Να γιατί είπαμε το "Μπήκαν στην πόλη οι οχτροί (και κατατρώγουν το έθνος και τα μυστικά κονδύλια!)".
Προχθές είδαμε ότι απειλείται με κατάρρευση ο τουρισμός.
Τώρα βλέπουμε ότι η ναυτιλία μαστίζεται από την ανεργία.
Και τα δυο υπουργεία έχουν καταργηθεί!
Γιατί άραγε;
ΧΤΥΠΑ ΚΟΚΚΙΝΟ ΣΤΑ ΚΑΤΩΤΕΡΑ ΠΛΗΡΩΜΑΤΑ, ΔΕΝ ΕΞΑΙΡΕΙ ΟΥΤΕ ΤΟΥΣ ΠΛΟΙΑΡΧΟΥΣ
Της ΧΡΙΣΤΙΝΑΣ ΠΑΠΑΣΤΑΘΟΠΟΥΛΟΥ
Δραματικές διαστάσεις προσλαμβάνει η ανεργία και στους ναυτικούς, η οποία «χτυπά κόκκινο» στα κατώτερα πληρώματα, ενώ πλέον δεν εξαιρεί ούτε τους πλοιάρχους.
Τα επίσημα στοιχεία από το Γραφείο Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) δείχνουν ότι όλο και περισσότεροι ναυτικοί καταγράφονται στις λίστες των ανέργων, καθώς τον Οκτώβριο του 2011 η ανεργία σημείωσε αύξηση 51,7% σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2010.
Σύμφωνα με το ΓΕΝΕ, οι καταγεγραμμένοι άνεργοι ναυτικοί όλων των ειδικοτήτων τον περασμένο μήνα ήταν 2.695, ενώ τον Οκτώβριο του 2010 ήταν 1.776. Να σημειωθεί ότι τα ναυτεργατικά σωματεία ανεβάζουν τον αριθμό των ανέργων πολύ περισσότερο, καθώς πολλοί είναι αυτοί που δεν απευθύνονται στο ΓΕΝΕ για να καταγραφούν, ενώ έπειτα από ένα χρονικό διάστημα οι μακροχρόνια άνεργοι διαγράφονται από τις λίστες του ΓΕΝΕ.
Η διόγκωση του προβλήματος της ανεργίας άρχισε να φαίνεται από τον Σεπτέμβριο του 2011, καθώς οι καταγεγραμμένοι άνεργοι ναυτικοί ανέρχονταν σε 2.386 παρουσιάζοντας αύξηση κατά 51,5% σε σχέση με τον περσινό Σεπτέμβριο.
Εκτος όμως από την αύξηση της ανεργίας, μέσα από τα στοιχεία του ΓΕΝΕ προκύπτει ένα άλλο, εξίσου σημαντικό, συμπέρασμα. Η άποψη που διατυπώνεται από κάποιους περί έλλειψης αξιωματικών, φαίνεται ότι πρόκειται τελικά για μύθο, καθώς τον περασμένο μήνα οι άνεργοι πλοίαρχοι Α' τάξης ανέρχονταν σε 142 σημειώνοντας αύξηση 63,2% συγκριτικά με τον Οκτώβριο του 2010 που ήταν 87.
Οι άνεργοι υποπλοίαρχοι ανέρχονταν σε 151, ενώ τον περσινό αντίστοιχο μήνα ήταν 107. Οσο για τους άνεργους ανθυποπλοίαρχους, η αύξηση που καταγράφεται είναι 74,4%, καθώς τον περασμένο μήνα ήταν 194, ενώ τον Οκτώβριο του 2010 καταγράφονταν 111.
Σε 170 ανέρχονταν τον Οκτώβριο του 2011 οι άνεργοι Γ' μηχανικοί, ενώ πέρσι ήταν 110. Οι άνεργοι Α' μηχανικοί είναι 37, ενώ πέρσι ήταν 29.
Εκεί όμως που η κατάσταση έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις πλέον είναι στα κατώτερα πληρώματα των πλοίων, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΓΕΝΕ, οι άνεργοι ναυτικοί στα κατώτερα πληρώματα καταστρώματος (ναύκληροι, ναύτες κ.ά.) τον Οκτώβριο του 2011 ανέρχονταν σε 682, ενώ τον περσινό Οκτώβριο ήταν 457, δηλαδή φέτος σημειώθηκε αύξηση 49,2%.
Μεγάλες απώλειες και στις θέσεις εργασίας των θαλαμηπόλων (αρχιθαλαμηπόλοι, επίκουροι κ.ά.), καθώς οι άνεργοι ανέρχονταν τον περασμένο μήνα σε 578, ενώ πέρσι ήταν 342, σημειώθηκε δηλαδή αύξηση 69%.
Η αλματώδης αύξηση της ανεργίας στους ναυτικούς, σύμφωνα με εκτιμήσεις, οφείλεται κατά κύριο λόγο στη μείωση της απασχόλησης Ελλήνων ναυτικών σε ποντοπόρα πλοία, λόγω των αλλεπάλληλων μειώσεων των οργανικών συνθέσεων. Επίσης στη μείωση των πλοίων της ακτοπλοΐας, τα οποία παραμένουν ο βασικός θύλακας απασχόλησης των Ελλήνων ναυτικών.
papastat@enet.gr
ΕΝΕΤ
No comments:
Post a Comment