Στα 130 εκατ. ευρώ εκτιμώνται, από παράγοντες της αγοράς, οι ζημίες για τη ναυτιλιακή οικονομία του Πειραιά, το λιμάνι και τις επιχειρήσεις που υποστηρίζουν τη λειτουργία του, κατά τις απεργιακές κινητοποιήσεις των τελευταίων 50 ημερών στον ΟΛΠ. Οπως αναφέρει σε δημοσίευμα η «Ημερησία», με βάση τα στοιχεία που θα παρουσιαστούν στο επόμενο ΔΣ του ΟΛΠ, η κίνηση στο σταθμό εμπορευματοκιβωτίων έχει μειωθεί από το Δεκέμβριο κατά 80,9% και από τις 90.004 κινήσεις έχει πέσει κατακόρυφα στις 17.216 κινήσεις, ενώ στο car terminal οι κινήσεις έχουν μειωθεί κατά 39,3%. Οι ζημίες για τον ΟΛΠ υπολογίζονται σε 12 εκατ. ευρώ, για τις ναυτιλιακές εταιρείες φθάνουν στα 100 εκατ. ευρώ, ενώ ζημίες 15 εκατ. ευρώ καταγράφουν επιχειρήσεις που εξαρτώνται άμεσα από τη δραστηριότητα του λιμανιού.
Εν τω μεταξύ, σοβαρά προβλήματα λειτουργίας αντιμετωπίζει σχεδόν το σύνολο (ποσοστό 97%) των βορειοελλαδικών επιχειρήσεων, εξαιτίας των κινητοποιήσεων που πραγματοποιούν οι εργαζόμενοι στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αντιδρώντας στην παραχώρηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων σε ιδιώτες. Βάσει έρευνας του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος που διενεργήθηκε σε δείγμα 75 επιχειρήσεων στο διάστημα 13-15 Φεβρουαρίου, το 81% των ερωτηθέντων αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα και το 16% «πολύ σοβαρά», ενώ μόλις το 3% δεν έχει επηρεαστεί, παρά «σε μικρό βαθμό».
Το 100% δήλωσε ότι έχει ήδη στραφεί σε άλλα λιμάνια και μεταφορικές οδούς για την εξυπηρέτησή του, ενώ αρκετά σημαντικό ποσοστό έχει υποστεί οικονομική ζημία άνω των 3 εκατ. ευρώ από τις κινητοποιήσεις. Όπως προκύπτει από την έρευνα, το 23% των επιχειρήσεων έχει υποστεί ζημία έως και 200.000 ευρώ, το 27% μέχρι 1 εκατ. ευρώ, το 38% μέχρι 3 εκατ. ευρώ και το 12% άνω των 3 εκατ. ευρώ.
Εξάλλου, νέα έκκληση προς τους παραγωγικούς φορείς της Βόρειας Ελλάδας, να ασκήσουν πιέσεις προς την κυβέρνηση, ώστε να αναθεωρήσει το σχεδιασμό της για τα λιμάνια, απευθύνουν οι σύλλογοι και τα σωματεία εργαζομένων στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης. Οι εργαζόμενοι, που το τελευταίο δίμηνο έχουν πραγματοποιήσει έξι 24ωρες απεργίες, απέχοντας ταυτόχρονα από την υπερωριακή απασχόληση και την εργασία του Σαββατοκύριακου, εμμένουν στη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των λιμανιών, αντί της παραχώρησης των Σταθμών Εμπορευματοκιβωτίων σε ιδιώτες.
No comments:
Post a Comment