1.3.15

ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ

 

Η αίγλη που τύλιξε τον ρομαντικό Μακεδονομάχο μετά τον θάνατο του στη Σιάτιστα επισκίασε την ενασχόληση του με τη φωτογραφία. Ο Π. Μελάς δεν είναι μόνο ο γενναίος αξιωματικός που συνέδεσε άρρηκτα το όνομα του με τον Μακεδονικό Αγώνα, αλλά και ένας από τους πρώτους Έλληνες ερασιτέχνες φωτογράφους. Χωρίς τίποτα

Από το παράθυρο του πατρικού σπιτιού η οδός Αγχέομου (σημερινή Αμερικής) προς τον Λυκαβηττό.

εξακριβωμένο γύρω από τη μύηση του στη φωτογραφία, μόνο εικασίες μπορούμε να κάνουμε. Πολύ πιθανό να τον ώθησε ο πατέρας του και στη συνέχεια, μετά δηλαδή το 1892, υπολογίσιμη παρουσία που ενίσχυσε την κλίση του να στάθηκε ο εκ συζύγου θείος του Νικόλαος Κοντογιαννάκης, αναγνωρισμένος σήμερα ανάμεσα στους πρώτους Έλληνες ερασιτέχνες φωτογράφους Σταθερό το ενδιαφέρον του,

Μυκήνες, καλοκαίρι ή φθινόπωρο του 1896.

ενδεχομένως έπαιξε κάποιο ρόλο και η θητεία του στη Χαρτογραφική Υπηρεσία. Εδώ δεν αποκλείεται και το αντίστροφο: η γνώση της φωτογραφίας να τον έσπρωξε στη Χαρτογραφική Υπηρεσία. Τίποτα σίγουρο, όλα είναι ένα ζητούμενο. Όμως από τη στιγμή που πιάνει στα χέρια του φωτογραφική μηχανή, κάπου στις αρχές της δεκαετίας του 1890 ή λίγο νωρίτερα, απαθανατίζει απόψεις του αττικού τοπίου, που

Ο σταθμός της Κηφισιάς πριν από το 1900.

σήμερα φαντάζουν άκρως ειδυλλιακές εσωτερικά του πατρικού του σπιτιού, όπως και του σπιτιού της γυναίκας του Ναταλίας Στέφ. Δραγούμη, πλήθος οικογενειακά στιγμιότυπα, αλλά και στιγμιότυπα αστικής ζωής σκηνές λαϊκής γραφικότητας (Αθήνα, Πειραιάς Μέγαρα) και δεν λείπουν βέβαια απόψεις τού πώς ήταν τότε η πόλη των Αθηνών. Το πλέον εντυπωσιακό, φωτογραφίζοντας τους πρώτους Ολυμπιακούς

Περίπατος στη θάλασσα.

Αγώνες συλλαμβάνει εν κινήσει στιγμιότυπα, όπως το άλμα εις ύψος. Στο σωζόμενο αρχείο αρνητικών του Μελά, το πλουσιότερο μέρος είναι γυάλινες στερεοσκοπικές πλάκες. Πέρα από προσωπικό «χόμπι», πρέπει να διασκέδαζε και τα δύο του παιδιά, δείχνοντας τες στερεοσκοπικά.

26 Μαρτίου 1896. Το αγώνισμα της ξιφασκίας στο εσωτερικό περιστύλιο του Ζαππείου.

Κ. ΛΙΟΝ.

Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

17.10.2004

http://anemourion.blogspot.gr/

 Πίσω στα παλιά !

No comments: