28.10.10

ΟΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΦΙΛΙΕΣ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΠΟΤΕ...

 

177

 

   Μέσα δεκαετίας του 1950 , σχεδόν εξήντα χρόνια πριν , με τον αγαπημένο φίλο και συμμαθητή Τάσο Κουλό , ντυμένο τσολιά , στο Ηρώον , στο Αλωνάκι σε κάποια Εθνική Γιορτή προφανώς . Πίσω μας , η καινούρια τότε και μοναδική " γνήσια " χασαποταβέρνα " Η Αγνότης " του Κώστα Αναγνωστόπουλου , που έφερε , ομολογουμένως , επανάσταση στο.." ταβερνικό " σύστημα του χωριού μας .

                         *        *          *

   Ένα πολύ όμορφο και τρυφερό γράμμα , πήρα αγαπημένοι μου φίλοι πριν λίγες μέρες , από ένα παλιό αγαπημένο συμμαθητή και φίλο , τον Τάσο Κουλό , απ' την Αρτοτίνα .

   Με γύρισε μισό και πλέον αιώνα πίσω , στα όμορφα μαθητικά μας χρόνια , και ξανάζησα , έστω και..νοερά , στιγμές αξέχαστες της εποχής εκείνης . Συνταξιούχος Δάσκαλος ο φίλος μου ο Τάσος , μένει πια στο Γαλαξίδι , απ' όπου είναι η γυναίκα του .

   Τι να πρωτοθυμηθεί κανείς , τις ..φασολάδες που μαγειρεύαμε στο σπίτι τους , έμενε μαζί με τον φίλο και συμμαθητή Γιάννη Μπραούνο , όταν κάναμε ..κοπάνα απ' το σχολείο ; η τις ταλαιπωρείες που πέρναγαν οι φίλοι μας όταν πήγαιναν Σαββατοκύριακο στην Αρτοτίνα , με τα πόδια συνήθως , για να εφοδιασθούν με..τρόφιμα , ένα καρβέλι ψωμί , λίγο τυρί κλπ..

  Όλα μας έλειπαν τα χρόνια εκείνα , μα τα 'χαμε ..." όλα " , βασιλιάδες σωστοί ήμασταν , και όπως η ζωή απέδειξε , χτίσαμε σωστές φιλίες που άντεξαν και αντέχουν στο  χρόνο... 

IMG

IMG_0001

 

   Μιάς και ο αγαπημένος φίλος στο γράμμα του αναφέρει μια στροφή από ένα μου ποίημα , απ' την συλλογή " Τραγουδώντας στη Ζωή " , του το αφιερώνω με όλη μου την αγάπη...

              ΜΝΗΜΕΣ ...

 

Κύμα

 

Μνήμες θολές , αγαπημένα μάτια μισοξεχασμένα ,

ταξείδια αξέχαστα , μες τις κρυφές σας..αγκαλιές ,

λόγια , φιλιά , και όνειρα θολά..ξεθωριασμένα …

περιπλανήσεις μαγικές , σ’ εξωτικές..ακρογιαλιές .

                      *          *

Σημάδια χαραγμένα στου κορμιού τη..σάρκα ,

άσβεστα , ανεξίτηλα στου χρόνου το φευγιό ,

στου πάθους τον ταξειδεμό , κουπιά σε..βάρκα ,

που θα μας πάει σ’ άγνωστο τόπο , ξένο…μακρινό..

                      *          *

Χνάρια μισόσβυστα , σε αμμουδιές ονειρεμένες ,

ζωγραφισμένες σκιές , στο λίγο φως του..δειλινού ,

μνήμες της νειότης μου , στιγμές μου λατρεμένες ,

ρίγη της σκέψης , σ’ ένα θείο αντάμωμα ..κορμιού .

                       *          *

Μνήμες παλιές , στιγμές αξέχαστες , θαμμένες

στα καταβάθια της ψυχής , πολύτιμα..πετράδια ,

χλωμά αστεράκια στις βραδιές μου τις..θλιμμένες ,

στης μοναξιάς μου της απέραντης , τα βράδια…….Κ.-

 

Λιδορίκι 7/11 – 13/12/2008 .

" Τραγουδώντας στη Ζωή "  2010 .

No comments: