ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΠΕΒΛΗΘΗ ΤΟ ΟΝΟΜΑ «ΒΥΖΑΝΤΙΟ»
ΑΝΤΙ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ «ΡΩΜΑΝΙΑ»
Ὅπως εἶναι γνωστό στούς ἐπιστημονικούς-ἱστορικούς κύκλους, ὁ ὅρος Βυζαντινός εἶναι ἀνύπαρκτος καί πλαστός στή διάρκεια ὅλης της Ρωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας. Ἡ Αὐτοκρατορία πού σήμερα εἶναι γνωστή ὡς «Βυζαντινή», οὐδέποτε χρησιμοποίησε γιά τόν ἑαυτό τῆς αὐτό τό ὄνομα. Τό ὄνομα πού συναντοῦμε σέ ὅλες τίς πηγές, ἱστορικές, διπλωματικές, ποιητικές, νομοθετικές ἀκόμα καί στίς ἐμπορικές συναλλαγές, εἶναι τό Ρωμαϊκή Αὐτοκρατορία καί Ρωμανία πού τό χάρισε ὁ Μέγας Κωνσταντῖνος καί διατηρήθηκε ἀπό τήν ἵδρυση τῆς Νέας Ρώμης (Κωνσταντινούπολης) μέχρι καί τήν πτώση της, ὅταν ὁ τελευταῖος Αὐτοκράτορας Κῶν/νος ὁ Παλαιολόγος ἀποκαλεῖτο «Αὐτοκράτωρ τῶν Ρωμαίων καί Βασιλεύς τῶν Ἑλλήνων».
Ὅταν λέμε Βυζάντιο, ἐπιστημονικά-ἱστορικά, ἐννοοῦμε τήν πόλη πού ἵδρυσε ὁ Βύζας (ὁ ἀρχηγός τῶν Μεγαρέων ἀποικιστῶν) τόν 7ο π.Χ. αἰώνα (667 π.Χ.), μέχρι τότε πού στόν ἴδιο αὐτό χῶρο, (324 μ.Χ.) ὁ Μέγας Κωνσταντῖνος μετέφερε τήν πρωτεύουσα τῆς Ρωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας ἀπό τή Ρώμη καί τήν ὀνόμασε Νέα Ρώμη, ἀργότερα δέ θά ὀνομασθεῖ καί Κωνσταντινούπολη εἰς τιμή τοῦ ἰδρυτοῦ της. Οἱ δέ κάτοικοι τῆς νέας αὐτῆς πρωτεύουσας, ὀνόμαζαν τούς ἑαυτούς τούς Ρωμαίους ἤ Ρωμηούς. Σημειωτέον ὅτι τό ὄνομα αὐτο, Ρωμανία, δέν ἄλλαξε οὔτε μέ τό διαχωρισμό τῆς Ρωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας σέ Ἀνατολή καί Δύση, τό 395 μ.Χ., ἀπό τόν Ἀρκάδιο καί τόν Ὀνώριο.
ΠΟΤΕ ΕΠΕΒΛΗΘΗ ΤΟ ΟΝΟΜΑ «ΒΥΖΑΝΤΙΟ»
Ὅμως, ὅπως λέει ὁ Νίτσε, περίσσευσε ἡ ζήλεια τῶν Φράγκων καί ἀπό τό 1562 μέ τόν ἱστορικό Ἱερώνυμο Βόλφ στή Γερμανία, ἐπεβλήθη ἡ πλαστογραφία τοῦ ὀνόματος (τί μᾶς θυμίζει πάλι αὐτό;) ἀπό Ρωμανία σέ «Βυζάντιο»! (δικό μας βέβαια ὄνομα καί αὐτό). Καί τό 1680 ὁ ἱστορικός Du Cange (Δουκάγκιος) μέ τό σύγγραμμα «Historia Byzantina» μέσω τῆς ἐπιστήμης ἐπέβαλε τό ὄνομα στή Ρωμαϊκή Ἀνατολή μέ καθαρή νόθευση τῆς Ἱστορίας καί σαφῆ σκοπιμότητα.
Ἡ Ρωμανία καί οἱ Ρωμαῖοι ὑπήκοοί της ὁδήγησαν, μετά τήν Ὀθωμανική ἐπικράτηση, στή δημιουργία τῆς ἔννοιας Ρώμη-ός. Ὅπου Ρωμηός σήμαινε κάθε Ὀρθόδοξο Χριστιανό, πνευματικό ὑπήκοο τοῦ Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, εἴτε ἦταν Ἑλληνόφωνος, εἴτε Σλαβόφωνος, εἴτε Ἀραβόφωνος, εἴτε Τουρκόφωνος.
Ἐπίσης, ὅλοι οἱ λαοί τῆς Ἀνατολῆς, Ὀθωμανοί καί Ἄραβες, μέχρι σήμερα «Ρούμ» (παραφθορά τῆς λέξης Ρώμη) ἀποκαλοῦν κάθε Ὀρθόδοξο Χριστιανό καί οἱ Τοῦρκοι μέ τήν ὀνομασία Ρούμ-ελη ἔλεγαν τή «χώρα τῶν Ὀρθοδόξων» Ρωμηῶν, τά Βαλκάνια, παρόμοια οἱ Ἄραβες «Μπλάντ ἄρ Ρούμ». Ρούμ ἀναφέρεται καί στό Κοράνιο. Ὁ Ἄραβας ἱστορικός Μασουντί (10ος αἰών) διέκρινε σέ Γιουνᾶν (Ἴωνες) τούς ἀρχαίους Ἕλληνες καί Ρούμ τούς Ὀρθοδόξους Ρωμαίους Χριστιανούς. Ἀκόμα καί σήμερα τουρκιστί καί ἀραβιστί Ρούμ Πατρίκ ὀνομάζονται οἱ Πατριάρχες τῶν Ρωμαίων.
Τουλάχιστον ἐμεῖς, οἱ ἀπόγονοι Ρωμηοί, ἄς βάζουμε μαζί τόν ὄρο Βυζάντιο - Ρωμανία. Δείχνει σεβασμό καί γνώση τῆς Ἱστορίας μας.
ΓΙΑΤΙ ΛΟΙΠΟΝ ΕΠΕΒΛΗΘΗ Η ΟΝΟΜΑΣΙΑ «ΒΥΖΑΝΤΙΟ»;
Ἀπό τόν 9ο ὡς τό 13ο αἰώνα ἐμφανίστηκε στή Δύση τουλάχιστον μιά δεκάδα συγγραμμάτων μέ τόν κοινό τίτλο: Contra errors Graecorum- «κατά τῶν πλανῶν τῶν Ἑλλήνων». Εἶχαν ἀρχίσει χλευαστικά νά ἀποκαλοῦν τούς Ρωμηούς, «Γραικούς», στήν προσπάθειά τους νά αὐτονομηθοῦν ἀπό τήν πολιτιστική κηδεμονία τῶν Ἑλλήνων, ἀπό μειονεξία καί βαθύτατο μίσος, πού δέν ἔπαψε νά ὑφέρπει ἐπί αἰῶνες καί δέν ἀποσβέσθηκε ποτέ ἀπό τό συλλογικό ὑποσυνείδητο τῶν Εὐρωπαίων, ἄλλωστε, μόλις πρίν δύο περίπου αἰῶνες τούς χώριζαν ἀπό τήν κατάσταση τῆς ὀρδῆς καί πρωτογονισμοῦ. Ποτέ οἱ Φράγκοι δέν θά συγχωρήσουν τή μεταφορά τῆς πρωτεύουσας τῆς Ρωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας ἀπό τή Ρώμη, στή Νέα Ρώμη, στή Κωνσταντινούπολη. Γι' αὐτό μιλᾶνε τόσο ἀπαξιωτικά γιά τόν Μέγα Κωνσταντῖνο, καί γι' αὐτό σπάνια ὀνοματοδοτεῖται κάποιος Φρά-γκος σέ Κωνσταντῖνο.. Καί τήν ὀνόμασαν «Βυζαντινή Αὐτοκρατορία», μέ τόν περιορισμένο γεωγραφικό χῶρο τοῦ ἀρχαίου Βυζαντίου, τήν Κωνσταντινούπολη, γιά νά μειωθεῖ ἡ αἴγλη τῆς Αὐτοκρατορίας στά μάτια τῶν μεταγενεστέρων. Ὑπῆρχε ἄλλωστε ἡ θρησκευτική διαμάχη τοῦ filioque, πού ὑπέκρυπτε τόν ἐπεκτατικό ἡγεμονισμό τῶν Παπῶν καί Βασιλέων τῆς Φραγκικῆς Δύσεως, καί ἡ προσπάθεια τοῦ Καρλομάγνου καί τῶν ἐπιγόνων του νά ταυτίσουν τόν ὄρο «Ρωμαϊκή» μέ τήν «Ἁγία Ρωμαϊκή Αὐτοκρατορία τοῦ Γερμανικοῦ Ἔθνους».
