30.9.13

ΠΕΝΗΝΤΑ ΕΞΙ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ…

 

OΣΑ  ΘΥΜΑΜΑΙ

1957

Το  χωριό  μας όπως  ήταν  το  1957 .

Πολλά και  όμορφα , συνήθως , γεγονότα θυμόμαστε  απ’ τα  παιδικά  μας  χρόνια , χωρίς  βέβαια να  λείπουν  και τα ..δυσάρεστα , θάνατοι , αρρώστιες και  άσχημες  συνθήκες που  χαρακώνουν  τις  παιδικές ψυχές , με  τα  γνωστά οδυνηρά αποτελέσματα  , που  μας  ακολουθούν  στη  ζωή  μας  ολόκληρη..

  Βέβαια , ο οργανισμός  μας , η  ψυχή  μας , αυτοαμυνόμενη  , κρατάει , συνήθως  τις  ευχάριστες  στιγμές  σε  πρώτη  ζήτηση , ανασύροντάς  τες όταν η  καταστάσεις  δυσκολεύουν  , έτσι  σαν…αντίβαρο , σαν  παρηγοριά ..

Β.Ρέλλος.ρχή  δεκαετ.50, αραγμένο  το Ford στο  Αλωνάκι , μπροστά  στο Ζαχαροπλαστείο Ευθ. Καψάλη

Ο μπάρμπα Βασίλης  ο  Ρέλλος , σε  μια  αναμνηστική  φωτογραφία με  το  περίφημο “ Φορτάκι “ όπως  το ΄’λεγαν , στο  Αλωνάκι , με  φόντο  το  μαγαζί  μας .

   Τούτο  τον  καιρό λοιπόν , που  η  ψυχή  μας  είναι  κατάμαυρη , με  τα  μύρια  όσα  που πάθαμε και  που  , κατά πως  φαίνεται , θα  …πάθουμε  και  στο  μέλλον , ο νους  μας  μόνος  του επισημαίνει  τις , λιγοστές συνήθως , όμορφες στιγμές της ζωής  μας , που είναι ..ταξινομημένες  στο “ ντουλαπάκι “ των…αναμνήσεων ..

  Παιδί  δεκατετράχρονο ,  το  1957 ,  έχοντας  χάσει  τον  πατέρα  μας  πριν  δυο  χρόνια , το 1955 , και  έχοντας  καθημερινή  επαφή  με  το  βιβλιοπωλείο , του αξέχαστου Βασίλη Καραμήτσου  χάρη στην..πατρική  σοφία , και  θα  σας  εξηγήσω  γιατί  το  λέω  αυτό , εκτός απ’ τα  περιοδικά  και  τα  βιβλία  που  έπαιρνα και  διάβαζα , έριχνα  πάντα και  μια  ματιά στις  εφημερίδες  που  κυκλοφορούσαν .

   Και  όλα  αυτά  γιατί  υπήρχε  η  δυνατότητα να  αγοράσω  κάποιο  περιοδικό ή  κάποιο  βιβλίο , αφού  ο  αγαπημένος  μας πατέρας , μας  είχε  ξεκαθαρίσει κάποια  πράγματα , σχετικά με  τη..οικονομική  διαχείριση του  μαγαζιού , και  μάλιστα  τις  ώρες  που  ήμασταν  μόνοι  στο  μαγαζί , ο Γιώργος  ή  εγώ .

  Μας  είχε  πει  λοιπόν  ο πατέρας  μας πως , αν  θέλουμε  να  αγοράσουμε  κάτι , οτιδήποτε , θα  έπρεπε να  τον  ρωτήσουμε , ΜΟΝΟ  ΑΝ  ΘΕΛΑΜΕ  ΝΑ  ΑΓΟΡΑΣΟΥΜΕ  ΒΙΒΛΙΑ , δεν  χρειαζόταν..προέγκριση ..και  έτσι μπορούσαμε  να αγοράζουμε  τα  βιβλία ή  τα κατάλληλα περιοδικά  , κάτι  που  ο  πατέρας  μας πρόσεχε  ιδιαίτερα αλλά  και έλεγχε .

   Εκείνο  λοιπόν  τον  καιρό , είχε κυκλοφορήσει  και  ένα καινούργιο περιοδικό , “ ο ταχυδρόμος “, βέβαια  δεν  είχε  καμιά  σχέση  με  τον  ταχυδρόμο  των  τελευταίων  χρόνων , ήταν  κάτι  σαν  περιοδικό  με  ποικιλία  στην  ύλη  του , που  απευθυνόταν  και  στα  παιδιά .

   Μια  μέρα  λοιπόν  , διαβάζω  στον “ Ταχυδρόμο “ πως κάνει  ένα  διαγωνισμό για  παιδιά  από  12 έως  17  χρόνων, με  θέμα : Ποιά  βιβλία  μου αρέσει  να  διαβάζω και, φυσικά το  γιατί . Αυτή λοιπόν  μου  η επιστολή – ανακοίνωση ,   μου κέντρισε  το  ενδιαφέρον , αφού  ήδη  είχα μια  πρωτιά  στο  διαγωνισμό της  εταιρείας “ Πιόκος “ , που  είχε  έδρα  κάπου  στις αρχές  της  Ερμού  στο  Σύνταγμα, και  ήταν  γενικός  αντιπρόσωπος  των περίφημων , τότε , ρολογιών Venus ,  με ..έπαθλο του  νικητή , ένα  πανέμορφο  ρολόϊ , φυσικά ..Venus ,  που  είχα  για  πάρα  πολλά  χρόνια .

Ταχυδρόμος

( κάντε  κλικ  για  μεγέθυνση )

   Βέβαια , τώρα  δεν  υπήρχε , τουλάχιστον  δεν  αναφερόταν  κάτι  τέτοιο , έπαθλο και  μάλιστα..υλικό , αλλά εμένα με  ενδιέφερε και  το  πήρα  ζεστά  το  πράγμα , σκοπεύοντας  να  πάρω  μέρος . Έτσι  και  έγινε ,  έγραψα  βέβαια  για  τα  ιστορικά  βιβλία και  έστειλα  το  γράμμα  μου  εμπρόθεσμα , περιμένοντας  τα  αποτελέσματα .

  Πέρασε  καιρός , καθημερινά δε  κοιτούσα στον  Ταχυδρόμο , αν  βγήκαν  τα  αποτελέσματα και είχα  αρχίσει  να…ξεχνάω  πια  τον  διαγωνισμό , ώσπου ένα  απόγευμα  που  ήμουν  στο  μαγαζί , ήρθε  ένας  φίλος  μου και  μου  είπε  πως  τον  έστειλε ο  μπάρμπα  Βασίλης  Καραμήτσος , να  πάω γρήγορα στο  μαγαζί  του  γιατί  με  ήθελε  επειγόντως , δεν  πολυκατάλαβα , αλλά ειδοποίησα  τη  μάνα  μου να  έρθει  στο  μαγαζί  και  πήγα  τρέχοντας , ενώ  με  έτρωγε  η  περιέργεια , για το  τι  με θέλει .

   Όταν  έφτασα στο  μαγαζί , μου  είπε άντε  ρε  Κώστα  και  σ’ ανώτερα , χωρίς βέβαια  εγώ  να  καταλαβαίνω  γιατί  μου  το  λέει , οπότε βγάζει  απ’ το  συρτάρι ένα  γράμμα και  μου δίνει  και  ένα  κατοστάρικο , αν  θυμάμαι  καλά , λέγοντάς  μου , πως  πρέπει  να  βγάλω  αμέσως μια  φωτογραφία  και  να  την  πάω  να  την  στείλει με  τις  επιστρεφόμενες εφημερίδες , στον  Ταχυδρόμο .

   Άνοιξα  το  γράμμα που  αφού μου έδινε  συγχαρητήρια  για  την  επιτυχία  μου , μου  ζητούσε  να  στείλω  αμέσως μια  φωτογραφία  για  να μπει  στο  επόμενο  τεύχος , έτσι  και  έγινε και  στο  επόμενο  τεύχος  , στη  τελευταία  σελίδα , καμάρωσα  την…αφεντιά  μου  μαζί με  τα άλλα  πέντε  παιδιά που  θεωρήθηκαν  επιτυχόντες .

   Περιττό να  σας πω , πως  έτσι  για..ενθύμιο , αγόρασα , εκτός  απ’ το  τεύχος  που  μου  χάρισαν  οι  εκδότες , και 3-4 ακόμα  τεύχη , τα  οποία  όμως , όταν  κάποτε  τα  αναζήτησα , διαπίστωσα  πως με  τα  χρόνια χάθηκαν ..

   Ρώτησα αν  μπορώ  να  βρω  το  τεύχος  αυτό ,  αλλά  δυστυχώς δεν μπορούσαν  να  με βοηθήσουν  γιατί δεν  είχα  συγκεκριμένα  στοιχεία , χρονολογία  , αριθ. τεύχους κλπ , έτσι  έπαψα  να  ασχολούμαι , μέχρι  που  κάποια  μέρα έπεσε  στα  χέρια  μου  ένα  τεύχος του  περιοδικού  “ Διακοπές “ που  κι’ αυτό  ήταν  του  συγκροτήματος  Λαμπράκη , όπως  και  ο Ταχυδρόμος ,

   Διαβάζοντας  λοιπόν για  το  χωριό  μας ..καράφλιασα , μιλούσε  για  το  ξενοδοχείο , μάλλον  του  Γαρδίκη , αναφέροντας  , πως  είναι  30  μέτρα  απ’ τη  θάλασσα , προφανώς εννοούσε ..χιλιόμετρα , παίρνω  αμέσως τα  γραφεία τους , κάπου  στη  πλατεία  Καρύτση , και  αφού τους  εξήγησα το  πρόβλημα , με  παρακαλέσανε , αν  μπορώ  και  θέλω , να  συνεργαστώ  μαζί  τους  γράφοντας  σχετικά  κομμάτια  για  την  περιοχή  μας . Πράγματι , στο  επόμενο  τεύχος , είχαν και  τα  δικά μου  κείμενα , και  φυσικά μου  έστειλαν  στο  γραφείο  μου στην ΑΤΕ , ένα  τεύχος , ενώ  με  πήρε στο  τηλέφωνο η  διευθύντρια , που  ήταν  πολύ  ευγενική και  με  κάλεσε στο  γραφείο  της  για  καφέ .

   Πήγα λοιπόν  ένα  πρωί , με  καλοδέχτηκαν , με  κέρασαν  καφέ , και  συζητήσαμε  για  διάφορα  θέματα , οπότε μου  πέρασε  απ’ το  μυαλό η  ιδέα , να  την παρακαλέσω , να  μου  βρει , αν  είναι  φυσικά  δυνατόν , ένα  φύλλο του τεύχους  με  τα  αποτελέσματα  του  διαγωνισμού . Έτσι και  έγινε τη  ρώτησα  αν  είναι  εύκολο να  βρούμε  τα  αποτελέσματα κάποιου  διαγωνισμού , για  το  τι  βιβλία  διαβάζω και  είδα  πως ήταν  ενήμερη στο  θέμα  αυτό , με  ρώτησε  μάλιστα γιατί ήθελα να  βρω  τα αποτελέσματα , και  όταν  της  εξήγησα , που  είπε  αμέσως το  πότε είχε  γίνει   ο διαγωνισμός , συμπληρώνοντας , πως τον  είχε  κάνει  αυτή , νέα  υπάλληλος  τότε , με  τον  Διευθυντή και  πως  ήταν  εύκολο , να  βγάλουμε φωτοαντίγραφα απ’ όλα  τα  σχετικά με  το  διαγωνισμό και  έδωσε κατασυγκινημένη , γιατί  θυμήθηκε  κι’ αυτή  τα  νιάτα  της ,  εντολή  να  βρεθούν   όλα  τα  σχετικά  με  το  διαγωνισμό  τεύχη και  να  μου  βγάλουν  φωτοαντίγραφα , κάτι  που  έγινε και  έτσι μετά  από   μερικές δεκαετίες , απόχτησα ΄τα  ενθύμια  του  διαγωνισμού εκείνου , σαν  ανάμνηση  των  παιδικών  μου  χρόνων ..

  Πιο  κάτω , δημοσιεύω  τα  απαραίτητα..” τεκμήρια “ που  βέβαια τώρα  τα  έχω  καλά  φυλαγμένα  και  τα ..προσέχω ..

img

img_0001

Diagvn

( Για  μεγέθυνση  κάντε  κλικ )

   Καλό  Κυριακό..βραδο , να  είστε  καλά

    Απ’ το  “ Λιδωρίκι “ με  αγάπη …Κ.Κ.-

Τ

No comments: