ΔΙΟΔΙΑ: ΟΛΟ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΠΙΟ ΠΑΝΩ
33% αύξηση για Μαλιακό - Κλειδί
Νέες, ιδιαίτερα τσουχτερές αυξήσεις, της τάξης του 33%, έρχονται το αργότερο ώς τα μέσα Φεβρουαρίου στον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός-Κλειδί, πέρα από την τιμαριθμική αναπροσαρμογή του 7% που θα πληρώνουν οι οδηγοί από τα ξημερώματα της Δευτέρας.
Θα αφορά όλους τους σταθμούς του συγκεκριμένου αυτοκινητόδρομου και περιλαμβάνει γενική αύξηση της χρέωσης από 3 σε 4 λεπτά ανά χιλιόμετρο.
Εκπρόσωπος της κοινοπραξίας μάς ενημέρωσε ότι έχουν ολοκληρωθεί και πιστοποιηθεί τα έργα που περιλαμβάνονται στην 4η δεσμευτική προθεσμία από τα τέλη του 2010, περίπου τρεις μήνες νωρίτερα από τον προβλεπόμενο χρόνο και πλέον, με βάση τη σύμβαση, είναι θέμα χρόνου να επιβληθεί η αύξηση στα διόδια.
Η επόμενη μεγάλη αναπροσαρμογή αναμένεται στα μέσα του 2012, όταν προβλέπεται να ολοκληρωθούν οι τρεις δίδυμες σήραγγες των Τεμπών, όπου ισχύει υψηλότερη τιμή διοδίου στα 6 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Τα έργα κατασκευής προχωρούν με κανονικούς ρυθμούς, με εξαίρεση την περίπτωση του Πλαταμώνα, όπου εκκρεμούν οι απαλλοτριώσεις τριών χωραφιών στην είσοδο και την έξοδο της σήραγγας. Το δικαστήριο για τον καθορισμό της τιμήματος έχει οριστεί για τον Μάιο.
Η ανώτερη τιμή των 4 λεπτών ανά χιλιόμετρο ισχύει από τον Νοέμβριο στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Τρίπολης-Καλαμάτας, με την ολοκλήρωση των έργων ως τη Μεγαλόπολη. Στα υπόλοιπα έργα προς το παρόν ο υπολογισμός των διοδίων γίνεται με τιμή βάσης τα 3 λεπτά ανά χιλιόμετρο. Με βάση τις συμβάσεις κατασκευής των αυτοκινητόδρομων, οι ανάδοχοι προβλέπεται να κάνουν δύο αυξήσεις μέσα στο χρόνο, μία λόγω τιμαριθμικής αναπροσαρ μογής και μία λόγω προόδου των έργων.
Οι συνεχείς αυξήσεις, που ήδη μετράνε τρεις στο τελευταίο δεκάμηνο, έχουν πυροδοτήσει τις κινητοποιήσεις των φορέων κατά των διοδίων οι οποίοι την Κυριακή ετοιμάζουν την πρώτη πανελλαδική κινητοποίηση, ανοίγοντας τις μπάρες όλων των σταθμών από τις 3-5 μ.μ.
Από την κοινοπραξία που κατασκευάζει τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Πάτρας επιβεβαιώνεται η πληροφορία ότι έχουν παραπεμφεί στις δικαστικές αρχές 25 οδηγοί που αρνήθηκαν να πληρώσουν διόδια. Ο εκπρόσωπός της παραδέχθηκε ότι τα έργα έχουν καθυστέρηση δύο χρόνων σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα και δεν τοποθετήθηκε σε σχέση με τις πληροφορίες για μαζικές απολύσεις εργαζομένων. Διέψευσε πάντως το ενδεχόμενο αποχώρησης εταιρειών που μετέχουν στην κοινοπραξία και επιβεβαίωσε ότι υπάρχουν προβλήματα με τη χρηματοδότηση από τις τράπεζες.
Χ.ΤΖ.
...Και η κυβέρνηση ονειρεύεται μειώσεις
Μείωση της τιμής των διοδίων ώς τον Μάρτιο υπόσχεται η κυβέρνηση υπό την αυξανόμενη πίεση του κινήματος των οδηγών που αρνούνται να καταβάλλουν το αντίτιμο.
Μέχρι τον Μάρτιο θα ολοκληρωθεί η συζήτηση με τις πιστώτριες τράπεζες και τους παραχωρησιούχους που διαχειρίζονται τους σταθμούς διοδίων για την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης, μέσα στις οποίες περιλαμβάνονται και τα διόδια, δήλωσε χθες ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης. Οι συμβάσεις αυτές θα έχουν ισχύ για τα επόμενα 30 χρόνια.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό, στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων η κυβέρνηση θα προσπαθήσει να λύσει τα προβλήματα με τους παραχωρησιούχους, να προασπίσει τα δικαιώματα του Ελληνα φορολογούμενου και να μειώσει τη τιμή των διοδίων. Η μείωση θα προκύψει από τη μείωση του φόρου που αποδίδεται στο κράτος μέσω του ΦΠΑ, δήλωσε. Ο υφυπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ παραδέχτηκε ότι τα διόδια είναι άδικα, καθώς οι σταθμοί είναι πολύ συχνοί, και κάλεσε τους παραχωρησιούχους να αναλάβουν και τις δικές τους ευθύνες.
Κατηγορεί Ν.Δ.
Διευκρίνισε ότι το Δημόσιο πρέπει παράλληλα να τηρεί και τις συμβατικές υποχρεώσεις που υπάρχουν από τις συμβάσεις, για τις οποίες κατηγόρησε την κυβέρνηση της Ν.Δ., που είχε υπογράψει τις συμβάσεις παραχώρησης.
Ανακοίνωσε επίσης ότι προγραμματίζεται η εγκατάσταση και λειτουργία 5 ακόμη συμβατικών σταθμών διοδίων στην Εγνατία οδό, μέχρι να γίνει η εγκατάσταση των ηλεκτρονικών διοδίων. Οι σταθμοί διοδίων θα εγκατασταθούν στην Τύρια, στο Μαλακάσι, στο Κλειδί Ημαθίας στο ρεύμα από Αθήνα, στη Νυμφόπετρα και στον Ιασμο Ροδόπης. Οπως είπε, το αντίτιμο δεν θα είναι μεγαλύτερο από το αντίτιμο των διοδίων των Μαλγάρων, που για τα Ι.Χ. είναι 2,80 ευρώ.
Ελευθεροτυπία
ΑΠΟΨΗ
Κατά καιρούς έχει αποδειχθεί ότι όταν το ελληνικό έθνος φθάνει στο χείλος της αβύσσου, μια μαγική δύναμη, ως από μηχανής θεός, κάνει την εμφάνισή της και το καθοδηγεί ξανά προς τη δόξα... Αλήθεια, γιατί όμως θα πρέπει να αγγίζουμε πάτο για να αποδεχθούμε ότι μπορούμε να καθίσουμε γύρω από ένα τραπέζι, να ανταλλάξουμε δυο κουβέντες και να συμφωνήσουμε σε πέντε βασικά πράγματα; Χρόνια τώρα, όλοι συζητούν για τη διαφθορά στο Δημόσιο και όχι μόνον. Για την αδιαφάνεια από την οποία καλύπτονται πολλά από τα πεπραγμένα του δημόσιου τομέα.
Θέλουμε να λεγόμαστε σύγχρονο κράτος. Σε κανέναν δεν αρέσει ο χαρακτηρισμός «ψωροκώσταινα». Παρά ταύτα, μέχρι σήμερα έχουν γίνει ελάχιστα βήματα για να ξεφύγουμε από το παρελθόν. Χθες με το Συμβούλιο των Πολιτικών Αρχηγών φάνηκε αχτίδα φωτός. Παπανδρέου και Σαμαράς βγήκαν και είπαν ότι συμφώνησαν. Οπου συμφώνησαν.
Ηταν θετικό το γεγονός ότι υπήρξε συναίνεση. Και μακάρι σε μεγάλα θέματα να υπάρχουν κοινές αποφάσεις. Χρειάζεται ο ελληνικός λαός πολιτικές συμφωνίες σε μεγάλα ζητήματα όπου κρίνεται το μέλλον του.
Οξύμωρο σχήμα στη χθεσινή ατμόσφαιρα ο «αδιάφθορος» Ν. Ρόβλιας, ο οποίος επί κυβερνήσεως Νέας Δημοκρατίας υπήρξε ο «εισαγγελέας του ΠΑΣΟΚ» για τα σκάνδαλα. Κι επειδή η ζωή κάνει κύκλους, ο υφυπουργός Εσωτερικών βρέθηκε μπλεγμένος σε ρουσφέτια.
Λίγες μόνον ημέρες από την ανάληψη της εξουσίας από το κόμμα του με σημαία τη διαφάνεια, την αξιοκρατία και την καταπολέμηση της διαφθοράς, απεδείχθη ανακόλουθος. Η αναγκαστική «παραίτησή» του ήταν αναγκαία για μια κυβέρνηση που δεν έχει συμπληρώσει ακόμη τις εκατό μέρες της.
e-typos
Ααααυτές είναι ...ειδήσεις!
ΔΕΝ αντέχω πια, θα το γράψω... Για την ξεφτίλα της νεοελληνικής δημοσιογραφίας!..
Εχω στα χέρια μου πέντε περιοδικά αυτής της εβδομάδας...
...Ολα, μα όλα έχουν στην πρώτη τους σελίδα τα ίδια δυο – τρία πρόσωπα – όπως μήνες τώρα!..
...Με πρώτη την Ελένη Μενεγάκη ενώ ακολουθούν Ζέτα Μακρυπούλια, Δέσποινα Βανδή κ.λπ.
Και όλα αυτά χωρίς να υπάρχει καμιά είδηση. Θέλετε να δείτε τα... συγκλονιστικά ρεπορτάζ; Ιδού οι πρωτοσέλιδοι τίτλοι:
– «Η Ελένη Μενεγάκη μόνη για ψώνια στην αγορά»!..
– «Ζέτα Μακρυπούλια: Ο φακός τη συνέλαβε να κάνει τα ψώνια της στη Γλυφάδα χωρίς ίχνος μακιγιάζ»!..
– «Καφέ με την Ελένη (Μενεγάκη) ήπιε η Νατάσα Θεοδωρίδου»!..
– «Στο σινεμά με την κόρη Μελίνα πήγε η Δέσποινα Βανδή»!..
– «Πρωτοχρονιά στην Αθήνα με τον Παντζόπουλο έκανε η Ελένη Μενεγάκη»!..
***
ΚΑΙ συμπληρώνουν τα πρωτοσέλιδα, τα εξώφυλλα όλων των περιοδικών η Βίσση, η Θρασκιά, η Σκορδά με τον Λιάγκα κ.ά.
Αν πάρετε στα χέρια σας τα ίδια περιοδικά των περασμένων εβδομάδων, θα δείτε πάλι στις πρώτες (και στις μέσα) σελίδες τους τα ίδια πρόσωπα με τις ίδιες... συγκλονιστικές ειδήσεις…
ΜΕ ανάλογο περιεχόμενο είναι και οι περισσότερες εκπομπές των Καναλιών...
– Η Ελένη Μενεγάκη στραβοπάτησε στα σκαλιά του Εμπορικού Κέντρου όπου πήγε για ψώνια!
– Η Μακρυπούλια εμφανίσθηκε με τον Χατζηγιάννη...
– Η Θρασκιά έχασε πολλά κιλά...
– Η Μενεγάκη φορούσε μονόπετρο στο χέρι της...
***
ΣΕ όλον αυτόν τον δήθεν «ειδησεογραφικό» ορυμαγδό πρωταγωνιστούν επίσης ασήμαντα έως γραφικά και γελοία πρόσωπα (εκτός από τους διάφορους σταρ). Για τα οποία δεν γνωρίζουμε καν τι δουλειά κάνουν, εκτός από το να αυτοπροβάλλονται με τις γελοιότητές τους...
***
ΚΑΙ όλα τα παραπάνω, ενώ τα προβλήματα συνθλίβουν τους Ελληνες!.. Ναι, κι εγώ το υποστηρίζω ότι έχουμε ανάγκη από χαμόγελο από ευχάριστα «λάιφστάιλ» θέματα, από λίγο κουτσομπολιό... Για να ξεχνάμε την καταχνιά που μας σκεπάζει...
...Αλλά σε κάποια όρια, με κάποιο νόημα, με υποψία έστω είδησης... Και όχι με γελοίες αερολογίες...
Επιτέλους... Ας σταματήσει αυτός ο δημοσιογραφικός κατήφορος...
adesmeytos
No comments:
Post a Comment