Ἡ Σερβία, ἡ Βουλγαρία, ἡ Βλαχία, ἡ Μολδαβία, στούς «Βυζαντινούς χρόνους», ἦταν ἐπαρχίες τῆς τότε Ρωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας καί ὄχι κράτη ὅπως σήμερα. Ἀνῆκαν δέ πνευματικά στό Οἰκουμενικό πατριαρχεῖο μέχρι τόν 19ο αἰώνα, ὅταν μέ ἕνα πονηρό παιχνίδι τοῦ Βατικανοῦ δημιουργήθηκε ἡ Βουλγαρική Ἐξαρχία σέ βάρος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου καί στή συνέχεια ἀξιοποιήθηκε ἔντεχνα ἀπό τόν Ρωσσικό Πανσλαβισμό. Ἔτσι σιγά σιγά ἄρχισε ἡ μεγάλη Ἰδέα τῶν Ρώσων, τῶν Σέρβων, τῶν Ἀλβανῶν, κ.λ.π. κρατῶν πού χρησιμοποίησαν μάλιστα τό κατ' ἐξοχήν ἔμβλημα τῆς Ρωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας, τόν «δικέφαλο ἀετό», σύμβολο τῆς ἕνωσης Ἀνατολῆς - Δύσεως, ὡς ἐθνικό ἔμβλημά τους!!!
Ἔτσι οἱ ἐθνικές συνειδήσεις κατασκευάζονται μέ τήν βοήθεια διπλωματῶν, χρημάτων καί προπαγανδιστῶν, πού μέ τεχνικά κατασκευάσματα ζητοῦν νά ἀλλοιώσουν καί τά ἱστορικά δεδομένα καί νά ξαναγράψουν τήν Ἱστορία μέ ψεύτικα στοιχεῖα. Καί τελικά ἐπῆλθε ἡ διάσπαση τῆς ἑνιαίας Ρωμηοσύνης πού ὁδήγησε στή διαμόρφωση ἐθνικῶν κρατῶν κατά τά δυτικά πρότυπα. Σέ συνέχεια αὐτῶν τῶν ἐνεργειῶν δημιουργήθηκε καί ἡ σύγχρονη πλαστογράφηση τοῦ ὀνόματος «Μακεδονία», ἀπό τή φαντασία τοῦ Τίτο καί τήν προπαγάνδα τῶν Σκοπίων μέ ἔντονη ἀνθελληνική αἰχμή.
Και, δυστυχῶς, τό Ἑλληνικό κράτος τόν 19ο αἰώνα ἀποδέχθηκε τήν ὀνομασία αὐτή καί τή μετέφερε στήν παιδεία, μέ τό γνωστό μιμητισμό μας ἀπό τό «φωτισμό» τῆς Δύσεως, μέ μόνη ἀντίδραση ἀπό τόν μεγάλο μας ἱστορικό, Παπαρηγόπουλο. Γιά νά ἐπικοινωνοῦμε λοιπόν μέ τούς Δυτικούς, δεχθήκαμε καί ἐμεῖς τήν πλαστογραφία τοῦ ὀνόματος, «Βυζάντιο» ἀντί γιά Ρωμανία.. ἀφοῦ πλέον ἐπεκράτησε παγκοσμίως καί ἄς εὐχηθοῦμε νά μήν ἐπικρατήσει καί πλαστογραφεῖ τουλάχιστον τό ὄνομα, Μακεδονία...
Βιβλιογραφία:
«Μικρά Ἱστορικά», Πρωτοπρεσβύτερος Γεώργιος Μεταλληνός, Καθηγ. Πανεπιστ. Ἀθηνῶν.
«Ἐκκλησία καί Ἑλληνική Διάρκεια», Κων/νος Χολέβας Πολιτικός Ἐπιστήμων.
«Ὀρθοδοξία καί Δύση στή Νεώτερη Ἑλλάδα» Χρήστου Γιανναρᾶ.
«Γιατί τό Βυζάντιο», Γλύκατζη Ἀρβελέρ. «Βυζαντινός Πολιτισμός», Στῆβεν Ράνσιμαν.
Πηγή: http://www.kannavos.gr/romania.doc
No comments:
Post a Comment