29.9.16

ΕΔΩ..ΛΙΔΟΡΙΚΙ...ΕΔΩ..ΛΙΔΟΡΙΚΙ ...

ΝΟΣΤΑΛΓΙΚΕΣ  ΠΑΛΙΕΣ  ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ 


ΤΟ  ΣΧΟΛΑΡΧΕΙΟ  ΜΑΣ

Μαθητές  και  καθηγητές του  πάλαι  ποτέ "Ελληνικού  σχολείου "  , του  Σχολαρτχείου  όπως  το  έλεγαν , πρόδρομο  της  σημερινής Μέσης  Εκπαίδευσης , γύρω στα  1913 . Απ' τους  καθηγητές , αριστερά πρώτος  είναι  κάποιος Ζαχαρίας η  Ζαχαριάς απ' την  Αγία  Ευθυμία , δεύτερος ο  Ευθ. Παπαθανασίου , Δ/ντής τότε του  Σχολαρχείου που στη  δεκαετία  του  '30  , τον  συναντάμε στο  Λιδορίκι Γυμνασιάρχη , ήταν  ο πατέρσς  της  Ασπασίας  Παπαθανασίου , της  μετέπειτα  γνωστής  τραγωδού . Πίσω  απ' τους καθηγητές  αναγνωρίστηκαν Μαρία Αθ. Λαλαγιάννη , αργότερα  σύζυγος  Αθ. Ψιμάρα ,  Γιάννης Μπουλούμπασηςκαο  ο νίκος  Παπαδόπουλος . Αξοπρατήρηαο είναι  το  ότι  οι  μαθητές  φοράνε  τσαρούχια αλλά  και  η  αναλογία μαθητών  και  μαθητριών  της  εποχής .
Αρχείο Μαρίας Λαλαγιάννη - Ψιμάρα .

Φωτογραφία  παρμένη  απ' την  " ΤΡΑΠΕΖΑ ΛΙΔΟΡΙΚΙΩΤΙΚΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ", όσον  δε  αφορά στο.." ΣΧΟΛΑΡΧΕΊΟ " ή ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΊΟ . ΘΑ  ΠΡΟΣΠΑΘΉΣΟΥΘΜΕ  ΚΑΠΟΙΑ  ΣΤΙΓΜΉ  ΝΑ  ΑΝΑΦΕΡΘΟΎΜΕ  ΓΕΝΙΚΑ  Σ'ΑΥΤΟ  , θα  πρέπει  εδώ  να  τονίσουμε πως  ενώ για  όλα  τα  άλλα  σχολεία  . Δημοτικό , Γυμνάσιο  και  Λύκειο , έχουμε  και  πολλές  πληροφορίες  αλλά και  φωτογραφίες  ..., 



Καλησπέρα  Λιδορικιώτες ..
Καλησπέρα  φίλοι του  χωριού μας 
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Πέμπτη 29 Σεπτεμβρίου 2016
Ανατολή Ήλιου: 07:18 – Δύση Ήλιου: 19:11

   ΣΑΝ  ΣΗΜΕΡΑ 
  ΓΕΓΟΝΤΑ

π.Χ.
480
Λαμβάνει χώρα η Ναυμαχία της Σαλαμίνας, κατά μία εκδοχή. Ο Αθηναϊκός στόλος υπό τον Θεμιστοκλή συντρίβει το Περσικό Στόλο του Ξέρξη.
μ.Χ.
1829
Ιδρύεται η Μητροπολιτική Αστυνομία του Λονδίνου, γνωστή ως Σκότλαντ Γιαρντ.
1941
30.000 Εβραίοι της Σοβιετικής Ένωσης και άλλοι ανεπιθύμητοι εκτελούνται στο φαράγγι Μπάμπι Γιαρ του Κιέβου, με διαταγή του Χίμλερ. Ο Ντμίτρι Σοστακόβιτς θα τους αφιερώσει το πρώτο μέρος της Συμφωνίας αρ. 13, γνωστής και ως Μπάμπι Γιαρ.
1943
Εκτελούνται ομαδικώς από Τσάμηδες οι 49 πρόκριτοι της Παραμυθιάς, αφού προηγουμένως διατάχθηκαν να σκάψουν μόνοι τους τον τάφο τους.
1995
«Ουδέποτε παραιτήθηκε η χώρα μας από τις απαιτήσεις της έναντι της Γερμανίας για τις ζημιές που υπέστη κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου», δηλώνει ο έλληνας υπουργός Εξωτερικών και μετέπειτα Πρόεδρος της Δημοκρατίας,Κάρολος Παπούλιας, ενώ σύμφωνα με δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου, το ζήτημα των γερμανικών επανορθώσεων δεν έχει κλείσει με τη συμφωνία του Λονδίνου ή άλλη συμφωνία.
1996
Η Ντόρα Μπακογιάννη ανακοινώνει τη σύμπραξή της με τον Στέφανο Μάνο και τον Γιώργο Σουφλιά, προκειμένου να υποστηρίξουν την υποψηφιότητα του τελευταίου στην προεδρία της Νέας Δημοκρατίας.
  • ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ 

μ.Χ.
1949
Γιώργος Νταλάρας, έλληνας τραγουδιστής.
1957
Σωκράτης Μάλαμας, έλληνας τραγουδοποιός.
1973
Φοίβος Δεληβοριάς, έλληνας τραγουδοποιός.
  • ΘΑΝΑΤΟΙ

μ.Χ.
1902
Εμίλ Ζολά, ο σημαντικότερος συγγραφέας της γαλλικής νατουραλιστικής σχολής κι ένας από τους μεγαλύτερους κριτικούς τέχνης. Συντάκτης του «Κατηγορώ». (Γεν. 2/4/1840)
Αποφθέγματα
1913
Ρούντολφ Ντίζελ, γερμανός μηχανικός, εφευρέτης της μηχανής εσωτερικής καύσης που πήρε το όνομά του. (Γεν. 18/3/1858)
1927
Βίλεμ Εϊντχόφεν, ολλανδός γιατρός, που ανακάλυψε το ηλεκτροκαρδιογράφημα το 1903 και τιμήθηκε με Νόμπελ Ιατρικής το 1924. (Γεν. 21/5/1860)

    Ναυμαχία της Σαλαμίνας


    Ονομαστή ναυμαχία της αρχαιότητας, που διεξήχθη στις 28 ή 29 Σεπτεμβρίου του 480 π.Χ. (υπάρχει και η εκδοχή της 22ας Σεπτεμβρίου) στο στενό της Σαλαμίνας, κατά την οποία οι Έλληνες, με μικρές δυνάμεις, αλλά με άριστη τακτική, κατατρόπωσαν τον πανίσχυρο στόλο των Περσών.
    Μετά την πτώση των Θερμοπυλών, οι Πέρσες του Ξέρξη προχώρησαν προς την Αθήνα, την οποία κατέλαβαν εύκολα, γιατί οι Αθηναίοι την είχαν εγκαταλείψει. Είχαν πάρει χρησμό από το μαντείο των Δελφών, πως μόνο «τα ξύλινα τείχη» θα τους έσωζαν και τέτοια θεώρησαν τα καράβια τους, στα οποία και κατέφυγαν. Μερικοί μόνο γέροντες, μη θέλοντας να ακούσουν τον Θεμιστοκλή ότι τα «ξύλινα τείχη» ήταν τα καράβια, έμειναν στην Αθήνα, κλείστηκαν στην Ακρόπολη κι έφτιαξαν γύρω πραγματικά ξύλινα τείχη. Όπως ήταν επόμενο, όταν έφθασαν οι Πέρσες, τούς σκότωσαν κι έκαψαν την Αθήνα. Σχεδόν με την είσοδο των Περσών στην Αθήνα, αγκυροβόλησε στον όρμο του Φαλήρου και ο περσικός στόλος, έχοντας παραπλεύσει την Εύβοια και το Σούνιο.
    Οι Αθηναίοι, αφού μετέφεραν τα γυναικόπαιδα για περισσότερη ασφάλεια στην Αίγινα, μπήκαν στα καράβια τους και προετοιμάστηκαν για την αναμέτρηση με τους Πέρσες. Το πολεμικό συμβούλιο των Ελλήνων, που έγινε στη Σαλαμίνα, υπήρξε θυελλώδες. Ο Σπαρτιάτης Ευρυβιάδης πρότεινε να δοθεί η ναυμαχία στον Ισθμό της Κορίνθου, με κυριότερο επιχείρημα ότι σε περίπτωση αποτυχίας θα μπορούσαν να καταφύγουν στο εσωτερικό της Πελοποννήσου και να συνεχίσουν από εκεί τον αγώνα. Μαζί του συντάχθηκαν και οι Κορίνθιοι. Ο Αθηναίος Θεμιστοκλής επέμενε να γίνει η ναυμαχία στη Σαλαμίνα και μαζί του συντάχθηκαν οι Μεγαρείς και οι Αιγινήτες. Πίστευε ότι εάν οι μικρές ελληνικές δυνάμεις αγωνίζονταν σε ανοιχτή θάλασσα με τον τεράστιο σε όγκο περσικό στόλο δεν είχαν καμία ελπίδα νίκης, ενώ αντίθετα ήταν ιδανικό μέρος για τη ναυμαχία το στενό της Σαλαμίνας, όπου τα πολυάριθμα περσικά πλοία δεν θα μπορούσαν να αναπτυχθούν.
    Κατά τη διάρκεια του συμβουλίου, η ένταση ξεπέρασε τα όρια και μεταξύ των αρχηγών των Ελλήνων ανταλλάχτηκαν βαριές εκφράσεις. Ο Ηρόδοτος αναφέρει ότι ο Κορίνθιος στρατηγός Αδείμαντος ειρωνεύτηκε τον Θεμιστοκλή, λέγοντάς του ότι δεν έχει πια πατρίδα, γιατί την Αθήνα την είχαν κυριεύσει οι Πέρσες. Ο Θεμιστοκλής, όμως, του απάντησε περήφανα: «εστίν ημίν πατρίς αι διακόσιαι νήες πεπληρωμέναι», γιατί από τα τριακόσια ελληνικά πλοία, τα διακόσια ήταν αθηναϊκά. Σύμφωνα με τον Πλούταρχο, σε μια στιγμή έντασης, ο Σπαρτιάτης Ευρυβιάδης σήκωσε τη ράβδο του για να χτυπήσει τον Θεμιστοκλή. Εκείνος, τότε, ατάραχος τον αποστόμωσε με το περίφημο: «Πάταξον μεν, άκουσον δε».
    Ο Ευρυβιάδης μπορεί να ήταν τυπικά ο αρχηγός των ελληνικών δυνάμεων, αλλά ο Θεμιστοκλής ήταν ο ιθύνων νους της επιχείρησης. Για να επιταχύνει τη ναυμαχία μεταχειρίσθηκε το εξής τέχνασμα: Έστειλε κρυφά στους Πέρσες τον παιδαγωγό του Σίκινο να τους πει ότι δήθεν οι Έλληνες ετοιμάζονται να φύγουν από τη Σαλαμίνα κι αν θέλουν να τους νικήσουν να τρέξουν να τους προλάβουν. Ό Ξέρξης έπεσε στην παγίδα και διέταξε να κυκλώσουν τον ελληνικό στόλο και να αποκλείσουν τη δίοδο υποχώρησής του προς τον Ισθμό της Κορίνθου. Κατά την κρίσιμη αυτή στιγμή, ο πολιτικός αντίπαλος του Θεμιστοκλή κι εξόριστος στην Αίγινα Αριστείδης πέρασε τις γραμμές των Περσών με κίνδυνο τής ζωής του κι έφθασε στο πλοίο του Θεμιστοκλή. Αφού του αποκάλυψε τις κινήσεις του περσικού στόλου, του ανακοίνωσε ότι τώρα που ή πατρίδα τους βρίσκεται σε κίνδυνο ξεχνάει κάθε έχθρα που είχε μαζί του και δέχεται να πολεμήσει ως απλός στρατιώτης κάτω από τις διαταγές του.
    Οι Πέρσες παρέταξαν γύρω στα 1.200 πολεμικά πλοία, αν και νεώτερες πηγές τα υπολογίζουν από 600 έως 800, ενώ οι Έλληνες περίπου 371 τριήρεις, σύμφωνα με τον Ηρόδοτο. Την αυγή της 28ης ή 29ης Σεπτεμβρίου του 480 π.Χ. οι δύο στόλοι βρέθηκαν ο ένας απέναντι στον άλλο, έτοιμοι για ναυμαχία. Ο Ξέρξης, βέβαιος για τη νίκη του, καθόταν σε χρυσό θρόνο πάνω στο όρος Αιγάλεω, για να απολαύσει το πολεμικό θέαμα.
    Πρώτοι όρμησαν οι Έλληνες, ψάλλοντες τον παιάνα: «Ω παίδες Ελλήνων ίτε, ελευθερούτε, πατρίδα, ελευθερούτε δε παίδας, γυναίκας, θεών τε πατρώων έδη, θήκας τε προγόνων·νυν υπέρ πάντων αγών». Άρχισε, τότε, ένας αγώνας άγριος, σκληρός και φοβερός. Τα πολεμικά τραγούδια των Ελλήνων, οι σάλπιγγες, οι πολεμικές κραυγές, οι κρότοι από τα τρομερά έμβολα, οι φωτιές που πετούσαν οι Έλληνες στα περσικά καράβια, οι καπνοί, αλλά προπάντων η ναυτική τέχνη, η παλικαριά και η γενναιότητα των Αθηναίων και των Αιγινητών κατατρόμαξαν τους Πέρσες και τους συμμάχους τους Φοίνικες. Μέχρι το μεσημέρι, η νίκη άρχισε να γέρνει προς τη μεριά των Ελλήνων.
    Η μάχη συνεχίστηκε όλη την ημέρα, ώσπου το βράδυ η θάλασσα ήταν γεμάτη από ξύλα και περσικά κορμιά. Οι Πέρσες είχαν νικηθεί. Ο Διόδωρος ο Σικελιώτης αναφέρει ότι οι Πέρσες έχασαν 200 πλοία και οι Έλληνες 40. Κατά τη διάρκεια της ναυμαχίας, ο Αριστείδης σε μια παράλληλη επιχείρηση αποβιβάστηκε στην Ψυττάλεια με ομάδα επίλεκτων Αθηναίων οπλιτών και εξόντωσε την περσική φρουρά, που είχε αναπτυχθεί στη νησίδα του Σαρωνικού.
    Ο Ξέρξης, ντροπιασμένος από την ήττα, κατέφυγε με τα υπολείμματα του στόλου του στον Ελλήσποντο. Στην Ελλάδα παρέμεινε ο στρατηγός του Μαρδόνιος με 300.000 άνδρες για τη συνέχιση του αγώνα. Οι Πέρσες δεν είχαν πει ακόμα την τελευταία τους λέξη.
    Η περίλαμπρη νίκη των Ελλήνων οφείλεται εν πολλοίς στο στρατηγικό δαιμόνιο του Θεμιστοκλή και στην ανώτερη ναυτική τέχνη των Ελλήνων. Στον Αθηναίο πολιτικό και στρατηγό αποδόθηκαν εξαιρετικές τιμές. Όταν κάποτε προσήλθε στους Ολυμπιακούς Αγώνες ως θεατής, όλοι οι παρευρισκόμενοι τον αποθέωσαν ως σωτήρα της Ελλάδας.

Σπεράντζα Βρανά


1928 – 2009

Βιογραφία


Ελληνίδα ηθοποιός, με πληθωρική παρουσία στην τέχνη και «κοφτερό» δημόσιο λόγο. Υπήρξε μία από τις εμβληματικές θεατρίνες της χρυσής εποχής της επιθεώρησης στις δεκαετίες του '50 και του '60.
Η Ελπίδα Χωματιανού, όπως ήταν το πραγματικό της όνομα, γεννήθηκε στις 6 Φεβρουαρίου 1928 στο Μεσολόγγι. Ορφάνεψε από μικρή και σε ηλικία 15 ετών άρχισε τη θεατρική της καριέρα από τους θιάσους των λεγόμενων «μπουλουκιών», όπου εκπαιδεύτηκε σε όλα τα θεατρικά είδη: πρόζα, μουσική, κωμωδία, οπερέτα.
Την πρώτη της επαγγελματική εμφάνιση πραγματοποίησε το 1948 στο θέατρο «Μετροπόλιταν» της Αθήνας στην επιθεώρηση των Αλέκου Σακελλάριου και Χρήστου Γιαννακόπουλου «Άνθρωποι, Άνθρωποι». Τότε πρωτοτραγούδησε το «Τραμ το τελευταίο», τραγούδι που αποτελεί το σήμα κατατεθέν της.
Ο επιθεωρησιακός τύπος της «σέξι μάγκισσας» ήταν το μεγάλο της σουξέ. Με το ανεπανάληπτο μπρίο της ερμήνευσε μερικά από τα πιο γνωστά επιθεωρησιακά τραγούδια («Μάμπο το μπραζιλέρο», «Δώσε», «Η Βαλίτσα»). Συνεργάστηκε με όλα τα μεγάλα ονόματα της εποχής, ενώ υπήρξε και η ίδια θιασάρχις. Το 1985 πήρε τη μεγάλη απόφαση να εγκαταλείψει οριστικά το θεατρικό σανίδι και τη μεγάλη της αγάπη, την επιθεώρηση.
Στον κινηματογράφο πρωτοεμφανίστηκε στην κωμωδία του Νίκου Τσιφόρου «Έλα στο θείο…», παραγωγής «Φίνος Φιλμ», δίπλα στο Νίκο Σταυρίδη. Έπαιξε σε δεκάδες ταινίες, με πιο γνωστή τη συμμετοχή της στη σπονδυλωτή κομεντί του Γιώργου Τζαβέλλα «Κάλπικη Λίρα», όπου υποδυόταν μία γυναίκα ελευθέρων ηθών δίπλα στον «αόμματο» Μίμη Φωτόπουλο. Η τελευταία της εμφάνιση στη μεγάλη οθόνη ήταν 1999, στην κωμωδία «Safe Sex» των Μιχάλη Ρέππα και Θανάση Παπαθανασίου.
Στις αρχές της δεκαετίας του '80 αποκάλυψε το συγγραφικό της ταλέντο, υπογράφοντας το «Τολμώ» (1981), ένα βιβλίο για τα πρώτα χρόνια της ζωής της, με λόγο απλό, αληθινό και χειμαρρώδη. Ακολούθησαν και άλλα βιβλία: «Τα μπουλούκια, το θέατρο και εγώ» (1982), «Τίμιο μπορντέλο» (1983), «Επιθεώρηση καψούρα μου» (1985), «Πώς πάχυνα κάνοντας δίαιτα» (1996), «Ποιος θα μου πει την αλήθεια;» (1997), «Απορίες» (1999), «Ο Οργασμός του Μπράβο» (2001), «Η Γοητεία της πόρνης» (2003), «Τρούμπα» (2003), «Πιπεράτα αυθεντικά», «Ελα καλέ, Τώραααα» (2005) και «Ο επιβήτορας» (2007).
Στην προσωπική της ζωή, είχε παντρευτεί δύο φορές, την πρώτη σε ηλικία 16 ετών έναν έλληνα ναυτικό από την Αίγυπτο και τη δεύτερη το 1966 τον τραγουδιστή Παύλο Πατάκα, με τον οποίο έζησε μαζί τέσσερις δεκαετίες. Ανάμεσα στους μεγάλους της έρωτες ήταν κι αυτός με τον Κώστα Βουτσά, που κράτησε πάνω από πέντε χρόνια.
Η Σπεράντζα Βρανά πέθανε στις 29 Σεπτεμβρίου 2009 από ανακοπή καρδιάς. Από το 2000 αντιμετώπιζε διάφορα προβλήματα υγείας εξαιτίας ενός τροχαίου ατυχήματος.






Η σφαγή στο Μπάμπι Γιαρ



Το Μπάμπι Γιαρ είναι ένα φαράγγι βόρεια του Κιέβου. Το 1941 έγινε ο τόπος εκτέλεσης για χιλιάδες εβραίους, τσιγγάνους, αντιστασιακούς και αιχμαλώτους, κατά τη διάρκεια της ναζιστικής εισβολής στη Σοβιετική Ένωση.
Οι προελαύνουσες στο Ανατολικό Μέτωπο γερμανικές δυνάμεις κατέλαβαν το Κίεβο στις 19 Σεπτεμβρίου 1941. Εννιά μέρες αργότερα τοιχοκόλλησαν μια ανακοίνωση σε κάθε γωνιά της πόλης: «Όλοι οι Εβραίοι του Κιέβου και των περιχώρων διατάσσονται να παρουσιαστούν στις 8 το πρωί της 29ης Σεπτεμβρίου στη γωνία των οδών Μελνικόφσκι και Ντοκτούροφ, κοντά στο νεκροταφείο. Θα πρέπει να φέρουν μαζί τους οποιοδήποτε έγγραφο που να πιστοποιεί την ταυτότητά τους, καθώς και τα προσωπικά τους είδη. Όποιος παρακούσει τη διαταγή και βρεθεί σε άλλο μέρος της πόλης θα εκτελείται επιτόπου, όπως και κάθε πολίτης που θα εισέλθει σε κατοικία εβραίου και συλληφθεί να κλέβει».
Οι περισσότεροι από τους 175.000 εβραίους της περιοχής πίστεψαν ότι θα κατέληγαν σε κάποιο στρατόπεδο συγκέντρωσης. Όμως, οι Ναζί είχαν αποφασίσει ήδη από τις 26 Σεπτεμβρίου να τους εκτελέσουν σε αντίποινα για μια σειρά βομβιστικών ενεργειών κατά στρατιωτικών τους εγκαταστάσεων από την σοβιετική αντίσταση.
Ο εβραϊκός πληθυσμός του Κιέβου (άνδρες, γυναίκες και παιδιά) συγκεντρώθηκε τελικά στο κοιμητήριο, περιμένοντας τα τρένα που θα τους μετέφεραν στην εξορία, όπως πίστευαν. Μόλις άκουσαν το κροτάλισμα των πολυβόλων κατάλαβαν ότι ήταν ήδη πολύ αργά για να ξεφύγουν από την κόλαση που τους περίμενε. Οι άνδρες των SS και οι ντόπιοι συνεργάτες τους οδηγούσαν τους εβραίους σε μικρές ομάδες των 10 ατόμων στο χείλος του φαραγγιού, όπου τους πολυβολούσαν, αφού πρώτα τους έγδυναν και τους χτυπούσαν ανηλεώς αν προέβαλαν αντίσταση. Στις 30 Σεπτεμβρίου η πρώτη πράξη της ανθρωποσφαγής είχε ολοκληρωθεί.
Τη διαταγή είχε δώσει ο ίδιος ο αρχηγός των SS, o διαβόητος Χάινριχ Χίμλερ και την εκτέλεσή της ανέλαβε ο στρατηγός Φρίντριχ Γιέκελν. Σύμφωνα με την αναφορά του τοπικού τμήματος των SS προς την κεντρική διοίκηση στο Βερολίνο, 33.771 εβραίοι εκτελέστηκαν. Σε αυτούς θα πρέπει να προσθέσουμε και άλλους 60.000 ομοεθνείς τους, αλλά και τσιγγάνους, αντιστασιακούς και αιχμαλώτους, που εκτελέστηκαν λίγες μέρες αργότερα στο ίδιο σημείο.
Ο υπεύθυνος της σφαγής Φρίντριχ Γιέκελν συνελήφθη από τους Σοβιετικούς και αφού προσήχθη σε δίκη εκτελέστηκε στη Ρίγα της Λετονίας στις 3 Φεβρουαρίου 1946.
Η σφαγή στο Μπάμπι Γιάρ ενέπνευσε τον σπουδαίο ουκρανό ποιητή Γιεβγένι Γεφτουσένκο να γράψει ένα ποίημα με τον τίτλο «Μπάμπι Γιάρ». Το μελοποίησε ο μεγάλος ρώσος συνθέτης Ντμίτρι Σοστακόβιτς και το ενέταξε στη Συμφωνία αρ. 13, που φέρει τον υπότιτλο «Μπάμπι Γιάρ».

Ρούντολφ Ντίζελ


1858–1913


Γερμανός μηχανικός, γνωστός για τον φερώνυμο κινητήρα εσωτερικής καύσης, που έφερε επανάσταση στις μεταφορές, καθώς και για τις μυστηριώδεις συνθήκες του θανάτου του.
Ο Ρούντολφ Ντίζελ γεννήθηκε στο Παρίσι στις 18 Μαρτίου 1858 από γονείς μετανάστες. Ο πατέρας του ήταν αρχικά βιβλιοδέτης και στην συνέχεια έμπορος δερματίνων ειδών. Μετά την έκρηξη του Γαλλο - Πρωσικού Πολέμου το 1870, η οικογένεια Ντίζελ αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την Γαλλία, όπως και λοιποί Γερμανοί τη χώρας και να καταφύγει στο Λονδίνο. Την ίδια χρονιά ο μικρός Ρούντολφ στάλθηκε στο Άουγκσμπουργκ της Γερμανίας, όπου έζησε και μεγάλωσε με τους θείους του από την πλευρά της μητέρας.
Από πολύ μικρός εκδήλωσε την επιθυμία να γίνει μηχανικός και εκπλήρωσε το όνειρό του το 1875, όταν έγινε δεκτός στο Πολυτεχνείο του Μονάχου, παρά τις αντιρρήσεις των γονέων του, που ήθελαν να αρχίσει να εργάζεται αμέσως με το τέλος των εγκυκλίων σπουδών του. Λαμπρός φοιτητής, συνδέθηκε με τον καθηγητή του Καρλ φον Λίντε, έναν από τους πρωτεργάτες της ψυκτικής βιομηχανίας. Μετά το πέρας των σπουδών του εργάστηκε στο Βίντερτουρ της Ελβετίας και κατόπιν διηύθυνε στο Παρίσι την εταιρεία ψυκτικών μηχανημάτων «Λίντε», κερδίζοντας διπλώματα ευρεσιτεχνίας τόσο στην Γαλλία όσο και στην Γερμανία.
Στις αρχές του 1890 εγκαταστάθηκε στο Μόναχο και το 1893 δημοσίευσε την πραγματεία με τίτλο «Θεωρία και κατασκευή ορθολογικού θερμικού κινητήρα, προοριζόμενου να αντικαταστήσει την ατμομηχανή και λοιπές μέχρι σήμερα γνωστές θερμικές μηχανές», επτά χρόνια αφότου ο Καρλ Μπεντς είχε λάβει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για το αυτοκίνητο. Τις ιδέες του ενστερνίστηκαν ισχυρά βιομηχανικά συγκροτήματα («Krupp», ΜΑΝ», «Sulzer»), που εξασφάλισαν δικαιώματα για τις πατέντες του.
Μέσα σε λίγα χρόνια κατασκεύασε τον κινητήρα του, που λειτούργησε άψογα σε δημόσια επίδειξη στο Κάσελ το 1897. Έκτοτε, η επιτυχία υπήρξε ταχύτατη, τόσο λόγω τής δυνατότητας εκμετάλλευσης των βαρέων πετρελαϊκών αποσταγμάτων όσο και λόγω τού περιορισμένου όγκου και τής απουσίας καπνού, αρετών που επέσυραν την προσοχή της ναυτιλίας.
Στις 29 Σεπτεμβρίου 1913, ο Ντίζελ επιβιβάστηκε από την Αμβέρσα στο ατμόπλοιο «Ντρέσντεν» για να μεταβεί στην Αγγλία, όπου είχε προσκληθεί για να συνεργαστεί με το Βρετανικό Ναυαρχείο στη μελέτη νέων εφαρμογών της εφεύρεσής του. Την νύχτα εξαφανίστηκε από το πλοίο και η απώλειά του αποδόθηκε σε τυχαία πτώση του στη θάλασσα ή σε αυτοκτονία, όπως υποστηρίζει ο βιογράφος του Μόρτον Γκρόσερ (1978). Έχουν εκφραστεί και θεωρίες συνωμοσίας, όπως ότι Ντίζελ, έπεσε θύμα επιχειρηματικών ή στρατιωτικών συμφερόντων, χωρίς όμως την ανάλογη τεκμηρίωση.

Μαφάλντα



Χάρτινη ηρωίδα, δημιούργημα του διακεκριμένου αργεντίνου κομίστα Κίνο (Quino). Οι ιστορίες της συνδυάζουν το χιούμορ και το κοινωνικό σχόλιο.
Η Μαφάλντα -Ματθίλδη στα ελληνικά- είναι ένα πεντάχρονο κοριτσάκι, με αντίληψη ενηλίκου. Είναι πολιτικοποιημένη και ανήκει στην αριστερά. Ενδιαφέρεται για τον άνθρωπο, την παγκόσμια ειρήνη και επαναστατεί για όλα τα στραβά που βλέπει γύρω της. Είναι πανέξυπνη, ευγενική, περίεργη και αμετανόητα απαισιόδοξη. Αγαπά την οικογένειά της, αλλά μισεί τη σούπα. Λατρεύει τους Beatles και θέλει να γίνει διερμηνέας στον ΟΗΕ, όταν μεγαλώσει.
Το περιβάλλον που ζει και κινείται η ηρωίδα το αποτελούν οι γονείς της -δύο φυσιολογικοί και συνηθισμένοι άνθρωποι- ο αδελφός της Γκίγιε ή Νάντο, που λατρεύει τη σούπα και μια ομάδα φίλων τους: ο ονειροπόλος Φελίπε, ο φιλοχρήματος Μανολίτο, η υπολογίστρια Σουζανίτα, ο καλοκάγαθος Μιγκελίτο και η κοντούλα Λιμπερτάδ (Ελευθερία), έμμεσο σχόλιο του Κίνο για την πολιτική κατάσταση στην Αργεντινή τη δεκαετία του '60 (αυταρχικό καθεστώς Περόν, Χούντα Βιδέλα).
Ο χαρακτήρας της Μαφάλντα πλάστηκε από τον Κίνο το 1962 για τις ανάγκες ενός διαφημιστικού κόμικς. Το όνομά της το δανείστηκε από ένα διήγημα του συμπατριώτη του συγγραφέα, Νταβίντ Βίνιας (Dar la Cara, 1962). Το σχέδιο, όμως, ναυάγησε.
Δύο χρόνια αργότερα, ο Κίνο ξαναθυμήθηκε τη Μαφάλντα και τη μετέτρεψε σε ηρωίδα ενός κόμικ, που άρχισε να δημοσιεύεται από τις 29 Σεπτεμβρίου 1964 στο εβδομαδιαίο περιοδικό «Primera Plan» του φίλου του εκδότη Χουλιάν Ντελγάδο. Η σειρά άλλαξε πολλές φορές εκδοτικό μέσο και ολοκλήρωσε τον κύκλο της το 1973.
Στο διάστημα αυτό η ανθρωπότητα βίωσε την κορύφωση του Ψυχρού Πολέμου (Πόλεμος του Βιετνάμ κλπ), ενώ η επιστροφή του Περόν στην εξουσία και η Χούντα του στρατηγού Βιδέλα σηματοδότησαν τις εξελίξεις στην Αργεντινή. Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα δεν άφησε ανεπηρέαστη τη Μαφάλντα.
Μετά το 1973, η Μαφάλντα εμφανίσθηκε κάποιες φορές σε ιστορίες του Κίνο, κυρίως για την προώθηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Τρία χρόνια αργότερα πόζαρε σε αφίσα της UNICEF, για τη Συνθήκη των Δικαιωμάτων του Παιδιού.
Η Μαφάλντα πέρασε και στην κινούμενη εικόνα, παρά την αντίδραση του δημιουργού της. Το 1972 ο αργεντινός σκηνοθέτης Ντάριο Μάγιο και το 1993 κουβανός συνάδελφός του Χουάν Παδρόν μετέφεραν τις ιστορίες της στη μικρή οθόνη. Το 1982 η Μαφάλντα έκανε την κινηματογραφική της εμφάνιση στην ταινία που σκηνοθέτησε ο αργεντινός Κάρλος Μάρκες.
Η Μαφάλντα ήταν και είναι ακόμη δημοφιλής στην Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική. Στη Βόρεια Αμερική δεν γνώρισε ανάλογη επιτυχία, επειδή εκεί βασίλευε ο Τσάρλι Μπράουν των Peanuts, ένα ήρωας με ομοιότητες, αλλά χωρίς το πολιτικό υπόβαθρο της Μαφάλντα. Στα ελληνικά, οι ιστορίες της κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Μέδουσα.

Λάζλο Μπίρο


1899 – 1985


Ουγγροαργεντίνος δημοσιογράφος και εφευρέτης του στυλογράφου διαρκείας, που έφερε επανάσταση στον τρόπο της γραφής.
Ο Λάζλο Γιόζεφ Μπίρο (László József Bíró) γεννήθηκε στις 29 Σεπτεμβρίου 1899 στη Βουδαπέστη, από γονείς ιουδαϊκού θρησκεύματος. Ενώ εργαζόταν ως δημοσιογράφος διαπίστωσε ότι το μελάνι για την έκδοση εφημερίδων στέγνωνε εύκολα, αφήνοντας το χαρτί καθαρό και χωρίς μουτζούρες. Προσπάθησε να τοποθετήσει το μελάνι αυτό σε μια κοινή πένα, αλλά διαπίστωσε ότι δεν έρρεε, καθώς ήταν αρκετά παχύρευστο.


Με τη βοήθεια του αδελφού του Γκιόργκι Μπίρο, που ήταν χημικός, ανέπτυξε ένα νέο ρύγχος στην άκρη της πένας, το οποίο αποτελείται από μία μπίλια που περιστρέφεται ελεύθερα και λαμβάνει μελάνι από μια κάψουλα, προσαρμοσμένη στην πένα. Ο Μπίρο παρουσίασε την εφεύρεσή του για πρώτη φορά στη Διεθνή Έκθεση της Βουδαπέστης το 1931.
Το 1938, λόγω της εβραϊκής καταγωγής του και του φιλοναζιστικού καθεστώτος της Ουγγαρίας, μετακόμισε οικογενειακώς στη Γαλλία και κατοχύρωσε την εφεύρεσή του στο Παρίσι. Το 1940 μετανάστευσε στην Αργεντινή μαζί με την οικογένειά του και τον αδελφό του. Το 1943 τα δύο αδέλφια συνεταιρίστηκαν για την εμπορική αξιοποίηση της εφεύρεσης, την οποία κατοχύρωσαν και στις ΗΠΑ την ίδια χρονιά. Ένας από τους πρώτους πελάτες τους ήταν η Βρετανική Πολεμική Αεροπορική (RAF), που προμήθευσε τους πιλότους της με τους στυλογράφους του Μπίρο, επειδή μπορούσαν να τους χρησιμοποιήσουν σε μεγάλο υψόμετρο.
Το 1945 ο Γάλλος βιομήχανος Μαρσέλ Μπικ αγόρασε την εφεύρεση του Μπίρο, η οποία σύντομα έγινε το κύριο προϊόν της εταιρείας του Bic.
O Λάζλο Μπίρο πέθανε στο Μπουένος Άιρες στις 24 Νοεμβρίου 1985, σε ηλικία 86 ετών.

Σχετικά...

  • Η ημερομηνία γέννησης του Λάζλο Μπίρο γιορτάζεται στην Αργεντινή ως Ημέρα των Εφευρετών.
  • Το όνομα «Μπίρο» αποτελεί γενικό όρο για τον στυλογράφο, σε χώρες όπως η Μεγάλη Βρετανία, Αργεντινή, Ιρλανδία, Αυστραλία και Ιταλία.

Ανίτα Έκμπεργκ


1931 – 2015


Σουηδέζα καλλονή και ηθοποιός, πρωταγωνίστρια της κλασικής ταινίας του Φεντερίκο Φελίνι «Γλυκιά Ζωή» (La Dolce Vita). Με τα πλατινένια ξανθά μαλλιά της, τα γατίσια γαλάζια μάτια της, την πληθωρική  φιγούρα της και τη βαθιά ερωτική φωνή της, ήταν ένα από τα σύμβολα του σεξ τη δεκαετία του ‘60. Το παρατσούκλι «παγόβουνο» που της κόλλησαν έχει να κάνει και με τη σκανδιναβική καταγωγή της.
Η Ανίτα Έκμπεργκ (Anita Ekberg) γεννήθηκε στις 29 Σεπτεμβρίου 1931 στο Μάλμε της Σουηδίας. Μεγάλωσε σε πολυμελή οικογένεια και αρχικά εργάστηκε ως μοντέλο.
Το 1950 κατέκτησε τον τίτλο «Μις Σουηδία», που αποτέλεσε το διαβατήριό της για τον κόσμο του θεάματος. Το 1951 ταξίδεψε στις ΗΠΑ για τον διαγωνισμό «Μις Κόσμος» και παρόλο που δεν κατάφερε να διακριθεί, κέρδισε ένα συμβόλαιο με τα στούντιο της Γιουνιβέρσαλ.
Εμφανίστηκε σε αρκετές ταινίες του Χόλιγουντ, πλάι σε διάσημους πρωταγωνιστές, όπως ο Τζον Γουέιν και η Λορίν Μπακόλ. Το 1959, μετά το διαζύγιό της με τον άγγλο ηθοποιό Άντονι Στιλ, αποφάσισε να συνεχίσει τη σταδιοδρομία της στην Ιταλία.
Το 1960 συμπρωταγωνίστησε στο πλευρό του Μαρτσέλο Μαστρογιάνι στην ταινία του Φεντερίκο Φελίνι «Γλυκιά Ζωή». Η σκηνή στη Φοντάνα ντι Τρέβι ήταν αρκετή για να απογειώσει την καριέρα της και να την αναδείξει σε σύμβολο του σεξ.
Μόνιμη κάτοικος της Ιταλίας πλέον, έπαιξε σε 20 ταινίες τα επόμενα δέκα χρόνια. Το 1963 ξαναπαντρεύτηκε με τον αμερικανό ηθοποιό Ρικ Βαν Νάτερ, γάμος που κατέληξε κι αυτός σε διαζύγιο το 1975. Από τη δεκαετία του ‘70 οι εμφανίσεις της στη μεγάλη οθόνη αραίωσαν, από τις οποίες ξεχώρισε η ερμηνεία της στην ταινία του Φεντερίκο Φελίνι «Η συνέντευξη» (1987). Με τον μεγάλο ιταλό σκηνοθέτη είχε συνεργαστεί και στις ταινίες «Βοκκάκιος ‘70» (1962) και «Οι Κλόουν» (1970).
Η Ανίτα Έκμπεργκ άφησε την τελευταία της πνοή σε κλινική της Ρώμης, όπου νοσηλευόταν το τελευταίο διάστημα, στις 11 Ιανουαρίου 2015.


Η ιστορία της Άρσεναλ



Ποδοσφαιρική ομάδα του βορείου Λονδίνου, από τις δημοφιλέστερες και εμπορικότερες παγκοσμίως. Τα χρώματα της είναι το κόκκινο και το άσπρο και το έμβλημα της ένα κανόνι, εξού και το παρατσούκλι «Κανονιέρηδες» (The Gunners), με το οποίο είναι επίσης γνωστή. Στην υπερεκατονταετή ιστορία της έχει κατακτήσει 12 πρωταθλήματα Αγγλίας, 12 κύπελλα (ρεκόρ) και 2 Ευρωπαϊκά (Κύπελλο ΟΥΕΦΑ και Κύπελλο Κυπελλούχων).
Ιδρύθηκε το 1886 ως Ντάιαλ Σκουέαρ (Dial Square) στη συνοικία Γούλιτς του νοτιοανατολικού Λονδίνου, από εργαζόμενους στο Βασιλικό Οπλοστάσιο (Royal Arsenal) της Μεγάλης Βρετανίας. To 1893 απέκτησε εταιρική μορφή, μετονομάστηκε σε Γούλιτς Άρσεναλ (Woolwich Arsenal) κι έγινε η πρώτη ομάδα της Νότιας Αγγλίας που συμμετείχε στο επαγγελματικό πρωτάθλημα, ξεκινώντας από τη δεύτερη κατηγορία.
Το 1904 ανέβηκε στη μεγάλη κατηγορία, αλλά η γεωγραφική της απομόνωση και η μικρή προσέλευση θεατών στους αγώνες της, την οδήγησαν στη χρεωκοπία το 1910. Την ίδια χρονιά τις τύχες της ομάδας ανέλαβαν οι επιχειρηματίες Χένρι Νόρις και Γουίλιαμ Χολ, οι οποίοι σταδιακά την οδήγησαν στις πρώτες θέσεις του αγγλικού ποδοσφαίρου. Το 1913 η ομάδα μετακόμισε στο βόρειο Λονδίνο κι έφτιαξε το δικό της γήπεδο, το πασίγνωστο «Χάιμπουρι» (Highbury), στο οποίο αγωνίστηκε έως το 2006, οπότε μετακόμισε στο γειτονικό «Εμιρέιτς». Τον επόμενο χρόνο μετονομάστηκε σε Άρσεναλ (Arsenal F.C), αποβάλλοντας από τον τίτλο της τη λέξη Γούλιτς, που ήταν το όνομα της περιοχής, όπου ιδρύθηκε το 1886.
Το 1925 τα ηνία της ομάδας ανέλαβε ο Χέρμπερτ Τσάπμαν, ένας από τους σπουδαιότερους προπονητές του μεσοπολέμου. Οι επαναστατικές μέθοδοι, που εφάρμοσε στην τακτική και στην προπόνηση, μαζί με τους σπουδαίους παίκτες που έφερε στην ομάδα (Άλεξ Τζέιμς, Κλιφ Μπάστιν κ.ά.), οδήγησαν στην κυριαρχία της Άρσεναλ τη δεκαετία του '30. Μετά τον πόλεμο είχε μία σύντομη περίοδο επιτυχιών υπό την καθοδήγηση του Τομ Γουίτακερ.
Ακολούθησε μία περίοδος παρακμής, μέχρι το 1966, όταν τις τύχες της ανέλαβε προς γενική έκπληξη ο φυσιοθεραπευτής της ομάδας Μπέρτι Μι. Υπό την καθοδήγησή του, η ομάδα κέρδισε τον πρώτο της ευρωπαϊκό τίτλο το 1970 (το Κύπελλο Εκθέσεων, νυν Γιουρόπα Λιγκ) και το 1971 το πρώτο της νταμπλ. Οι επιτυχίες συνεχίστηκαν και με τον αντικαταστάτη του Μι, τον 34χρονο Τέρι Νιλ, τον νεώτερο προπονητή της Άρσεναλ μέχρι τότε.
Έπειτα από μία σύντομη περίοδο ανάπαυλας, η Άρσεναλ επανήλθε στο δρόμο των επιτυχιών, με προπονητή τον παλαιό της ποδοσφαιριστή Τζορτζ Γκρέιαμ, η καριέρα του οποίου τερματίστηκε άδοξα το 1995, όταν βρέθηκε μπλεγμένος σ' ένα οικονομικό σκάνδαλο. Είχε σημάνει η εποχή του Αρσέν Βενγκέρ, που προσελήφθη το 1996 και παραμένει στο τιμόνι της Άρσεναλ μέχρι σήμερα.
O γάλλος τεχνικός έφερε πολλούς ξένους στη ομάδα, ανέδειξε πολλά ταλέντα και ειδικά την πρώτη περίοδο της παρουσίας του στον πάγκο της ομάδας είχε σημαντικές επιτυχίες στο ενεργητικό του, όπως τη συμμετοχή στον τελικό του Κυπέλλου ΟΥΕΦΑ το 2000 (έχασε στα πέναλτιαπό τη Γαλατά Σαράι) και το αήττητο πρωτάθλημα του 2004.
Η μεγάλη αντίπαλος της Άρσεναλ είναι άλλη ομάδα του βορείου Λονδίνου, η Τότεναμ. Τα μεταξύ τους παιγνίδια χαρακτηρίζονται ντέρμπι και παρουσιάζουν πάντα εξαιρετικό ενδιαφέρον, άσχετα με τη βαθμολογική θέση των δύο ομάδων. Στην ευρωπαϊκή της διαδρομή έχει συναντηθεί 16 φορές με ελληνικές ομάδες και μετρά 8 νίκες, 3 ισοπαλίες και 6 ήττες (25-20 τα γκολ).
Η Άρσεναλ είναι μία από τις πλουσιότερες ομάδες του κόσμου, καθώς η χρηματιστηριακή της αξία το 2014 προσεγγίζει το 1,3 δισ. δολάρια (2014). Ιδιοκτήτης από το 2011 είναι ο αμερικανός μεγιστάνας Σταν Κρένκε, στον οποίο ανήκει, μεταξύ άλλων, η ομάδα του ΝΒΑ Ντένβερ Νάγκετς. Διευθύνων σύμβουλος ομάδας είναι από το 2009 ένας έλληνας της διασποράς, ο δικηγόρος Γιάννης Γαζίδης (Ivan Gazidis), με καταγωγή από τη Νότιο Αφρική.

Τίτλοι

  • Πρωταθλήματα Αγγλίας (13): 1931, 1933, 1934, 1935, 1938, 1948, 1953, 1971, 1989, 1991, 1998, 2002, 2004.
  • Κύπελλα Αγγλίας (12): 1930, 1936, 1950, 1971, 1979, 1993, 1998, 2002, 2003, 2005, 2014, 2015.
  • Κύπελλο Εκθέσεων/Γιουρόπα Λιγκ (1): 1970
  • Κύπελλο Κυπελλούχων Ευρώπης (1): 1994

Η Άρσεναλ με ελληνικές ομάδες

  • Με Παναθηναϊκό (5-2-1)
    2-0 (16/9/1981, Κύπελλο ΟΥΕΦΑ)
    1-0 (30/9/1981, Κύπελλο ΟΥΕΦΑ)
    2-1 (30/9/1998, Τσάμπιονς Λιγκ)
    3-1 (9/12/1998, Τσάμπιονς Λιγκ)
    0-1 (26/9/2001, Τσάμπιονς Λιγκ)
    2-1 (16/10/2001, Τσάμπιονς Λιγκ)
    2-2 (20/10/2004, Τσάμπιονς Λιγκ)
    1-1 (2/11/2004, Τσάμπιονς Λιγκ)
  • Με ΠΑΟΚ (0-1-1)
    0-1 (16/9/1997, Κύπελλο ΟΥΕΦΑ)
    1-1 (30/9/1997, Κυπελλο ΟΥΕΦΑ)
  • Με Ολυμπιακό (3-0-4)
    2-0 (29/9/2009, Τσάμπιονς Λιγκ)
    0-1 (9/12/2009, Τσάμπιονς Λιγκ)
    2-1 (28/9/2011, Τσάμπιονς Λιγκ)
    1-3 (6/12/2011, Τσάμπιονς Λιγκ)
    3-1 (3/10/2012, Τσάμπιονς Λιγκ)
    1-2 (4/12/2012, Τσάμπιονς Λιγκ)
    2-3 (29/9/2015, Τσάμπιονς Λιγκ)

Η ευχή του Αριστοτέλη στο νεογέννητο Αλέξανδρο


Ο μέγας φιλόσοφος Αριστοτέλης κλήθηκε να εκφωνήσει λόγο μπροστά στο λίκνο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, όταν αυτός γεννήθηκε. Ο Αριστοτέλης, που υπήρξε κατόπιν, ως γνωστόν, διδάσκαλος του Αλέξανδρου, είπε μονάχα τα εξής:
- Εύχομαι, όταν μια μέρα γίνεις βασιλιάς να είσαι το ίδιο αδιάφορος και απαθής στη γλώσσα της κολακείας, όπως είσαι αδιάφορος κι απαθής στο λόγο, που ο πατέρας σου με υποχρέωσε να εκφωνήσω τώρα μπροστά σου.

ΗΞΕΡΕΣ ΟΤΙ...
Οι κροκόδειλοι ανήκουν πιο κοντά στην οικογένεια των πτηνών παρά στην οικογένεια των ερπετών.
ΕΙΠΕ...
Πρέπει να έχετε θάρρος, γιατί το αύριο ίσως είναι καλύτερο.
 Θεόκριτος
Θεόκριτος
Αρχαίος έλληνας ποιητής, που έζησε τον 3ο πΧ αιώνα.

Ειδήσεις

Ελλάδα

  • «Η Συνθήκη της Λωζάννης και όλο το Διεθνές Δίκαιο είναι όντως μία πραγματικότητα στον πολιτισμένο κόσμο την οποία κανείς, ούτε η Άγκυρα, μπορεί να αγνοήσει και όλοι οφείλουν να σέβονται. Όσο οδυνηρό και αν τους φαίνεται αυτό» τονίζουν διπλωματικές πηγές σε απάντηση προς τον Ερντογάν ο οποίος αναφέρθηκε στη συγκεκριμένη Συνθήκη, κάνοντας λόγο για άδικες προβλέψεις της συνθήκης σε βάρος της Τουρκίας.
  • Τέσσερα άτομα τραυματίστηκαν όταν δύο άγνωστοι, που επέβαιναν σε μηχανή, τους πυροβόλησαν, έξω από γυμναστήριο, στην οδό Σπύρου Θεοδωρίδη, στο Κορδελιό της Θεσσαλονίκης.
  • Ως αναληθή και απαράδεκτη χαρακτηρίζει το υπουργείο Εξωτερικών την απάντηση του Ευρωπαίου επιτρόπου αρμόδιου για την διεύρυνση της ΕΕ, Γιοχάνες Χαν, σε ερώτηση της ευρωβουλευτή της ΝΔ, Μαρίας Σπυράκη, σχετικά με τις αλυτρωτικές αξιώσεις της Αλβανίας.
  • Στην σύλληψη ενός άνδρα που περιφερόταν ύποπτα έξω από τον τηλεοπτικό σταθμό Σκάι, στο Νέο Φάληρο και τελικά εντοπίστηκε να έχει καραμπίνα στο αυτοκίνητό του, προχώρησε το απόγευμα η αστυνομία.
  • «Ουδεμία συνάντηση πραγματοποιήθηκε μεταξύ αρχιεπισκόπου και πρωθυπουργού» δήλωσε ο διευθυντής Τύπου του αρχιεπισκόπου Χάρης Κονιδάρης, σχετικά με δημοσίευμα του περιοδικού Orthodoxia.info που έκανε λόγο για μυστική συνάντηση των δύο ανδρών το βράδυ της Τρίτης σε ιδιαίτερα προχωρημένη ώρα.

Κόσμος

  • Επιβατηγό τρένο προσέκρουσε σε πλατφόρμα σε σιδηροδρομικό σταθμό στο Χόμποκεν του Νιου Τζέρσεϊ, υπό αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες. Οι αρχές του Νιου Τζέρσεϊ μιλούν για τουλάχιστον μια γυναίκα νεκρή και 108 τραυματίες, ορισμένοι εκ των οποίων σε κρίσιμη κατάσταση. Τμήμα του σταθμού έχει μετατραπεί σε σωρό από μέταλλο και τσιμέντο, ενώ οι μαρτυρίες μιλούν για συρμό που δεν επιβράδυνε καθόλου μπαίνοντας στον σταθμό.
  • Σε στάση και εξέγερση εξελίχθηκε «έλεγχος ρουτίνας», σύμφωνα με τις Αρχές, σε φυλακή της Βραζιλίας, με κατάληξη να δραπετεύουν περίπου 200 κρατούμενοι. Η αστυνομία ανέφερε πως στη συνέχεια εντοπίστηκαν περίπου οι μισοί από αυτούς και βρίσκονται σε εξέλιξη έρευνες για τους υπόλοιπους.
  • Με την κατάσταση στο Χαλέπι να επιδεινώνεται, η Μόσχα διαμηνύει πως η ρωσική αεροπορία θα συνεχίσει να υποστηρίζει τις επιχειρήσεις των συριακών δυνάμεων -έστω κι αν, απορρίπτοντας συζητήσεις για επταήμερη παύση εχθροπραξιών, δηλώνει ανοικτή σε υποστήριξη 48ωρης εκεχειρίας για διάνοιξη ανθρωπιστικών διόδων. Παράλληλα, οι ΗΠΑ επιμένουν στην απειλή τους να διακόψουν κάθε συνεργασία με τη Ρωσία στο Συριακό, με τον Τζον Κέρι να λέει πως η Ούασινγκτον είναι «στα πρόθυρα» του παύσει τις επαφές.
  • Η ΕΕ αριθμεί όλο και περισσότερους ηλικιωμένους, ιδιαίτερα χάρη στην αύξηση του προσδόκιμου ζωής, σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν σήμερα στη δημοσιότητα από την Eurostat, την ώρα που ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) εκφράζει σε έκθεσή του ανησυχία για τον διαχωρισμό των ηλικιωμένων από το κοινωνικό σύνολο, υπογραμμίζοντας πως έχει σημαντικές συνέπειες για την ψυχική και τη σωματική υγεία τους.
  • Χιλιάδες άνθρωποι –45.000 σύμφωνα με την αστυνομία, 70.000 σύμφωνα με τα συνδικάτα– διαδήλωσαν στις Βρυξέλλες σε διαμαρτυρία για τα μέτρα λιτότητας που εισηγείται η βελγική κυβέρνηση του φιλελεύθερου Σαρλ Μισέλ. Τα πνεύματα έχουν οξυνθεί ιδιαίτερα μετά την απόφαση της αμερικανικής Caterpillar να κλείσει τη μονάδα της στο Βέλγιο, στην οποία απασχολούνταν 2.000 άτομα.

Οικονομία

  • Για περίπου ένα μήνα, μέχρι τις 27 Οκτωβρίου, παρατάθηκε η προθεσμία για την υποβολή προσφορών για την κατασκευή και παραχώρηση νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης, δήλωσε την Πέμπτη ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες.
  • Άνοιξε η ηλεκτρονική εφαρμογή του Ε9 στο ΤΑΧΙS για τη υποβολή τροποποιητικών δηλώσεων διόρθωσης των στοιχείων ακινήτων των φορολογούμενων.
  • Μία νέα πρόταση για ρύθμιση των κόκκινων στεγαστικών δανείων, που είναι προς όφελος τόσο των δανειοληπτών όσο και των τραπεζών, παρουσίασε ο επίτιμος πρόεδρος της Τράπεζας Πειραιώς Μιχάλης Σάλλας.
  • Ανοδικές τάσεις επικράτησαν στη συνεδρίαση του Χρηματιστηρίου την Πέμπτη, εν μέσω θετικού κλίματος στις ευρωπαϊκές αγορές, με τον τζίρο όμως να διαμορφώνεται σε χαμηλά επίπεδα. O Γενικός Δείκτης Τιμών έκλεισε στις 568,24 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 0,90%.
  • Yπέρ των θέσεων του ΔΝΤ για μείωση της φορολόγησης και εξορθολογισμό του φορολογικού βάρους, έτσι ώστε να μην επηρεάζονται αρνητικά οι αναπτυξιακές προοπτικές, τάσσεται ο ΣΕΒ στο εβδομαδιαίο δελτίο οικονομικών εξελίξεων.

Αθλητισμός

  • Η τύχη σε συνδυασμό με την απόφαση του Στραματσόνι να μην κάνει αλλαγές, στέρησαν από τον Παναθηναϊκό ένα θετικό αποτέλεσμα στο Βίγκο. Οι «πράσινοι» ηττήθηκαν 2-0 από τη Θέλτα για τη 2η αγωνιστική του 7ου ομίλου στο Europa League. Δέχθηκαν τα δύο γκολ στα τελευταία λεπτά (Γκουϊντέτι 84΄, Βας 89΄) κι ενώ ο προπονητής τους πραγματοποίησε την πρώτη (και μοναδική) αλλαγή στο 88΄.
  • Με δύο γκολ του Στέφανου Αθανασιάδη (10΄πεν. και 82΄) ο ΠΑΟΚ πέτυχε την πρώτη του νίκη στον 10ο όμιλο του Europa League με 2-1 επί της Σλόβαν Λίμπερετς. Οι Τσέχοι προηγήθηκαν στο 1΄ με τον Κομλιτσένκο.
  • Δύσκολες αποστολές επιφυλάσσει το πρόγραμμα της 2ης αγωνιστικής των ομίλων του Europa League για τις ελληνικές ομάδες. Το δυσκολότερο έργο θα έχει ο Παναθηναϊκός, ο οποίος θα παίξει στο «Μπαλαϊδος» του Βίγκο κόντρα στη Θέλτα. Τον πρώτο λόγο θα έχει ο Ολυμπιακός, ο οποίος θα υποδεχθεί στο «Καραϊσκάκη» το ΑΠΟΕΛ, ενώ ο ΠΑΟΚ παίζει στο Λίμπερετς της Τσεχίας κόντρα στην τοπική ομάδα.
  • Σφοδρή επίθεση με σκληρούς χαρακτηρισμούς εξαπέλυσε ο Ολυμπιακός, ο οποίος πήρε θέση για τους ορισμούς των διαιτητών. Οι Πειραιώτες... συμφωνούν με τις θέσεις του Παναθηναϊκού, του ΠΑΟΚ και της ΑΕΚ, οι οποίοι στοχοποιούν την ΕΠΟ, τον Βασάρα και όχι μόνο, ενώ αναφέρουν ότι το ποδόσφαιρο έχει μετατραπεί σε «οίκος ανοχής». 
  • Η Αστάνα και η Γιουνγκ Μπόις αναδείχθηκε ισόπαλες 0-0 στην πρωτεύουσα του Καζακστάν, αποτέλεσμα που εξυπηρετεί απόλυτα τον Ολυμπιακό. Οι «ερυθρόλευκοι» παραμένουν στην κορυφή του 2ου ομίλου του Europa League και αν νικήσουν το βράδυ την ΑΠΟΕΛ θα έχουν ήδη πραγματοποιήσει αποφασιστικό βήμα για την πρόκριση.
https://www.sansimera.gr/news

Ο  ΑΥΡΙΑΝΟΣ  ΚΑΙΡΟΣ  ΣΤΟ  ΛΙΔΟΡΙΚΙ 

Παρασκευή
30/9
03:00
12°C
70%
ΑΠΝΟΙΑ
ΚΑΘΑΡΟΣ
09:00
16°C
55%
ΑΠΝΟΙΑ
ΛΙΓΑ ΣΥΝΝΕΦΑ
Χαμηλή δραστηριότητα κουνουπιών
15:00
23°C
39%
1 Μπφ N
3 Km/h
ΚΑΘΑΡΟΣ
Μέτρια δραστηριότητα κουνουπιών
21:00
17°C
61%
2 Μπφ ΒΔ
9 Km/h
ΚΑΘΑΡΟΣ
Μέτρια δραστηριότητα κουνουπιών


ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ  ΤΗΝ  ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 

ΤΙ..ΑΠΟΓΙΝΑΝ  ΟΙ  ΠΑΡΕΕΣ  ΚΑΙ  ΟΙ..ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ  ΜΑΣ ; 



ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ - ΠΑΡΕΕΣ



 Λιδορίκι  1955, με  την  ευκαιρία Εθνικής  γιορτής , όλη  η  γειτονιά  γύρω  απ' την  εκκλησία , τη  Ζωοδόχο  Πηγή , έβγαλε  αυτή  την υπέροχη  αναμνηστική φωτογραφία . Πίσω  σειρά .  όρθιοι , από  αριστερά : Καπέλλας  Βασ, Κροκύλειο , Χρυσανθάκης  Χ , Αμυγδαλιά , Γιανναράς  Γ, Αμυγδαλιά , Κουτσούκος  Τάκης , Κροκύλειο , μεσαία σειρά  από  αριστερά : Κάγκαλος  Τάκης , Καγκάλου  Αφροδίτη , Καγκάλου  Τέτα , Καμουτσή  Ευαγγελία , Αμυγδαλιά , Καπέλλα  Βούλα , Κροκύλειο , Αποστολοπούλου  Μαρία , Παπαϊωάννου  Μαρία , Αμυγδαλιά , Γεωργία  Κωστοπαναγιώτου , καθιστοί : Καμουτσή Ελένη , Αμυγδαλιά , Αποστολόπουλος  Κων. Καθηγητής  φιλόλογος , Αποστολόπουλος Κων. ( Κωλοτούμης )  , Μπούγαλης  Δημ. Καθηγητής  μαθηματικός , Κωστοπαναγιώτου  Κων , τα  παιδιά  του  Ηλίας  και  Δημήτρης και  ο  μικρός  Τεμπέλης  Κων.
Αρχείο Δημ. Παπαϊωάννου  

     Πάει  καιρός  φίλοι  μου που  ψάχνω να  βρω τωρινές ή  τουλάχιστον πρόσφατες  παρείστικες φωτογραφίες  απ΄τις  γειτονιές  μας , αλλά  αι  απ' τις  Εθνικές  μας  γιορτές , τότε  δηλδή που  και  οι  καθηγητές  και  δάσκαλοι συμμετείχαν  στην  κοινωνική  μας  ζωή , κάτι  που  φυσικά  σήμερα  δεν  γινεται ..
   Δείτε  την  παραπάνω  πέροχη  φωτογραφία , με  τα  παιδιά της  γειτονιάς , τους  γονείς  αλλά  και τους  καθηγητές  που  έτυχε  να  μένουν  και  στη  γειτονιά , μια  παρέα  όλοι , αδελφωμένοι  και  αγαπημένοι , απολαμβάνουν την ομορφιά  που  τους  έδινε  αυτή  η..φιλική  διάθεση , που είχε  φυσικά  και εξαιρετικές  επιδράσεις και  συνέπιες  στο  κοινωνικό  δέσιμο των  χωριανών  μας ...
   Μπορείτε  φιλοι  μου  να  μου  δείξετε έστω  και  μία  τέτοια  φωτογραφία  απ' την  σημερινή  εποχή , φυσικά  και όχι , γιατί  ααπλούσσταατα ΔΕΝ  ΥΠΑΡΧΕΙ ,,,βέβαια για  το  συμβαίνει  σήμερα , θα  ήταν  εύκοο να ..,μιλήσουμε , αλλά  δυστυχώς θα  άνοιγε  βαθιές  πληγές  και  θα  έβγαζε  στην  ειφάνεια  ΠΟΛΛΑ  ΚΑΙ  ΔΙΑΦΟΡΑ ΠΟΥ  ΕΙΝΑΙ  ΕΠΙΜΕΛΩΣ ..ΚΟΥΚΟΥΛΩΜΈΝΑ ,ΚΆΤΩ ΑΠ' ΤΑ  ΤΌΣΑ.." ΔΗΘΕΝ " ΠΟΥ  ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΎΝ  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΆ ..
   Δεν  μας  φταίει  κανένας  φιλοι μου για  την  σημερινή  μας κοινωνική  απομόνωση , απλά  αφήσαμε  και..ξέφτισε ο κοινωνικός  μας  ιστός  και  εχουμε.." αυτοαπομονωθεί  ..

  Καλό  σας  βρτάδυ , να  περνάτε  καλά 
 Απ' το  " Λιδωρικι'  με  αγάπη 
   www.lidoriki.com "

No comments: