14.1.12

NOΣΤΑΛΓΙΚΕΣ ΛΙΔΟΡΙΚΙΩΤΙΚΕΣ…” ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ “ ΑΝΑΜΝΗΣΕΙΣ

ΤΑΞΙΔΙΑ  ΣΤΟ  ΠΑΡΕΛΘΟΝ  ΜΑΣ

 

                            - Ε -

   Έτσι λοιπόν  φτάσαμε  στο τέλος  της ..” πολύπαθης “ δεκαετίας  του ‘40 , με  τα  τόσα  βάσανα  και τις  ταλαιπωρίες της και στις  αρχές  της δεκαετίας  του  ‘50 .

   Η ζωή  , με  όλα  τα  σημάδια  του πρόσφατου ..” θλιβερού “ παρελθόντος , άρχισε  σιγά ..σιγά να..τσουλάει , να  βρίσκει το ρυθμό της . Επόμενο  ήταν να  αρχίσουν  και οι  συγκοινωνίες  μας να ..οργανώνονται .

   Στο  χωριό μας υπήρχαν  αρκετά  λεωφορεία , που  εκτελούσαν  τα  διάφορα  δρομολόγια  προς Αθήνα , Άμφισσα , Ναύπακτο και  Ερατεινή . Ιδιοκτήτες λεωφορείων , που  είχαν  σαν έδρα  το  Λιδορίκι , ήταν  ο Γιάννης  Ανδρεόπουλος , απ’ την  Ερατεινή , Γιάννης  Ράντος , με  καταγωγή  απ’ τη Γρανίτσα , Γιάννης  Μποβιάτσης , απ’ το  χωριό μας , Θαν. Ρέλλος , απ’ το  χωριό μας , που  είχε  και  το  μοναδικό  βενζινάδικο , ο Βασ. Ρέλλος απ’ τη Λεύκα ( Μαυριάννη ) ,  ο Θύμιος ο Πίτσιος , το  λεωφορείο  του  οποίου  το  πήρε  μετά  το  θάνατό  του  ο Δημ. Σιώκος , απ’ το  Δάφνο  αν  δεν κάνω  λάθος , τα  λεωφορεία  αυτά  βέβαια  ήταν…” στελεχωμένα “ , με  οδηγούς  και βοηθούς , έτσι  λέγαμε  τότε  τους  εισπράκτορες ,  απ’ την  περιοχή μας , δηλαδή απ’ το  Λιδορίκι  και  τα  γύρω  χωριά .

Δεκαετία  του  50 , το  Μποβιατσαίϊκο  18ρι , με  οδηγό το Νίκο  Μποβιάτση

  Δεκαετία  του  ‘50 , το Μποβιατσαίϊκο λεωφορείο με  τον  οδηγό  του  το  Νίκο  Μποβιάτση .

 

   Κάποιοι  οδηγοί , αλλά και  βοηθοί , ανήκαν  στις  οικογένειες  των  ιδιοκτητών, Μποβιατσαίοι , Ρελλαίοι κλπ αλλά γενικά  το  προσωπικό ήταν απ’ τη..” γούρνα “ μας .

Αλωνάκι 1951

  Ό άτυχος Νίκος Σταματόπουλος , ήταν  οδηγός  στο  λεωφορείο  του  Ανδρεόπουλου που  ήταν πρώτος  μπάρμπας  του . Εδώ στο Αλωνάκι το  1951 , με  τον  Θανάση  Φωτόπουλο , πράκτορα του  ΚΤΕΛ για  πολλά  χρόνια .

Αντώνης 2-1953

   Αναμνηστική  φωτογραφία οδηγών  και  εισπρακτόρων , της  εποχής , βγαλμένη  τον Φεβρουάριο του  1953  στον  Αντώνη . Από  δεξιά : Ανδρέας  Μαργέλλος – Ελλάδας , Θύμιος Γεωργουσόπουλος – Ταρανοθύμιος , Τάσος  Μπούτσικος  , από  Κονιάκο , Σταύρος Μαργέλλος – Κατροδαύλης , ο οδηγός  του  Λεωφορείου μπάρμπα Τριαντάφυλλος και  τελευταίος ο Κώστας  Ανέστος , που  θα  πρέπει  να  ήταν  οδηγός και ίσως και ιδιοκτήτης  του φορτηγού που  διακρίνεται  δίπλα  στο λεωφορείο

   Δεκαετία  του  50 , το 18ρι φορτωμένο  έτοιμο  για  δρομολόγιο Χαρ.Ζέκιος , ΔΣτάθης  Λελίγγος

    Εδώ , πάλι  στη  δεκαετία  του  ‘50 , το  παλιό 18άρι , έτσι  τα  λέγαν λόγω  αριθμού  θέσεων..καθημένων , στο  Αλωνάκι , φορτωμένο  και  έτοιμο  για  δρομολόγιο . Από  αριστερά  ο  οδηγός  Χαρ. Ζέκιος , ο βοηθός  Στάθης Λελίγγος , απ’ το  Μαλανδρίνο και μάλλον ο Αποστ. Καραχάλιος , απ’ το Παλιόκαστρο ( Καρουτιανά  Χάνια  τότε ).

IMG

   Εδώ μια φωτογραφία  απ’ την πανηγυρική  υποδοχή του  πρώτου λεωφορείου που  έκανε  δρομολόγιο  στο Κροκύλειο . Ιστορική  στιγμή και  όπως  βλέπετε είχε  πράγματι πανηγυρικό  χαρακτήρα , με  την  παρουσία  των..τοπικών  αρχών και  των ..Κροκυλειωτών βεβαίως..βεβαίως..

Ο  Γ.Μποβι'ατσης καμαρώνοντας  μπροστά  στο  Μποβιατσαίϊκο λεωφορείο ( 18 ρι ) που  είναι  αραγμένο μπροστά συο Καραμητσαίϊκο σπίτι

Πάλι στην ίδια  δεκαετία , ο Γιώργος  Μποβιάτσης ποζάρει μπροστά  στο  οικογενειακό  λεωφορείο , που  είναι “ αραγμένο “ απέναντι  απ’ το  σπίτι του , μπροστά  στην  Καραμητσαίϊκη μάντρα .

Φορτωμένα  για  ταξ'ιδι τα  λεωφορεία , από  δεξιά  Θ.Τσιώτας, Θαν. Ράπτης, Στάθης  Λελίγγος , δεκαετία  του  50

   Ένα – ένα “ φορτώνουν “ τα  λεωφορεία για  τα  δρομολόγιά  τους . Από δεξιά  ο Θόδωρος  Τσιώτας , ο  βοηθός  του Θανάσης  Ράπτης  , απ’ τη Σκαλούλα κι’ ο  Στάθης  Λελίγγος απ’ το  Μαλανδρίνο , ο  τελευταίος  με  το…καβουράκι , δεν  αναγνωρίστηκε .

   Στο συγκοινωνιακό  προσωπικό , θα  πρέπει  να προσθέσουμε  και  πολλά  άλλα παιδιά της  περιοχής  μας , που  ανήκαν κυρίως  στον κλάδο  των  βοηθών , όπως π.χ. ο  Χρήστος  Ράπτης , απ’ τη  Σκαλούλα , γιος  του  μπαρμπα  Θανάση , ο οποίος έκανε  και  τον..φωτογράφο , συνεργαζόμενος  με  κάποιο φωτογράφο  Κουρμούση , αν θυμάμαι  καλά , απ’ τη  Ναύπακτο , ήταν  ακόμα  ο Γιώργος  ο Καφρίτσας , από Σρούζα- Πεντάπολη , ο Θαν. Γούρας , ο Σταύρος  Μαργέλλος , ο Ανδρέας Μαργέλλος , ο Θυμ. Γεωργουσόπουλος , ο Μπάμπης  Φαλίδας , ο Γιάννης  Αποστολόπουλος κ.α , οι  περισσότεροι  απ’ τους  οποίους εξελίχθηκαν  σε  οδηγούς  αλλά και..ιδιοκτήτες .

    Βέβαια η  συμπαθής  τάξη  των οδηγών και βοηθών , έδινε  μια  ξεχωριστή  νότα στη  Λιδορικιώτικη  ζωή ,γιατί είχαν..δικούς  τους  κώδικες  συμπεριφοράς ,  θα  πρέπει ακόμα  να λάβετε υπόψη σας ,  πως  στις  δεκαετίες  που  αναφερόμαστε , κάθε  βράδυ  στο  Λιδορίκι διανυχτέρευαν αρκετοί οδηγοί  και  βοηθοί , που  “ έπαιρναν “ πρωί – πρωί την  άλλη  μέρα  δρομολόγια .

    Για  όλα  αυτά  όμως  αλλά και  τα “ υπέροχα “ ..ημερήσια ταξίδια , γιατί  κάπως  έτσι  ήταν  τα δρομολόγια  της  εποχής εκείνης , θα  μιλήσουμε  στο  επόμενο …

       Καλό  σας  βράδυ , να  περνάτε  καλά

    Απ’ το “ Λιδορίκι “ με  αγάπη…….Κ.Κ.-

No comments: