1.5.10

ΝΟΣΤΑΛΓΙΚΕΣ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑΤΙΚΕΣ ΛΙΔΟΡΙΚΙΩΤΙΚΕΣ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ…

 

 

205

  Μία πολύ όμορφη , αλλά και πολύ..ταλαιπωρημένη φωτογραφία , από κάποια αξέχαστη Λιδορικιώτικη Πρωτομαγιά , στην Πεντάπολη , στην αρχή της δεκαετίας του ‘50 .

           ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ  ΣΤΟ  ΠΑΛΙΟ  ΛΙΔΟΡΙΚΙ

   Κάθε χρόνο , τέτοια εποχή , που πλησιάζει ο Μάϊος και που εδώ στην Αυστραλία ετοιμαζόμαστε για το χειμώνα , το μυαλό μου ..πετάει στο Λιδορίκι , το αγαπημένο μου χωριό , κι’ αναπολώ , εκείνα τα ξλεγνοιαστα χρόνια της παιδικής μου ζωής και θυμάμαι πόσο ωραία γιορτάζαμε την Πρωτομαγιά , μαζεύοντας αγριολούλουδα και πλέκοντας στεφάνια .

   Την πρώτη Πρωτομαγιά που θυμάμαι στη ζωή μου ήταν γύρω στο 1942-43 , όταν η μητέρα μου με ξύπνησε πρωί-πρωί , μόλις ανέτειλλε ο ήλιος απέναντι στο βουνό , και μου είπε : Πήγαινε να βοσκήσεις τις γίδες , προτού αρχίσει η ζέστη .

   Παίρνοντας μια φέτα ψωμί με ζάχαρη , ξεκίνησα τρώγοντας . Όταν έφτασα κοντά στο νεκροταφείο , κοντά στου Τσίγκα τις τσαγαλιές , είδα να έρχεται απ’ την απέναντι πλευρά μια απ’ τις ωραιότερες κοπέλες του χωριού , της εποχής εκείνης . Ήταν η Αρετή Γεροδήμου  ( του Τσαγκάρη ) . Αφού ανταλλάξαμε καλημέρα , εγώ παραξενεμένη τη ώτησα από που έρχεται τόσο πρωί , και κείνη μου απάντησε : Πήγα να πιάσω το Μάη , και πράγματι η κοπέλα κρατούσε μια ανθοδέσμη με ωραία αγριολούλουδα . Τότε αμέσως , κάτι ξύπνησε μέσα μου , γύρισα και είδα όλη τη φύση πνιγμένη στο πράσινο και στα λουλούδια .

    Τότε  ένοιωσα μέσα μου τη γιορτή της Πρωτομαγιάς ..

              Δέσποινα  Στρούζα – Γιαλελόγλου

                            Αυστραλία

   Η πανέμορφη , μα και..νοσταλγική , αυτή ανάμνηση της αγαπημένης χωριανής και φίλης , Δέσποινας , δημοσιεύτηκε στη Λιδορικιώτικη εφημερίδα “ Λιδωρίκι “ τον Απρίλιο 1984 , αριθ.φύλλου  29 .

No comments: