20.5.08

ΠΟΙΗΤΙΚΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ : ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΒΑΦΗΣ .


Από αυτή τη βδομάδα , αγαπημένοι μας φίλοι , με την...άδειά σας και τη..συναίνεσή σας , θα κάνουμε κάποια αφιερώματα σε Έλληνες ποιητές και λογοτέχνες , και δόξα τω Θεώ , η πατρίδα μας έχει πολλούς και μεγάλους . Θα ξεκινήσουμε με τον Κώστα Καβάφη , ήδη χθες δημοσιεύσαμε ένα υπέροχο ποίημά του , το " Όσο μπορείς " , απόψε θα δημοσιεύσουμε την " ΠΟΛΗ ", που γράφτηκε το 1910 , και θεωρείται από τα κορυφαία του :



Η ΠΟΛΙΣ .


Είπες , " Θα πάγω σ' άλλη γη , θα πάγω σ' άλλη θάλασσα .
Μιά πόλις άλλη θα βρεθεί καλλίτερη από αυτή .
Κάθε προσπάθειά μου μιά καταδίκη είναι γραφτή ,
κ' είν' η καρδιά μου -σαν νεκρός- θαμένη .
Ο νους μου ως πότε μες στον μαρασμόν αυτόν θα μένει .
Όπου το μάτι μου γυρίσω , όπου κι' αν δω
ερείπια μαύρα της ζωής μου βλέπω εδώ ,
που τόσα χρόνια πέρασα και ρήμαξα και χάλασα ."


Καινούριους τόπους δεν θα βρεις , δεν θα 'βρεις άλλες θάλασσες .
Η πόλις θα σε ακολουθεί . Στους δρόμους θα γυρνάς
τους ίδιους . Και στες γειτονιές τες ίδιες θα γερνάς ,
και μες στα ίδια σπίτια αυτά θ' ασπρίζεις .
Πάντα στην πόλι αυτή θα φθάνεις . Γιά αλλού -μην ελπίζεις -
δεν έχει πλοίο γιά σε , δεν έχει οδό .
Έτσι που τη ζωή σου χάλασες εδώ
στην κώχη τούτη τη μικρή , σ' όλην την γη την χάλασες .

No comments: