βλέποντας το..μαύρο τους το χάλι , τουλάχιστον δεν προκαλούσαν με τη συμπεριφορά τους .

  Απ' τα πιό τρανταχτά αυθαίρετα , όπως και η βρύση στον πλάτανο της Βαθειάς , είναι και η παρακάτω βρύση η περίφημη βρύση ΄του Βουνού , έτσι την ξέραμε και έτσι τη λέγαμε , γιατί η τοποθεσία αυτή , λέγεται " Βουνό ". Η βρύση λοιπόν του Βουνού , φυσικά όχι αυτό το...έκτρωμα που θυμίζει περισσότερο τάφο σε νεκροταφείο , ήταν μια ταπεινή παλιά πέτρινη όμορφη βρυσούλα , που ήταν λίγο μετά τη στροφή αλλά στη δεξιά πλευρά του δρόμου , όπως φεύγουμε απ' το Λιδορίκι , ώσπου  κάποια μέρα ...χάθηκε , εξαφανίσθηκε , και κανένας μας δεν ήξερε το τι ακριβώς έγινε .

    Ό,τι όμως έγινε , ήταν καλά μελετημένο και σχεδιασμένο , γιατί κάποια στιγμή είδαμε να χτίζεται , στην απέναντι πλευρά του δρόμου και μάλιστα σε ξένη ιδιοκτησία , ένα λαχανόκηπο που είναι μέσα στην αυλή του παρακείμενου σπιτιού ενός χωριανού μας , δίνοντας φυσικά την εντύπωση πως πρόκειται για ιδιωτική βρύση που έγινε για να στολίσει την αυλή , όπως , φαίνεται , είχαν δει στα διάφορα ...κτήματα , στα Μεσόγεια , όπου γίνονται γάμοι ..

   ΄Βέβαια όταν μάθαμε πως χτίζεται απ' τον Δήμο , καταλαβαίνετε πως..πάθαμε.." συννεφόπτωση ", και ενώ όλοι οι Λιδορικιώτες ήταν εξαγριωμένοι με αυτές τις ενέργειες , ακούσθηκε ή μάλλον ..διαβάστηκε στο Λιδορικιώτη , εκείνο το περίφημο : " Εύγε κύριε  Μπέη !! ", χωρίς ποτέ και κανένας , να καταλάβει προς τι το...απίθανο εκείνο " εύγε " προς τον άνθρωπο που  κυριολεκτικά " έδωσε γην και ύδωρ " συγκαλύπτοντας το διαπραχθέν έγκλημα , αφού η καινούρια " αλβανιζέ " πάντα , βρύση - μαυσωλείο , χτίστηκε μέσα σε ιδιωτικό χώρο που ποτέ , ούτε και εκ των υστέρων , δεν παραχωρήθηκε νόμιμα στον Δήμο , όπως θα έπρεπε να γίνει .

img_0020_5

    Τελικά , απ' όσο γνωρίζουμε , η όλη αυτή " κάλπικη " διαδικασία , που μάλλον για να ρίξει στάχτη στα μάτια του κόσμου και να " βουλώσει "  κάποια στόματα , δεν θεωρήθηκε σύννομη απ' την περιφέρεια , όπως και κάποιες άλλες φυσικά .

   Βέβαια δεν είδαμε κάτι να αλλάξει , η βρύση εξεκολουθεί να " βγάζει μάτια " προκαλώντας το λαϊκό αίσθημα των Λιδορικιωτών , πολλώ δε μάλλον όταν στη θέση της παλιάς βρυσούλας " ξεφύτρωσε " καινούριο σπίτι , του οποίου ο ιδιοκτήτης έχει στενή συγγένεια με μέλος της Δημοτικής αρχής .

img_0019

Για των γραφομένων μας το αληθές δημοσιεύουμε μερικά απ' τα αναρτηθέντα , κατά καιρούς , σχόλιά μας  για το θέμα  αυτό .

5.4.10

Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΜΑΣ !!

ΔΙΚΑΙΩΣΗ   ΠΡΩΤΗ

ΠΡΩΗΝ  ..ΒΡΥΣΗ  ΒΟΥΝΟΥ

    ( …ΝΥΝ   ΚΤΗΜΑΤΟΣ..ΜΠΕΗ !!! )

   Κοντεύουν τρία χρόνια , που φωνάζαμε για την αθλιότητα της “ βρύσης  Βουνού “ , που εν μιά..νυκτί , μεταφέρθηκε στο περίφημο κτήμα “ Μπέη “, και έγινε ..” ποτίστρα “παρακείμενου..λαχανόκηπου ..

Τώρα μάθαμε , πως μετά από καταγγελίες – προσφυγές  Δημοτικών συμβούλων , ζητείται απ’ την Περιφέρεια , με σχετική της απόφαση , το..” ξεκαθάρισμα “ αυτής της πολύ..περίεργης..μετατόπισης της βρυσούλας απ’ το πάνω μέρος στο κάτω μέρος του δρόμου , και μάλιστα σε ιδιοκτησία ΜΗ  ΔΗΜΟΤΙΚΗ , σε ΙΔΙΩΤΙΚΗ  ΑΥΛΗ ..

  Πολλές φορές , είχαμε ανακινήσει το θέμα , αλλά δυστυχώς , δεν μπορέσαμε ποτέ να μάθουμε τι ακριβώς έχει γίνει στην περίπτωση αυτή , βέβαια το γεγονός είναι αναμφισβήτητο και μιλάει μόνο του .

   Δείτε τι γράφαμε κατα καιρούς …

  30 – 10 – 2007 
OMOΡΦΙΕΣ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΜΑΣ - ΟΙ ΒΡΥΣΕΣ ΜΑΣ .

Μιά φορά κι'ένα..καιρό , σ' αυτό , ακριβώς , το σημείο αδέρφια , υπήρχε μιά παλιά πέτρινη , πανέμορφη βρυσούλα , που όλοι την ξέραμε και τη λέγαμε " το Βουνό " , αιώνες εκεί , δεν ενοχλούσε , δεν εμπόδιζε κανένα , απολύτως , ήταν δε η κλασσική πέτρινη βρύση με το σμιλευτό κάλανο ,
τα πεζουλάκια της , να κάθονται να ξαποστάσουν οι διαβάτες , κι' ήρθαν οι νεο..κουλτουριάρηδες απιθανο..καλλιτέχνες και αιφνιδίως την εξαφάνισαν , γι' αυτή τους την αυθαιρεσία λογικά θα πρέπει να..λογοδοτήσουν , κι' αντί να ξαναχτιστεί στο ίδιο μέρος , στο ίδιο...σχέδιο , με την ίδια πέτρα , αντίγραφο της παλιάς με λίγα λόγια , πέρασε...περπατώντας (;) στην απέναντι μεριά του δρόμου , κατέβηκε μερικά μέτρα , πλησίασε στο αποκατινό σπίτι κι' εγκαταστάθηκε στον κήπο του , στην αυλή του , προφανώς γιά να..ποτίζει τα λάχανα και τα..μαρούλια του κτήματος ...Μπέη , αν και το πράγμα είναι..ολίγον πιό..μπερδεμένο , γιατί σε φωτογραφίες που έχουμε η΄κυρία που περιποιείται τον..κήπο , της ...βρύσης , έχει στενή συγγενική σχέση με την Δημοτική...ηγεσία....
Κι' αντί να ξεσηκωθούμε ΟΛΟΙ για τα γεγονότα , βγήκαν
οι..συνήθεις...διάφοροι..ζητοκραυγαστές και ..ευγε..δωρητές , και επιχείρησαν να προκαταλάβουν τις..αντιδράσεις των δημοτών , ενώ παράλληλα , τα..παπαγαλάκια άρχισαν να...λαλάνε , λέγοντας τα δικά τους , το..μάθημά τους , κι' έτσι φτάσαμε να λέμε και...εύγε γιά όλα αυτά που έγιναν , αντί.....
Το τι ..αντικατέστησε την παλιά όμορφη βρύση μας , το βλέπετε στην επόμενη φωτογραφία , κι' αν εσείς αυτό το..μαυσωλείο το λέτε βρύση , εμείς είμαστε διατεθειμένοι να ζητήσουμε ...συγγνώμη , αλλά αφούβ όμως μας πει ο κύριος ..εκπρόσωπος ..τύπου του κ. Μπέη , ποιές είναι οι δυσκολίες που..επέβαλαν τη μεταφορά τς βρύης , τ' κάτ..μιριά τ' δρόμ , όπως θάλεγε κι' οίδιος , και αν η έρμη η βρυσούλα ..αμπόδαγι του σπ΄τ' π' γίνιτι τ' ν' απάν ..μιριά τ' δρόμ.......
Τελειώνοντας παρακαλούμε όποιον φίλο μας ξέρει κάτι για την ιστορία της βρυσούλας αυτής , του Βουνού , πει , και γιά κάθε Λιδορικιώτικη βρύση φυσικά...
Γι' αυτό το...κατασκεύασμα , δεν έχουμε τίποτα να πούμε , δεν θα κρίνουμε φίλοι μου την..Αλβανική...κουλτούρα , εδώ ευτυχώς είμαστε ακόμα..Λιδορικιώτες και...Έλληνες....ύστερα κινδυνεύουμε να κατηγορηθούμε σχολιάζοντας..ιδιωτική..βρύση , γιατί περί... ιδιωτικής..βρύσης πρόκειται ,με τη διαφορά ότι την...πληρώσαμε..εμείς..όλοι.

24.6.12

ATIMΩΡΗΤΑ..ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ

ΤΟ ΠΑΛΙΟ  ΠΕΤΡΙΝΟ  ΓΕΦΥΡΑΚΙ  ΤΗΣ  ΒΑΘΕΙΑΣ

   Αυτό το υπέροχο παλιό , πέτρινο γεφυράκι , στόλιζε για πολλά-πολλά χρόνια το χωριό μας , λίγο πιο πάνω απ' τη Βαθειά , οι μεγαλύτεροι το θυμόμαστε , με νοσταλγία μάλιστα αλλά και με κάποια οργή , γιατί επιτρέψαμε , δεν γνωρίζω πότε ακριβώς , να καταστραφεί .
   Δυστυχώς , αδέρφια , απίθανοι άνθρωποι , κατά καιρούς , ασέλγησαν στο περιβάλλον του χωριού μας , και όλοι εμείς , το επιτρέψαμε , το ανεχτήκαμε , μνημεία που θα πρεπε να τα προσέχουμε καλύτερα κι' απ' τα μάτια μας , τα αφήσαμε έρμαια , στις διαθέσεις απίθανων ανθρώπων που συγκυριακά διαχειρίστηκαν τις τύχες του χωριού μας .
   Φαντάζεστε , αδέρφια , να υπήρχε αυτό το στολίδι στο χωριό μας ; Η ιστορία όμως..συνεχίστηκε , κατέστρεψαν τη βρυσούλα στο σκατόρεμα , τη Βουλωμένη ,  χωρίς κανένα λόγο , αδικαιολόγητα , και την  αντικατέστησαν  με  μια ..” αλβανιζέ “..άχρωμη…άγευστη και..” ξένη “ … , βέβαια , να  μην  έχουμε  παράπονο ,   σε..αντικατάσταση έφτιαξαν , οι..απίθανοι , εκείνο το..έκτρωμα , τη..μαντρόβρυση , στον πλάτανο της Βαθειάς , και μεις το ανεχθήκαμε  για  τέσσερα  περίπου  χρόνια να  “ στολίζει “ το χωριό  μας  !!   . 

    Ξέρουμε  όλοι μας  πολύ  καλά , πως ό,τι καταστράφηκε , και  καταστράφηκαν  πολλά , δεν  είναι  εύκολο να  αποκατασταθεί , και  κυρίως να  ξαναγίνει  όπως  πριν , αλλά αυτά όμως  τα ..” παθήματα “ έπρεπε  να  μας  γίνουν  μαθήματα και  να  μην  επαναλαμβάνονται  τα  ίδια  λάθη , γιατί , δυστυχώς συνεχίζουν  να  γίνονται …

   Καλώς—κακώς , η  σημερινή  Δημοτική  αρχή ..κληρονόμησε απ’ την  προηγούμενη  κάποια..” βαρίδια “ , που  θα  πρέπει  κάποια  στιγμή , να  τακτοποιηθούν , εκτός  αν  κι’ αυτή τα..” σπρώξει “ για  την..επόμενη .

  Για  την  ιστορία θυμίζουμε , πως  για  τη  βρύση του  “ Βουνού “ που  χτίστηκε  στην  αυλή χωριανού  μας , χωρίς  καμιά  νομιμοποίηση , στον..αέρα  όπως λέμε , η  Περιφέρεια έχει  ζητήσει την  “ τακτοποοίησή “ της , χωρίς  απ’ όσο  γμωρίζουμε  να  έχει  γίνει  κάτι  σχετικά .

img_0020_5

img_0018

  Αυτό  λοιπόν  το  “ αλβανιζέ “ κατασκεύασμα , το..απερίγραπτο , που  χτίστηκε , όπως  πολύ  καλά  βλέπετε , σε …ξένο  κήπο , παραμένει  χρόνια  τώρα , έτσι  στον..αέρα , παρά  τις  παρατηρήσεις  και  συστάσεις  της  Περιφέρειας .

   Θα  μου  πείτε  και  τι  να γίνει , να  τη  γκρεμίσουμε ; Όχι  βέβαια , ξοδέψαμε  λεφτά για  να  τη  φτιάξουμε , να  ξοδέψουμε  και  για  το  γκρέμισμά της ; Όχι  και  πάλι  όχι , αλλά  και  έτσι  όπως  είναι σε..ξένη  αυλή ,  απεριποίητη και κακοφτιαγμένη , δεν  μπορεί να  μείνει .

   Ας  προχωρήσει  η..” νόμιμη  και..γραπτή “ παραχώρηση του χώρου , έτσι  ώστε  να  λογίζεται  πια η  βρύση  σαν  Δημοτική , γιατί  τώρα , κακά  τα  ψέματα ΟΥΤΕ..ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ  ΟΥΤΕ  ΕΙΝΑΙ..ΔΗΜΟΤΙΚΗ , τώρα το  πως  θα  γίνει  αυτό , θα  βρεθεί , όλα  μπορούν  να  τακτοποιηθούν , και  καλό  θα είναι , από δω και  πέρα να  μη γίνονται  τέτοια ..νταλαβέρια , που  και  δεν ωφελούν την  εικόνα  του  χωριού μας , αλλά και  εκθέτουν  τη  Δημοτική  αρχή .

   Υπάρχουν , απ’ όσο  γνωρίζουμε , και  αρκετές  ακόμα  εκκρεμότητες , που θα  πρέπει  να  τακτοποιηθούν , τις  οποίες φυσικά  γνωρίζουν  στο  Δήμο , εμείς  όμως  θα  κάνουμε  ένα  κόπο να  τις..ξαναθυμίσουμε , μία – μία και..πεντακάθαρα ..αρχίζοντας  σήμερα με  τη  βρύση  του  Βουνού ..

    Καλή  σας  Κυριακή

Απ’ το  “ Λιδωρίκι “ με  αγάπη …Κ.Κ.-

Θα μπορούσαμε  να  βρούμε  πολλά  σχετικά  σχόλιά  μας , αλλά δεν  νομίζουμε  πως  υπάρχει  λόγος , όλοι τα  γνωρίζετε  και  τα  έχετε  διαβάσει…Με  τις  πονεμένες ιστορίες  των..βρυσών , φυσικά  και  δεν  τελειώσαμε  φίλοι  μου , έχουμε  πολλά να  πούμε και  φυσικά να  δείτε , ες  αύριον η..συνέχεια

     Καλό  σας  βράδυ  να  περάσετε  καλά

Απ’ το  “ Λιδωρίκι “ με  αγάπη ….Κ.Κ.-

No comments: