ΕΠΟΣ ΤΟΥ '40
Πλατύ Βεροίας , 7 Μαρτίου 1941 . Δημ.Κάππος και Ευθύμιος Καψάλης
Αρχείο Κωνσταντίνου Ευθ. Καψάλη
" Καν
Αικατερίνην Γ. Κάππου
εις Λιδωρίκειον
Σεβαστή μου μητέρα υγιαίνω .
Σου στέλνω την παρούσα μου για ενθύμιον συναντήσεώς μου με αγαπητόν μας Ευθ . Γ. Καψάλη , εις Πλατύ Βεροίας κατά την 7η Μαρτίου 1941 .
Μετά σεβασμού ο υιός σας
Δημ . Κάππος ".
Περιττεύουν τα λόγια , αγαπημένοι μας φίλοι , δυο χωριανοί και φίλοι , αντάμωσαν , τυχαία , μέσα στον..ανεμοστρόβιλο του πολέμου του 1940 , έβγαλαν μια αναμνηστική φωτογραφία την οποία ο ένας , ο γιατρός Δημ. Κάππος , έστειλε στη μάνα του , γράφοντάς της και λίγες λέξεις..
ΣΗΜ : Η ορθογραφία και η σύνταξη του γράμματος τηρήθηκαν με θρησκευτική ευλάβεια .
***********
Καλησπέρα Λιδορικιώτες …
Καλησπέρα φίλοι του χωριού μας ..
ΣΑΒΒΑΤΟ ΣΗΜΕΡΑ 3 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2015
Ανατολή Ήλιου: 07:21
Δύση Ήλιου: 19:06
Σελήνη 21 ημερών
- Πανευρωπαϊκή Γιορτή των Πουλιών (EuroBirdwatch)
- Διεθνής Ημέρα Δράσης της ΠΣΟ
- NEO!Γιορτάζουν: Δάμαρις, Διονύσιος, Διονυσία.
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
ΓΕΓΟΝΟΤΑ
π. Χ.
42
Η πρώτη Μάχη των Φιλίππων. Ο Μάρκος Αντώνιος και ο Οκταβιανός επικρατούν των δολοφόνων του Καίσαρα, Βρούτου και Κάσσιου. Ο Κάσσιος αυτοκτονεί.
μ. Χ.
1866
Θεμελιώνεται το Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών.
1878
Υπογράφεται η Συνθήκη της Χαλέπας μεταξύ Κρητών επαναστατών και Τούρκων, με την οποία οι Κρήτες αποκτούν τα πρώτα επίσημα προνόμια αυτοδιοικήσεως.
1926
Ανοίγει τις πύλες της η πρώτη Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης. Το 1977 θα μετονομαστεί σε HELLEXPO.
1954
Κυκλοφορεί το πρώτο τεύχος του περιοδικού κόμικς «Μπλεκ», δημιουργία των ιταλών Τζον Σινκέτο, Ντάριο Γκουτσόν και Πίτερ Σαρτόρι. Ο Μπλεκ είναι ένας «ξανθός γίγαντας», κυνηγός στο επάγγελμα, που μάχεται τους βρετανούς αποικιοκράτες στον πόλεμο της Αμερικάνικης Ανεξαρτησίας στα τέλη του 18ου αιώνα.
1988
Η Διεθνής Αμνηστία διοργανώνει συναυλία στο Ολυμπιακό Στάδιο της Αθήνας, με τη συμμετοχή των Μπρους Σπρίνγκστιν, Στινγκ, Τρέισι Τσάπμαν, Γιουσού Ν' Ντουρ και Γιώργου Νταλάρα.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/almanac/0310#ixzz3nWFXdqkf
ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ
μ. Χ.
1954
Στίβι Ρέι Βον, αμερικανός κιθαρίστας του μπλουζ.(Θαν. 27/8/1990)
1962
Τόμι Λι, ελληνοαμερικανός μουσικός, πρώην ντράμερ του συγκροτήματος «Motley Crue», γνωστός από τη θυελλώδη σχέση του με τη χυμώδη Πάμελα Άντερσον.
1981
Ζλάταν Ιμπραΐμοβιτς, διεθνής σουηδός ποδοσφαιριστής.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/almanac/0310#ixzz3nWFgDRjo
ΘΑΝΑΤΟΙ
μ. Χ.
1993
Κατερίνα Γώγου, ελληνίδα ποιήτρια και ηθοποιός.(Γεν. 1/6/1940)
1999
Ακίο Μορίτα, ιάπωνας επιχειρηματίας, συνιδρυτής της κολοσσιαίας ιαπωνικής εταιρίας ηλεκτρονικώνSONY. (Γεν. 26/1/1921)
2001
Κώστας Χατζηχρήστος, έλληνας ηθοποιός. (Γεν. 1921)
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/almanac/0310#ixzz3nWG5cj31
Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης
-
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΔΕΘ
725
0
Η κορυφαία εμπορική έκθεση της χώρας, με διεθνή προσανατολισμό. Αποτελεί κατά κάποιο τρόπο διάδοχο παλαιοτέρων αντίστοιχων εκδηλώσεων στη Θεσσαλονίκη: των «Καβειρίων» της προχριστιανικής περιόδου και των «Δημητρίων» των βυζαντινών χρόνων. Η πρώτη ΔΕΘ άνοιξε τις πύλες της στις 3 Οκτωβρίου 1926.
Η ιδέα για τη δημιουργία μιας «διεθνούς ετησίας εμποροπανηγύρεως» στην πρωτεύουσα της Βόρειας Ελλάδας ανήκει στον καθηγητή ζωολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και βουλευτή Νικόλαο Γερμανό (1864-1935) και υποστηρίχθηκε από τοπικούς φορείς και επιχειρηματίες. Στις 30 Απριλίου 1925 η κυβέρνηση Σοφούλη ένα αποδεκτό το αίτημα, εκτιμώντας ότι για πολιτικούς και στρατιωτικούς λόγους έπρεπε να ενθαρρυνθούν οι αναπτυξιακές δραστηριότητες στη Βόρεια Ελλάδα και ειδικά στη Θεσσαλονίκη, που είχε αποκοπεί μετά την απελευθέρωσή της από τη φυσική της ενδοχώρα. Με τον νόμο 5184 η ΔΕΘ ιδρύθηκε ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, με πρόεδρο τον Δημήτρη Βαρλαμίδη και γενικό διευθυντή τον εμπνευστή της Νικόλαο Γερμανό.
Την Κυριακή 3 Οκτωβρίου 1926 έγιναν τα εγκαίνια της πρώτης ΔΕΘ σε χώρο 38 στρεμμάτων που παραχώρησε το Γ’ Σώμα Στρατού στο τότε πεδίο του Άρεως (σημερινή Πλατεία Βέμπο). Εκεί έγιναν οι 14 από τις 15 προπολεμικές εκθέσεις. Η πρώτη ΔΕΘ κάλυψε χώρο 7.000 τ.μ., είχε 600 εκθέτες (310 από το εξωτερικό), 2 κρατικές συμμετοχές (Σοβιετική Ένωση και Ουγγαρία) και την επισκέφθηκαν πάνω 150.000 άνθρωποι, αριθμός σημαντικός για την εποχή.
Με την πάροδο του χρόνο η έκθεση γιγαντώθηκε και ο χώρος δεν επαρκούσε για τη διεξαγωγή της. Στα μέσα της δεκαετίας του ‘30 κρίθηκε απαραίτητο η μεταφορά της σε έκταση στο κέντρο της πόλης, που ανήκε στην Υπηρεσία Ανταλλαξίμων και χρησιμοποιόταν ως γήπεδο από την ποδοσφαιρική ομάδα του Άρη, ενώ αρχικά προοριζόταν να γίνει πάρκο. Στο ίδιο σημείο βρίσκεται και ο σημερινός χώρος της έκθεσης, ανάμεσα στην Εγνατίας, την Γ’ Σεπτεμβρίου, τη Λεωφόρο Στρατού και στην Αγγελάκη.
Η πρώτη έκθεση στο νέο χώρο έγινε το 1940, λίγες ημέρες πριν από την έκρηξη του ελληνοϊταλικού πολέμου. Κατά τη διάρκεια της κατοχής, ο χώρος της ΔΕΘ επιτάχθηκε από τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής. Τα γραφεία και οι εγκαταστάσεις της λεηλατήθηκαν, τα αρχεία της καταστράφηκαν, ενώ κατά την τελευταία νύχτα της κατοχής ανατινάχθηκαν και πυρπολήθηκαν πολλά κτίρια.
Η 16η ΔΕΘ και πρώτη μεταπολεμική έγινε μόλις το 1951, σε μια εποχή που η τοπική και εθνική οικονομία ξανάβρισκε τους βηματισμούς της μετά τη λαίλαπα του Β’Παγκοσμίου Πολέμου και του Εμφυλίου Πολέμου. Οι 650.000 επισκέπτες της έκθεσης αποτελούν πρωτοφανή αριθμό για την εποχή εκείνη. Από τότε η έκθεση άρχισε να αναπτύσσεται ραγδαία. Το 1966 κατασκευάστηκε μέσα στις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ το «Αλεξάνδρειο Μέλαθρο», γνωστό περισσότερο ως Παλέ Ντε Σπορ, που για τα επόμενα 20 χρόνια θα αποτελέσει το μεγαλύτερο κλειστό γήπεδο της χώρας.
Η καθιέρωση κλαδικών εκθέσεων το 1973 αποτελούν σημείο καμπής στην ιστορία της ΔΕΘ. Το 1977 ο φορέας που διοργανώνει την έκθεση μετατράπηκε σε ανώνυμη εταιρεία (Ν. 735/77) και μετονομάσθηκε σε HELLEXPO, η οποία με τα χρόνια εξελίχθηκε στον επίσημο φορέα διοργάνωσης διεθνών εκθέσεων, συνεδρίων και πολιτιστικών εκδηλώσεων στην Ελλάδα.
Στο μεταξύ, οι δραστηριότητές της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης επεκτάθηκαν και στον τομέα του πολιτισμού, με την καθιέρωση του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου (1960) και μετέπειτα Διεθνούς, του Φεστιβάλ Ελληνικού Τραγουδιού (1962) και άλλων συναφών εκδηλώσεων.
Αξιοσημείωτες πρωτιές της έκθεσης
- Το 1926 λειτουργεί ο πρώτος ραδιοφωνικός σταθμός στην Ελλάδας, δημιούργημα του Χρήστου Τσιγγιρίδη.
- Το 1957 ο Δημήτριος Βακόνδιος, υπάλληλος της εταιρείας «Δρίτσας» που αντιπροσώπευε τα προϊόντα της Νεστλέ στην Ελλάδα, «χτυπά» τον πρώτο «φραπέ», που τα επόμενα χρόνια θα γίνει το εθνικό καλοκαιρινό ρόφημα της Ελλάδας.
- Το 1960 λειτουργεί ο πρώτος τηλεοπτικός σταθμός στην Ελλάδα (κλειστού κυκλώματος) στο περίπτερο της ΔΕΗ.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/823#ixzz3nWGIaoGF
Η Σύμβαση της Χαλέπας
H πρώτη γενική συνέλευση μετά τη Σύμβαση της Χαλέπας
418
0
Συμφωνία, με την οποία ο Σουλτάνος παραχώρησε μία σειρά προνομίων στους χριστιανούς υπηκόους του στην Κρήτη, σε συνέχεια του Οργανικού Νόμου του 1868, τα οποία ουσιαστικά ισοδυναμούσαν με την παροχή καθεστώτος ημιαυτονομίας στη Μεγαλόνησο. Υπογράφτηκε στις 3 Οκτωβρίου 1878 στο προάστιο των Χανίων, Χαλέπα.
Τον Ιανουάριο του 1878 το πολυπληθές χριστιανικό στοιχείο της Κρήτης ξεσηκώθηκε για μία ακόμη φορά κατά του οθωμανού δυνάστη, θέλοντας να εκμεταλλευθεί τη δυσμενή για τους Τούρκους εξέλιξη του Ρωσοτουρκικού Πολέμου και να επιτύχει την πολυπόθητη Ένωση με τη μητέρα Πατρίδα. Συγκρότησε την «Παγκρήτιο Επαναστατική Επιτροπή» στο Φρε Αποκορώνου, έχοντας εξασφαλίσει την υποστήριξη της Αθήνας και του πρωθυπουργεύοντος Χαρίλαου Τρικούπη (27 Δεκεμβρίου 1877).
Από την πλευρά του, ο Σουλτάνος Αμπντούλ Χαμίντ Β' με την προτροπή της Αγγλίας αναζήτησε πολιτική λύση στο αναφυέν πρόβλημα. Απέρριπτε, όμως, τα αιτήματα των χριστιανών, που ζητούσαν αυτονομία της Κρήτης και χριστιανό διοικητή ως ηγεμόνα. Η κίνησή του αυτή εξόργισε τους επαναστάτες, οι οποίοι μέχρι τα τέλη Μαρτίου είχαν θέσει υπό τον έλεγχό τους την κρητική ύπαιθρο, περιορίζοντας τους μουσουλμάνους στα φρούρια των μεγάλων πόλεων.
Η ραγδαία αυτή εξέλιξη δημιούργησε προς στιγμήν ελπίδες ότι η Ένωση της Κρήτης με την Ελλάδα ήταν πολύ κοντά. Διαψεύστηκαν, όμως, όταν το Συνέδριο του Βερολίνου (13 Ιουνίου - 13 Ιουλίου 1878), που συγκάλεσαν οι Μεγάλες Δυνάμεις, απέρριψε το σχετικό αίτημά τους, υποδεικνύοντας στην Τουρκία να προχωρήσει σε νέες παραχωρήσεις προς τους Χριστιανούς της Κρήτης.
Πράγματι, στις 3 Οκτωβρίου 1878 υπογράφηκε η Σύμβαση ή Χάρτης της Χαλέπας, που χορηγούσε καθεστώς ημιαυτονομίας στη Μεγαλόνησο. Οι κυριότερες διατάξεις προέβλεπαν τα εξής:
- Ο Γενικός Διοικητής της Κρήτης θα μπορούσε να είναι και χριστιανός. Η θητεία του ήταν πενταετής, με δυνατότητα ανανέωσης.
- Ο Γενικός Διοικητής θα είχε ένα σύμβουλο από το άλλο θρήσκευμα (μουσουλμάνο αν ήταν χριστιανός και χριστιανό αν ήταν μουσουλμάνος).
- Γενική Συνέλευση (Βουλή), στην οποία θα πλειοψηφούσαν για πρώτη φορά οι χριστιανοί, θα είχε 80 μέλη (49 χριστιανούς και 31 μουσουλμάνους).
- Ίδρυση αστυνομικού σώματος με την επωνυμία Κρητική Χωροφυλακή, που θα στελεχωνόταν αποκλειστικά από ντόπιους.
- Αναγνώριση της ελληνικής ως επίσημης γλώσσα των δικαστηρίων και της Γενικής Συνέλευσης. Μόνο τα επίσημα πρακτικά, οι αποφάσεις των δικαστηρίων και η επίσημη αλληλογραφία θα συντάσσονταν και στις δύο γλώσσες.
- Χορήγηση γενικής αμνηστίας σε όσους είχαν λάβει μέρος στην εξέγερση του 1878 και άδεια οπλοφορίας στους Κρητικούς, με την οποία θα μπορούσαν να κρατήσουν τα όπλα τους.
- Θεσμοθέτηση σημαντικών φορολογικών ελαφρύνσεων.
- Παραχώρηση για πρώτη φορά του δικαιώματος για την ίδρυση φιλολογικών συλλόγων και την έκδοση εφημερίδων.
Η Σύμβαση επικυρώθηκε τις αμέσως επόμενες μέρες με φιρμάνι του Σουλτάνου, ο οποίος τον Νοέμβριο του 1878 διόρισε βαλή της Κρήτης τον ελληνικής καταγωγής χριστιανό αξιωματούχο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, Ισκεντέρ Πασά (Αλέξανδρο Καραθεοδωρή).
Η Σύμβαση της Χαλέπας εφαρμόστηκε μέχρι την επόμενη εξέγερση των Κρητικών το 1889. Τα 11 χρόνια της εφαρμογής της αθετήθηκε πολλάκις από την Οθωμανική διοίκηση, όπως και ο Οργανικός Νόμος του 1868, και υπονομεύτηκε από την οξεία πολιτική και κομματική διαμάχη μεταξύ «Καραβανάδων» (συντηρητικών) και «Ξυπόλυτων» (φιλελεύθερων).
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/315#ixzz3nWGaSfdm
Κώστας Χατζηχρήστος
1921 – 2001
-
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
1223
0
Δημοφιλής κωμικός ηθοποιός, ο πιο αγαπητός και διάσημος «βλάχος» του ελληνικού θεάτρου και κινηματογράφου. Το όνομά του συνδέθηκε με τη χρυσή εποχή της επιθεώρησης και του εμπορικού κινηματογράφου. Οι ατάκες του «Τίποτας», «Ασουπή», «Αμ’ πώς;», «Τ' άκοσες πολί μου», άφησαν εποχή.
O Κώστας Χατζηχρήστος γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1921. Οι γονείς του κατάγονταν από την Κωνσταντινούπολη και μετά τους τουρκικούς διωγμούς εγκαταστάθηκαν πρώτα στην Καβάλα κι ύστερα στη Θεσσαλονίκη. Λίγο μετά τη γέννηση του Κώστα, η πολύτεκνη οικογένειά του μετακόμισε στην Αθήνα και εγκαταστάθηκε στην περιοχή του Παγκρατίου.
Αρχικά, ο Κώστας Χατζηχρήστος ακολούθησε στρατιωτική καριέρα. Αποφοίτησε από τη Σχολή Ανθυπασπιστών της Σύρας, αλλά πολύ γρήγορα τον κέρδισε το θέατρο. Τελειώνοντας τη Σχολή ξέσπασε ο πόλεμος και ακολούθησε η κατοχή, όπου πρωτοεμφανίστηκε στη σκηνή με το θίασο του Λουκή Μυλωνά, διάσημου μπουλουκτζή εκείνης της εποχής. Στα μέσα της δεκαετίας, μετά από ένα εφήμερο γάμο με κάποια Νίτσα, εγκαθίσταται στην Αθήνα και συμμετέχει σε θιάσους ποικιλιών (βαριετέ).
Ο Ηλίας του 16ου
Ήδη, κάποιοι ξεχωρίζουν το κωμικό ταλέντο του. Το 1949 συνεργάζεται με το μουσικό θίασο της Κούλας Νικολαΐδου και το 1951 συμμετέχει στις επιθεωρήσεις του θεάτρου «Ακροπόλ», όπου πλάθει για πρώτη φορά τον «Θύμιο», ένα σατιρικό τύπο, που μέλλει να τον ακολουθήσει σ’ όλη την καλλιτεχνική του διαδρομή. Ενδιάμεσα, παντρεύεται τη Μαίρη Νικολαΐδου, αδελφή της Κούλας Νικολαΐδου, με την αποκτά το πρώτο του παιδί, την Τέτα (Φυσσούν).
Το 1952 συγκρότησε το δικό του θίασο, ενώ συνέπραξε ως συνθιασάρχης με εκλεκτούς πρωταγωνιστές της εποχής. Από το 1953 έως το 1955 συνεργάστηκε με τον Κούλη Στολίγκα και την Καίτη Ντιριντάουα, την οποία αργότερα παντρεύτηκε και απέκτησε μία κόρη, τη Μαριαλένα. Το ζευγάρι χώρισε το 1975.
Το 1959 ο Κώστας Χατζηχρήστος είναι πλέον μεγάλη δύναμη στο χώρο του ελαφρού θεάτρου (κωμωδία, επιθεώρηση), τόσο ως ηθοποιός, όσο και ως θεατρικός παραγωγός. Ξοδεύει μεγάλα ποσά για άρτιες θεατρικές παραγωγές και συνεργάζεται με την αφρόκρεμα του ελληνικού θεάτρου. Με ηθοποιούς, όπως η Ρένα Βλαχοπούλου, ο Βασίλης Αυλωνίτης, ηΓεωργία Βασιλειάδου, ο Νίκος Σταυρίδης, ο Γιάννης Γκιωνάκης και θεατρικούς συγγραφείς, όπως ο Αλέκος Σακελλάριος, ο Χρήστος Γιαννακόπουλος, ο Νίκος Τσιφόρος και ο Σωτήρης Πατατζής. Κάνει πολλές περιοδείες στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με μεγάλη επιτυχία.
Το 1961 ανακαλύπτει μία αποθήκη ιδιοκτησίας του Πανάγιου Τάφου, τη νοικιάζει και τη μετατρέπει σε θέατρο («Θέατρο Χατζηχρήστου»), το οποίο θα χσει χρόνια αργότερα, λόγω χρεών. Μία από τις παραγωγές του, που άφησαν εποχή και τον κατέστρεψαν οικονομικά, ήταν το «Καζινό Ντε Παρί» (1963), ένα χολιγουντιανό κυριολεκτικά υπερθέαμα, με αυτοκίνητα πάνω στη σκηνή, αεροπλάνα, μπαλέτα. «Εκατόν δεκαοχτώ άτομα κάθε βράδυ να πληρώνονται. Τα ’χε βάλει η Ντιριντάουα κάτω με μολύβι και χαρτί και μου λέει: Κάθε βράδυ φουλ να είσαι, θα χάνεις και τριάντα οχτώ χιλιάρικα», έλεγε ο Κώστας Χατζηχρήστος.
Ο Μπακαλόγατος
Μεγάλη και σημαντική υπήρξε και η κινηματογραφική του δραστηριότητα, με περισσότερες από 100 ταινίες στο ενεργητικό του. Ο ίδιος υπήρξε παραγωγός τριών ταινιών και σκηνοθέτησε άλλες οκτώ. Έκανε το ντεμπούτο του το 1952 στην κωμωδία των Ασημακόπουλου - Τσιφόρου «Ο Πύργος των Ιπποτών» και πολύ γρήγορα καθιερώθηκε ως ένας απ’ τους δημοφιλέστερους κωμικούς της μεγάλης οθόνης με το χαρακτήρα του «Θύμιου», ενός κουτοπόνηρου επαρχιώτη που φτάνει στην Αθήνα για να μπερδέψει τους πρωτευουσιάνους με τη χωριάτικη νοοτροπία του.
Ακολούθησαν μεγάλες κινηματογραφικές επιτυχίες, πολλές από τις οποίες ήταν μεταφορά από το θέατρο: «Τα Κωθώνια του Συντάγματος» (1956), «Οι Τρεις Ντετέκτιβ» (1957), «Τσαρούχι, Πιστόλι, Παπιγιόν» (1957), «Γερακίνα» (1958), «Διακοπές στην Κολοπετινίτσα» (1959), «Να Ζήσουν τα Φτωχόπαιδα» (1959), «Ο Ηλίας του 16ου» (1959), «Λαός και Κολωνάκι» (1959), «Ο Θύμιος τα ’χει Τετρακόσια» (1960), «Μακρυκωσταίοι και Κοντογιώργηδες» (1960), «Ο Δήμος από τα Τρίκαλα» (1962), «Ο κύριος Πτέραρχος» (1963) και «Της Κακομοίρας» (1963).
Από τη δεκαετία του ‘70, ο Κώστας Χατζηχρήστος αραίωσε τις εμφανίσεις του, λόγω και προσωπικών προβλημάτων. Μετά το θάνατο της τέταρτης γυναίκας του, στα 42 της χρόνια, καταρρέει και βρίσκει παρηγοριά του το ποτό, το οποίο τον περιθωριοποιεί για αρκετά χρόνια. Τελευταία του εμφάνιση εκείνη την περίοδο της απομόνωσής του ήταν στην επιθεώρηση «Ανδρέα προχώρα, σε θέλει άλλη χώρα».
Ο Κώστας Χατζηχρήστος πέθανε στην Αθήνα από λοίμωξη του αναπνευστικού στις 3 Οκτωβρίου 2001, σε ηλικία 80 ετών.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/56#ixzz3nWGyMkbP
Άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης
403
0
Διακεκριμένος Αθηναίος, μέλος του Αρείου Πάγου, που ασπάστηκε τον χριστιανισμό μετά τη δημηγορία του Αποστόλου Παύλου στην Πνύκα (Πραξ. 17, 34). Υπήρξε ο πρώτος επίσκοπος Αθηνών. Είναι πολιούχος Άγιος της Αθήνας και προστάτης των Ελλήνων δικαστικών. Την ημέρα της εορτής του, 3 Οκτωβρίου, αργούν τα σχολεία του Δήμου Αθηναίων και οι δικαστικές υπηρεσίες της χώρας.
Για τον βίο του διαμορφώθηκαν διάφορες συναξαριστικές παραδόσεις, όπως λ.χ. ότι κατά την ημέρα τής σταύρωσης τού Χριστού βρισκόταν στην Ηλιούπολη της Αιγύπτου με τον φιλόσοφο Απολλοφάνη και μετά το σκοτείνιασμα του ηλίου αναφώνησε ότι «η φύσις αλλοιούται ή θεός πάσχει» ή ότι μετά τον αποκεφαλισμό του ο ίδιος παρέδωσε την αποκοπείσα κεφαλή του στην ευσεβή γυναίκα Κατούλα. Σύμφωνα με μεταγενέστερες παραδόσεις, που δεν είναι ευρύτερα αποδεκτές, ο Διονύσιος υπήρξε ο ιδρυτής τής Εκκλησίας των Παρισίων.
Στον Διονύσιο τον Αρεοπαγίτη αποδόθηκαν διάφορα μεταγενέστερα ψευδεπίγραφα έργα, τα οποία η σύγχρονη έρευνα δεν θεωρεί γνήσια. Πρόκειται για τα έργα «Περί της ουρανίου ιεραρχίας», «Περί της εκκλησιαστικής ιεραρχίας», «Περί των θείων ονομάτων», «Περί μυστικής θεολογίας» και «10 επιστολές», γνωστά και ως «Ψευδο-διονύσια», που επηρέασαν βαθύτατα την πορεία της θεολογίας των μέσων χρόνων, τόσο στην Ανατολή, όσο και στη Δύση.
Ο Άγιος Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης μαρτύρησε για την πίστη του επί του ρωμαίου αυτοκράτορα Δομιτιανού, αλλά σύμφωνα με άλλες πηγές το μαρτύριό του τελέστηκε επί Τραϊανού ή και επί Αδριανού. Στην Αθήνα υπάρχουν δύο ναοί αφιερωμένοι στη μνήμη του: των Καθολικών στην οδό Πανεπιστημίου και των Ορθοδόξων στην οδό Σκουφά.
Απολυτίκιο
Χρηστότητα εκδιδαχθείς, και νήφων εν πάσιν, αγαθὴν συνείδησιν ιεροπρεπώς ενδυσάμενος, ήντλησας εκ του Σκεύους της εκλογῆς τα απόρρητα, και την πίστιν τηρήσας, τον ίσον δρόμον τετέλεκας, Ιερομάρτυς Διονύσιε. Πρέσβευε Χριστώ τω Θεώ, σωθήναι τας ψυχάς ημών.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/999#ixzz3nWHWVnvJ
Μπλεκ
2149
0
Χάρτινος ήρωας, ιδιαίτερα δημοφιλής και στη χώρα μας τις δεκαετίες του '70 και του '80.
Ο Μπλεκ είναι ένας «ξανθός γίγαντας», κυνηγός στο επάγγελμα, που μάχεται τους Βρετανούς αποικιοκράτες στον πόλεμο της Αμερικάνικης Ανεξαρτησίας στα τέλη του 18ου αιώνα. Στις διάφορες περιπέτειές του τον ακολουθούν ο θετός γιος του Ρόντι και φίλος του Καθηγητής Μυστήριος.
Ο Μπλεκ είναι δημιούργημα της καλλιτεχνικής ομάδας EsseGesse, που την αποτελούσαν οι Ιταλοί κομίστες Τζον Σινκέτο (1925-1989), Ντάριο Γκουτσόν (1926-2000) και Πιέτρο Σαρτόρι (1926-1989). Του έδωσαν το όνομα Il Grande Blek (Ο μεγάλος ή σωματώδης Μπλεκ), αλλά γρήγορα έγινε γνωστός ως Μπλεκ.
Το πρώτο τεύχος του περιοδικού με τις ιστορίες του Μπλεκ κυκλοφόρησε στην Ιταλία στις 3 Οκτωβρίου 1954 και στην ακμή του πουλούσε κοντά στα 500.000 τεύχη εβδομαδιαίως. Εκτός ιταλικών συνόρων, ο «ξανθός γίγαντας» γνώρισε μεγάλη επιτυχία σε Ελλάδα, Τουρκία και Γιουγκοσλαβία.
Στην Ελλάδα, οι περιπέτειες του Μπλεκ κυκλοφόρησαν στα περίπτερα τον Ιούνιο του 1969 από τον δημοσιογράφο και εκδότη Στέλιο Ανεμοδουρά (1917-2000), δημιουργό του «Μικρού Ήρωα». Δεν πέρασε πολύς καιρός και ο Μπλεκ έγινε το αγαπημένο ανάγνωσμα της πιτσιρικαρίας, επειδή συνδύαζε δράση και δυναμισμό. Η κυκλοφορία του, που ήταν εβδομαδιαία, σταμάτησε τον Ιούνιο του 1994 και από τότε κυκλοφόρησαν μια σειρά από μηναία συλλεκτικά τεύχη με τον ήρωα.
Σχετικά...
- Το 1987 ο Ιταλός σκηνοθέτης Τζουζέπε Πιτσόνι γύρισε την ταινία «Il grande Blek», που αναφέρεται στο πάθος του νεαρού πρωταγωνιστή του για τον κόσμο των κόμιξ και ιδιαίτερα του Μπλεκ.
- Ο ράπερ Εισβολέας αναφέρεται στον Μπλεκ στο τραγούδι του «Τα παιδικά μου χρόνια».
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/673#ixzz3nWHo70ut
ΠΑΛΙΑ ΒΑΦΤΙΣΙΑ
Λιδορίκι , μάλλον δεκαετία του ‘60 , στην εκκλησία της Ζωοδόχου Πηγής , γίνονται τα βαφτίσια της κόρης του Αλέκου και της Νίτσας Ντζιούρα , κι’ ο ευτυχής πατέρας , αριστερά γελαστός , πέταξε , κατά το παλιό έθιμο , στον αέρα κέρματα , “ λιανά “ όπως τα λέγαμε , και τα παιδιά “ σκοτώνονται “ ποιος να ..πρωτοπιάσει , δεξιότερα ο Κ.Κουτσούμπας και στην άκρη , μάλλον ο Ηλίας Κ. Κωστοπαναγιώτου .
Ο ΑΥΡΙΑΝΟΣ ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΟ ΛΙΔΟΡΙΚΙ
Κυριακή
4/10
03:00
13°C
67%
3 Μπφ B
16 Km/h
ΣΥΝΝΕΦΙΑΣΜΕΝΟΣ
09:00
13°C
69%
3 Μπφ B
16 Km/h
ΛΙΓΑ ΣΥΝΝΕΦΑ
15:00
23°C
61%
4 Μπφ Δ
24 Km/h
ΑΡΚΕΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ
21:00
19°C
92%
3 Μπφ Δ
16 Km/h
ΑΡΚΕΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ
ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
“ Η ΠΡΩΤΗ ΑΡΙΣΤΕΡΗ..ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ..”
Πάνε κάμποσοι μήνες τώρα φίλοι μου που “ νοιώθουμε “ καθημερινά “ στο..πετσί μας , τα ευεργετικά “ αποτελέσματα “ της ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ..” ΠΡΩΤΗΣ “ ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ και όλοι ή σχεδόν όλοι , αναρωτιόμαστε , πως θα ήμασταν τώρα με μiα..” δεξιά κυβέρνηση ..”…;;;;;
Δεν μπορούμε να πούμε , ετούτη η κυβέρνηση έχει πετύχει τα “ ΑΚΑΤΟΡΘΩΤΑ “ , ΜΈΣΑ ΣΕ ΈΞΙ ΜΗΝΕΣ , ΠΕΡΊΠΟΥ , ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΌ ΣΚΛΗΡΟΎΣ ΑΓΩΝΕΣ , ΚΑΙ ..ΔΕΚΑΕΦΤΑΩΡΕΣ..ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ , ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΤΗΝ ΠΕΙΦΗΜΗ ΣΥΜΦΩΝΊΑ , ΠΟΥ ΑΝ ΤΗΝ ΕΙΧΕ ΚΑΝΕΙ ΔΕΞΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ , ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΉΜΑΣΤΑΝ ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟΙ ΑΠΟ..ΕΜΦΥΛΙΟ , ΚΑΙ ΘΑ ..ΨΑΧΝΟΜΑΣΤΑΝ ..
Και να ήταν μόνο αυτό ; έχει καταφέρει λοιπόν ακόμα να ‘’Τρέχει μόνη της “ και να έρχεται ΠΑΝΤΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ..ΕΝΑ ΡΕΚΟΡ ΔΗΛΑΔΗ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΚΑΙ..ΑΝΑΠΑΝΑΛΗΠΤΟ ΑΛΛΑ..ΕΠΙΜΕΝΕΙ , ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΙΚΗΣ ..ΠΤΩΣΗΣ ( ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΦΥΣΙΚΑ ..)
Μπορείτε να φανταστείτε φίλοι μου , ΝΑ “ ΕΦΑΡΜΌΖΟΝΤΑΝ “ ΣΤΑΝΙΚΑ , ΟΠΩΣ ΕΛΕΓΕ ΚΙ’ Ο ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ . ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΚΛΗΡΑ ΜΕΤΡΑ ΑΠΌ ΔΕΞΙΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ; ΤΟΤΕ Η ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΉΤΑΝ..” ΟΙΚΟΠΕΔΟ “..ΜΕ ΕΡΕΙΠΙΑ ΚΑΙ..ΑΠΟΚΑΪΔΙΑ …
ΚΑΙ ΕΔΩ ΠΛΕΟΝ ΜΠΑΙΝΕΙ ΤΟ..” ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΟ “ ΕΡΩΤΗΜΑ , ΤΟΤΕ ΓΙΑΤΊ ΤΟΥΣ ΨΗΦΙΖΕΙ Ο ΚΌΣΜΟΣ ; Γιατί η Δωρίδα , έδωσε για δεύτερη φορά την έδρα στον ΣΥΡΙΖΑ ; Αμ ..δεν την έδωσε στον ΣΥΡΙΖΑ , κι’ αυτό είναι γνωστό σε όλους , την ΕΔΩΣΕ ΣΤΟΝ ΛΙΔΟΡΙΚΙΩΤΗ ΥΠΟΨΗΦΙΟ , ΤΟΝ ΗΛΙΑ ΚΩΣΤΟΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ , ΓΙΑΤΊ ΟΛΟΙ ΠΛΕΟΝ ΕΙΧΑΝ ΣΙΧΑΘΕΙ ΤΟΥΣ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ..ΚΟΥΜΑΝΤΑΔΟΡΟΥΣ , ΓΥΡΙΣΑΝ ΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΣΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΑΛΑΙΟΚΟΜΜΑΤΙΣΜΟ , ΚΑΙ ΨΗΦΙΣΑΝ ΈΝΑΝ ΣΩΣΤΟ ΑΝΘΡΩΠΟ , ΜΑΛΙΣΤΑ Α Ν Θ Ρ Ω Π Ο …, ΕΛΠΙΖΟΝΤΑΣ ΠΩΣ ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΚΟΥΚΟΣ ..” ΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ “…
ΠΟΥ ΞΕΡΕΙΣ ΚΑΜΙΑ ΦΟΡΑ ……
Καλό σας βράδυ και καλό Σαββατοκύριακο
Απ’ το “ Λιδωρίκι “ με αγάπη ….Κ.Κ.-
www.lidoriki.com
ΥΓ : Βέβαια , για να πούμε και του στραβού το δίκιο , μπορεί στην διαχείριση των σοβαρών θεμάτων να μη τα..πολυκαταφέρνουν , δεν ΜΠΟΡΟΎΜΕ ΟΜΩΣ ΝΑ ΜΗ ΠΑΡΑΔΕΧΤΟΎΜΕ ΠΩΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΕ ΠΡΟΣΩΠΑ , ΘΥΜΗΘΕΊΤΕ ΤΗΝ κ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΎΛΟΥ , ΠΡΩΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΚΥΡΙΑ , ΤΗΝ κ. ΒΑΛΑΒΑΝΗ , ΤΗΝ ΚΥΡΙΑ ΤΑΣΙΑ , ΜΕ ΤΟΥΣ ΛΙΑΣΤΟΎΣ..ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ , ΤΗΝ κ. ΣΙΑ ΜΕ ΤΑ ..ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΤΗΣ , ΤΗΝ κ. ..ΘΕANΩ ΤΗΝ..” ΓΕΜΙΣΤΟΥ “ ΚΑΙ ΤΌΣΕΣ ΚΑΙ ΤΌΣΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ …
ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ.." ΤΑΛΕΝΤΑΡΕΣ "..!!!!
No comments:
Post a Comment