Το πρόσφατο φιάσκο της " βράβευσης " των αριστευσάντων μαθητών του Λυκείου μας , με όλα όσα βγήκαν καθ' οδόν στην..επιφάνεια , ανέδειξαν περίτρανα πως ακριβώς λειτουργεί , δυστυχώς , το σύστημα , στις μικρές , κυρίως , κοινωνίες , κάτι που δεν είναι προνόμιο της δικής μας μόνο .." γούρνας " , αλλά , απ' όσο μαθαίνουμε , είναι σπορ ευρέως διαδεδομένο σε όλη σχεδόν την..επικράτεια.. .
Η μέθοδος λοιπόν , των ..καλών νοικοκυρών , που κρύβουν τα σκουπίδια κάτω απ' το χαλί , παρουσιάζοντας προς τα έξω , μια λαθεμένη , τέλεια εικόνα , εφαρμόζεται σε πολλούς τομείς και εκδηλώσεις της καθημερινότητάς μας και μάλιστα σε θέματα πολύ σοβαρά , που όμως για πολλούς και διαφόρους λόγους , κανένας δεν.." ακουμπάει " , κανένας δεν νοιάζεται και μάλιστα κοντεύουν να γίνουν έθιμα .
Θυμηθείτε , τα βραβεία του κληροδοτήματος Κρίκου , που ενώ προέβλεπε τη βράβευση , σε κάθε σχολική χρονιά , του μαθητή με την μεγαλύτερη βαθμολογία , απ' όλα τα Λύκεια της Δωρίδας ; Τρία είναι όλα και όλα τα Λύκειά μας , Λιδορικίου , Ευπαλίου και Ερατεινής , και όμως , όπως και στην περίπτωση των βραβείων της " Γκιώνας " , δεν ακολουθήθηκε η " νόμιμη " διαδικασία , κανένας δεν ενδιαφέρθηκε να συγκεντρωθούν από τα τρία Σχολεία , τα απαραίτητα στοιχεία , οι επίσημες βαθμολογίες δηλαδή , ώστε να αναδειχθεί ο δικαιούχος , με την υψηλότερη βαθμολογία , με αποτέλεσμα , για μερικά χρόνια , μέχρι την περασμένη χρονιά , να βραβεύεται αριστούχος μόνο απ' το Λύκειο Ερατεινής , ενώ όπως αποδείχθηκε , είχε μικρότερη βαθμολογία από παιδιά του Λιδορικίου και Ευπαλίου .
Και ποιος ξέρει μέχρι πότε θα γινόταν αυτό , αν τυχαία δεν αναδεικνυόταν το θέμα , που βέβαια , όπως γίνεται συνήθως στην Πατρίδα μας , πάλι.." θάφτηκε " κάτω απ' το χαλί , και έχει ο Θεός... παρότι , και ευθύνες κάποιων υπάρχουν , ενώ παράλληλα τίποτα δεν έγινε για να αποκατασταθεί η...τάξη , παρά τις σχετικές διαβεβαιώσεις της δημοτικής αρχής του Δήμου Δωρίδας , όλα λοιπόν.. κάτω απ' το. " χαλί "..με την προσφιλή μέθοδο του..κουκουλώματος ...
Πέρα όμως απ' τις φανερές , υπάρχουν και κάποιες άλλες πλευρές στις οποίες , δυστυχώς , δεν δίνεται , εκούσια ή ακούσια , καμιά σημασία , παρά το ότι έχουν να κάνουν με το πιο ευαίσθητο κομμάτι της κοινωνίας μας , τους μαθητές , τα παιδιά μας δηλαδή , που παραδειγματίζονται απ' την συμπεριφορά μας και , γιατί όχι , θα έχουν το " άλλοθι " για να κάνουν κι' αυτά το ίδιο , αφού , στο κάτω - κάτω , κανένας και ποτέ , στον τόπο μας δεν τιμωρείται , είναι βλέπεις και το πολιτικό κόστος στη μέση , κάτι που στις μικρές κοινωνίες , λαμβάνεται πολύ υπόψη ...
Αυτό όμως που είναι κυριολεκτικά ανατριχιαστικό , είναι το πως διαμορφώνονται αυτές οι , απίστευτα , υψηλές βαθμολογίες , κάνοντας έτσι τους μισούς σχεδόν μαθητές όχι απλά ...αριστούχους , αλλά.." υψηλοαριστούχους " , αφού οι βαθμολογίες πλησιάζουν το απόλυτο ..άριστα , κάτι που πιστεύουμε , κανένα δεν ωφελεί , αφού ο στίβος της ζωής έχει άλλους κανόνες αξιολόγησης και πολλές φορές , βλέπουμε πολυ..αριστούχους , να καταποντίζονται .
Δεν σας κρύβουμε , πως , επειδή έχουμε όλοι περάσει απ' τα θρανία , παραξενευτήκαμε , βλέποντας κάποιες βαθμολογίες , που , γνωρίζοντας βέβαια και τα παιδιά , δεν συμβάδιζαν , δεν...ταίριαζαν , κάτι μάλιστα που πολλές φορές επιβεβαιώθηκε , κι' απ' την μετέπειτα εξέλιξη ..
Θέλοντας λοιπόν , να λύσουμε αυτή την απορία μας , παρότι είχαμε κάποια πράγματα υπόψη μας , ρωτήσαμε κάποιους " ειδικούς " που είχαν περάσει και διδάξει στα σχολεία μας , και πήραμε , στο ερώτημα μας αν αυτές οι πολύ υψηλές βαθμολογίες , έχουν αντίκρυσμα , και φυσικά αν είναι αποτέλεσμα της .." ευγενούς άμιλλας " , του θεμιτού δηλαδή ανταγωνισμού των παιδιών .
Η απάντηση αγαπημένοι μου φίλοι , ήταν αυτή που.." φοβόμαστε " , ακούστε τη και...φρίξτε...
" Όχι , οι ψηλές βαθμολογίες , δεν είναι αποτέλεσμα του ανταγωνισμού των παιδιών , αλλά κυρίως του ανταγωνισμού των..γονέων , και κυρίως των..μανάδων..", τόσο απλά ..τα πράγματα ..
Βέβαια , η απάντηση , όπως προαναφέραμε , είναι από επίσημα χείλια , αν και λίγο πολύ , οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ , όλο και κάτι ακούνε και μαθαίνουν. Το κακό όμως είναι πως αυτή η νοοτροπία , που είναι άκρως επικίνδυνη , περνάει και στα παιδιά , ιδίως μετά από τα λάθη των μεγαλυτέρων , που έχουν τα δικά τους μέτρα και σταθμά , και τους δικούς τους κανόνες αξιολόγησης .
Αν παρακολουθήσατε την τελευταία ιστορία των βραβεύσεων , και γνωρίζοντας , έστω και ..λίγο , πρόσωπα και πράγματα , θα πρέπει να καταλάβατε πολύ - πολύ καλά τι ακριβώς παίζεται και όχι μόνο τώρα αλλά πάντα . Το αποτέλεσμα όμως είναι , πως ναι , βραβεύτηκαν " με την αξία τους " κάποια παιδιά , ΤΡΙΑ ( 3 ) συγκεκριμένα , αλλά παραγκωνίστηκαν και αγνοήθηκαν , άλλα ΕΝΔΕΚΑ ( 11) , που κι΄αυτά αρίστευσαν και είχαν τα ίδια δικαιώματα , κάτι όμως που δεν έγινε , γεγονός που αφήνει έκθετους όλους τους " αρμοδιοϋπεύθυνους " , που , παρότι ενημερώθηκαν σχετικά απ' το Σύλλογο του Λυκείου , συμμετείχαν στο φιάσκο , χειροτερεύοντας τα πράγματα .
Για να είμαστε ειλικρινείς , προσωπικά θα περιμέναμε , εκτός απ' την πολύ εύστοχη και ..έντονη ανακοίνωση του Λυκείου , να υπάρξουν και πολλές άλλες διαμαρτυρίες , απ΄' το Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων , και όχι φυσικά για συγκεκριμένα παιδιά , αλλά ΓΙΑ ΟΛΑ , το ίδιο δε από τους γονείς των τριών βραβευθέντων , που δεν θα έπρεπε να αποδεχτούν τη..βράβευση , την παρέμβαση της Δημοτικής Αρχής , που μένει έκθετη , αλλά αυτό που πράγματι περιμέναμε και το θεωρούσαμε σίγουρο , ήταν η αλληλεγγύη των ΤΡΙΩΝ βραβευθέντων παιδιών , προς τους ΕΝΔΕΚΑ αδικηθέντες συμμαθητές τους , αποδεικνύοντας έτσι περίτρανα πως είναι πραγματικά άριστοι και όχι μόνο στα μαθήματα , δεν έπρεπε να δεχτούν αυτή τη.." γιαλαντζί " ...βράβευση , που τελικά όπως εξελίχθηκε δεν ήταν και ό,τι ..καλύτερο .
ΓΗια των γραφομένων μας το αληθές , δημοσιεύουμε πιο κάτω , την ανακοίνωση του Λυκείου μας , που είναι πραγματική..." αξονική τομογραφία " της όλης υπόθεσης , και αν την καλο..διαβάσετε και την..καλομελετήσετε , θα δείτε να ανάγλυφη την..περιρρέουσα κατάσταση .
Τελειώνοντας , θα θέλαμε , να κάνουμε έκκληση στη Δημοτική αρχή , να πάρει άμεσα την πρωτοβουλία αποκατάστασης των 11 αδικηθέντων παιδιών , και , προς Θεού , δεν χρειάζονται χρηματικά βραβεία , αυτά..πάρθηκαν , ένα αναμνηστικό δίπλωμα , έτσι για την ικανοποίηση των παιδιών , που θα απαλύνει κάπως και τις Δημοτικές ευθύνες , και απ' την επόμενη χρονιά , θα πρέπει ο Δήμος , όλοι εμείς δηλαδή , δια χειρός Δημοτικής Αρχής , να απονέμει τα βραβεία , ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥΣ , στο Λιδορίκι , το Ευπάλιο και την Ερατεινή , ή σε κοινή σεμνή και χωρίς...πασαρέλες , εκδήλωση , γιατί πιστεύουμε πως είναι υποχρέωση του Δήμου μας , να επιβραβεύει τα παιδιά που μόχθησαν , γιατί κακά τα ψέματα , μερικές φορές κάποιες...βραβεύσεις δεν είναι , τελικά , και ιδιαίτερα..τιμητικές ...
Απολαύστε τώρα την ανακοίνωση " καταπέλτη " , του Λυκείου μας που στάλθηκε στην Δημοτική μας αρχή ..
Λιδωρίκι, 24 – 01 – 2012
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Με αφορμή τη βράβευση των αριστούχων μαθητών του Γενικού Λυκείου
Λιδωρικίου από το σύνδεσμο Λιδωρικιωτών «Η Γκιώνα», κατόπιν συνέλευσης του
Συλλόγου Διδασκόντων του Γενικού Λυκείου Λιδωρικίου και ομόφωνης απόφασης των
μελών του ανακοινώνονται τα ακόλουθα με την παράκληση η παρούσα να δημοσιευθεί
στο επόμενο φύλο της εφημερίδας σας:
Το Γενικό Λύκειο Λιδωρικίου δεν εμπλέκεται με οιονδήποτε τρόπο στις
βραβεύσεις μαθητών του από φορείς ή συλλόγους. Παρέχει μόνο, εφ’ όσον του ζητηθούν, στοιχεία
για τις επιδόσεις και την επιτυχία των μαθητών. Τέτοια στοιχεία ουδέποτε ζητήθηκαν από τον εν λόγω σύνδεσμο μέχρι
και τις 15 Ιανουαρίου 2012, προκειμένου να τιμήσει «τους αριστεύσαντες
μαθητές του Λυκείου Λιδωρικίου», όπως χαρακτηριστικά ανακοινώθηκε μέσα από
σχετική δημοσίευση στην εφημερίδα «Ο Λιδωρικιώτης».
Ο Σύλλογος Διδασκόντων αγνοεί γιατί από τους 14 αριστεύσαντες μαθητές του
σχολείου κατά το σχολικό έτος 2010 – 2011 βραβεύθηκε μόνον ένας και μάλιστα με
επίκληση λανθασμένων ή ανακριβών στοιχείων. Πώς και από ποια πηγή προήλθε η
πληροφόρηση των υπευθύνων της βράβευσης για τους αριστεύσαντες μαθητές, αφού
τέτοια πληροφόρηση δεν ζητήθηκε και ως εκ τούτου δεν παρασχέθηκε από το σχολείο
και τα επίσημα αρχεία του;
Ο Σύλλογος Διδασκόντων πρεσβεύει ότι τέτοιες αβλεψίες και αστοχίες
εκθέτουν το σχολείο και τους διδάσκοντες σε αυτό. Το κυριότερο, όμως, δίνουν
την εντύπωση ότι αγνοούνται οι ίδιοι οι μαθητές και οι προσπάθειές τους, που
είχαν ως αποτέλεσμα να επιτύχουν την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ και στα ΑΤΕΙ σε
ποσοστό 92% (21 στους 23 μαθητές)
κατά τις Πανελλαδικές Εξετάσεις του παρελθόντος έτους. Αντί να καταβάλλονται
προσπάθειες να σφυρηλατηθούν ισχυροί δεσμοί μεταξύ της τοπικής κοινωνίας και
των συλλόγων αφ’ ενός με τους νέους και αυριανούς επιστήμονες αφ’ ετέρου,
γινόμαστε μάρτυρες τραγελαφικών φαινομένων τα οποία προκαλούν – κατ’ ελάχιστον
– την αποστροφή όλων μας.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Γενικού Λυκείου Λιδωρικίου προτείνει την βράβευση όλων των αριστούχων μαθητών του
καθώς και όλων των μαθητών του που επιτυγχάνουν την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ και
ΑΤΕΙ, ανεξάρτητα από το
γεγονός αν διαμένουν στο Λιδωρίκι ή στην ευρύτερη περιοχή και ανεξάρτητα του
τόπου καταγωγής τους.
Μετά τιμής
Η Διευθύντρια
Ντίνα - Μαρία Χατζοπούλου - Νάκου
Οι διδάσκοντες
του Γενικού Λυκείου Λιδωρικίου
Πατσαρίκας Νίκος
Παπαδόπουλος Θανάσης
Παπαγεωργίου Παναγιώτης
Μουράτου Κατερίνα
Παναγιωτακόπουλος Άγγελος
Λιανάκης Ιωάννης
Σταυλιώτης Χαράλαμπος
Τζάνη Περσεφόνη
Παπαγεωργίου Μαρία
Τσούνη Ελένη
Κλειτσάκη Βίκυ
Καραποστόλης Κώστας
Πίνακας Αποδεκτών:
Σύνδεσμος
Λιδωρικιωτών «Η Γκιώνα»
κ. Κώστας
Καψάλης (κοινοποίηση)
Δήμος Δωρίδας
(κοινοποίηση)
ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Έτσι , για την..ιστορία αναφέρουμε , πως ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΠ' ΤΟΥΣ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ , δεν έχει στείλει δυο...λέξεις , για τα ..μάτια που λέμε , όσο για τη δημοσίευσή της στη συλλογική εφημερίδα , ούτε να το...σκεφτείτε καν , είπαμε εφαρμόζουμε , παντού και πάντα ( όταν και όπως μας ..βολεύει ) τη πετυχημένη μέθοδο : Όλα κάτω απ' το..χαλί , το..χάλι μας το μαύρο .....
No comments:
Post a Comment