5.3.09

Η ΠΑΙΔΕΙΑ…ΠΑΙΖΕΙ !!

 

  Πολλές φορές , αδέρφια έχουμε σχολιάσει τα περί..παιδείας , βέβαια καθημερινά , σχεδόν , τα..προβλήματα της παιδείας , βρίσκονται στην ..επικαιρότητα .

   Συζητήσεις επί…συζητήσεων , συσκέψεις..παρα..συσκέψεις , αρμοδίων και…μη , όλοι τελικά έχουμε και ..γνώμη αλλά και..άποψη , απτέλεσμα ;…μηδεν… Η..κυρά παιδεία μας , γερασμένη , ταλαιπωρημένη , κουρασμένη και..ανήμπορη , είναι μάλλον γιά…απόσυρση..

   Εύκολο όμως είναι ; όχι βέβαια , αλλά κάθε μέρα και δυσκολεύει περισσότερο γιατί , ηθελημένα η ..αθέλητα , όλες οι συζητήσεις , όλες οι..συσκέψεις και όλοι οι..περιβόητοι , κατά καιρούς , διάλογοι , δεν …χτυπάνε ΠΟΤΕ στο..μεδούλι , όχι , αναμοχλεύουν πολλά και διάφορα , αλλά τα θέματα που ..καίνε , δεν τα πλησιάζει , δεν τα ..ακουμπάει κανένας …

   Είναι βλέπεις , πίσω απ’ το πρόβλημα παιδεία , οι..συντεχνίες , καθηγητές και δάσκαλοι , όποιοι τελικά εμπλέκονται , που άλλα λένε , άλλα σκέφτονται , άλλα..εννοούν , άλλα υπόσχονται και..άλλα κάνουν , στο κουτάκι με τις..προτάσεις τους , έχουν εκείνο το ωραίο..περιτύλιγμα , βελτίωση της παιδείας , εκσυγχρονισμό της παιδείας , αναβάθμισή της , επιμόρφωση κλπ..κλπ , όλα βέβαια αυτά καλά και ωραία , αλλά το..ψητό είναι πάντα , μέσα στο..κουτί , κρυφό…τα οικονομικά αίτήματά τους , γιατί ας μην κρυβόμαστε αδέρφια , όλα τ’α άλλα είναι..η γαρνιτούρα , ο μεζές είναι πάντα ..ένας , το..χρήμα …

   Και ενώ , εύκολα και σε πρώτη..ζήτηση , στη..συζήτηση , είναι η..καραμελίτσα : πως ο μισθός των Ελλήνων εκπαιδευτικών είναι στο..60 –70% , του μισθού των Ευρωπαίων , ΠΟΤΕ  και  ΚΑΝΕΝΑΣ , δεν μας είπε , σε ποιό ποσοστο , ποιοτικά , βρίσκεται το επίπεδο , των δικών μας εκαπιδευτικών έναντι τωνσυναδέλφων τους της Ευρώπης ;

   Πράγματα γνωστά βέβαια , όλοι τα ξέρουμε , όλοι τα καταλαβαίνουμε , όλοι τα κουβεντιάζουμε , όλοι…γκρινιάζουμε , αλλά κανένας δεν κάνει τίποτα , πολιτικού..κόστους ..ένεκεν…

   Κάποιοι μάλλον έχουν καταλάβει ..λάθος , γνωρίζουν μόνο την…Πάρω , όοοχι αδέρφια , υπάρχουν κι’ άλλα νησάκια , πολλά άλλλα …στο..Ελλάντα..

   Το σημερινό μας σχόλιο , είχε σαν αφορμή ένα περιστατικό που μας αφηγήθηκε πρωτοετής φοιτητής του Πανεπιστημίου , περιγράφοντάς μας μιά κατάσταση..απερίγραπτη , ούτε ο…Κάφκα , να την έγραφε…

   Ο νεαρός μας λοιπόν , αριστούχος σε όλη τη σχολική του διαδρομή , και μάλιστα..αβιάστως αριστούχος , έχει σημασία κι’ αυτό , έγραψε στην εξεταστική περίοδο , τα μαθήματά του , με επιδόσεις λίαν καλώς , πλην ενός μαθήματος , στο οποίο δεν πήγε τόσο καλά , και ψάχνοντας διαπίστωσε πως ο ένας απ’ τους καθηγητές του , στο ένα των θεμάτων , του είχε βάλει –ο- μηδέν , έτσι γιατί δεν του άρεσαν τα γράμματά του , λες και γιά να γίνεις επιστήμονας πρέπει απαραίτητα να γράφεις..όμορφα στρογγυλά και ..καλλιγραφικά γράμματα , αν είναι ..δυνατόν !!! Τελικά αποδείχθηκε πως το γρα΄πτό δεν είχε διορθωθεί , ούτε καν…διαβαστεί , απλά και μόνο είχε…μηδενοβαθμαλογηθεί !!! όπως ακριβώς το διαβάζετε…

  Κανένα άλλο σχόλιο , και σας ρωτάω αδέρφια , αν εσείς ήσαστε ο βαθμολογητής , όσο και να σας ..ενοχλούσαν τα γράμματα , όσο κι’ αν σας..κούραζαν , δεν έπρεπε σαν..παιδαγωγός να καλέσετε αυτό το φοιτητή , που παραδέχεστε πως είναι συγκροτημένος , να του μιλήσετε , σαν ..πατέρας , σαν ..καθηγητής , σαν…απιδαγωγός ; αν..φυσικά ήσαστε όλα η κάποια απ’ αυτά ; νομίζω πως ναι , αντ’ αυτού όμως διαλέξατε την ..αναπαυτική μέθοδο του..μηδενισμού , δημιουργώντας , σίγουρα , πρόβλημα σε έναν άριστούχο μαθητή , που έχει το..κουσούρι να μην είναι…καλλιγράφος , ωραίοι..παιδαγωγοί , καθηγητές , όπως θέλετε τους λέτε …τέτοιους καθηγητές θέλουμε ; αν ναι , σίγουρα τους έχουμε….

  Το θέμα παιδεία όμως , η μάλλον τα προβλήματά της είναι πολλά ...πάμπολλα , αλλά καλο..σκεπασμένα , κάτω απ’ την..κουρελού , βάρδα όμως μη βγουν στη…φόρα….

                     Καλό σας  ξημέρωμα…….Κ.-

No comments: