28.1.11

ΟΙ ΧΑΡΕΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ

 

   Μπορεί , αγαπημένοι μας φίλοι , οι πολιτικοί μας (..όλων των χρωμάτων ) να μας έφεραν εδώ που είμαστε , να μας ..μονοδρόμησαν τη ζωή , να μας στέρησαν τις όποες μικροχαρές της καθημερινότητάς μας , μπορεί ακόμα , να μας ..έκαναν όλους φτωχούς , άλλος ...λιγότερο άλλος περισσότερο , μπορεί...μπορεί ..πολλά μπορεί , δεν κατάφεραν όμως να περιορίσουν και κάποιες χαρές που μας δίνει η ζωή , την οποία , φυσικά , μας τη...μαύρισαν ..

  Μια μεγάλη χαρά , κατά την ταπεινή μου γνώμη , έννοιωσα και γω αυτές τις μέρες , αγαπημένοι μου φίλοι την οποία και θέλω να ..μοιραστώ μαζί σας..

IMG_0003

  Τον περασμένο Απρίλιο , μετά από πολλές..δυσκολίες , κατάφερα να εκδοθεί η ποιητική μου συλλογη " Τραγουδώντας στη Ζωή ". Μη με ρωτήσετε  πόσα αντίτυπα αγοράστηκαν και πόσα χάρισα σε συγγενείς , φίλους και γνωστούς , το μόνο που μπορώ με σιγουριά να σας πω , είναι πως στο χωριό μας πουλήθηκαν γύρω στα 10-12 αντίτυπα .

   Τα αναφέρω αυτά , για να καταλάβετε καλά..καλά , πως τέτοιες προσπάθειες όχι μόνο δεν αποδίδουν..οικονομικά , αλλά αντιθέτως είναι..πολύ-πολύ ..ευρωφάγες ..βέβαια , όταν κάνεις κάτι τέτοιο , το τελευταίο πράγμα που σκέφτεσαι είναι το...κέρδος , γιατί σίγουρα δεν θα υπάρξει , σκέφτεσαι όμως το πως θα πληρώσεις τα έξοδα της έκδοσης , που είναι και πολλά τα ρημάδια ...

   Μπορεί , όπως είπαμε , στον οικονομικό τομέα μα μη πήγαμε καλά , στον ηθικό όμως , πήγαμε πάρα πολύ καλά . Χωρίς διαφήμιση και προβολή από εταιρείες , μια και την έκδοση την επιμελήθηκα προσωπικά και ήταν φυσικά , ανεξάρητη , είχε σημαντική ανταπόκριση κάτι που προσωπικά με χαροποίησε ,  με γέμισε ηθική ικανοποίηση και φυσικά και ολίγη..περηφάνια ..

  Ήρθε όμως τελευταία μια απέραντη χαρά που , ομολογουμένως δεν περίμενα , γνωρίζοντας , πάνω - κάτω , τον τρόπο που λειτουργεί το σύστημα και ιδιάιτερα το..εκπαιδευτικό , και έχω λόγο που αναφέρομαι σ' αυτό . Σε χρόνο λοιπόν ..ανύποπτο , απ' το πουθενα , που λένε , πήρα ένα τηλεφώνημα , που κυριολεκτικά με ..συγκλόνισε ..

   Το τηλεφώνημα ήταν από μια φιλόλογο , φυσικά ..όχι απ' το Λιδορίκι , αλλά από κάποιο άλλο Ρουμελιώτικο Λύκειο , που με πήρε να με ..συγχαρεί , χωρίς φυσικά να με γνωρίζει , αναφέροντάς μου διάφορα στοιχεία απ' τη συλλογή , που έδείχναν , πως όχι μόνο είχε διαβάσει έτσι..βιαστικά τη συλλογή , αλλά προχώρησε σε λεπτομέρειες που έδειχναν , ολοφάνερα , πως είχε μελετήσει κιόλας βαθειά το περιεχόμενο του βιβλίου .

   Αυτό για μένα , φυσικά , ήταν ένα σοκ πού ευχάριστο , που με .."έπνιξε απ' τη συγκίνηση , γιατί , δεν το κρύβω πως είχα πολλά παρόμοια τηλεφωνήματα από γνωστούς και αγνώστους , που με γέμισαν χαρά , αλλά η κυρία αυτή ήταν και κάπως " ειδική " , θα λέγαμε , και η γνώμη της είχε και ιδιαίτερη βαρύτητα .

  Η μεγάλη όμως  ..συγκινησιακή ..χαριστική βοή , ευχάριστη πάντα , ήρθε πριν από λίγες μέρες , που η κυρία φιλόλογος , με ξαναπήρε στο τηλέφωνο , κί' αυτή τη φορά με.¨.." έστειλε " , 'οπως λέμε , γιατί ούτε πολύ , ούτε λίγο , μου ανακοίνωσε πως μετά από ώριμη σκέψη , αποφάσισε , να διδάξει , απ΄το βιβλίο μου στη ώρα της νεοελληνικής λογοτεχνίας κάποια ποιήματα , και μάλιστα μου ανέλυσε τους ..άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθεί , κάτι που πλέον αποδείκνυε πως είχε προχωρήσει πολύ περισσότερο απ' τη μελέτη .

   Στη συζήτηση επάνω , και αφού μου ανέλυσε τις σκέψεις της και το δρόμο που θα βάδιζε , μου ζήτησε να πω τη γνώμη μου στα όσα είχε κατά νου , για κάποιο συγκεκριμένο ποίημα . Μού ανέφερε μάλιστα πως τελειώνει , στο σχολέιο , τη μελέτη της Επτανησιακής σχολής , με τους " Ελεύθερους πολιορκημένους " του Σολωμού , και αμέσως μετά , στη νεοελληνική λογοτεχνία , θα συνεχίσει με κομμάτια της συλλογής , και μου ανέφερε και ποιά είναι αυτά , ζητώντας πάλι τη γνώμη μου για τις σκέψεις και απόψεις της .

  Εκεί πλέον , κατάλαβα πως η κυρία , δεν ακολουθούσε την.." αναπαυτική " μέθοδο , που κατά κανόνα ακολουθούν σχεδόν όλοι οι συνάδελφοί της , και η οποία βασίζεται στα περίφημα διάφορα βοηθήματα , τα " λυσάρια " , όπως τα λένε , που δυστυχώς χρησιμοποιούν ακια οι μαθητές , με αποτέλεσμα , και οι μεν αλλά και οι δε , να χρησιμοποιούν το ίδιο βοήθημα , οπότε καταλαβαίνετε πως γίνεται το μάθημα και τι.." αφήνει " τελικά στους μαθητές , αφού οτρόπος αυτός είναι το αποκορύφωμα της..παπαγαλίας .

  Δεν διάλεξε λοιπόν την ..άνετη και ξεκούραστη μέθοδο , γιατί , όπως κατάλαβα , ήθελε να καταλάβουν πραγματικά οι μαθητές της τα ουσιαστικά μέρη των ποιημάτων αυτενεργώντας , αφού λυσάρια στην προκειμένη περίπτωση δεν υπάρχουν .

   Νε κάλεσε δε ευγενικά να επισκεφτώ τον τόπο που υπηρετεί , να γνωριστούμε και να γίνει και μια σχετική συζήτηση , αλλά δυστυχώς , κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό , προς το παρόν , γιατί λόγω της πρόσφατης εγχείρισης ανοιχτής καρδιάς , που υποβλήθηκα , δεν μου επιτρέπεται η επίσκεψη σε μέρη με μεγάλο υψόμετρο , που εν προκειμένω ξεπερνάει τα 900 μέτρα , ίσως όμως μετά την άνοιξη να μου επιτραπεί η μετάβασή μου , κάτι που θα μου δώσει μεγάλη χαρά .

   Μέσα λοιπόν στη μεγάλη μου απογοήτευση , για τον τρόπο που διδάσκεται η λογοτεχνία , και έχοντας γνωρίσει πολλούς φιλολόγους που δεν είχαν ποτέ , σχεδόν , ..επαφή με ποίηση και λογοτεχνία γενικά , αναθάρρησα βλέποντας πως ευτυχώς δεν  είναι όλοι ίδιοι , και υπάρχουν και φωτεινές εξαιρέσεις , αλλά που να τις...βρεις ..βέβαια, δεν σαςκρύβω , πως ..ζήλεψα τα παιδιά του  περί ου ο λόγος , Λυκείου που μέσα στην απομόνωση και τις τόσες ελλείψεις τους , στάθηκαν τυχεροί , έχοντας μια αξιόλογη φιλόλογο , που νοιάζετει και προσπαθεί να τους δώσει το καλύτερο...

  Όπως καταλάβατε λοιπόν , μπορεί .." εισπρακτικά " να μην.." πήγε " το βιβλίο , κάτι αναμενόμενο άλλωστε , προσωπικά όμως αισθάνομαι πως η ηθική ανταμοιβή μου είναι απείρως πολυτμότερη από κάθε χρηματικό ποσό , και δεν το κρύβω πως σύντομα θα προσπαθήσω να εκδώσω και άλλη μια συλλογή , κάπως διαφορετική αλλά πάντα με την ίδια φροντίδα και προσοχή .

     Καλό  σας  βράδυ και καλό Σαββατοκύριακο

                Απ' το " Λιδωρίκι " με αγάπη.......Κ.Κ.-

No comments: