Καλησπέρα Λιδορικιώτες
Καλησπέρα φίλοι του χωριού μας ..
Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2017Ανατολή Ήλιου: 07:06 – Δύση Ήλιου: 18:10
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
ΓΕΓΟΝΟΤΑ
- μ.Χ.
- 1816
Η κωμική όπερα «Ο Κουρέας της Σεβίλλης» του Τζιάκινο Ροσίνι κάνει πρεμιέρα στη Ρώμη και καταλήγει σε φιάσκο. - 1822
Η Ναυμαχία των Πατρών. Ελληνικός στόλος, υπό τον Ανδρέα Μιαούλη, στον οποίο μετέχουν 27 υδραίικα, 20 σπετσιώτικα και 16 ψαριανά πλοία, καταναυμαχεί τον τουρκικό στόλο υπό τον Καραπεπέ Αλή. - 1913
Ο Ελληνικός Στρατός σφίγγει τον κλοιό του γύρω από τα Ιωάννινα. Το βράδυ οι Τούρκοι ζητούν συνθηκολόγηση. - 1944
Νορβηγοί αντάρτες βυθίζουν στη Βόρεια Θάλασσα οχηματαγωγό, με το οποίο οι Ναζί μεταφέρουν όλα τα αποθέματά τους σε βαρύ ύδωρ, με αποτέλεσμα να καθυστερήσουν καθοριστικά οι προσπάθειες του Χίτλερ να κατασκευάσει πρώτος την ατομική βόμβα. - 1989
Η εκλογική συμμαχία ΚΚΕ και ΕΑΡ (πρώην ΚΚΕ εσ.) με την επωνυμία «Συνασπισμός της Αριστεράς και της Προόδου», πραγματοποιεί την πρώτη του πολιτική συγκέντρωσή στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας. - 2015
Η Ελλάδα και οι υπουργοί Οικονομικών της Ευρωζώνης καταλήγουν σε συμφωνία για την παράταση της δανειακής σύμβασης κατά τέσσερις μήνες (2ο μνημόνιο), έπειτα από εντατικές διαπραγματεύσεις στο Γιούρογκρουπ.
μ.Χ.- 1912
Ηλέκτρα Αποστόλου, ελληνίδα ηρωίδα της αντίστασης. (Θαν. 26/7/1944) - 1957
Ορφέας Περίδης, έλληνας τραγουδοποιός. - 1967
Κερτ Κομπέιν, αμερικανός μουσικός, δημιουργός του συγκροτήματος grunge Nirvana. (Θαν. 5/4/1994)
Αποφθέγματα - 1967
Κώστας Μακεδόνας, καλλιτεχνικό ψευδώνυμο του Κώστα Πάκα, λαϊκός τραγουδιστής.
- .Χ.
- 1907
Ανρί Μουασάν, γάλλος χημικός. Τιμήθηκε με το Νόμπελ Χημείας (1906), τόσο για την έρευνα σχετικά με το στοιχείο φθόριο και την απομόνωσή του, όσο και για την εφεύρεση του φερώνυμου ηλεκτρικού κλίβανου. (Γεν. 28/9/1852) - 1920
Ρόμπερτ Έντουαρντ Πίρι, αμερικανός εξερευνητής. Το 1909 εξερεύνησε τον Βόρειο Πόλο, μαζί με τον Μάθιου Χένσον. (Γεν. 6/5/1856) - 1960
Βασίλης Λογοθετίδης, έλληνας ηθοποιός. (Γεν. 1898) - 1993
Φερούτσιο Λαμποργκίνι, ιταλός βιομήχανος και κατασκευαστής πολυτελών αυτοκινήτων και γεωργικών ελκυστήρων. (Γεν. 28/4/1916)
Η Ναυμαχία της Πάτρας
Στις αρχές του 1822 ο τουρκοαιγυπτιακός στόλος με αρχηγούς τον αντιναύαρχο Καρά Πεπέ Αλή και τον αιγύπτιο υποναύαρχο Ισμαήλ Γιβραλτάρ βγήκε από τον Ελλήσποντο με διαταγή να πλεύσει προς την Πάτρα, προκειμένου να ανεφοδιάσει τους πολιορκούμενους από τους έλληνες επαναστάτες, Τούρκους. Στο κατόπι του βρέθηκε στόλος 63 ελληνικών πλοίων από τα Ψαρά, την Ύδρα και τις Σπέτσες με αρχηγούς τον Νικολή Αποστόλη, τον Ανδρέα Μιαούλη και τον Γκίκα Τσούπα.
Στις 15 Φεβρουαρίου ο τουρκικός στόλος ναυλόχησε στο λιμάνι της Πάτρας, λόγω κακοκαιρίας. Ο Ανδρέας Μιαούλης, που είχε αναλάβει τη διοίκηση της ελληνικής αρμάδας, θεώρησε ότι ήταν η κατάλληλη ευκαιρία για επίθεση.
Το πρωί της 20ης Φεβρουαρίου οι τουρκοαιγύπτιοι είδαν έκπληκτοι να κανονιοβολούνται από τα μικρά ελληνικά πλοία και μάλιστα υπό φοβερή τρικυμία. Έπειτα από ναυμαχία πέντε ωρών, μία τουρκική φρεγάτα καταστράφηκε ολοκληρωτικά και πολλά άλλα πλοία υπέστησαν σημαντικές ζημιές. Πολλοί Τούρκοι βρήκαν το θάνατο ή τραυματίστηκαν σοβαρά.
Ο τουρκικός στόλος, μετά την αποχώρησή του από την Πάτρα, κατέφυγε στη Ζάκυνθο, η οποία ευρίσκετο υπό αγγλική διοίκηση. Όταν οι Έλληνες έπλευσαν εκεί για να επαναλάβουν την επίθεσή τους, εμποδίστηκαν από τους Άγγλους, που προφασίστηκαν την ουδετερότητα του νησιού. Ο ελληνικός στόλος επέστρεψε στις 24 Φεβρουαρίου και αγκυροβόλησε στο Μεσολόγγι, έτοιμος για να νέα αναμέτρηση.
Η Ναυμαχία της Πάτρας, στην οποία έλαμψε το άστρο του Ανδρέα Μιαούλη, υπήρξε γεγονός μεγάλης σημασίας για τον κατά θάλασσα αγώνα των Ελλήνων, παρά τις μικρές τουρκικές απώλειες. Ήταν η πρώτη φορά που ελληνικά πλοία αντιμετώπισαν κατά παράταξη τον στόλο του Σουλτάνου, χωρίς να χρησιμοποιήσουν πυρπολικά.
Ο Κουρέας της Σεβίλης
Δημοφιλής κωμική όπερα (όπερα μπούφα) του Τζοακίνο Ροσίνι σε δύο πράξεις, η πρεμιέρα της οποίας δόθηκε στις 20 Φεβρουαρίου 1816 στη Ρώμη. Ο πλήρης τίτλος του έργου είναι «Il Barbiere di Siviglia, ossia L’ inutile precauzione» («Ο Κουρέας της Σεβίλης ή Η περιττή προφύλαξη»). Το λιμπρέτο του Τσέζαρε Στερμπίνι βασίζεται στο πρώτο μέρος της ομώνυμης θεατρικής τριλογίας του Πιέρ ντε Μπομαρσέ (1775). Πασίγνωστη και στον πιο αμύητο περί την όπερα είναι η καβατίνα του Φίγκαρο «Largo al factotum».
Η υπόθεση του έργου εκτυλίσσεται στην Σεβίλη του 17ου αιώνα. Ο Φίγκαρο, ο κουρέας της Σεβίλης, βοηθά τον κόμη Αλμαβίβα να κερδίσει την καρδιά της Ροζίνας. Ο μεγαλογιατρός Μπάρτολο, προστάτης και κηδεμόνας της Ροζίνας, την πολιορκεί με τη σειρά του και συνεργάζεται με τον δάσκαλο της μουσικής Μπαζίλιο για να την κερδίσει. Ύστερα, όμως, από διάφορα κωμικά επεισόδια, εξουδετερώνονται και οι δυο από το δίδυμο Φίγκαρο - Αλβαβίβα και η Ροζίνα παντρεύεται τελικά τον Αλμαβίβα μέσα σε γιορταστική ατμόσφαιρα.
Ο 24χρονος Ροσίνι άρχισε να γράφει την όπερα την τελευταία εβδομάδα του Ιανουαρίου του 1816, όταν του παραδόθηκε ολοκληρωμένο το λιμπρέτο. Στις 6 Φεβρουαρίου είχε ήδη συνθέσει την πρώτη πράξη και έως τις 20 Φεβρουαρίου, που δόθηκε η πρώτη παράσταση, είχε ολοκληρώσει τη σύνθεση, αλλά και την ενορχήστρωση του έργου. Σήμερα μοιάζει εξωπραγματικό το γεγονός ότι η σύνθεση ενός τέτοιου έργου ολοκληρώθηκε μέσα σε μόλις 24 μέρες.
Το έργο πρωτοπαρουσιάστηκε με τον τίτλο «Αλμαβίβα ή Η περιττή προφύλαξη» στο θέατρο «Αρτζεντίνα» της Ρώμης και επιφύλασσε δυσάρεστες εκπλήξεις στον Ροσίνι, που είχε αναλάβει και τη διεύθυνση της ορχήστρα. Το κοινό τον αποδοκίμασε έντονα και η παράσταση κατέληξε σε φιάσκο. Τις αποδοκιμασίες ενορχήστρωναν οι οπαδοί του συνθέτη Τζιοβάνι Παϊζιέλο, που είχε συνθέσει τον δικό του «Κουρέα της Σεβίλης» λίγα χρόνια νωρίτερα.
Στις 10 Αυγούστου 1816 η όπερα με τον σημερινό της τίτλο και μικρές αλλαγές ανέβηκε στην Μπολόνια και η διάθεση του κοινού ήταν εντελώς διαφορετική, αφού αποθέωσε τον συνθέτη. Με την πάροδο του χρόνου, «Ο Κουρέας της Σεβίλης» έγινε μία από τις δημοφιλέστερες του λυρικού θεάτρου και στις μέρες μας είναι το ένατο πιο πολυπαιζόμενο έργο του λυρικού θεάτρου, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων «Operabase».
Στην Ελλάδα, η όπερα του Ροσίνι πρωτοπαρουσιάστηκε από την Εθνική Λυρική Σκηνή στις 11 Μαρτίου 1942. Νωρίτερα, έχουν αναφερθεί παραστάσεις της στο θέατρο «Σαν Τζάκομο» της Κέρκυρας (1833), στην Αθήνα από θίασο σαλτιμπάγκων (4 Ιουλίου 1837), στο Δημοτικό Θέατρο της Ερμούπολης της Σύρου (1872-73) και στο Φάληρο (1889).
Βασίλης Λογοθετίδης
1898 – 1960
Βιογραφία
Δημοφιλής ηθοποιός του ελληνικού θεάτρου και του κινηματογράφου. Ερμήνευσε εκατοντάδες ρόλους του διεθνούς και ελληνικού ρεπερτορίου.
Ο Βασίλης Λογοθετίδης γεννήθηκε το 1898 στο Μυριόφυτο της Ανατολικής Θράκης και έζησε τα νεανικά του χρόνια στην Κωνσταντινούπολη. Αποφοίτησε από το Ζωγράφειο Γυμνάσιο το 1915 και τον επόμενο χρόνο εμφανίσθηκε ως ερασιτέχνης ηθοποιός, προκαλώντας μεγάλη εντύπωση στο ομογενειακό κοινό της Πόλης.
Το 1918 ήρθε οικογενειακώς στην Αθήνα και το 1919 άρχισε την επαγγελματική του καριέρα δίπλα στη Μαρίκα Κοτοπούλη, με τον θίασο της οποίας συνεργάστηκε έως το 1946, οπότε δημιούργησε δικό του θεατρικό σχήμα. Έπαιξε εκατοντάδες ρόλους του κλασσικού και σύγχρονου ρεπερτορίου, κωμικούς και δραματικούς («Όπως αγαπάτε» του Σαίξπηρ, «Όρνιθες» του Αριστοφάνη, «Κνοκ» του Ζιλ Ρομέν, «Βολπόνε» του Μπεν Τζόνσον, «Αρσενικό και παλιά δαντέλα» του Κέσερλινγκ).
Από το 1946, όταν σχημάτισε τον προσωπικό του θίασο, υπηρέτησε τη νεοελληνική κωμωδία και φάρσα. Σημαντικές επιτυχίες του υπήρξαν τα έργα: «Ένας βλάκας και μισός», «Προς θεού μεταξύ μας» και «Φαταούλας» του Δημήτρη Ψαθά, «Οι Γερμανοί ξανάρχονται», «Δεσποινίς ετών 39», «Ένας ήρωας με παντούφλες», «Οι δικοί μας άνθρωποι», «Ένα βότσαλο στην λίμνη» των Σακελλάριου - Γιαννακόπουλου και η «Γυνή να φοβήται τον Άνδρα» του Γιώργου Τζαβέλλα.
Ως κωμικός, ο Λογοθετίδης έπλασε τον θεατρικό χαρακτήρα του έλληνα αυτοδημιούργητου μικροαστού, σε μια εποχή, όπως η μεταπολεμική, ραγδαίας και βίαιης αστικοποίησης του νεοέλληνα αγρότη. Αντιφατικός, συναισθηματικός, μικροτύραννος, άπληστος, αφοπλιστικός, μικροαπατεώνας και ταυτόχρονα καταφερτζής και γενναιόδωρος.
Οι περισσότερες από τις θεατρικές επιτυχίες του μεταφέρθηκαν στη μεγάλη οθόνη κι έτσι διασώθηκε το απόλυτα προσωπικό υποκριτικό του ύφος. Κορυφαία του στιγμή θεωρείται ο ρόλος του στο κωμικό δράμα του Γιώργου Τζαβέλα «Η Κάλπικη Λίρα» (1955), που διακρίθηκε διεθνώς και είναι μία από τις καλύτερες ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου.
Τα σοβαρά προβλήματα υγείας δεν του επέτρεψαν να πρωταγωνιστήσει στην κωμωδία «Ο Ηλίας του 16ου», ρόλο τον οποίο πήρε τελικά ο Κώστας Χατζηχρήστος.
Ο Βασίλης Λογοθετίδης πέθανε στην Αθήνα στις 20 Φεβρουαρίου 1960, σε ηλικία 62 ετών.
Το Μανιφέστο του
Φουτουρισμού
Η ληξιαρχική πράξη γέννησης του Φουτουρισμού, ενός καλλιτεχνικού κινήματος, που εμφανίστηκε στις αρχές του 20ου αιώνα στην Ιταλία και ταυτίστηκε πολιτικά με τον Φασισμό.
Δημιουργός του, ο Ιταλός ποιητής και εκδότης Φίλιπο Τομάσο Μαρινέτι (1876-1944), ο οποίος πρωτοδημοσίευσε το «Μανιφέστο του Φουτουρισμού» στην εφημερίδα Γκατζέτα Ντελ’ Εμίλια της Μπολόνια στις 5 Φεβρουαρίου 1909. Το ίδιο κείμενο αναδημοσιεύτηκε στις 20 Φεβρουαρίου 1909 στη μεγάλη γαλλική εφημερίδα Λε Φιγκαρό, οπότε έγινε παγκοσμίως γνωστό.
Ο «Φουτουρισμός» («Μελλοντισμός», όπως μεταφράστηκε ο όρος εκείνα τα χρόνια στην Ελλάδα) ανήγαγε σε φετίχ το μέλλον (futuro=μέλλον στα ιταλικά) και ύμνησε την τεχνολογική εξέλιξη, αποτελώντας το προανάκρουσμα για τις κατοπινές μορφές της καλλιτεχνικής πρωτοπορίας, όπως ο ντανταϊσμός και ο σουρεαλισμός. Τα βασικά χαρακτηριστικά του συνοψίζονται στην ολοκληρωτική ρήξη με την παράδοση («…θέλουμε να καταστρέψουμε τα μουσεία, τις βιβλιοθήκες και τις ακαδημίες κάθε είδους…»), τον εκθειασμό της μοντέρνας βιομηχανικής πόλης, της μηχανής και της ταχύτητας («..ένα βρυχώμενο αυτοκίνητο[..] είναι πιο όμορφο από τη Νίκη της Σαμοθράκης»), της έντονης δράσης («…Θέλουμε να δοξάσουμε τον πόλεμο -μοναδική υγεία στον κόσμο- το μιλιταρισμό, τον πατριωτισμό, την καταστρεπτική στάση των αναρχικών, τις ωραίες ιδέες που γι’ αυτές παθαίνει κανείς, και την περιφρόνηση στη γυναίκα…») και της ανατροπής των λογικών συμβάσεων. Στο πολιτικό επίπεδο, μολονότι επιθυμούσαν να ανακουφίσουν την κοινωνική αδικία, ευθυγραμμίστηκαν με το αναφαινόμενο φασιστικό κίνημα του Μουσολίνι.
Μολονότι οι σημαντικότερες συνέπειες του φουτουρισμού εμφανίστηκαν στις εικαστικές τέχνες, εκδηλώσεις του κινήματος αυτού συναντώνται στη λογοτεχνία, το θέατρο και τη μουσική. Ιδιαίτερη έκφραση του ιταλικού προτύπου είναι ο «Ρωσικός Φουτουρισμός» (Μαγιακόφσκι, Χλέμπνικοφ), που ταυτίστηκε με την επανάσταση των Μπολσεβίκων το 1917.
Η Λίμνη των Κύκνων
Μπαλέτο σε τέσσερις πράξεις, σε μουσική του Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893), ένα από τα δημοφιλέστερα μπαλέτα του διεθνούς ρεπερτορίου.
Ο Τσαϊκόφσκι ανέλαβε να συνθέσει το έργο τον Μάιο του 1875, ύστερα από παραγγελία του μπαλέτου του Θεάτρου Μπολσόι της Μόσχας και με αμοιβή που δεν ξεπερνούσε τα 800 ρούβλια, μάλλον χαμηλή για την αξία του. Ήταν η χρονιά της αναγνώρισης και μία από τις παραγωγικότερες του σπουδαίου ρώσου συνθέτη. Το ολοκλήρωσε ένα χρόνο αργότερα σε λιμπρέτο του Βλαντιμίρ Μπεγκιτσόφ και του Βασίλι Γκέλτσερ.
Η πρεμιέρα του μπαλέτου δόθηκε στις 20 Φεβρουαρίου 1877 στο θέατρο Μπολσόι, σε χορογραφία Γιούλιους Ράιζινγκερ, με μέτρια επιτυχία. Το μεγάλο θέατρο της Μόσχας ήταν ασφυκτικά γεμάτο εκείνη τη βραδιά, αλλά το κοινό δεν έδειξε να ενθουσιάζεται από το έργο. Οι κριτικές που δημοσιεύτηκαν στον τύπο την επόμενη ημέρα ήταν διχασμένες. Η αναβίωση του έργου στις 15 Ιανουαρίου 1895 -δύο χρόνια μετά τον θάνατο του Τσαϊκόφσκι - στη χορογραφία των Μαριούς Πετιπά και Λεβ Ιβάνοφ, που παρουσιάστηκε στο θέατρο Μαρίνσκι της Αγίας Πετρούπολης, ήταν αυτή που χάρισε στη «Λίμνη των Κύκνων» τη διαχρονική επιτυχία που απολαμβάνει ως τις μέρες μας.
Η υπόθεση του μπαλέτου βασίζεται σ’ ένα γερμανικό παραμύθι από τη συλλογή του γερμανού συγγραφέα Γιόχαν Μουζέους (1735-1787) με τίτλο «Το κλεμμένο πέπλο», αν και σύμφωνα με κάποιους κριτικούς, το λιμπρέτο παρουσιάζει ομοιότητες με το ρώσικο παραμύθι «Η λευκή πάπια», που συνέλεξε ο ρώσος λαογράφος Αλεξάντερ Αφανάσιεφ (1826-1871). Αφηγείται τις αισθηματικές περιπέτειες ενός νέου πρίγκιπα και μιας όμορφης κοπέλας, την οποία ένας κακόβουλος μάγος μεταμορφώνει σε λευκό κύκνο. Η πριγκίπισσα Οντέτ και οι φίλες της περνούν τη ζωή τους παγιδευμένες στη μορφή του κύκνου από τότε που τις μάγεψε ο μάγος Ρόθμπαρτ. Τα μάγια μπορεί να λύσει μόνο ο έρωτας, ο οποίος έρχεται με την όψη του ωραίου πρίγκιπα Ζίγκφριντ, που ορκίζεται να σώσει την Οντέτ. Ο μάγος αποπειράται να τον ξεγελάσει και να τον παντρέψει με την κόρη του Οντίλ, το μαύρο κύκνο, που μοιάζει εκπληκτικά με την Οντέτ. Ο Ζίγκφριντ σύντομα γλιτώνει από την παγίδα του μάγου, παίρνει στην αγκαλιά του την αγαπημένη του και πετούν μαζί για τον ουρανό.
Αν και το παραμύθι με τις μαγεμένες κόρες, τις μεταμορφωμένες σε κύκνους, και τα κακά ξωτικά, που αποτελεί το θέμα αυτού του κατ’ εξοχήν ρομαντικού μπαλέτου, μοιάζει κάπως παιδαριώδες, δεν συμβαίνει το ίδιο με την τεχνική του όψη που είναι εκπληκτική. Το αντάζ, το πα-τε-ντε, η μεγάλη βαριασιόν της Οντέτ και ο χορός των μικρών κύκνων στη δεύτερη πράξη είναι δικαίως ονομαστά. Στην τρίτη πράξη, η βαριασιόν, η λεγόμενη «του Μαύρου Κύκνου», απαιτεί υψηλή τεχνική από τον χορευτή, που φθάνει στα ύψη της δεξιοτεχνίας.
Η «Λίμνη των Κύκνων» θεωρείται ένα από τα καλύτερα μπαλέτα όλων των εποχών. Κι αυτό, γιατί ενσαρκώνει όσο κανένα άλλο όλη τη γκάμα των ανθρώπινων συναισθημάτων, από την ελπίδα μέχρι την απόγνωση, από τον τρόμο μέχρι την τρυφερότητα, από τη μελαγχολία μέχρι την έκσταση.
Φώτης Πολυμέρης
1920 – 2013
Έλληνας τραγουδιστής, συνθέτης και στιχουργός, από τους σημαντικότερους ερμηνευτές του «ελαφρού τραγουδιού».
Ο Φώτης Παλημέρης, όπως ήταν το πραγματικό του όνομα, γεννήθηκε στην Πάτρα στις 20 Φεβρουαρίου 1920. Το μουσικό ταλέντο του ξεχώρισε από πολύ νωρίς σε διαγωνισμούς τραγουδιού, ενώ ο πρώτος του δίσκος κυκλοφόρησε το 1935.
Πήρε μέρος στην Εθνική Αντίσταση, μέσα από τις τάξεις του ΕΑΜ. Στο Εαμικό κίνημα ήταν που γνώρισε και τους μεγάλους ποιητές Γιάννη Ρίτσο, Κώστα Βάρναλη και Τάσο Λειβαδίτη, με τους οποίους συνδέθηκε με βαθιά φιλία.
Έκανε μεγάλη καριέρα, ηχογραφώντας πάνω από 200 τραγούδια, ενώ έγραψε τους στίχους και τη μουσική σε περισσότερα από 100 τραγούδια. Δίκαια θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους ερμηνευτές του ελαφρού τραγουδιού. Συνεργάστηκε με όλους τους μεγάλους δημιουργούς και τραγουδιστές της εποχής του, καθώς και με ρεμπέτες, όπως τους Τσιτσάνη, Μητσάκη, Παπαϊωάννου και Βαμβακάρη.
Ερμήνευσε δικά του τραγούδια και άλλων δημιουργών σε πλήθος ταινιών του ελληνικού κινηματογράφου, όπως Ένας χαρούμενος αλήτης (Έλα στο θείο, 1950), Άστα τα μαλλάκια σου (Εκείνες που δεν πρέπει ν' αγαπούν, 1951) και Θα γυρίσει κι ο τροχός (Εκείνες που δεν πρέπει ν' αγαπούν, 1951). Το 2004 κυκλοφόρησε η αυτοβιογραφία του από τις Εκδόσεις Άγκυρα, με τίτλο Των Αναμνήσεων η Λιτανεία.
Ο Φώτης Πολυμέρης πέθανε στην Αθήνα στις 28 Μαΐου 2013, σε ηλικία 93 ετών.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Στην καλύβα του μπαρμπα-Μάνθου
Οι «άθλιοι» του Ελληνικού που ζουν σε μια παράγκα
Δευτέρα, Φεβρουάριος 20, 2017 - 13:15«Γροθιά στο στομάχι» είναι το δημοσίευμα της «Daily Mail» για «την Ελλάδα της κρίσης και της εξαθλίωσης των πολιτών της», στο οποίο «πρωταγωνιστούν» μεταξύ άλλων ο 82χρονος πρώην οικοδόμος Μάνθος Ζυμάρης και η 61χρονη κόρη του Μαρία, οι οποίοι ζουν υπό άθλιες συνθήκες μέσα σε παράγκα, έξω από το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού.
Το οδοιπορικό της ρεπόρτερ Sue Reid φέρει τον τίτλο «Ο πρώην φιλόδοξος οικοδόμος, που τώρα ζει σε παράγκα, καθώς η ελληνική οικονομία καταρρέει στο έλεος των γερμανικών απαιτήσεων και με την παλίρροια του προσφυγικού κύματος».
Αυτοσχέδιος καταυλισμός
Η δημοσιογράφος της βρετανικής «DailyMail» συνομίλησε με πατέρα και κόρη κατά την περιπλάνησή της στον αυτοσχέδιο καταυλισμό προσφύγων του Ελληνικού, όπου, καθώς αναφέρει στο κείμενό της, ζουν γύρω στους 1.600 μετανάστες, στους οποίους καθημερινά μια στρατιά από εθελοντές πηγαίνουν παπλώματα, κιβώτια με σάντουιτς και κούτες με ρούχα.
«Δίπλα όμως από το κτίριο του αεροδρομίου υπάρχει μια παράγκα. Με πάτωμα που καλύπτεται από λάσπη, χωρίς πόρτες και παράθυρα, χωρίς θέρμανση. Εκεί βρήκα έναν ηλικιωμένο άνδρα να κάθεται σε μια καρέκλα, σε ένα δωματιάκι όπου οι θερμοκρασίες είναι εξαιρετικά χαμηλές. Κανένας εθελοντής δεν έχει έρθει με ζεστά ρούχα, ένα πάπλωμα ή νέα παπούτσια γι' αυτόν». Με τα λόγια αυτά αρχίζει την περιγραφή για τις συνθήκες στις οποίες ζει ο Μάνθος Ζυμάρης, ο οποίος έχασε το σπίτι που είχε πάρει με δάνειο στο Καλαμάκι πριν από τρία χρόνια, αφού δεν μπορούσε να αντεπεξέλθει στις δόσεις.
Μαζί του ζει η 61χρονη κόρη του Μαρία, η οποία καθημερινά περιορίζεται να... ψάχνει για ένα σάντουιτς που έχουν αφήσει οι μετανάστες ή να μπαίνει κρυφά το βράδυ στον προσφυγικό καταυλισμό και να αναζητεί αποφάγια!
Η ίδια είπε στην «Daily Mail»: «Εμείς οι Ελληνες ανήκουμε στην Ευρωπαϊκή Ενωση, αλλά τι μας έχει δώσει η Ε.Ε.; Είχαμε συνηθίσει να ζούμε όμορφα. Ηταν τότε ένας διαφορετικός κόσμος και τώρα αυτό. Είμαστε ευγνώμονες που έχουμε βρει αυτό το μέρος, την παράγκα. Είναι καλύτερα από το πεζοδρόμιο».
Ειδήσεις
Ελλάδα
- Την εφημεριακή τους λειτουργία αναστέλλουν, για λίγες ημέρες, πέντε κλινικές στα νοσοκομεία της Φλώρινας και της Πτολεμαΐδας λόγω έλλειψης γιατρών, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ένωσης Νοσοκομειακών Γιατρών Δυτικής Μακεδονίας.
- Πανελλαδική απεργία ενάντια στο νέο ασφαλιστικό νόμο που έχει τεθεί σε ισχύ από 1/1/17, εξήγγειλε η Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών (ΟΕΝΓΕ) για την Πέμπτη 2 Μαρτίου. Τη συμμετοχή στην κινητοποίηση αποφάσισε και ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος. Παράλληλα, συγκέντρωση διαμαρτυρίας προγραμματίζουν οι εργολαβικοί εργαζόμενοι στις δομές Υγείας, την Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου έξω από το Υπουργείο Υγείας.
- Απέκλεισε το ενδεχόμενο συνεργασίας με τη Δημοκρατική Συμπαράταξη ο γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ, Πάνος Ρήγας, κρατώντας διαφορετική στάση από τον πρώην υπουργό Παιδείας, Νίκο Φίλη, ο οποίος τόνισε ξανά την ανάγκη προγραμματικής σύγκλισης με τις δυνάμεις του Κέντρου και τη Σοσιαλδημοκρατία. «Η σοσιαλδημοκρατία δεν έχει κάνει κανένα βήμα που να διαμορφώνει πεδίο συνεργασίας με τον ΣΥΡΙΖΑ» τόνισε.
- Διαμαρτυρία κατά τη φοίτησης εννέα προσφυγόπουλων στη Δομή Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων (ΔΥΕΠ), που λειτουργεί στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Ωραιοκάστρου, πραγματοποίησαν και σήμερα, Δευτέρα, όπως αντίστοιχα είχαν κάνει την Παρασκευή μέλη της «Πατριωτικής Ένωσης Ελλήνων Πολιτών Ωραιοκάστρου». Ο Σύλλογος Γονέων είχε εισηγηθεί τριήμερη αποχή από τα μαθήματα.
- Παράταση της προθεσμίας για την υποβολή των αιτήσεων ένταξης στο Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης κατά 10 ημέρες, ζητεί ο δήμος Αθηναίων. Ο δήμαρχος, Γιώργος Καμίνης, απέστειλε σχετική επιστολή προς την αναπληρώτρια υπουργό Εργασίας, Θεανώ Φωτίου, επικαλούμενος την «τραγική κατάσταση», που εξακολουθεί να επικρατεί στις υπηρεσίες όπου υποβάλλονται οι αιτήσεις, εξαιτίας προβλημάτων στο πληροφοριακό σύστημα.
Κόσμος
- Διαψεύδει η πλευρά του Ζαν Κλοντ Γιούνκερ τα σενάρια που τον θέλουν να υποβάλλει σύντομα την παραίτησή του από την προεδρία της Κομισιόν. H διάψευση ήρθε από την αναπληρώτρια εκπρόσωπό του, Μίνα Αντρέεβα, μέσω ανάρτησης στον προσωπικό της λογαριασμό στο Twitter, την οποία και αναπαρήγαγε και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
- Άρχισε στην Τουρκία η δίκη 47 κατηγορουμένων (στην πλειονότητά τους, ένστολοι) για απόπειρα δολοφονίας του προέδρου Ερντογάν τη νύχτα της αποτυχημένης απόπειρας πραξικοπήματος της 15ης Ιουλίου. Τρεις εκ των κατηγορουμένων δικάζονται ερήμην -μεταξύ τους βρίσκεται και ο ίδιος ο Γκιουλέν, τον οποίο κανένας δικηγόρος δεν δέχθηκε να υπερασπιστεί.
- Ο αμερικανός αντιπρόεδρος Μάικ Πενς προσπάθησε να κατευνάσει τις ανησυχίες της ΕΕ για τις προθέσεις της νέας αμερικανικής κυβέρνησης, λέγοντας στις Βρυξέλλες πως οι ΗΠΑ και η ΕΕ «μοιράζονται κοινές αξίες» και πως η Ουάσινγκτον «μένει δεσμευμένη» στους κοινούς στόχους με την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Ο Πενς επανέλαβε το μήνυμα που είχε στείλει και από το Μόναχο, λέγοντας πως οι ΗΠΑ θα θεωρούν υπόλογη τη Ρωσία στην ουκρανική κρίση την ώρα που θα «αναζητείται νέο έδαφος με τη Μόσχα».
- Η κυβέρνηση του Νότιου Σουδάν έχει κηρύξει περιοχές της χώρας σε λιμό, καθώς ο συνδυασμός των συρράξεων και της οικονομικής κατάρρευσης έχει οδηγήσει σε άμεσο κίνδυνο λιμοκτονίας περίπου 100.000 άτομα ενώ άλλο ένα εκατομμύριο βρίσκονται σε οριακή κατάσταση.
- Σενάριο αποχώρησης του Γιούνκερ από την προεδρία της Κομισιόν φέρνει στο προσκήνιο η ιταλική εφημερίδα La Repubblica. Όπως σημειώνει, ο Γιούνκερ βρίσκεται μπροστά σε καθοριστική επιλογή: είτε να δώσει την καθοριστική συμβολή του σε μια Ευρώπη ικανή να ατενίσει το μέλλον με φιλοδοξία είτε να αρνηθεί να διαχειριστεί την παρακμή.
Οικονομία
- «Η Ευρωζώνη πάει καλά και στην Ελλάδα τα πράγματα φαίνεται να πηγαίνουν καλά», δήλωσε ο Β.Σόιμπλε προσερχόμενος στο Eurogroup, εκφράζοντας μάλιστα την εκτίμηση ότι θα υπάρξει συμφωνία για την επιστροφή των Θεσμών. Η Ελλάδα πάντα χρειάζεται λίγο περισσότερο χρόνο, σημείωσε, μαλακώνοντας τους τόνους. Δήλωσε δε σίγουρος για τη συμμετοχή του ΔΝΤ στο πρόγραμμα. Το στοίχημα είναι η επιστροφή των θεσμών όσο το δυνατόν γρηγορότερα, συμφωνούν Ντάισελμπλουμ και Μοσκοβισί, μετά το mini Eurogroup.
- Πρόσφατα δημοσιεύματα και αναφορές στον ηλεκτρονικό Τύπο που κάνουν λόγο για παράκαμψη των capital controls και μεταφορές εκατομμυρίων ευρώ στο εξωτερικό ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα, τονίζει η Τράπεζα της Ελλάδος, αντιδρώντας σε δημοσιεύματα περί παράκαμψης των capital control μέσω της διάθεσης τραπεζοασφαλιστικών προϊόντων.
- Συνάντηση πριν από την έναρξη του Eurogroup είχαν ο Γερούν Ντάισελμπλουμ, ο Τόμας Βίζερ, ο Ντέκλαν Κοστέλο, ο Μάρκο Μπούτι, ο Κλάους Ρέγκλινγκ, ο Μπενουά Κερέ, ο Πολ Τόμσεν, η Ντέλια Βελκουλέσκου και, από την ελληνική πλευρά, ο Ευκλείδης Τσακαλώτος και ο Γιώργος Χουλιαράκης.
- Την έντονη αντίδραση των φαρμακευτικών εταιρειών έχουν προκαλέσει τα σχέδια του υπουργείου Υγείας για τη νέα φαρμακευτική πολιτική. Ο Σύνδεσμος Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Ελλάδος (ΣΦΕΕ) κάνει λόγο για επικείμενα μέτρα που δεν εξοικονομούν πόρους, βάζουν σημαντικά εμπόδια στην πρόσβαση των ασθενών σε σωτήριες θεραπείες και εξορίζουν την καινοτομία.
- Εμπρόθεσμη καταβολή από την Ελλάδα ποσού ύψους 2 δισ. ευρώ για την αποπληρωμή μέρους των δανείων της έλαβε σήμερα ο ESM, όπως ανακοίωσε. Το ποσό προέρχεται από την πώληση της Finansbank. «Η γρήγορη πληρωμή δείχνει ότι η Ελλάδα είναι αξιόπιστος συμβατικός εταίρος. Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε από κοινού με την Ελλάδα για το υπόλοιπο του προγράμματος», δήλωσε ο Κλ.Ρέγκνλινγκ.
Αθλητισμός
- Με γκολ-όνειρο του Κώστα Μήτρογλου (80'), που ξεκίνησε λίγο κάτω από τον χώρο του κέντρου, ξεπερνώντας κάθε αντίπαλο που βρήκε μπροστά του, η Μπενφίκα πέρασε (0-1) από την Μπράγκα, επιστρέφοντας στην κορυφή της Primeira.
- Βόμβα περιείχε η κλήρωση για τα προημιτελικά του FA Cup, αφού θα συναντηθούν η Τσέλσι με την Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, σε μία συνάντηση που θα σηματοδοτήσει την επιστροφή του Ζοζέ Μουρίνιο στο «Stamford Bridge».
- H AEK πήρε το ντέρμπι της 21ης αγωνιστικής της Super League επικρατώντας 1-0 του Ολυμπιακού στο ΟΑΚΑ. Το μοναδικό τέρμα της αναμέτρησης σημείωσε ο Αϊντάρεβιτς στο 34΄ με την μπάλα να αλλάζει πορεία στο κεφάλι του Ντα Κόστα. Με δέκα παίκτες ολοκλήρωσαν τον αγώνα οι «ερυθρόλευκοι» λόγω αποβολής του Μποτία (2η κίτρινη) στο 75΄.
- Η ΑΕΚ ήταν η μεγάλη νικήτρια στο ντέρμπι της 21ης αγωνιστικής στο ΟΑΚΑ με τον Ολυμπιακό, χάρη σε τέρμα του Αϊντάρεβιτς στο 34' (ΑΕΚ - Ολυμπιακός 1-0). Πολύ κακό ποιοτικά το ματς με τους Ερυθρόλευκους να ολοκληρώνουν το ματς με δέκα παίκτες λόγω αποβολής του Μποτία στο 75'. Στη Νέα Σμύρνη ο Πανιώνιος επικράτησε του Ηρακλή (Πανιώνιος - Ηρακλής 1-0), ενώ ο ΠΑΟΚ στην Τούμπα έκανε περίπατο απέναντι στην Βέροια (ΠΑΟΚ - Βέροια 4-0). Μεγάλο διπλό του Πλατανιά στο Αγρίνιο (Παναιτωλικός - Πλατανιάς 1-2).
ΗΞΕΡΕΣ ΟΤΙ...
Το έμμετρο μυθιστόρημα του Βιτσέντζου Κορνάρου «Ερωτόκριτος» αποτελείται από 10.012 δεκαπεντασύλλαβους ομοιοκατάληκτους στίχους στην Κρητική διάλεκτο.Περισσότερα...
ΕΙΠΕ...
Μη στενοχωριέσαι, άφησε τα πράγματα να πάνε μόνα τους. Οι ηλίθιοι και οι κακοί θα νικηθούν στο τέλος.Λάο Τσε
Αρχαίος κινέζος φιλόσοφος.https://www.sansimera.gr/
O AYΡΙΑΝΟΣ ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΟ ΄ΛΙΔΟΡΙΚΙ
ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
" 'Ε...ΣΕ Η ΝΥΦΗ , ΣΧΟΛΑΣΕ Ο..ΓΑΜΟΣ ..."
ΛΑ'ΙΚΉ ΠΑΡΟΙΜΙΑ ...
Αναφερόμαστε φυσικά φίλοι μου στα περιβόητα " σντισταθμιστικά " της λίμνης και όχι μόνο , και σαν αφελής Έλληνας πολίτης , αναρωτιόμαστε , σύνμφωνα , με όσα μάθαμε τόσο καιρό ακουγοντας και βλέποντας κανάλια κλπ ΜΜΕ ,ΟΙ ΜΙΖΕΣ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ , ΌΠΩΣ ΕΠΙΚΡΑΑΤΕΊ ΣΗΝ...' ΠΙΆΤΣΑ ' , ΠΡΟΕΙΣΠΡΑΤΤΟΝΤΑΙ , ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΕΙΜΕΝΟΥΝ ΟΙ..ΜΟΥΣΤΕΡΗΔΕΣ ΝΑ ΤΕΛΕΙΏΣΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΆΡΟΥΝ ΤΟ...ΚΑΤΙ ΤΙΣ ΤΟΥΣ , ΥΣΤΕΡΑ , ΌΠΩΣ ΑΠΟΔΕΙΧΤΗΚΕ ΑΠ' ΤΙΙΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΣΟΧΑΤΖΌΠΟΥΛΟΥ , ΚΑΙ ΤΟΣΩΝ ΑΛΛΩΝ ΠΟΥ ΕΠΕΣΤΡΕΨΑΝ ΤΑ ΕΙΣΠΡΑΧΘΕΝΤΑ ; ΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΤΩΡΑ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΝΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝ , ΠΩΣ ΤΩΡΑ ΘΑ ΠΑΙΡΝΑΝ ΤΗ ΜΙΖΑ ΓΙΑ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΤΕΛΕΊΩΣΕ ΕΔΩ ΚΑΙ 30 ΧΡΟΝΙΑ ;
ΕΛΑ ..ΕΥΔΑΠ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΟΥ ...!!!!
Μήπως δηλαδή , μας δουλεύουν όλους τόσο καιρό , και τώρα ...τα γυρίζουν ...;;;
Για σκεφτειτε το κι' αυτό , ΕΝΤΟ...ΕΛΛΑΝΤΑ ΟΛΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ
Κρίμα , γιατί κάποιοι ΔΗΜΟΙ ..ΤΟ'ΧΟΥΝ ΔΕΜΕΝΟ , ΕΜΕΙΝΑΝ ΣΤΑ ...ΚΡΥΑ ΤΟΥ ΛΟΥΤΡΟΥ ;
ΕΜΕΙΣ ΠΑΝΤΩΣ ΤΑ..ΨΙΛΟΛΈΓΑΜΕ , ΑΛΛΑ ΠΟΙΟΣ ΜΑΣ ΑΚΟΥΓΕ ...
Τώρα, κάποιοι θα μεινουν τελικά με την ΟΡΕΞΗ,,,ΑΝ ΞΑΝΑ ΑΚΟΥΣΕΤΕ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΓΙΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΤΙΚΑ ...ΦΤΥΣΤΕ ΜΑΣ 'Η ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΚΟΛΙΟΡΟΎΖΟ ΠΟΥ 'ΛΕΓΕ ΚΙ'Ο ΣΧΩΡΕΜΕΜΟΣ Ο ΞΑΑΔΕΡΦΟΣ ΜΟΥ Ο ΧΡΗΣΤΟΣ Ο ΓΑΤΑΚΗΣ ...!!!!
Καλό σας βράδυ
www.lidoiki .com
No comments:
Post a Comment