11.4.15

H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΛΙΔΟΡΙΚΙΩΤΙΚΟΥ ΑΕΡΌΣΤΑΤΟΥ

φωτογÏ-αφία 1 (16)

Η “ αποτυχημένη “ δοκιμή  “ αμολύματος “ αερόστατου  της  15-3-2015 , απ’ το  Αλωνάκι απ’ το  Νίκο  Πέτρου  και   την  ομάδα  του ..

     Το  όμορφο  έθιμο  του  “ αμολύματος “ αερόστατου  , έχει  αγαπημένοι  μου  φίλοι  95  χρόνια  ζωής  , πρωτοεμφανίστηκαν στο Λιδορίκι – κατά τα λεγόμενε του μπάρμπα Σπύρου Σφέτσου ( Καλέρη ) – από το γιο ενός Αγρινιώτη Εφόρου , ονόματι Δανέλλη , γύρω στα 1920 . Κι’ από τότε ρίζωσαν στο χωριό μας , έγιναν το πιο αγαπημένο παιχνίδι των παιδιών κι άφησαν εποχή και ιστορία με  πολλές  βέβαια προσθήκες  στην  διαδικασία , όχι  στην  κατασκευή  κυρίως  αλλά  στα  υπόλοιπα .

   Το  αερόστατο  λοιπόν είχε  γίνει το “ μήλο  της  έριδος “ των  μαχαλάδων , Βαρουσιού , Γυφτομαχαλά , Ψαλά  και  κεντρικού  μαχαλά , Αλωνάκι  δηλαδή  και  πέριξ..σε  ξεχωριστές  αναρτήσεις   δα  δημοσιεύσουμε  όλη  την ..ιεροτελεστία , κατασκευής , αμολύματος  και..κυνηγητού των  αερόστατων , και  προπολεμικά , που  είχε  μεγαλύτερες  δόξες  αλλά  και  μεταπολεμικά  , έτσι ώστε να  γνωρίζετε  κάθε  λεπτομέρεια  , έτσι ώστε  μιας  και  αναβιώνεται  το  όμορφο  αυτό  έθιμο , να  τηρηθεί  η  παράδοση για  να  μη  φτάσουμε  πάλι  στο  σημείο , να  επιτρέψουμε  την αλλοίωσή  του  απ’ τους γνωστούς..άγνωστους νεοΛιδορικιώτες  εκπολιτιστές  μας , που  έχουν  “ μολέψει “ όλα  τα  έθιμά  μας , προφανώς  από  ..άγνοια ,  μια  και  δεν  μεγάλωσαν  στο  χωριό  μας ..και  φυσικά  δεν  γνωρίζουν  πράγματα  για  την  παλιότερη  Λιδορικιώτικη  ζωή ..

   Το  θέμα  της  παράδοσης , που ο  καθένας  την  θέλει όπως  τον..βολεύει  , η  οποία  με  την  ανοχή  του  χωριού  και  των  αρμοδίων , έχουν..” ξεφύγει “ τελείως , αφού  καταργήθηκαν όμορφα  πανηγύρια  και  έθιμα  γιατί μάλλον  δεν  βόλευαν  κάποιους ..θα  πρέπει  να  εξεταστεί  απ’ το  Τοπικό  Συμβούλιο , και  να  μπουν τα  πράγματα  στη  σωστή  τους  θέση .

   Πολλά  βέβαια  είναι  τα  θέματα του  χωριού  μας  που  θέλουν..” ξεσκόνισμα “ αλλά  χρειάζεται  δουλειά  και  κυρίως   συμμετοχή  των  χωριανών  μας …

     ΄ΚΑΛΗ   ΑΝΑΣΤΑΣΗ  ….Κ.Κ.-

No comments: