Ποια είναι τα προϊόντα που σταματήσαμε να αγοράζουμε ή μειώσαμε την κατανάλωση τους την χρονιά που πέρασε
Το 2016 αν και ξεκίνησε με μία μικρή άνοδο στην κατανάλωση, δίνοντας ελπίδες ανάκαμψης, κατέληξε να είναι μία ακόμη αρνητική χρονιά που προστέθηκε στις προηγούμενες της πλέον αρνητικής δεκαετίας για τον χώρο του λιανεμπορίου. Σύμφωνα με στοιχεία μετρήσεων, που αφορούν καταστήματα με τουλάχιστον δύο ταμειακές μηχανές, η συντριπτική πλειοψηφία των 181 προϊόντων που εξετάζονται παρατηρήθηκε σημαντική πτώση η οποία σε φτάνει σε αξία και το 85% όπως συνέβη στην κατηγορία των οπτικών.
Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι τέτοιες μεγάλες πτώσεις παρατηρούνται σε προϊόντα με σχετικά μικρές πωλήσεις σε σούπερ μάρκετ και κύρια αιτία είναι η κατάρρευση του ομίλου Μαρινόπουλος καθώς αυτά τα συναντούσαμε στα υπερμάρκετ Carrefour. Αφαιρώντας τέτοιες περιπτώσεις και πηγαίνοντας σε προϊόντα πιο ευρείας κατανάλωσης παρατηρεί κανείς σημαντική πτώση σε κατηγορίες οι οποίες παλαιότερα έδειχναν σημάδια αντίστασης.
Από τα 181 προϊόντα επιλέξαμε αυτά που παρουσίασαν πτώση πωλήσεων 10% σε αξία και που οι συνολικές τους πωλήσεις το 2016 στην συγκεκριμένη μέτρηση ξεπερνούν τα 10 εκατ. ευρώ. Η κατάταξη είναι με βάση την μεγαλύτερη πτώση. Ο αριθμός εντός της παρένθεσης είναι η εκτιμώμενη αξία πωλήσεων, σε εκατ. ευρώ, σε καταστήματα με πάνω από δύο ταμειακές μηχανές, το 2016
1. Ουίσκι (56,8 εκατ. ευρώ) -20,4%
2. Βότκα (13,1 εκατ. ευρώ) - 16,3%
3. Ούζο (21,8 εκατ. ευρώ) -14,4%
4. Γάλα (355 εκατ. ευρώ) - 14,3%
5. Έτοιμες σαλάτες (10,4 εκατ. ευρώ) - 13,2%
6. Ελαιόλαδα (96,8 εκατ. ευρώ) - 12,6%
7. Αλλαντικά (91,5 εκατ. ευρώ) -12,1%
8. Κονσέρβες ψαριού (56,1 εκατ. ευρώ) -10,9%
9. Χαρτιά υγείας (95,3 εκατ. ευρώ) -10,7%
10. Χαρτοπετσέτες (20,1 εκατ. ευρώ) - 10,7%
11. Παγωτά (48 εκατ. ευρώ) - 10,4%
12. Όσπρια (28,3 εκατ. ευρώ) - 10,1%
13. Αναψυκτικά (158,9 εκατ. ευρώ) -10%
news247.gr
No comments:
Post a Comment