10.1.11

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ..ΦΑΓΟΠΟΤΙ !!

Όργιο σπατάλης με υπερωρίες εκατομμυρίων ευρώ στα γραφεία των υπουργών

 

Η κυβέρνηση του μνημονίου εξακολουθεί να προκαλεί με διορισμούς και ειδικά προνόμια ημετέρων αδιαφορώντας κυριολεκτικά για την ένταση που πυροδοτούν όλες αυτές οι συνεχόμενες προκλήσεις στην Ελληνική κοινωνία.

Σε εξέλιξη βρίσκεται εδώ και μερικούς μήνες ένα πρωτοφανές όργιο οικονομικού βολέματος των στενών συνεργατών και…

…εργαζομένων στα πολιτικά γραφεία κορυφαίων υπουργών της κυβέρνησης μέσω αθρόων εγκρίσεων υπερωριακών αμοιβών.

Ενα όργιο σπατάλης που αφορά τον στενό πυρήνα των υπουργών, οι οποίοι φυσικά δεν βιώνουν τις ίδιες περικοπές με το υπόλοιπο δημοσιοϋπαλληλικό «πόπολο». Μια μεταχείριση που σε μεγάλο βαθμό θυμίζει την προκλητική εύνοια με τη διατήρηση των 16 μισθών των υπαλλήλων του Κοινοβουλίου.

Στον παραπάνω κανόνα, φαίνεται να πρωτοστατεί ο ίδιος ο πρωθυπουργός, ο οποίος βρέθηκε να υπογράφει υπερωρίες 1.071.000 ευρώ από τη θέση του υπουργού Εξωτερικών.

Λεφτά υπάρχουν… για τους ημετέρους

Συγκεκριμένα, ενώ ακόμα δεν έχει κοπάσει ο θόρυβος από την αποκάλυψη περί των 20 νέων έμμισθων συμβούλων του Γιώργου Παπανδρέου, ένα νέο «πάρτι» που αυτή τη φορά στήθηκε σε άλλον τομέα ευθύνης του: το υπουργείο Εξωτερικών.

Συγκεκριμένα, ο Γιώργος Παπανδρέου από τη θέση του υπουργού Εξωτερικών, με την υπ’ αριθμόν ΣΤ4/Φ.084/ΑΣ 1823 απόφαση της 2/3/2010, υπογράφει έγκριση απογευματινής υπερωριακής απασχόλησης ύψους 1.071.000 ευρώ.

Η απόφαση αυτή περιλαμβάνει σχεδόν όποιον εργάζεται στον τομέα ευθύνης του, δηλαδή από τους 47 (!) υπαλλήλους του πολιτικού του γραφείου μέχρι και τους 7 αστυνομικούς του.

Βέβαια αίσθηση προκαλεί το γεγονός πως απασχολούνται επτά αστυνομικοί για τη φύλαξη του υπουργού Εξωτερικών, τη στιγμή που όλοι γνωρίζουμε ότι ο πρωθυπουργός ούτως ή άλλως διαθέτει την πρωθυπουργική ομάδα φύλαξης.

Ποιο, αλήθεια, το έργο αυτών των αστυνομικών και γιατί φυσικά εργάστηκαν και επιπλέον ώρες; Αντίστοιχη αποζημίωση λαμβάνουν και οι 11 υπάλληλοι του πολιτικού γραφείου του υφυπουργού Δημήτρη Δρούτσα, οι δύο αστυνομικοί του, καθώς και οι υπάλληλοι στο γραφείο του γενικού γραμματέα.


Στη λογική «δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν εκράτεις» κινήθηκε ο υφυπουργός Οικονομικών Φίλιππος Σαχινίδης.

Ο άνθρωπος που υποτίθεται πως είναι επιφορτισμένος με το να εξασφαλίζει με σιδερένια πυγμή έσοδα, στις 22 Μαρτίου του 2010 με την απόφαση 2/13998/0022 «πριμοδοτεί» μια χαρά τους 15 υφισταμένους στο πολιτικό του γραφείο καθώς και στα πολιτικά γραφεία των γενικών διευθυντών της Γενικής Γραμματείας Δημοσιονομικής Πολιτικής, εγκρίνοντας δαπάνη πληρωμής 32.400 ευρώ σε υπερωρίες.

Ητοι, 2.160 ευρώ/άτομο.

Μια πιο τρανταχτή όμως περίπτωση εύνοιας στο προσωπικό των πολιτικών τους γραφείων είναι η απόφαση της 26ης Φεβρουαρίου του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρη Ρέππα.

Ο καριερίστας πολιτικός με την απόφαση 11042/1355 εγκρίνει υπερωρίες ύψους 83.500 ευρώ για τους 14 υπαλλήλους του πολιτικού του γραφείου, τους 10 υπαλλήλους του γραφείου του κ. Σηφουνάκη, τους 6 υπαλλήλους του γραφείου του γενικού γραμματέα του υπουργείου και τους 4 υπαλλήλους του γενικού γραμματέα Επικοινωνιών.

Δηλαδή οι παραπάνω λαμβάνουν περίπου από 2.455 ευρώ/άτομο !!!

Τέλος, δεν θα πρέπει να λησμονήσουμε και μια σειρά large επιλογών πληρωμών υπερωριών που ο τέως γενικός γραμματέας του υπουργείου Απασχόλησης Ροβέρτος Σπυρόπουλος υπέγραψε στις 19 Φεβρουαρίου, αυτή τη φορά όχι για υπαλλήλους των πολιτικών γραφείων του υπουργείου αλλά για το Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας.

Πρόκειται για ένα πλαίσιο αποφάσεων που αφορούσαν διαδοχικά σε ποσά συνολικού ύψους ενός εκατομμυρίου ευρώ για παροχή υπερωριακής νυχτερινής ή κυριακάτικης εργασίας.
Οπως όμως μας αποκάλυψαν συνδικαλιστές του υπουργείου, η συγκεκριμένη ομάδα σπάνια ασκεί τα καθήκοντά της και η συγκεκριμένη υπηρεσία έχει μετατραπεί στην πιο hot του εν λόγω υπουργείου.

Οι παροχές πάντως σε καμία περίπτωση δεν συμβαδίζουν με το επικαιροποιημένο μνημόνιο με το οποίο η κυβέρνηση έχει ευθυγραμμιστεί ώστε να αποδείξει στην τρόικα τη διάθεση για τομές στον δημόσιο τομέα.

Θα πρέπει να θυμίσουμε πως στις ρυθμίσεις του μνημονίου, που γνωστοποιήθηκαν μέσα στον Αύγουστο, σε ό,τι αφορά το νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο, ξεκάθαρα προβλέπεται η «κατάργηση των υπερωριών, των εκτός έδρας και των πρόσθετων απολαβών (ειδικά κλαδικά επιδόματα)». Είναι σαφές πως κάποιοι υπουργοί της κυβέρνησης αλλά και ο πρωθυπουργός, με προσωπικές αποφάσεις λίγο πιο πριν τις ρυθμίσεις του μνημονίου έσπευσαν να ικανοποιήσουν τα πάντοτε απαιτητικά και “αδηφάγα” κομματικά τους στελέχη.

.Πηγή  Ευπάλιο καθ..οδόν..

 

«Φαγοπότι» στον ΕΟΤ δείχνει η έκθεση των επιθεωρητών

 

Στον εισαγγελέα το πόρισμα του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης

Ρεσιτάλ κακοδιαχείρισης, με απευθείας αναθέσεις διαγωνισμών σε συγκεκριμένες εταιρείες, επιχορηγήσεις που δίδονταν με «θολές» διαδικασίες και ανεξέλεγκτες παροχές για δαπάνες προσωπικού δείχνει η έκθεση του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης σχετικά με τον έλεγχο στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ) που παραδόθηκε στον εισαγγελέα.

Το υπουργείο Πολιτισμού διαβίβασε την έκθεση των ελεγκτών στον πρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου αλλά και στον πρόεδρο του ΕΟΤ προκειμένου να ασκηθεί πειθαρχική δίωξη σε 14 στελέχη και υπαλλήλους του οργανισμού.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, οι ελεγκτές, που εξέτασαν τις διαδικασίες ανάθεσης έργων και προμηθειών την περίοδο 2008-2009, εντόπισαν αυξημένες δαπάνες την διετία αυτή, πέραν από την αύξηση 32% που προέβλεπε ο προϋπολογισμός, με αποτέλεσμα ο ΕΟΤ να μεταφέρει οφειλές και υποχρεώσεις τις επόμενες χρονιές. Πολλές μάλιστα από τις δαπάνες έχουν κριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο μη νόμιμες.

Παράλληλα, στην έκθεση καταγράφονται περιπτώσεις απευθείας αναθέσεις προμηθειών αγαθών και υπηρεσιών, "χωρίς να συντρέχουν λόγοι που να δικαιολογούν την κατ’ εξαίρεση προσφυγή στη διαδικασία αυτή και ενώ λόγω του ύψους της προκαλούμενης δαπάνης θα έπρεπε να έχει διενεργηθεί πρόχειρος ή ανοικτός διαγωνισμός".

Μάλιστα, συγκεκριμένες προμήθειες «κόπηκαν» σε μικρότερα κομμάτια και δόθηκαν στην ίδια εταιρεία, ακόμη και με διαγωνισμούς που ολοκληρώνονταν μέσα σε μία ημέρα. Σύμφωνα με το υπουργείο η κατάτμηση των προμηθειών γινόταν για να παρακαμφθεί το Δ.Σ. του ΕΟΤ και να χρειάζεται μόνο η απόφαση του γενικού γραμματέα μόνο, καθώς το ποσό ήταν μικρότερο. Σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις παρατηρήθηκε η προμήθεια των υλικών να προηγείται της απόφασης του γραμματέα.

Ειδικότερα όσον αφορά στις δαπάνες διαφημιστικού υλικού, τονίζεται ότι δεν διενεργήθηκε για κανένα είδος ανοιχτός διαγωνισμός προκειμένου να επιλεχθεί η καλύτερη προσφορά.

Όσον αφορά στα δώρα, σημειώνεται ότι πολλές φορές δίνονταν σε άγνωστους αποδέκτες ,ενώ οι επιχορηγήσεις – ενισχύσεις φορέων παρέχονταν και σε δράσεις που δεν προέκυπτε ότι σχετίζονται με τον τουρισμό.

Σύμφωνα με την έκθεση η πρακτική αυτή συνιστά "ευθεία παράβαση του νόμου, η οποία σε συνδυασμό με το ελλειμματικό περιεχόμενο των εγκριτικών αποφάσεων είχε ως αποτέλεσμα να μη διασφαλίζονται τα συμφέροντα του Οργανισμού".

Η ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού αναφέρει πως "στο σύνολό τους, οι οικονομικές ενισχύσεις που εγκρίθηκαν κατά την ελεγχόμενη διετία και επιβάρυναν με ένα ιδιαίτερα σημαντικό ποσό τον Οργανισμό, αποφασίσθηκαν με διαδικασίες που δεν μπορούν να εγγυηθούν τη διαφάνεια".

Σπατάλες και παρατυπίες στις προσλήψεις προσωπικού

Σχετικά με το προσωπικό παρατηρήθηκαν έξοδα ταξιδιών και μετακινήσεων χωρίς να είναι αναγκαίο, ενώ καταβάλλονταν και δαπάνες για τη μετακίνηση προσώπων χωρίς να ελέγχεται το αν υπερέβησαν τα προβλεπόμενα από τις διατάξεις όρια. Σε ορισμένες περιπτώσεις δεν υπήρχαν ούτε και οι αποδείξεις των δαπανών αυτών, ενώ έχει καταγραφεί και η περίπτωση υπαλλήλου που πήρε χρήματα για διαμονή σε ξενοδοχείο, στο οποίο δεν έμεινε. Παρατηρήθηκε δε έγκριση μετακινήσεων προσωπικού από άλλες υπηρεσίες στον ΕΟΤ και δυσλειτουργίες σε πολλά γραφεία του Οργανισμού.

Όσον αφορά στη στελέχωση των γραφείων του εξωτερικού, οι ελεγκτές εντόπισαν, μεταξύ άλλων, αποσπάσεις υπαλλήλων χωρίς προηγούμενη προκήρυξη ή πρόσκληση ενδιαφέροντος, υπέρβαση σε ορισμένα γραφεία ή παραρτήματα των προβλεπόμενων οργανικών θέσεων, ανάθεση καθηκόντων προϊσταμένου σε μη μόνιμο υπάλληλο, περίπτωση υπαλλήλου με διευθυντική θέση που απασχολούνταν το ίδιο διάστημα και σε Ανώνυμη Εταιρεία του Δημοσίου, παίρνοντας δύο μισθούς, διαφοροποιήσεις μεταξύ γραφείων όσον αφορά τα προσόντα του προσωπικού που προσλαμβανόταν στα γραφεία, καθώς και τεράστιες διαφορές στις αποδοχές υπαλλήλων με ίδια καθήκοντα.

Επίσης σε ορισμένες περιπτώσεις πραγματοποιήθηκε πρόσληψη ή απόλυση επιτόπιου προσωπικού με πρωτοβουλία του Προϊσταμένου του Γραφείου, χωρίς να προηγείται σχετική απόφαση του αρμοδίου οργάνου και χωρίς να προκύπτει ότι έχουν συνεκτιμηθεί οι συνεπαγόμενες συνέπειες.

Ελευθεροτυπία

1 comment:

Anonymous said...

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 10 Ιανουαρίου 2011

Απάντηση στο διαχειριστή του lidoriki.blogspot.com

Σχετικά με σημερινή ανάρτησή σας με τον τίτλο «Το μεγάλο…φαγοπότι» και υπότιτλο «Όργιο σπατάλης με υπερωρίες εκατομμυρίων ευρώ στα γραφεία των υπουργών», θέλουμε να διευκρινίσουμε όσον αφορά στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων:

Δημιουργούνται στρεβλές εντυπώσεις όταν αναγράφεται στην ανάρτησή σας ότι οι υπάλληλοι των Πολιτικών Γραφείων του Υπουργού, Υφυπουργού και Γενικών Γραμματέων (σύνολο 34), λαμβάνουν 2.455 ευρώ το άτομο. Θα ήταν δόκιμο να αναφέρετε 204,65 ευρώ το μήνα ο καθένας.

Η απόφαση 11041/1355 της 26ης Φεβρουαρίου 2010, που υπογράφει ο Υπουργός Δημήτρης Ρέππας, έχει θέμα «Έγκριση υπερωριακής απογευματινής εργασίας για το έτος 2010, για το προσωπικό του Πολιτικού Γραφείου του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, του Πολιτικού Γραφείου του Υφυπουργού κ. Ν. Σηφουνάκη και των Γραφείων Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου και Γενικού Γραμματέα Επικοινωνιών του Υπουργείου, που δεν καλύπτουν οργανικές θέσεις».
Το ποσό των 83.500 ευρώ αφορά δηλαδή στο ετήσιο μέγιστο ποσό, που μπορεί να δοθεί συνολικά στους υπαλλήλους των εν λόγω γραφείων.