ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΣΥΡΡΟΥ - 1939
Η Αναστασία Σύρρου ήταν μία από τις «νύφες» της δεκαετίας του 1950. Σε ηλικία 17 χρόνων ξεκίνησε από τη Θήβα το μεγάλο ταξίδι για την Αυστραλία. «Γεννήθηκα στην Άσκρη Βοιωτίας και με τον ανταρτοπόλεμο βρέθηκα στη Θήβα. Εκεί στα 17 μου χρόνια, μου κάνανε πρόταση να πάω Αυστραλία να παντρευτώ χωρίς να ξέρω πού πήγαινα και ποιος ήταν ο γαμπρός.
Μια φωτογραφία μου έδειξαν.
Έφυγα τον Μάρτιο του 1958. Ταξιδεύαμε 30 μέρες χωρίς να μπορούμε
να επικοινωνήσουμε με κανέναν».
Η Αυστραλία, λέει, δεν ήταν παράδεισος για τους μετανάστες. «Υπέφερε ο κόσμος.
Υπήρχε πολύς ρατσισμός. Στο τρένο άλλαζαν βαγόνι αν έβλεπαν μετανάστες.
Οπως βλέπεις τώρα τους μετανάστες εδώ να ζουν 5-6 άτομα σε ένα δωμάτιο, έτσι ζούσαν και οι Έλληνες εκεί. Ήμασταν πολύ ενωμένοι.
Δεν μπορούσαμε αλλιώς να επιβιώσουμε. Εμείς παντρευτήκαμε δυο νύφες μαζί.
Τα γαμπριάτικα κοστούμια τα αγοράσαμε με δόσεις.
Αλλά υπήρχε όρεξη να επιβιώσουμε. Εκανα τρία παιδιά δουλεύοντας πολύ σκληρά.
Ολοι θέλουν τον μετανάστη να τον εκμεταλλευτούν.
Θα προτιμούσα να ήμουν σε καλύβα αφεντικό παρά υπηρέτρια σε ανάκτορα»...
No comments:
Post a Comment