Από την ΏΡΑ της ΦΩΚΙΔΑΣ
Με ερώτησή του ο δημοτικός σύμβουλος Δωρίδας της μείζονος μειοψηφίας Κώστας Κουτσούμπας
-Τονίζει ότι παρακάμπτεται η αρμόδιος οικονομική επιτροπή και παραθέτει λίστα με τις απευθείας αναθέσεις του μήνα Απριλίου 2013 συνολικής αξίας 185.609,60 ευρώ .
Για σωρεία αναθέσεων με απόφαση και υπογραφή μόνο του Δημάρχου κου Καπετζώνη ο οποίος , σύμφωνα με την καταγγελία, παραμερίζει την οικονομική επιτροπή (αρμόδιο συλλογικό όργανο αιρετών συμβούλων για έργα) κάνει λόγο στην ερώτησή του προς τη δημοτική αρχή ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας Κώστας Κουτσούμπας.
Πιο συγκεκριμένα ο Λιδωρικιώτης σύμβουλος ρωτά αν θα συνεχιστεί αυτή η κατάσταση αλλά και σε ποιο νόμο του κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων στηρίζονται οι απευθείας αναθέσεις εργασιών με απόφαση Δημάρχου.
Επιπλέον ο κος Κουτσούμπας παραθέτει και πίνακα με εργασίες που έγιναν με απόφαση δημάρχου Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης.
ΘΕΜΑ: «Οι απευθείας αναθέσεις εργασιών με απόφαση
Δημάρχου»
Κύριε Δήμαρχε,
Ως γνωστό για μικρά έργα ή εργασίες συντήρησης το αρμόδιο όργανο ανάθεσης είτε με διαγωνισμό είτε με απευθείας ανάθεση είναι η οικονομική επιτροπή ή το δημοτικό συμβούλιο σύμφωνα με τον κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων και την κείμενη νομοθεσία (ΦΕΚ 194/Α΄/22-9-1999).
Εδώ και έξι μήνες είτε από τέλη Νοεμβρίου του 2012, άγνωστο για ποιο λόγο, όλες σχεδόν οι απευθείας αναθέσεις έργων και εργασιών μέχρι και ύψους 24.000€ γίνονται μόνο με απόφαση Δημάρχου, παρακάμπτοντας την οικονομική επιτροπή (αρμόδιο συλλογικό όργανο αιρετών συμβούλων για έργα) όπως εγένετο παλαιότερα.
Απ’ότι γνωρίζω το δικαίωμα αυτό το έχει ο Δήμαρχος σε έκτακτες ανάγκες και για εργασίες επείγοντος χαρακτήρα.
Επιπλέον έργα του τεχνικού προγράμματος τα «βαφτίζεται» εργασίες για να αυξάνεται το χρηματικό όριο ανάθεσης.
Στο τελευταίο εξάμηνο (Δεκεμβρίου 2012 – Μάιος 2013) πάνω από 60 τέτοιες εργασίες συνολικού ύψους άνω των 600.000€ έχετε αναθέσει, χωρίς να αναρτηθούν στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ (χρήσιμα στοιχεία για τα έργα) για να έχουν γνώση δημοτικοί σύμβουλοι και πολίτες. Το χειρότερο όλων είναι ότι οι τεχνικές περιγραφές δεν προσδιορίζουν τις θέσεις εκτέλεσης των εργασιών με αποτέλεσμα η οποιαδήποτε παραλαβή έργου να καθίσταται σχεδόν αδύνατη. Συγκεκριμένα δύο παραδείγματα..
Παράδειγμα 1ον : Σε εργασίες «Καθαρισμός και απόφραξη
αγωγών και ομβρίων σε Δ.Ε.» (4 αναθέσεις συνολικού ύψους
45.000€), με πανομοιότυπες τεχνικές περιγραφές (χωρίς να προσδιορίζονται θέσεις), ένα σημαντικό μέρος αυτών θα γίνει με χρήση μηχανικού μέσου (προωθητήρας) δηλ μπουλτόζα. Είναι δυνατόν ο καθαρισμός αυτός να γίνει με μπουλτόζα; Τότε δεν θα έμεινε τίποτα από αγωγούς, σωληνωτούς οχετούς και τσιμεντένια αυλάκια.
Παραδειγμα 2ον : Σε εργασίες « Συντήρησης δικτύου ύδρευ-
σης σε Δ.Ε.» (4 αναθέσεις συνολικού ύψους 38.000€), με
πανομοιότυπες τεχνικές περιγραφές αναφέρονται μόνο βλά-
βες σε χαλασμένους σωλήνες φ-63 (με απροσδιόριστες
θέσεις βλαβών) Δηλ. στο Δ. Δωρίδος ζημιές παθαίνουν μόνο
οι αγωγοί φ-63;
Είναι δυνατόν στην σημερινή εποχή της οικονομικής κρίσης το δημόσιο χρήμα να μην διαχειρίζεται με φειδώ και πλήρη διαφάνεια στην εκτέλεση έργων όπως είχατε δεσμευθεί και προεκλογικά.
Κατόπιν τούτου ερωτάσθε κ. Δήμαρχε,
I.Το νέο μοντέλο της απευθείας ανάθεσης εργασιών – έργων
μόνο με απόφαση Δημάρχου θα συνεχισθεί και θα παρακαμ-
φθεί το συλλογικό όργανο της οικονομικής επιτροπής του
δήμου. Η οικονομική επιτροπή για ποιες κατηγορίες έργων –
εργασιών του τεχνικού προγράμματος του Δήμου θα απο-
φασίζει;
II.Σε ποιες διατάξεις νόμου και άρθρα του κώδικα Δήμων και
Κοινοτήτων στηρίζονται οι απευθείας αναθέσεις εργασιών με απόφαση Δημάρχου. Οι αναθέσεις αυτές γίνονται και ανε-
ξάρτητα του επείγοντος χαρακτήρα του έργου;
III.Γιατί οι τεχνικές περιγραφές των εργασιών δεν αναρτώνται
στο δίκτυο ΔΙΑΥΓΕΙΑ ώστε όλοι να έχουν γνώση του περιεχομένου και του αντικειμένου αυτών.
IV.Γιατί αρκετά έργα τα βαφτίζεται εργασίες; Ποιες είναι οι
διακρίσεις μεταξύ έργου και εργασίας.
V.Πως έγινε η παραλαβή εργασιών από την αρμόδια επιτροπή (τριμελής επιτροπή υπαλλήλων) αφού δεν έχουν προσδιορισθεί οι θέσεις εργασίας. Είναι δυνατόν να πληρώνονται έργα όταν δεν γνωρίζουμε που έχουν εκτελεσθεί; Θα συνεχισθεί η ίδια διαδικασία της τυφλής παραλαβής των εργασιών από την αρμόδια επιτροπή; Μήπως έπρεπε να οριστούν οι πρόεδροι των Τ.Κ. υπεύθυνοι παρακολούθησης των εργασιών αυτών (γι’αυτές που εκτελούνται στα χωριά τους) και να υπογράφουν την παραλαβή αυτών;
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
Κ. ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ
Με ερώτησή του ο δημοτικός σύμβουλος Δωρίδας της μείζονος μειοψηφίας Κώστας Κουτσούμπας
-Τονίζει ότι παρακάμπτεται η αρμόδιος οικονομική επιτροπή και παραθέτει λίστα με τις απευθείας αναθέσεις του μήνα Απριλίου 2013 συνολικής αξίας 185.609,60 ευρώ .
Για σωρεία αναθέσεων με απόφαση και υπογραφή μόνο του Δημάρχου κου Καπετζώνη ο οποίος , σύμφωνα με την καταγγελία, παραμερίζει την οικονομική επιτροπή (αρμόδιο συλλογικό όργανο αιρετών συμβούλων για έργα) κάνει λόγο στην ερώτησή του προς τη δημοτική αρχή ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας Κώστας Κουτσούμπας.
Πιο συγκεκριμένα ο Λιδωρικιώτης σύμβουλος ρωτά αν θα συνεχιστεί αυτή η κατάσταση αλλά και σε ποιο νόμο του κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων στηρίζονται οι απευθείας αναθέσεις εργασιών με απόφαση Δημάρχου.
Επιπλέον ο κος Κουτσούμπας παραθέτει και πίνακα με εργασίες που έγιναν με απόφαση δημάρχου Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης.
ΘΕΜΑ: «Οι απευθείας αναθέσεις εργασιών με απόφαση
Δημάρχου»
Κύριε Δήμαρχε,
Ως γνωστό για μικρά έργα ή εργασίες συντήρησης το αρμόδιο όργανο ανάθεσης είτε με διαγωνισμό είτε με απευθείας ανάθεση είναι η οικονομική επιτροπή ή το δημοτικό συμβούλιο σύμφωνα με τον κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων και την κείμενη νομοθεσία (ΦΕΚ 194/Α΄/22-9-1999).
Εδώ και έξι μήνες είτε από τέλη Νοεμβρίου του 2012, άγνωστο για ποιο λόγο, όλες σχεδόν οι απευθείας αναθέσεις έργων και εργασιών μέχρι και ύψους 24.000€ γίνονται μόνο με απόφαση Δημάρχου, παρακάμπτοντας την οικονομική επιτροπή (αρμόδιο συλλογικό όργανο αιρετών συμβούλων για έργα) όπως εγένετο παλαιότερα.
Απ’ότι γνωρίζω το δικαίωμα αυτό το έχει ο Δήμαρχος σε έκτακτες ανάγκες και για εργασίες επείγοντος χαρακτήρα.
Επιπλέον έργα του τεχνικού προγράμματος τα «βαφτίζεται» εργασίες για να αυξάνεται το χρηματικό όριο ανάθεσης.
Στο τελευταίο εξάμηνο (Δεκεμβρίου 2012 – Μάιος 2013) πάνω από 60 τέτοιες εργασίες συνολικού ύψους άνω των 600.000€ έχετε αναθέσει, χωρίς να αναρτηθούν στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ (χρήσιμα στοιχεία για τα έργα) για να έχουν γνώση δημοτικοί σύμβουλοι και πολίτες. Το χειρότερο όλων είναι ότι οι τεχνικές περιγραφές δεν προσδιορίζουν τις θέσεις εκτέλεσης των εργασιών με αποτέλεσμα η οποιαδήποτε παραλαβή έργου να καθίσταται σχεδόν αδύνατη. Συγκεκριμένα δύο παραδείγματα..
Παράδειγμα 1ον : Σε εργασίες «Καθαρισμός και απόφραξη
αγωγών και ομβρίων σε Δ.Ε.» (4 αναθέσεις συνολικού ύψους
45.000€), με πανομοιότυπες τεχνικές περιγραφές (χωρίς να προσδιορίζονται θέσεις), ένα σημαντικό μέρος αυτών θα γίνει με χρήση μηχανικού μέσου (προωθητήρας) δηλ μπουλτόζα. Είναι δυνατόν ο καθαρισμός αυτός να γίνει με μπουλτόζα; Τότε δεν θα έμεινε τίποτα από αγωγούς, σωληνωτούς οχετούς και τσιμεντένια αυλάκια.
Παραδειγμα 2ον : Σε εργασίες « Συντήρησης δικτύου ύδρευ-
σης σε Δ.Ε.» (4 αναθέσεις συνολικού ύψους 38.000€), με
πανομοιότυπες τεχνικές περιγραφές αναφέρονται μόνο βλά-
βες σε χαλασμένους σωλήνες φ-63 (με απροσδιόριστες
θέσεις βλαβών) Δηλ. στο Δ. Δωρίδος ζημιές παθαίνουν μόνο
οι αγωγοί φ-63;
Είναι δυνατόν στην σημερινή εποχή της οικονομικής κρίσης το δημόσιο χρήμα να μην διαχειρίζεται με φειδώ και πλήρη διαφάνεια στην εκτέλεση έργων όπως είχατε δεσμευθεί και προεκλογικά.
Κατόπιν τούτου ερωτάσθε κ. Δήμαρχε,
I.Το νέο μοντέλο της απευθείας ανάθεσης εργασιών – έργων
μόνο με απόφαση Δημάρχου θα συνεχισθεί και θα παρακαμ-
φθεί το συλλογικό όργανο της οικονομικής επιτροπής του
δήμου. Η οικονομική επιτροπή για ποιες κατηγορίες έργων –
εργασιών του τεχνικού προγράμματος του Δήμου θα απο-
φασίζει;
II.Σε ποιες διατάξεις νόμου και άρθρα του κώδικα Δήμων και
Κοινοτήτων στηρίζονται οι απευθείας αναθέσεις εργασιών με απόφαση Δημάρχου. Οι αναθέσεις αυτές γίνονται και ανε-
ξάρτητα του επείγοντος χαρακτήρα του έργου;
III.Γιατί οι τεχνικές περιγραφές των εργασιών δεν αναρτώνται
στο δίκτυο ΔΙΑΥΓΕΙΑ ώστε όλοι να έχουν γνώση του περιεχομένου και του αντικειμένου αυτών.
IV.Γιατί αρκετά έργα τα βαφτίζεται εργασίες; Ποιες είναι οι
διακρίσεις μεταξύ έργου και εργασίας.
V.Πως έγινε η παραλαβή εργασιών από την αρμόδια επιτροπή (τριμελής επιτροπή υπαλλήλων) αφού δεν έχουν προσδιορισθεί οι θέσεις εργασίας. Είναι δυνατόν να πληρώνονται έργα όταν δεν γνωρίζουμε που έχουν εκτελεσθεί; Θα συνεχισθεί η ίδια διαδικασία της τυφλής παραλαβής των εργασιών από την αρμόδια επιτροπή; Μήπως έπρεπε να οριστούν οι πρόεδροι των Τ.Κ. υπεύθυνοι παρακολούθησης των εργασιών αυτών (γι’αυτές που εκτελούνται στα χωριά τους) και να υπογράφουν την παραλαβή αυτών;
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
Κ. ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑΣ
No comments:
Post a Comment