8.6.16

EΔΩ..ΛΙΔΟΡΙΚΙ....ΕΔΩ..ΛΙΔΟΡΙΚΙ..

Η  ΠΑΛΙΑ  ΛΙΔΟΡΙΚΙΩΤΙΚΗ  ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ


Τέλος  δεκαετίας  του  '50 , αρχές  του  '60 , στην  νέα  ταβέρνα του  Κωστα Ανναγνωστόπουλου , " ΑΓΝΌΤΗΣ " , αν  θυμάμαι  καλά , μια  όμορφη  παρέα  τα πίνει . Από  αριστερά Κ.Κάππος  - Φούκας , φαίνεται  λίγο , Γ.Κόκκινος - Ντάης , Γιάννης Σουβλερός , Δημ. Δελενίκας , καθιστοί  - πρώτο  πλάνο , Μαρία και  Γιώργος  Καψάλης  με  τον  γιο  τους  Σπύρο , και  ο  καταστηματάρχης Κώστας  Αναγνωστόπουλος - Κοτίνος 
Αρχείο  Σπ.Καψάλη 
Καλησπέρα Λιδορικιώτες 
Καλησπέρα  φίλοι του  χωριού  μας 
ΤΕΤΑΡΤΗ  ΣΗΜΕΡΑ  8  ΙΟΥΝΙΟΥ 2016
Ανατολή Ήλιου: 06:00
Δύση Ήλιου: 20:47
Σελήνη 4 ημερών


ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/#ixzz4Azr47kbE
ΣΑΝ  ΣΗΜΕΡΑ 
ΓΕΓΟΝΟΤΑ
μ. Χ.
1928

Το αεροπλάνο «Ελλάς», τύπου Breguet, με πλήρωμα τον υπολοχαγό Ευάγγελο Παπαδάκο και τον συνταγματάρχη Χρήστο Αδαμίδη, απογειώνεται από το Τατόι για να πραγματοποιήσει το γύρο της Μεσογείου. Θα το επιτύχει 20 μέρες αργότερα, αφού διανύσει απόσταση 12.000 χιλιομέτρων.
1932

Υπερψηφίζεται στη Βουλή το νομοσχέδιο περί κοινωνικών ασφαλίσεων, βάζοντας τις βάσεις για την ίδρυση του ΙΚΑ.
1949

Ο βρετανός συγγραφέας Τζορτζ Όργουελ εκδίδει το εμβληματικό μυθιστόρημά του «1984».
1963

Ο Μίκης Θεοδωράκης και είκοσι έλληνες επιστήμονες, καλλιτέχνες, εργάτες, φοιτητές και δημοσιογράφοι ιδρύουν το Κίνημα Νεολαίας «Γρηγόρης Λαμπράκης» (ΔΚΝΓΛ). Ο γνωστός μουσικοσυνθέτης εκλέγεται πρόεδρος και ξεκινά μία πολιτική και πολιτιστική εκστρατεία. σ’ όλη την Ελλάδα.
1995

Η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα ανακοινώνει την αγορά του πίνακα «Ο Άγιος Πέτρος» του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου (Ελ Γκρέκο). Τα 290 εκατομμύρια δραχμές για την αγορά του έργου συγκεντρώθηκαν από προσφορές ιδρυμάτων, καλλιτεχνών και πολιτών.
2000

Η τρομοκρατική οργάνωση «17 Νοέμβρη» δολοφονεί τον στρατιωτικό ακόλουθο της Μ. Βρετανίας στην Αθήνα, ταξίαρχο Στίβεν Σόντερς
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/almanac/0806#ixzz4AzrfOApk
ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ 
μ. Χ.
1810

Ρόμπερτ Σούμαν, γερμανός συνθέτης, από τους κορυφαίους της εποχής του Ρομαντισμού. (Θαν. 29/7/1856)
1916

Φράνσις Κρικ, βρετανός βιολόγος. Μαζί με τον αμερικανό Ρόμπερτ Γουότσον, ανακάλυψε το DNA, τον Απρίλιο του 1953. (Θαν. 28/7/2004)
1955

Τιμ Μπέρνερς-Λι, βρετανός μηχανικός υπολογιστών, που ανακάλυψε το WWW και ουσιαστικά έκανε πραγματικότητα το Ίντερνετ.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/almanac/0806#ixzz4Azrwo1n7
ΘΑΝΑΤΟΙ
. Χ.
1859

Γουόλτερ Χαντ, αμερικανός μηχανικός, που ανακάλυψε την καρφίδα ασφαλείας, κοινώς παραμάνα. (Γεν. 29/7/1796)
1962

Στέλιος Σπεράντσας, έλληνας καθηγητής της Οδοντιατρικής Σχολής και λογοτέχνης. (Γεν. 1888)
Ανθολόγιο
1987

Αλέξανδρος Ιόλας, έλληνας γκαλερίστας και σημαντικός συλλέκτης έργων μοντέρνας τέχνης. Το πραγματικό του όνομα ήταν Κωνσταντίνος Κουτσούδης. (Γεν. 25/3/1907)
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/almanac/0806#ixzz4Azs85XA1

Μωάμεθ

570 – 632

 Μωάμεθ
32
0
Άραβας έμπορος και μύστης. Θεμελίωσε τη μουσουλμανική θρησκεία, την οποία ασπάζονται σήμερα 1,7 δισεκατομμύρια άνθρωποι ή το 23,4% του πληθυσμού της Γης. Εξ αυτού του λόγου θεωρείται μία από τις σημαντικότερες και επιδραστικότερες προσωπικότητες της ανθρωπότητας.
Ο Αμπού αλ-Κασίμ Μουχάμαντ ιμπν Αμπντ Αλλάχ ιμπν Αμπντ αλ-Μουταλίμπ ιμπν Αμπντ Μανάφ αλ-Κουρασί, όπως είναι το πλήρες όνομά του (το Μωάμεθ είναι εξελληνισμένος τύπος του αραβικού ονόματος Muhammad, που σημαίνει αξιέπαινος), γεννήθηκε στη Μέκκα της Πετραίας Αραβίας (σημερινή Σαουδική Αραβία), περί το 570. Σε μικρή ηλικία έμεινε ορφανός και ανατράφηκε αρχικά από τον παππού του Αμπντ αλ-Μουταλίμπ και μετά το θάνατό του από τον θείο του Αμπού Ταλίμπ, τον οποίο συνόδευε στα εμπορικά του ταξίδια στη Συρία από μικρή ηλικία. Κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του ήλθε σε επαφή με χριστιανούς και ιουδαίους και αφομοίωσε πολλά στοιχεία από τις θρησκείες τους.
Στα 25 χρόνια του, το 595, ο Μωά­μεθ νυμφεύτηκε μία πλούσια χήρα, τη Χαντίτζα, δεκαπέντε χρόνια μεγαλύτερή του, με την οποία έζησε αρμονικά μέχρι το θάνατό της, το 620, και απέκτησε τέσσερις κόρες και δύο γιους. Η Χαντίτζα θεωρείται η πρώτη πιστή του Μουσουλμανισμού. Μετά το θάνατό της, ο Μωάμεθ στράφηκε στην πολυγαμία και απέκτησε 11 συζύγους έως το 630.
Έχοντας πνευματικές ανησυχίες και προβληματιζόμενος για τη σύγχυση που επικρατούσε στις αραβικές θρησκείες, που ήταν ειδωλολατρικές, αποτραβιόταν σ’ ένα σπήλαιο στο λόφο Χίρα, κοντά στη Μέκκα και συλλογιζόταν, πώς θα δώσει μία νέα θρησκεία στους ομοεθνείς του και πώς θα τους εξυψώσει πολιτικά.
Ήταν 40 ετών το 610, όταν, όπως λέει η παράδοση, του φα­νερώθηκε ο άγγελος Γαβριήλ και του υπαγόρευσε τις «θελήσεις του θεού». Τη βαθιά αυτή πνευματική εμπειρία την αισθάνθηκε ως κλήση στο προφητικό έργο. Από το 613 άρχισε να διαδίδει το «θέλημα του ενός και μοναδικού θεού», διαμορφώνοντας μία νέα θρησκεία. Καλούσε τους ανθρώπους να τον ακολουθήσουν στο δρόμο του «Ισλάμ», της υποταγής στο Θεό (Αλάχ).
Στην αρχή οι ειδωλολάτρες κάτοικοι της Μέκκας αποστρέφονταν τη διδασκαλία του και τον καταδίωκαν. Α­ναγκάσθηκε τότε να φύγει για τη Μεδίνα, όπου τον υποδέχθηκαν πολύ θερμά και ασπάσθηκαν τη διδασκαλία του. Η αποδημία του από τη Μέκκα στη Μεδίνα (Χίτζρα ή Εγίρα στα ελληνικά) που έγινε τον Σεπτέμβριο του 622, είναι σημαντικότατο γεγονός και θεωρείται η αρχή της χρονολογίας για τους μουσουλμανικούς λαούς.
Στη νέα του πατρίδα επέδειξε πολιτική, στρατιωτική και διπλωματική ευστροφία, κατορθώνοντας να συνενώσει με την πάροδο του χρόνου στη νέα θρησκεία τις διάφορες αραβικές φυλές. Καθοριστική για την εξέλιξη του Ισλάμ στάθηκε η μάχη της Μπαντρ (15 Μαρτίου 624), κατά την οποία 324 μουσουλμάνοι κατατρόπωσαν τον στρατό της Μέκκας, αποτελούμενο από περίπου χίλιους άνδρες. Η νίκη αυτή θεωρήθηκε ως θεϊκό σημάδι. Αφού κυριάρχησε απόλυτα στη Μεδίνα, κατόρθωσε να υποτάξει αναίμακτα και την πατρίδα του Μέκκα στις 11 Ιανουαρίου 630.
Παρά τις προσπάθειές του, διαπίστωσε ότι το θρησκευτικό του μήνυμα δεν συγκινούσε ιδιαίτερα τους πιστούς «των θρησκειών της Βίβλου» (Ιουδαίους και Χριστιανούς). Διακήρυξε τότε ότι αυτές είχαν εκφυλιστεί και υποστήριξε ότι ο μουσουλμανισμός αποτελεί την αποκατάσταση της θρησκείας, την οποία από την αρχή ο Θεός είχε δώσει στην ανθρωπότητα, μέσω των προφητών του, Αβραάμ, Μωυσή και Ιησού.
Αντλώντας στοιχεία από την αραβική παράδοση, τον Ιουδαϊσμό και τον Χριστιανισμό, καθόρισε με διαύγεια τις θεολογικές του θέσεις. Επέμεινε στον απόλυτο μονοθεϊσμό, την ανάσταση των νεκρών και την έσχατη κρίση. Τόνισε την πίστη στους αγγέλους, τη σπουδαιότητα των προφητών της Βίβλου, κρατώντας την καθοριστική θέση για τον εαυτό του και τη σημασία των βιβλίων των προφητών, υψώνοντας στην κορυφή το Κοράνιο, ως το ιερό βιβλίο του Ισλάμ. Επέβαλλε τις πέντε υποχρεώσεις του πιστού μουσουλμάνου («Οι Πέντε Στύλοι»):
  • Καθημερινή ομολογία της πίστης του («Δεν υπάρχει άλλος θεός πλην του Θεού, και ο Μωάμεθ είναι ο απεσταλμένος του Θεού»).
  • Προσευχή πέντε φορές την ημέρα προς την κατεύθυνση της Μέκκας.
  • Ελεημοσύνη των πλουσίων προς ανακούφιση των φτωχών συνανθρώπων τους.
  • Νηστεία κατά τον μήνα του Ραμαντάν (Ραμαζάνι).
  • Προσκύνημα στην ιερή πόλη της Μέκκας, όπου βρίσκεται το βασικό ιερό, η Κάαμπα, τουλάχιστον μία φορά στη ζωή του κι εφόσον διαθέτει τα απαραίτητα μέσα.
Ο Μωάμεθ, ενώ σχεδίαζε μία εκστρατεία στην περιοχή της Ιορδανίας, αρρώστησε σοβαρά και πέθανε στη Μεδίνα στις 8 Ιουνίου 632. Ενταφιάστηκε στο σπίτι όπου άφησε την τελευταία του πνοή κι εκεί κατασκευάστηκε τζαμί, που θεωρείται μεγάλο προσκύνημα για τους μουσουλμάνους.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/1642#ixzz4AzsRssxe


Μάριος Τόκας

1954 – 2008

Μάριος Τόκας
3089
1
Δημοφιλής ελληνοκύπριος μουσικοσυνθέτης.
Ο Μάριος Τόκας γεννήθηκε στις 8 Ιουνίου του 1954 στη Λεμεσό και έζησε από την πρώτη γραμμή -ως φαντάρος- τις δύο φάσεις της τουρκικής εισβολής.
Με τη μουσική ασχολήθηκε από πολύ μικρός, με τη βοήθεια ενός πιάνου που του χάρισε ο πατέρας του. Αφορμή στάθηκε μία συναυλία στη Λεμεσό το 1967 με τον Μίκη Θεοδωράκη, τη Μαρία Φαραντούρη, τον Δημήτρη Μητροπάνο, τον Γιάννη Πουλόπουλο και την Ελένη Ροδά. Τότε ήταν 13 ετών και «συγκλονίστηκε», όπως είχε δηλώσει.
Το 1975 εγκατέλειψε την Κύπρο και ήρθε στην Αθήνα για να φοιτήσει στη Φιλοσοφική Σχολή, ενώ παράλληλα σπούδασε και στο Εθνικό Ωδείο.
Το 1978 κυκλοφόρησε την πρώτη του δισκογραφική δουλειά με τίτλο «Τα τραγούδια της παρέας» σε δικούς του στίχους και ερμηνευτή τον Μανώλη Μητσά. Ακολούθησε ο δίσκος τα «Μικρά ερωτικά» με ερμηνευτή τον Αντώνη Καλογιάννη και κατόπιν το «Στη λεωφόρο της αγάπης» με ερμηνευτές τον Γιάννη Πάριο, τη Χαρούλα Αλεξίου, τη Δήμητρα Γαλάνη και τον Διονύση Θεοδόση.
Ο επόμενος δίσκος του «Σαν τρελό φορτηγό» με τον Γιάννη Πάριο γνώρισε τεράστια επιτυχία, για να ακολουθήσει ένας ακόμη δίσκος, «Η εθνική μας μοναξιά», με ερμηνευτή τον Δημήτρη Μητροπάνο. Τον Μητροπάνο επέλεξε ως ερμηνευτή και στα «Λαδάδικα», γράφοντας τη δική του, χρυσή σελίδα στο πεντάγραμμο. Συνεργάστηκε ακόμα με πολλούς άλλους σημαντικούς τραγουδιστές, όπως ο Γιώργος Νταλάρας, η Γλυκερία, ο Πασχάλης Τερζής, ο Λάκης Χαλκιάς, ο Θέμης Αδαμαντίδης, η Κατερίνα Κούκα κ.ά.
Σταθμός στην καριέρα του υπήρξε η συνεργασία του με τον Γιάννη Ρίτσο στον δίσκο «Πικραμένη μου γενιά» (1981), ενώ σημαντική δουλειά του θεωρείται επίσης η μελοποίηση εκκλησιαστικών ποιημάτων με τον τίτλο «Θεομήτωρ Μαρία».
Ο Μάριος Τόκας πέθανε στις 27 Απριλίου του 2008, νικημένος από την επάρατο νόσο.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/368#ixzz4AzsoV8jy


Στέλιος Σπεράντσας


1888 – 1962

Στέλιος Σπεράντσας
294
0
Γιατρός και λογοτέχνης με καταγωγή από τη Σίφνο, γεννημένος στη Σμύρνη το 1888. Είναι περισσότερο γνωστός για τα παιδικά του ποιήματα, που περιλαμβάνονται σε σχολικά αναγνωστικά.
Μετά το πέρας των σπουδών του στην Ευαγγελική Σχολή, σπούδασε Ιατρική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και υπηρέτησε ως στρατιωτικός γιατρός με ειδικότητα ακτινολόγου. Αργότερα ειδικεύτηκε και στην οδοντιατρική και έλαβε διδακτορικό δίπλωμα στο Παρίσι. Το 1933 εξελέγη καθηγητής της Οδοντιατρικής Σχολής Αθηνών στην έδρα της Ορθοδοντικής, στην οποία παρέμεινε έως το 1952.
Έγραψε πληθώρα συγγραμμάτων σχετικά με την ακτινολογία και την οδοντιατρική («Ορθοδοντική», «Αι ακτίνες Ραίντγκεν εν τη διαγνώσει της σκωληκοειδίτιδος», «Υπόμνημα προς την Κοινωνίαν των Εθνών επί τη λήψει νομοθετικών μέτρων διά την προφύλαξιν εκ των κινδύνων Χ και του Ραδίου» κ.ά.). Τη διετία 1939 - 1940 εξέδωσε το επιστημονικό περιοδικό «Ήρα».
Στα γράμματα εμφανίσθηκε από τα εφηβικά του χρόνια, γράφοντας στίχους και δημοσιεύοντας χρονογραφήματα σε εφημερίδες της Σμύρνης. Το 1901 εξέδωσε την πρώτη του ποιητική συλλογή με τίτλο «Ιάδες Αύραι» και τον ίδιο χρόνο κέρδισε τον πανελλήνιο διαγωνισμό για τη συγγραφή του ύμνου του νεοσύστατου Πανιωνίου ΓΣ με το ψευδώνυμο Απηλιώτης. Τον ύμνο μελοποίησε αμέσως μετά ο σμυρνιός μουσουργός Δήμος Μιλανάκης.
Ο Σπεράντσας υπήρξε πολυγραφώτατος. Εξέδωσε ποιητικές συλλογές, παιδικά βιβλία, συλλογές ομιλιών και εντυπώσεων, ενώ βραβεύτηκε επανειλημμένα για το έργο του. Έγραψε λιμπρέτα για μελοδράματα («Κασιανή» του Γεωργίου Σκλάβου, «Μαύρη Πεταλούδα» του Διονυσίου Λαυράγκα κ.ά.) και αναγνωστικά για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο.
Ο Στέλιος Σπεράντσας είναι παραδοσιακός στον στίχο, συναισθηματικός, ιδιαίτερα ευαίσθητος σε πατριωτικά θέματα και θερμός φίλος των παιδιών, στα οποία αφιέρωσε μεγάλο μέρος του έργου του. Δικό του ποίημα είναι το χιλιοτραγουδισμένο «Χριστούγεννα». Η κριτική τον χαρακτήρισε στομφώδη και ευκολογράφο. Πέθανε στην Αθήνα στις 8 Ιουνίου1962. Ποιήματά του για παιδιά βρίσκονται στις συλλογές «Μικρές Φωνές» και «Όμορφοι Κόσμοι», που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις «Ατλαντίς».
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/262#ixzz4AztXues8


Carmina Burana


498
1
Σκηνική καντάτα του γερμανού συνθέτη και μουσικοπαιδαγωγού Καρλ Ορφ (1895-1982).
Γράφτηκε το 1935 για μεγάλη ορχήστρα, χορωδία και σολίστ. Είναι βασισμένη σε μεσαιωνικά ποιήματα του 12ου και 13ου αιώνα, που γράφτηκαν από μοναχούς και ανακαλύφθηκαν σε πάπυρο το 1803 στο μοναστήρι των Βενεδικτίνων στο Μπόιερν της Βαυαρίας, εξ ου και η ονομασία τους Carmina Burana (Κάρμινα Μπουράνα), στα λατινικά Τα τραγούδια του Μπόιερν.
Το χειρόγραφο που βρέθηκε περιλαμβάνει 228 ποιήματα, θρησκευτικού και κοσμικού περιεχομένου, πολλά από τα οποία είναι γραμμένα σε διάφορες γλώσσες ή χρησιμοποιούν λέξεις από διαφορετικές γλώσσες μέσα στο ίδιο ποίημα (Μακαρονισμός). Ο Ορφ μελοποίησε 24 κοσμικά ποιήματα για την τύχη, τον έρωτα και το κρασί.
H πρεμιέρα του έργου δόθηκε στις 8 Ιουνίου 1937 στη Φρανκφούρτη. Η μεγάλη επιτυχία των Carmina Burana αιφνιδίασε τον Ορφ, που έγραψε έμπλεος χαράς στον εκδότη του: «Ό,τι συνέθεσα μέχρι τώρα και το έχεις στην κατοχή σου πρέπει να καταστραφεί. Το έργο μου αρχίζει με το Carmina Burana».
To Ναζιστικό καθεστώς της Γερμανίας θορυβήθηκε με το ερωτικό περιεχόμενο κάποιων ποιημάτων, αλλά τελικά αγκάλιασε το έργο. Έγινε το πιο δημοφιλές μουσικό κομμάτι που γράφτηκε στη δεκαετία του '30. Η δημοτικότητά του διαρκώς αυξανόταν μετά τον πόλεμο και τη δεκαετία του '60 έγινε τμήμα του διεθνούς κλασικού ρεπερτορίου.
Στη χώρα μας, το Carmina Burana έγινε γνωστό στα μέσα της δεκαετίας του '80, κυρίως από την πομπώδη εισαγωγή του Ο Fortuna, που «άνοιγε» τις συγκεντρώσεις του «Ανδρεϊκού» ΠΑΣΟΚ.
Το έργο χωρίζεται σε πέντε βασικά τμήματα και 25 συνολικά μέρη, με το πρώτο να επαναλαμβάνεται κατά το ήμισυ στο τέλος:
Fortuna Imperatrix Mundi (Τύχη αυτοκράτειρα του κόσμου)
1. O Fortuna (Ω, Τύχη)
2. Fortune plango vulnera (Θρηνώ της τύχης τα χτυπήματα)
Ι. Primo vere (Άνοιξη)
3. Veris leta facies (Το χαρούμενο πρόσωπο της Άνοιξης)
4. Omnia sol temperat (O ήλιος κυβερνά τα  πάντα)
5. Ecce gratum [Ιδού η χαρούμενη (άνοιξη)]
Uf dem Anger (Στο Λιβάδι)
6. Tanz (Χορός)
7. Floret silva nobilis (Το ευγενικό δάσος με τα άνθη)
8. Chramer, gip die varwe mir (Γυρολόγε, δώσ' μου χρώμα)
9. Reie (Είδος κυκλικού χορού)
10. Were diu werlt alle min (Όλος ο κόσμος δικός μου) «...Θα χάριζα όλο τον κόσμο για να κράταγα  στην αγκαλιά του τη βασίλισσα της Αγγλίας» λέει ένα στιχάκι.
ΙΙ. In Taberna (Στην Ταβέρνα)
11. Estuans interius (Φλέγομαι μέσα μου)
12. Olim lacus colueram (Κάποτε ζούσα στις λίμνες)
13. Ego sum abbas (Εγώ είμαι ο ηγούμενος) …«και μοναχοί μου οι πότες», συνεχίζει το ποίημα.
14. In taberna quando sumus (Όταν είμαστε στην ταβέρνα)
ΙΙΙ. Cour d'amours (Η Αυλή της Αγάπης)
15. Amor volat undique (Η Αγάπη πετάει  παντού)
16. Dies, nox et omnia (Μέρα, νύχτα και κάθε τι)
17. Stetit puella (Ένα κορίτσι στέκεται)
18. Circa mea pectora (Στο στήθος μου)
19. Si puer cum puellula (Εάν ένα αγόρι με ένα κορίτσι) ...«μείνουν σε ένα μικρό δωμάτιο, τι ευτυχία», συνεχίζει το ποίημα.
20. Veni, veni, venias (Έλα, Έλα, Ω, Έλα)
21. In truitina (Στην ισορροπία)
22. Tempus est iocundum (Χαρούμενος είναι ο χρόνος)
23. Dulcissime (Γλυκυτάτη)
Blanziflor et Helena (Μπλαζινφλόρ και Ελένη)
24. Ave formosissima (Σε χαιρετώ ομορφοτάτη)
Fortuna Imperatrix Mundi (Τύχη, αυτοκράτειρα του κόσμου)
25. O Fortuna (Ω, Τύχη)
Περί Πηγών...
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/529#ixzz4AztrUnJ8

Η ιστορία του Παγκοσμίου

 Κυπέλλου Ποδοσφαίρου

(Μουντιάλ)

  • 6o ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΥΠΕΛΛΟ (ΣΟΥΗΔΙΑ, 1958)

Οι παίκτες της Βραζιλίας πανηγυρίζουν την κατάκτηση του Παγκοσμίου Κυπέλλου
Οι παίκτες της Βραζιλίας πανηγυρίζουν την κατάκτηση του Παγκοσμίου Κυπέλλου
126
5
Το εναρκτήριο λάκτισμα του 6ου Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου δόθηκε στις 8 Ιουνίου 1958 και τα φώτα της γιορτής χαμήλωσαν στις 29 Ιουνίου, με τον μεγάλο τελικό και το θρίαμβο της Βραζιλίας. Στο Μουντιάλ της Σουηδίας πήραν μέρος 16 ομάδες από τις 53 που δήλωσαν συμμετοχή στον προκριματικό γύρο.
Η Ελλάδα συμμετείχε στον 7ο προκριματικό όμιλο, με αντιπάλους τη Γιουγκοσλαβία και τη Ρουμανία. Με μία ισοπαλία, 3 ήττες και τέρματα 2-9, τερμάτισε τελευταία, ενώ την πρόκριση πήρε η Γιουγκοσλαβία. Η Εθνική συγκροτήθηκε σχεδόν αποκλειστικά από παίκτες των τριών μεγάλων του Κέντρου, όπως οι Θεοδωρίδης, Λινοξυλάκης, Νεστορίδης, Υφαντής, Πολυχρονίου, Παπάζογλου και Πετρόπουλος.
Από τις 16 ομάδες της τελικής φάσης, οι 12 προέρχονταν από την Ευρώπη και οι 4 από τη Λατινική Αμερική. Ομάδες από την Αφρική και τη Ασία δεν συμμετείχαν, επειδή αρνήθηκαν να αγωνισθούν με το Ισραήλ, για πολιτικούς λόγους. Το 1956 Αίγυπτος και Ισραήλ ήλθαν σε πόλεμο, ως επακόλουθο της κρίσης στο Σουέζ. Την ίδια χρονιά, οι Σοβιετικοί εισέβαλαν στη Βουδαπέστη και οι μεγάλοι άσσοι της περίφημης Εθνικής Ουγγαρίας (Πούσκας, Λόραντ, Κότσις, Μπόζικ κ.α.) ζήτησαν πολιτικό άσυλο στην Ισπανία. Έτσι, οι Μαγυάροι, φιναλίστ στο προηγούμενο Παγκόσμιο Κύπελλο, παρουσιάσθηκαν αποδυναμωμένοι στα γήπεδα της Σουηδίας. Με ενδεκάδα ανάγκης παρουσιάσθηκε η Εθνική Αγγλίας, αφού οι περίφημοι «μπέμπηδες» της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ είχαν βρει τραγικό θάνατο σε αεροπορικό δυστύχημα στο Μόναχο, στις 6 Φεβρουαρίου 1958, επιστρέφοντας από το Βελιγράδι.

Η αφίσα της διοργάνωσης
Η Βραζιλία έδειξε από την αρχή ότι θα είναι το φαβορί. Παίχτες, όπως οι Βαβά, Ντιντί, Ζίτο, Ζαγκάλο και Γκαρίντσα, διψούσαν να σηκώσουν το τρόπαιο για πρώτη φορά και να ξεπλύνουν τη ντροπή του 1950, όταν η «σελεσάο» έχασε το Παγκόσμιο Κύπελλο, μέσα στο σπίτι της, το περίφημο «Μαρακανά», από τη γειτόνισσά της Ουρουγουάη. Στο πλαίσιο του τετάρτου ομίλου νίκησε την Αυστρία με 3-0, αναδείχθηκε ισόπαλη της Αγγλίας με 0-0 και επικράτησε με 2-0 της Σοβιετικής Ένωσης του κορυφαίου τερματοφύλακα όλων των εποχών Λεβ Γιασίν.
Στο παιγνίδι αυτό έκανε την εμφάνισή του ένας 17χρονος πιτσιρικάς, ονόματι Έντσον Αράντες Ντο Νασιμέντο, που ως Πελέ θα γράψει ιστορία και μαζί με τον Μαραντόνα εναλλάσσονται στα δημοψηφίσματα για τον τίτλο του κορυφαίου ποδοσφαιριστή όλων των εποχών. Στον προημιτελικό γύρο, η Βραζιλία νίκησε την Ουαλία με 1-0 και στον ημιτελικό αντιμετώπισε τη μεγάλη Γαλλία των Κοπά και Φοντέν, την οποία συνέτριψε με 5-2. Στον άλλον ημιτελικό, η Σουηδία νίκησε την κάτοχο του τίτλου Δυτική Γερμανία με 3-1.
Και φθάσαμε στις 29 Ιουνίου, όταν στο στάδιο «Ρασούντα» της Στοκχόλμης έγινε ο μεγάλος τελικός, με αντιπάλους τη Σουηδία και τη Βραζιλία, παρουσία 52.000 θεατών και με διαιτητή τον γάλλο Μορίς Γκιγκ. Οι «γαλαζοκίτρινοι» του ιταλοβραζιλιάνου τεχνικού Βιτσέντε Φέολα δεν χαρίστηκαν στους οικοδεσπότες της διοργάνωσης και τους συνέτριψαν με 5-2. Τα τέρματα σημείωσαν οι: Λίντχολμ (4'), Βάβα (10', 32'), Πελέ (56'), Ζαγκάλο (68'), Σίμονσον (80') και Πελέ (89').
Οι συνθέσεις των δύο φιναλίστ:
  • ΒΡΑΖΙΛΙΑ (Βινσέντε Φεόλα): Γκίλμαρ, Σάντος Ντ., Σάντος Ν., Ζίτο, Μπελίνι, Ορλάντο, Γκαρίντσα, Ντίντι, Βάβα, Πελέ, Ζαγκάλο.
  • ΣΟΥΗΔΙΑ (Τζορτζ Ρέινορ): Σβένσον, Μπέργκμαρκ, Αξμπομ, Μπέριεσον, Γκούσταφσον, Πάρλινγκ, Χάμριν, Γκρεν, Σίμονσον, Λίντχολμ, Σκόγλουντ.
Ήταν το πρώτο από τα πέντε Κύπελλα, που έχει κατακτήσει μέχρι σήμερα η Βραζιλία και το μοναδικό Μουντιάλ με νικήτρια oμάδα από άλλη ήπειρο. Από το Παγκόσμιο Κύπελλο του '58 αντέχουν ακόμη δύο ρεκόρ: Του πρώτου σκόρερ, που κατέχει ο γάλλος Ζιστ Φοντέν με 13 γκολ και των περισσοτέρων γκολ σε τελικό.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/157/194#ixzz4AzuKuzdN


Υπέροχη παλιά  Λιδορικιώτικη  φωτογραφία από  κάποια εκδρομή ή ..πανηγύρι , ίσως  δε  και  σε  κάποια  στρούγκα , την  ανάληψη , Αναγνωρίσαμε : πίσω  πρώτη  σειρα  , τέταρτος  Παν. Πανάγος , δάσκαλος , έβδομος , μάλλον , Παν.Αποστολόπουλος - Σκράπας : Πρώρη  σειρά , πρώτο  πλάνο , δεύτερη Τέτα Καγκάλου , τέταρτη , Ευθυμία Μαργέλλου ( Μπέσσα ) και  προς  το τέλος  δεξιά Αλέκος Πουρνιάς , Αλικη  Κ. Πανάγου και  Ν.Βελλίας ,αναγνωρίσαμε  ακόμα  τον Κων. Αποστολόπουλο - Κωλοτούμη .
Όποιος  έχει  να  συμπληρώσει  κάποια στοιχεία ας μα  τα  στείλει
Αρχείο  Μαρίας  Βελλία - Λατσούδη 



Ο  ΑΥΡΙΑΝΟΣ  ΚΑΙΡΟΣ  ΣΤΟ  ΛΙΔΟΡΙΚΙ
meteo.gr
Πέμπτη
9/6
03:00

16°C
87%

1 Μπφ BA
3 Km/h


ΛΙΓΑ ΣΥΝΝΕΦΑ
Χαμηλή δραστηριότητα κουνουπιών


09:00

18°C
69%

1 Μπφ NA
3 Km/h


ΣΥΝΝΕΦΙΑΣΜΕΝΟΣ
Υψηλή δραστηριότητα κουνουπιών


15:00

21°C
66%

1 Μπφ N
3 Km/h


ΒΡΟΧΗ
Πολύ Υψηλή δραστηριότητα κουνουπιών


21:00

19°C
86%

2 Μπφ Δ
9 Km/h


ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ
Πολύ Υψηλή δραστηριότητα κουνουπιών




ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ  ΤΗΝ  ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
" ΟΛΑ  ΤΑ' ΧΕΙ  Η  ΜΑΡΙΟΡΗ , Ο  ΦΕΡΕΝΤΖΕΣ  ΤΗΣ  ΕΛΕΙΠΕ....!!" 
Περίεργο  πράγματι .."σύνδρομο " αγαπημένοι  μου  φίλοι, στα αυτοδιοικητικά  μας  πράγματα , αποτελεί  πιστεύουμε , η  νοοτροπία - και  η  καθημερινότητα του Δήμου  μας , που  εξαγέλλει πολλά  αλλά  δεν  κάνει  ΑΠΟΛΎΤΩΣ  τίποτα , και  το λέω  αυτό  , γιατί στα  6  περίπου χρόνια  που,,,ταλανίζει , τους  έρμους  τους  Δωριείς , με  φρου-φρου και ...φούμαρα , όλο  και  ΑΜΑΚΟΙΝΩΝΟΙ ΠΟΛΛΈΣ ΚΑΙ ΔΙΆΦΟΡΕΣ  " ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ-  ΜΠΑΡΟΥΦΕΣ " ΤΙΣ  ΔΙΟΧΕΤΕΥΕΥΕΙ  ΣΕ  ΤΟΠΙΚΑ  BLOG και  έτσι , ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ  ΔΙΑΡΚΩΣ  ΣΤΟ  ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ , ΕΝΏ  Ο ΔΗΜΟΣ  ΜΑΣ , ΠΑΙΡΝΕΙ  ΤΟ  ΧΡΥΣΟ  ΒΡΑΒΕΙΟ  ΑΣΥΝΑΠΕΙΑΣ  ΚΑΙ  ΦΥΣΙΚΑ  ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ  ΣΤΗ  ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΣΗ  ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ  ΑΛΛΑ  ΚΑΙ  ΔΙΚΩΝ  ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΟΥ  ΘΑ  ΕΠΡΕΠΕ  ΕΔΩ  ΚΑΙ..ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ  ΕΧΕΙ  ΠΕΡΑΙΏΣΕΙ ...
   Αφήνουμε  φυσικά απέξω  τις αμέτρητες  " οικονομικές  εκκρεμότητες προς  όλους  όσους  μιλάνε  Ελληνικά , Αλβανικά  και  ίσως  και  άλλες  γλώσσες , 
   Εδώ και  κάμποσα  χρονάκια  φίλοι  μου , μας  τρέλαναν  με τις  διάφορες  παραμυθολογίες  για την χρησιμότητα , των Δημοτικών ιστοσελίδων , οι οποίες  τελικα΄δεν ολοκληρώθηκαν  ποτέ , και  χρηνιμοποιούνται  ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ  ΚΑΙ  ΜΟΝΟ ΓΙΑ  ΤΗΝ  ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΩΝ..ΑΡΧΟΝΤΩΝ , ΔΕΙΤΕ  ΈΝΑ  ΠΑΛΙΌΤΕΡΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ  ΜΑΣ  ΠΟΥ  ΒΑΣΙΖΟΤΑΝ  ΣΕ  ΕΡΕΥΝΑ  ΤΗΣ  ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗΣ  ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ ...


ΤΣΙΦΛΙΚΙ ΤΩΝ ΔΗΜΑΡΧΩΝ ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ...


   "  Αυτό τον τίτλο , έχει  μια πολύ τεκμηριωμένη 'ερευνα  της Κυριακάτικης " Ε " , και διαβάζοντάς την , λες και αναφέρεται στον...δικό μας Δήμο , παντού , φαίνεται τα ίδια και χειρότερα γίνονται , και ο ...χορός καλά κρατεί , ροκανίζονται τα λεφτά μας , και εμείς ..το ..απολαμβάνομε ..
   Βλέποντας την  "Ε" , μπήκα για λίγο στη σελίδα του Δήμου μας , μία απ' τα ίδια , χωρίς καμιά ενημέρωση , με πολλά  λάθη και ακόμα περισσότερες παραλήψεις , καλά ποιοί τα γράφουν ; Προσωπικά , όσες φορές κι' αν μπήκα , βρήκα λάθη τρανταχτά και τους ενημέρωσα , και διορθώθηκαν μετά από καιρό..
    Δεν γνωρίζουμε , ποιός είναι ο ..υπεύθυνος , αλλά είναι αμαρτία , ένα μέσο προβολής , να μένει ανεκμετάλλευτο , και το 'χουμε τονίσει πολλές φορές αυτό , ενημερώστε σωστά τη σελίδα , μη γράφετε πράγματα που δεν ισχύουν , βάλτε φωτογραφικό υλικό της περιοχής μας , και κυρίως δώστε στη σελίδα ..κάποια άλλη ..όψη , άλλον αέρα , να διαβάζεται ....και να..τραβάει το μάτι .
    Α...και με την ευκαιρία , σας..ματαξαναθυμίζουμε ( για 3η φορά ) πως πρέπει να διορθώσετε το όνομα του Πενταπολίτικου Συλλόγου , από..ΕΥΡΥΠΙΔΗΣ  ΣΕ...ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ,  και ολίγη ..ορθογραφία δεν βλάφτει ..."
  Για  να  πεισθείτε  δε , διαβάστε μπείτε  σε  Δημοτική  ιστοσελίδα , οιποιουδήποτε  Δωρικού  χωριού , και  θα  καταλάβετε , ΠΩΣ  ΔΕΝ  ΠΑΡΕΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ  ΚΑΜΙΑ  ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ , ΓΙΑ  ΤΟ  ΠΩΣ  ΘΑ  ΠΑΕΙ  ΚΑΝΕΙΣ  ΣΤΟ ΧΩΡΙΌ  ΑΥΤΟ , ΠΟΥ ΘΑ  ΦΑΕΙ , ΠΟΥ  ΘΑ  ΚΟΙΜΗΘΕΙ , ΚΑΙ  ΓΕΝΙΚΆ  ΠΩΣ  ΘΑ  ΕΚΥΠΗΡΕΤΗΘΕΙ , ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ  ΛΟΙΠΌΝ  ..ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ ..
  Πέρα  λοιπόν απ' τα  αυτολιβανίσματα τους  και  τις  πολλές  άχρηστες  πληροφορίες , οι  ιστοσελίδες  είναι  απολύτως  άχρηστες , επί  πέντε  δε  χρόνια  ΠΑΡΑΚΑΛΑΜΕ ΚΑΙ ΜΑΤΑΞΑΝΑΠΑΡΑΚΑΛΑΜΕ ΝΑ  ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΟΙ  ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ , ΑΛΛΆ ..." ΣΑΠΟΥΝΙΖΟΝΤΑΣ ..ΓΟΥΡΟΥΝΙ , ΧΑΝΕΙΣ  ΧΡΟΝΟ  ΚΑΙ..ΣΑΠΟΥΝΙ ..." , ΈΤΣΙ  ΛΈΕΙ ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ  ΛΙΔΟΡΙΚΙΩΤΙΚΗ  ΠΑΡΟΙΜΙΑ ...
   Όσο  δε  για την  διεπεραίωση της..καθημερινότητας , ε..εκεί έχει  πάρει  ΠΡΩΤΟ  ΧΡΥΣΟ  ΒΡΑΒΕΙΟ  ΣΤΙΣ  ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ..." ΧΕΛΩΝΟΔΡΟΜΙΕΣ " 

Perierga.gr - Χελώνες στα Γκαλαπάγκος!
Perierga.gr - Χελώνες στα Γκαλαπάγκος!
Perierga.gr - Χελώνες στα Γκαλαπάγκος!
Perierga.gr - Χελώνες στα Γκαλαπάγκος!
Perierga.gr - Χελώνες στα Γκαλαπάγκος!
Perierga.gr - Χελώνες στα Γκαλαπάγκος!
Perierga.gr - Χελώνες στα Γκαλαπάγκος!
Perierga.gr - Χελώνες στα Γκαλαπάγκος!
  Θα  μου  πείτε γιατί , μήπως  είναι το  μοναδικό  τους.." φάλτσο " αυτό , έχετε  δει  ποτέ  σας  σύντροφοι , να  αναφέρεται  κανείς  στο  δήμο  Δελφών και  να  έχει  τη  φωτογραφία  του κοινοτικού οικήματος  της..." Κωλοπετινίτσας  ::: " αυτό  στο  Δήμο  Δωρίδας  γίνεται  σχεδόν  καθημερινά ..
   Αν  έχουν την  " ΑΡΕΤΗ  ΚΑΙ  ΤΗΝ  ΤΟΛΜΗ " ΝΑ  ΔΩΣΟΥΝ ΣΤΗ  ΔΗΜΟΣΙΌΤΗΤΑ  " ΟΛΕΣ  ΤΗΣ  ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ( ΑΙΤΗΜΑΤΑ  ΚΛΠ ) ΠΟΥ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΑΝΕΚΠΕΡΑΙΩΤΑ " ΣΤΟ  ΔΗΜΟ ΔΩΡΙΔΑΣ , Προσωπικά έχουμε  εδώ  και  5 περίπου  χρονια καταθεσει  ΑΙΤΗΜΑΤΑ  ΔΗΜΟΣΙΟΥ  ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ  ΠΟΥ  ΕΙΝΑΙ  ΒΑΘΙΆ..ΒΑΘΙΆ  ΣΤΟ..ΧΩΜΑ  ΘΑΜΜΕΝΑ ...
   Θα  σας  τα  έχουμε  αύριο , έτσι  για να  καταλάβετε  τι  παιχνιδάκια παιζουν  οι..λεβέντες  μας ..
        Μια βραδιά...υπομονή 
   Καλό  σας  βράδυ 
      www.lidoriki.com 

No comments: