10.9.10

ΠΛΗΓΗ....Ο.Σ.Ε..

Στόχος, η πολυπόθητη εξυγίανση

«Πράσινο φως» από το Υπουργικό Συμβούλιο στο σχέδιο για τον ΟΣΕ

 

(Φωτογραφία:  ICON )

Θεσσαλονίκη

Εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών για την εξυγίανση του ΟΣΕ. Στη συνέντευξη Τύπου ο Δ.Ρέππας τόνισε -μεταξύ άλλων-ότι το προσωπικό θα μειωθεί κατά τουλάχιστον 2.000 άτομα, ωστόσο σημείωσε ότι δεν υπάρξει καμία απόλυση και ότι δεν μειωθούν οι τακτικές αποδοχές, αλλά θα γίνουν μετατάξεις.
Για όσους παραμένουν προβλέπεται βεβαίως  αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις όπως μείωση υπερωριών.
Επίσης ότι το Δημόσιο θα αναλάβει το χρέος των 10,7 δισ. ευρώ, τα κόμιστρα θα απελευθερωθούν, ενώ οι ζημιογόνες γραμμές θα κλείσουν.
«Με την πρωτοβουλία μας αυτή απαλλάσσουμε τον Έλληνα φορολογούμενο από το άγος του χρέους και των ελλειμμάτων του ΟΣΕ που φθάνουν σε δυσθεώρητα ύψη» εξήγησε.
Το συσσωρευμένο χρέος του ΟΣΕ ξεπερνά τα 10,7 δισ. ευρώ και το ετησίως παραγόμενο έλλειμμα είναι πάνω από 1 δισ. ευρώ. «Αρκεί να σκεφθεί κανείς ότι ένα δισεκατομμύριο είναι το σύνολο του ποσού που διέθετε το Δημόσιο για το λεγόμενο δώρο των Χριστουγέννων που έχει περικοπεί» εξήγησε.
Το Δημόσιο θα αναλάβει το σύνολο των υποχρεώσεων του ΟΣΕ -ύψους περίπου 10,7 δισ. ευρώ- ενώ τα ακίνητα που ανήκουν στον ΟΣΕ θα περάσουν στην κυριότητα του Δημοσίου.
Επίσης, το σχέδιο νόμου προβλέπει απελευθέρωση των κομίστρων κάτι που σημαίνει ότι αυτά θα διαμορφώνονται ελεύθερα χωρίς κρατική παρέμβαση.
Ο κ. Ρέππας είπε ότι η εξυγίανση είναι ο ενδιάμεσος σταθμός «για να φθάσουμε στον τελικό προορισμό, με στόχο ένα σύγχρονο, βιώσιμο σιδηρόδρομο».
Διαβεβαίωσε ότι διασφαλίζονται πλήρως οι θέσεις εργασίας: «Ούτε μία απόλυση, παρά την κρίση που όλοι αναγνωρίζουν. Ακόμη, πετύχαμε να μην μειωθούν οι τακτικές αποδοχές.»
Το προσωπικό του ΟΣΕ θα μειωθεί κατά τουλάχιστον 2.000 άτομα μέσω μετατάξεων και συνταξιοδοτήσεων.
Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι θα μπει τέλος στα «μαύρα βαγόνια» και στα «μαύρα κτίρια».
«Στα 'μαύρα βαγόνια' που μετέφεραν εμπορεύματα και στα 'μαύρα κτίρια' που ενοικιάζονταν εκτός εταιρικών συμφερόντων. Δίνουμε τέλος σε εκπτώσεις, ύψους 85% για τη μεταφορά εμπορευμάτων σε βάρος του Οργανισμού και στις προκλητικές συμβάσεις που ανεβάζουν την ημέρα ανάπαυσης αντί των 24 ωρών σε 28 ώρες, καθώς και Κανονισμούς λειτουργίας που δεν ισχύουν πουθενά αλλού στην Ελλάδα και την Ευρώπη.»

Newsroom ΔΟΛ

No comments: