12.5.08

ΠΕΡΑΣΑΝ ΠΕΝΗΝΤΑ ΕΝΑ..ΧΡΟΝΙΑ...

Στα μέσα της δεκαετίας του 1950 , αγαπημένοι μου φίλοι , κυκλοφόρησε στην πατρίδα μας , ένα καινούριο περιοδικό " Ο ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ ", του συγκροτήματος Λαμπράκη , με τελείως διαφορετική εμφάνιση αλλά και ύλη , απ' τα μέχρι τότε εκδιδόμενα περιοδικά . Είχε το σχήμα μικρής εφημερίδας και είχε ποικιλία στην ύλη της , καθιέρωσε δε και την διενέργεια διαφόρων διαγωνισμών , απ' τον πρώτο κιόλας καιρό της έκδοσής του .
Θυμάμαι , δωδεκάχρονο-δεκατριάχρονο παιδί , τότε , πως μου έκανε εντύπωση η ύλη του και κάθε βδομάδα , τον αγόραζα , και το...ξεκοκκάλιζα...
Στο τεύχος λοιπόν της 16-11-1957 , είχε την παρακάτω ανακοίνωση :




Πιτσιρικάς τότε , και όπως προείπα , φανατικός αναγνώστης του " ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ " και μετά από ..προτροπή του αξέχαστου αδερφού μου του Γιώργου , αποφάσισα να πάρω μέρος . Εδώ όμως νομίζω πως είναι χρήσιμο να αναφέρουμε , πως η αγάπη γιά τα βιβλία , τα ..πάσης φύσεως , δεν ήρθε τυχαία , τουλάχιστον σε μένα , ήμουνα διπλά τυχερός και εξηγούμαι . Ο αείμνηστος πατέρας μου , όπως ίσως γνωρίζετε , είχε στο Αλωνάκι Ζαχαροπλαστείο , είχε μαθητεύσει στο καλύτερο , γιά την εποχή του , Ζαχαροπλαστείο της Αθήνας , στου " Ζαβορίτη " που ήταν και Δωριέας , νομίζω απ' την Κωστάρτσα . Πολλές φορές λοιπόν , μέναμε μόνοι μας με το Γιώργο στο μαγαζί , γιατί δουλεύαμε κανονικά , και απ' την πρώτη στιγμή , ο πατέρας μας , μας είχε πει : Αν θέλετε λεφτά γιά να αγοράσετε κάτι , θα με ρωτάτε , πριν , αν όμως θέλετε να αγοράσετε βιβλίο , οποιοδήποτε βιβλίο , δεν χρειάζεται να με ρωτάτε , θα παίρνετε όσα λεφτά χρειάζονται και θα το αγοράζετε , αλλά θα μου το λέτε , μετά...

Είχαμε λοιπόν απ' τον πατέρα μας , το πρώτο και το κυριότερο..σπρώξιμο προς τα βιβλία , σημειωτέον δε ότι στις αρχές της δεκαετίας του 1950 , μας αγόρασε την πρώτη εγκυκλοπαίδεια του " ΗΛΙΟΥ ", και μας έφτιαξε και μιά πολύ ωραία βιβλιοθήκη , από καρυδιά , διά χειρός..του μακαρίτη επιπλοποιού , Γεωργίου Κιντώνη , εγώ όμως ήμουνα διπλά τυχερός , γιατί είχα το Γιώργο , πέντε χρόνια μεγαλύτερός μου , που από πολύ μοκρός είχε αναπτύξει μιά..βαθειά ερωτική σχέση με τα βιβλία , εκτός των...σχολικών βεβαίως..βεβαίως , έτσι λοιπόν μετά το θάνατο του πατέρα μου , στις 17-7-1955 , πατέρας μου ήταν ο Γιώργος , που ήταν και εγνωσμένης πνευματικής...αξίας....

Έλαβα λοιπόν μέρος στο διαγωνισμό , όχι σαν ..πρωτάρης , γιατί το 1955 , πριν σκοτωθεί ο πατέρας μας , είχα λάβει μέρος και σε ένα άλλο διαγωνισμό , που έκανε ο αντιπρόσωπος των ρολογιών VENUS , Πιόκος , λεγόταν και είχε έδρα στην Ερμού στην Αθήνα , το θέμα του διαγωνισμού δεν το θυμάμαι , θυμάμαι όμως πως το έπαθλο γιά τον νικητή , ήταν ένα πολύ ωραίο ρολόι , VENUS φυσικά , και το οποίο το κέρδισα , ήταν το πρώτο μου ρολόι , και μάλιστα κερδισμένο με τον...ιδρώτα μου...

Κάθισα λοιπόν , έγραψα , το κομμάτι , που θα διαβάσετε πιό κάτω , το ταχυδρόμησα και σχεδόν το..ξέχασα...ώσπου ένα απόγευμα , είχε έρθει το λεωφορείο της ..Αθήνας , και είχε φέρει τις εφημερίδες , ήρθε ο μπάρμπα Βασίλης ο Καραμήτσος , όλο χαρά , και μου έδωσε ένα φάκελο , λέγοντάς μου : Συγχαρητήρια , κέρδισες στον " Ταχυδρόμο " , διάβασε τη σου γράφουνε και ότι είναι να στείλεις να μου το φέρεις να το στείλω με τις επιστροφές , ξέχασα να σας πω , πως ο μπάρμπα Βασίλης , μου έδωσε και κάποιο μικρό χρηματικό ποσό , σαν έπαθλο , εντολή του.." Ταχυδρόμου "φυσικά...

Άνοιξα λοιπόν το φάκελο , γρήγορα - γρήγορα , και διάβασα ένα γράμμα που μου είχαν στείλει , με..συγχαρητήρια και καλά λόγια , και μου ζητούσαν να στείλω αμέσως μιά φωτογραφία μου γιά να δημοσιευτεί στο επόμενο τεύχος . Δίπλα μας στο πρακτορείο του ΚΤΕΛ , δούλευε ο μακαρίτης ο Νίκος Κολοκύθας , ο Πανουργιάς όπως τον ξέρανε οι Λιδορικιώτες , του εξήγησα τι θέλω , κάθισα σε μιά καρέκλα , έξω απ' το μαγαζί , και μου έβγαλε , με τη μεγάλη μηχανή , αυτή με το τρίποδο , τη φωτογραφία , την στέγνωσε την περιποιήθηκε και μου την έδωσε .

Τρέχοντας , γιά να προλάβω ανοιχτό τον μπάρμπα Βασίλη , πήγα , την έδωσα και..περίμενα να δω τη...φάτσα μου στο επόμενο τεύχος...δείτε , σε..μικρογραφία , την τελευταία σελίδα του " ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΥ " της 14-12-57 :

Δυστυχώς , αγαπημένοι μου φίλοι , επί 2 περίπου ώρες , προσπαθήσαμε να δημοσιεύσουμε τα αποταλέσματα του διαγωνισμού , αλλά δεν κατέστη δυνατόν , θα προσπαθήσουμε αύριο πάλι , ελπίζουμε να σταθούμε πιό..τυχεροί ...

Καλό...ξημέρωμα , απ' το Λιδορίκι με αγάπη..........Κ.-

No comments: