26.12.08

" Η ΜΑΧΗ ΤΟΥ ΛΙΔΟΡΙΚΙΟΥ " του Αθανασίου Ευσταθίου - 9ο

 

   Όταν έκαμα την επιλογή να οχυρωθούμε και στα δυό σπίτια , Μποβιατσέικο και Ευσταθέικο και στο σταυροδρόμι με τα σοκάκια δεν τα είχα σκεφτεί όλα αυτά λεπτομερώς . Απλώς μου φάνηκε πως έτσι έπρεπε να οργανώσω την άμυνα . Ευχαριστώ το θεό γιά τη φώτηση που μου έδωσε εκείνη την ώρα να τα κάνω όπως τα έκανα .

   Στη συνέχεια η ανταλλαγή πυροβολισμών στα παράθυρα συνεχιζόταν .Εγώ εμπαινόβγαινα στο Μποβιατσέικο σπίτι μιλώντας και ενθαρρύνοντας τους στρατιώτες στο εσωτερικό , την πίσω αυλή στο Μποβιατσέικο σπίτι και στο σταυροδρόμι με τα δυό σοκάκια . Ο Ταξίαρχος κρατώντας ένα ατομικό αυτόματο από το Ευσταθέικο παράθυρο που έβλεπε προς τ' Αλωνάκι , αντάλλασε με τους αντάρτες πυροβολισμούς , απειλές και ύβρεις . Ο Λοχαγός Γάσπαρης επηγαινοερχόταν μεταξύ των δύο σπιτιών και παρώτρυνε και ενεθάρρυνε τους στρατιώτες μας συνεχώς . Ύστερα από καμιά ώρα μάχης , κάποια στιγμή παρουσιάζεται στο χώρο μεταξύ των σπιτιών Μποβιάτση - Ευσταθίου , ο Ταξίαρχος με το Λοχαγό Γάσπαρη με την πρόθεση να πάρει το σοκάκι και να πάει προς το λόφο Ψαλά . Παρενέβηκα , τους σταμάτησα και πληροφόρησα τον Ταξίαρχο ότι το σοκάκι αυτό δεν ελέγχεται από εμάς και είναι επικίνδυνο . Ο Λοχαγός Γάσπαρης δεν μίλησε . Η απάντηση του Ταξιάρχου ήταν " θέλω να πάω στον Καραθάνο και να τον ενθαρρύνω " και προχώρησε χωρίς περισσότερη συζήτηση . Ευτυχώς όχι γιά πολλά βήματα . Άλλαξε γνώμη , γύρισε πίσω και ξαναπήγε μέσα στο Ευσταθέικο σπίτι .

   Κάποια στιγμή , σε μιά από τις επισκέψεις του Υπολοχαγού Χαλεπλίδη στο Μποβιατσέικο σπίτι , σηκώθηκα απ' τη μάντρα , που χώριζε τις δύο αυλές Μποβιάτση - Παπαδόπουλου που ήμουνα ταμπουρωμένος , και συνομιλούσαμε όρθιοι γιά την κατάτσαση . Εκείνη την ώρα μία χειροβομβίδα έπεσε επάνω στον τσίγκο από το φουρνογύρισμα του Μποβιάτση και εκύλησε και έπεσε δίπλα μας κοντά στον τοίχο του σπιτιού του Μποβιάτση . Αμέσως και οι δυό μας πέσαμε κάτω πρηνηδόν . Και όπως πέσαμε εγώ βρέθηκα πλησιέστερα προς τον τοίχο και τη χειροβομβίδα και ο Υπολοχαγός Χαλε΄πλίδης αριστερά μου . Η χειροβομβίδα έσκασε δίπλα μας και πήραμε και οι δυό μας πολλαπλα εξωτερικά τράυματα . Μας μετέφεραν και τους δύο στο Ευσταθέικο σπίτι στον πίσω αυλόγυρο . Μας έδεσε και τους δύο τα τραύματα η θεία μου Ελένη Ευσταθίου γιά να σταματήσει η ακατάσχετη αιμοραγία . Το δεξιό μου μάγουλο φαινόταν καμμένο , είχε χρώμα καστανό μου λέγανε .Νόμιζα πως θα μου άφηνε σημάδια , ευτυχώς καθάρισε πολύ γρήγορα . Με τη βοήθεια των στρατιωτών με κατέβασαν στο υπόγειο γιά ασφάλεια από όλμους και χειροβομβίδες . Ευτυχώς τίποτα απ' τα δυό δεν έγινε .

   Η χειροβομβίδα που μας χτύπησε , πρέπει να είχε πεταχτεί από τον πίσω αυλόγυρο του σπιτιού του Ποντίκη η από το σοκάκι που περνούσε πίσω από τα σπίτια Μποβιάτση , Παπαδόπουλου , Ποντίκη , πηγαίνοντας προς το φαρμακείο Παπανικολάου . Εν τω μεταξύ η μάχη έξω είχε πάρει ένταση και ακούγονταν γιουχαίσματα και προκλήσεις μεταξύ ανταρτών και στρατιωτών . Κατά συχνά χρονικά διαστήματα στρατιώτες ( γραμματείς ) ανεβοκατέβαιναν και με πληροφορούσαν γιά την κατάσταση , και να δουν πως είμαι . Σε κάποια στιγμή μου λένε ότι ο Ταξίαρχος συνοδευόμενος από το Γάσπαρη και τον Βεζεσταντζή το σωματοφύλακα και υποκόμο του , πήγαν και οι τρεις μαζί , προς την πλατε΄΄ια Αλωνάκι . Μα τους λέγω η πλατεία ελέγχεται από πυρά δικά μας , αλλά περισσότερο από τα πυρά των ανταρτών . Τους ρώτησα πόση ώρα είναι που πήγανε ; " μισή ώρα η και περισσότερο και ούτε ξαναφάνηκε κανένας ".

 

Σ υ ν ε χ ί ζ ε τ α ι .....

No comments: