7.6.14

ΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ ΤΗΣ ΕΡΤ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥΣ

 

Το δοξάρι σταμάτησε και τα βιολιά μουσικών της Συμφωνικής και Σύγχρονης Ορχήστρας της ΕΡΤ σταμάτησαν. Τι κάνουν από τότε οι καταξιωμένοι μουσικοί; Εμείς καταγράψαμε τρεις διαφορετικές ανθρώπινες ιστορίες, με ένα κοινό τέλος: Το "μαύρο". Στη δουλειά και τη ζωή τους

Μίκα Κοντορούση

news247 Ιούνιος 07 2014 08:05

Τρεις διαφορετικοί μουσικοί, τρεις παράλληλες ιστορίες, ένα κοινό τέλος. Αυτό που γράφτηκε στις 11 Ιουνίου 2013, όταν το μαύρο στην ΕΡΤ επισκίασε τους κόπους και τις προσπάθειες μιας ζωής, καθ’ υποταγή της τρόικας, των Μνημονίων, της πολιτικής λιτότητας και της εξυγίανσης του δημόσιου κορβανά, σπρώχνοντας εκατοντάδες υπαλλήλους στο δρόμο και ανεβάζοντας τους εθνικούς δείκτες ανεργίας.

Ο Αρτέμης Σαμαράς, ο Τάσος Γρηγορόπουλος και ο Βασίλης Δήμος γνωρίστηκαν στους διαδρόμους του Ραδιομεγάρου της Μεσογείων πριν από περίπου 20 χρόνια. Τότε που ήταν ακόμα πιτσιρικάδες και ξεκινούσαν τα πρώτα τους επαγγελματικά βήματα. Μαζί πέρασαν ώρες αγωνίας στα «ιστορικά στούντιο B και C», άπειρες πρόβες για μεγάλες μουσικές παραγωγές σε Ελλάδα και εξωτερικό, μαζί ωρίμασαν μουσικά και μαζί… βρέθηκαν «ξεριζωμένοι» από το ίδιο τους το «σπίτι», όπως το αποκαλούν. Αν και είχε προηγηθεί το αποκαλυπτικό δημοσίευμα της Real News με την επικείμενη «συντέλεια» της Εθνικής Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης, τίποτα δεν προμήνυε το οριστικό λουκέτο.

Από τότε στο σύνολό τους τα τρία Μουσικά Σύνολα, η Συμφωνική Ορχήστρα, η Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής (πρώην Ποικίλης Μουσικής) και η Χορωδία διαλύθηκαν οριστικά, όπως και οι ζωές των 138 μουσικών που τα αποτελούσαν.

Πριν μία εβδομάδα, οι πιο τολμηροί Τάσος και Βασίλης έκαναν πάλι τα χαρτιά τους για να μπουν στη ΝΕΡΙΤ. Και μετά από 20 και 30 χρόνια αντίστοιχα προσφοράς, σύνθεσης, μελοποίησης και όντας σε θέσεις Α' Κορυφαίου στο βιολί και τη βιόλα, απέτυχαν παταγωδώς να περάσουν τις εξετάσεις – ακροάσεις. Το γιατί παραμένει ακόμα μυστήριο.

Όσο για τον Αρτέμη, μετά την πραξικοπηματική επέμβαση των ΜΑΤ, ζει με το στόχο να δει την ΕΡΤ ξανά ανοιχτή. Δεν έκανε ποτέ τα χαρτιά του (ούτε για τη ΔΤ, ούτε για τη ΝΕΡΙΤ), καθώς θεωρεί το «μόρφωμα» της ΝΕΡΙΤ ένα «έωλο σχήμα» και παραμένει άνεργος από τότε, με το επίδομα από τον ΟΑΕΔ σε αντίστροφη μέτρηση από την ημερομηνία λήξης του και με τα όποια «ψίχουλα» της προοπτικής των ελάχιστων συνεργασιών που του έχουν απομείνει.

Με αφορμή την συμπλήρωση ενός έτους από τη στιγμή που οι καταξιωμένοι μουσικοί συναντήθηκαν για τελευταία φορά στα αναλόγιά τους, το WE του NEWS 247 έψαξε και τούς βρήκε, τον καθένα ξεχωριστά. Πόσο έχει αλλάξει από τότε η ζωή τους; Από ποια λεπτή κλωστή κρέμονται πια οι ελπίδες τους; 

Να υπενθυμίσουμε σε αυτό το σημείο, ότι από τις τελευταίες συναυλίες των μουσικών της παράνομης ERT open, η εικόνα που αποτυπώθηκε στον κοινό νου, ήταν μία. Το δάκρυ της βιολίστριας Ελβίρας Στρακώστα, με καταγωγή από την Αλβανία και μέλος της Συμφωνικής από το 1990 περίπου. Ανίκανη να συγκρατήσει τη συγκίνησή της, τόσο για την ύστατη μουσική συνεύρεση, όσο και το αβέβαιο μέλλον που χτυπούσε την πόρτα τους, ενημερώνει σήμερα το WE ότι «δεν ήμουν η μόνη που έκλαψε. Απλά εμένα συνέλαβε ο φακός του κάμεραμαν. Έκλαιγα για όλα. Για αυτά που ζήσαμε και για τα άσχημα που θα έρχονταν».

Στην τηλεφωνική μας επικοινωνία μάλιστα, ανακαλύψαμε ότι αποτελεί μία από τους 70 μουσικούς που θα ενταχθούν στο νέο ραδιοτηλεοπτικό σχήμα της ΝΕΡΙΤ, καθώς η ακρόασή της από την πενταμελή Κριτική Επιτροπή, κρίθηκε ικανοποιητική. «Υπάρχουν όμως σίγουρα πιο καταξιωμένοι μουσικοί από εμένα», αναφέρει χαρακτηριστικά.

No comments: