28.5.15

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΦΕΤΖΟΣ Ή ΚΑΦΕΤΣΗΣ

       ΜΕ  ΤΗ  ΦΩΝΗ  ΤΩΝ  ΑΠΟΓΟΝΩΝ

  "  Ο Απόστολος Καφέτζος ή Καφέτσης , γεννήθηκε στο Λιδορίκι , στο Βαρούσι , κι' από μικρός ακολούθησε το ασκέρι του Σκαλτσοδήμου . Κάποτε πιάστηκε από τους Τούρκους , δεν γνωρίζω για πιο λόγο ακριβώς . Εκείνο που γνωρίζω απ' τους παππούδες και τις γιαγιάδες μου είναι ότι βρέθηκε μαζί με το Διάκο στη φυλακή Λιδορικίου , που ήταν στου Κοκκαλάκη το σπίτι , στο Βαρούσι , που κάηκε το '44 απ' τους Γερμανούς .
   Από κει δραπέτευσαν κι' οι δύο , σπάζοντας το παράθυρο . Μάλιστα - όπως μου'λεγε η γιαγιά μου που πέθανε το 1947 σε ηλικία 94 χρονών - ο Διάκος ξέχασε μέσα στη φυλακή τη.." σάρκα του " ( το τσιπούνι ; ) και γύρισε πίσω απ' τον Άη Γιώργη να το πάρει .
   Ο Καφέτζος έφερε ύστερα το Διάκο στον Σκαλτσοδήμο κι 'οταν ο Διάκος έφυγε τον ακολούθησε κι' ο Καφέτζος - σαν υπασπιστής του - μέχρι που σκοτώθηκαν κι' οι δυο στην Αλαμάνα .
   Τη γυναίκα του Καφέτζου ή  Καφέτση , τη λέγανε Μαρία , ήταν πολύ όμορφη και , όπως μου διηγόταν η θειά μου η Κοκκαλίνα , η Βιολέτα , τη φωνάζανε " Μπαϊράκι ". Η Μαρία ήταν έγκυος όταν σκοτώθηκε ο Καφέτζος στην Αλαμάνα και γέννησε γιο που το'δωσαν το όνομα του πατέρα του , Απόστολος .
   Παιδιά του Απόστολου ( του " κοιλάρφανου " ) ήταν ο Δημήτρης ( παρατσο΄πυκλι " Μουσκέτας " ) , ο Γιώργος ( " Κατζάβελος " ) και η Μαρία , που παντρεύτηκε το Γιώργο Πανάγο ( Παναγογιώργο ) .
   Η θεια μου η Κοκκαλίνα  - που πέθανε το 1975 σε ηλικία 94 χρονών - μού'λεγε ότι είχε ακούσει απ' τον " κοιλάρφανο " να διηγείται πως ο πατέρας του , όταν ο Διάκος τραυματίστηκε του πήγε τη φοράδα του την " Αστέρω " για να φύγει , αλλά ο Διάκος δεν δέχτηκε . Η δε γυναίκα του σκοτωμένου - που η γιαγιά μου την πρόλαβε γριά - έπαιρνε μισθό για τον σκοτωμένο στη μάχη της Αλαμάνας άνδρα της .
        Ο τρισέγγονος του Απόστολου Καφέτζου
           Αθαν. Απ . Αποστολόπουλος
                    ( Βάγιας )

No comments: