3.4.13

ΤΑ ΤΕΧΝΑΣΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΦΑΡΝΟΖΟΥΝ ΟΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΑΥΤΙΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΜΕΤΡΗΣΕΘΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ

 

Η πραγματική κατανάλωση ενός Ι.Χ. είναι γύρω στο 25% υψηλότερη από την τιμή της εργοστασιακής μέτρησης, η οποία προκύπτει με διάφορα τρικ.

Ποια τεχνάσματα εφαρμόζουν οι βιομηχανίες αυτοκινήτου στις μετρήσεις κατανάλωσης

 

Τα πιο απίθανα κόλπα σκαρφίζονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατά τις εργοστασιακές μετρήσεις κατανάλωσης, ώστε να προκύψουν χαμηλές τιμές. Μία έρευνα του Συνδέσμου Ευρωπαϊκών Λεσχών Αυτοκινήτου με οικολογικό προσανατολισμό αποκαλύπτει, ότι η πραγματική κατανάλωση των σύγχρονων Ι.Χ. είναι περίπου 25% υψηλότερη από την εργοστασιακή μέτρηση.
Στην έρευνα με τίτλο «Mind the gap» αποδεικνύεται ότι η ψαλίδα μεταξύ πραγματικής και εργοστασιακής κατανάλωσης ανοίγει ολοένα περισσότερο από το 2007 και μετά. Σύμφωνα με τα στοιχεία των κατασκευαστών, έχει μειωθεί την τελευταία πενταετία η μέση κατανάλωση του στόλου των οχημάτων στην ΕΕ κατά περίπου ένα λίτρο στα 100 χλμ. Δυστυχώς γύρω στο 50% αυτής της μείωσης δεν είναι πραγματικό, αλλά οφείλεται σε κόλπα που κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατά τις μετρήσεις.
Ορισμένα από τα πιο συνηθισμένα τρικ είναι τα εξής:
Οι κατασκευαστές κλείνουν με αυτοκόλλητες ταινίες τα σημεία του αμαξώματος με γωνίες και στόμια, ώστε να γίνει το αυτοκίνητο αεροδυναμικότερο και οικονομικότερο σε κατανάλωση.
Τα οχήματα τεστάρονται σχεδόν «γυμνά» και χωρίς αξεσουάρ, ώστε να είναι ελαφρύτερα και να απαιτούν λιγότερα καύσιμα.
Χρησιμοποιούνται ειδικά λιπαντικά και λάδια, όπως επίσης ελαστικά με χαμηλή αντίσταση κύλισης.
Αποσυνδέονται οι μπαταρίες από τα δυναμό, ώστε να μην καταναλώνουν ενέργεια κατά τη διάρκεια της μέτρησης.
Τα τεστ πραγματοποιούνται σε ιδανικές συνθήκες περιβάλλοντος και σε θερμοκρασίες γύρω στους 30 βαθμούς Κελσίου, ώστε να λειτουργεί ο κινητήρας πιο ομαλά και οικονομικά.
Ρυθμίζονται τα φρένα με τρόπο, ώστε να προκαλούν λιγότερες τριβές και αυξάνεται η πίεση του αέρα στα ελαστικά.
Δεν λειτουργούν τα ενεργοβόρα συστήματα, όπως το αιρ-κοντίσιον, τα θερμαινόμενα παρμπρίζ, κλπ. που κοστίζουν αρκετά καύσιμα σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.
Η σημερινή διαδικασία μέτρησης ευνοεί τους κατασκευαστές, δεν ανταποκρίνεται όμως στην πραγματικότητα. Έτσι για παράδειγμα, η εξοικονόμηση καυσίμου χάρη στο αυτόματο σύστημα απενεργοποίησης του κινητήρα (start and stop) είναι πολύ μεγαλύτερη από ό,τι στην πραγματικότητα εξαιτίας του τρόπου των μετρήσεων.
Η ισχύουσα οδηγία της ΕΕ παρέχει στους αυτοκινητοκατασκευαστές ένα περιθώριο ανοχής έως 4% στις εργοστασιακές μετρήσεις και το εκμεταλλεύονται πλήρως αφαιρώντας το από την τιμή κατανάλωσης, που έχουν πετύχει στις δοκιμές.
Οι σημερινές διαδικασίες και οι χαλαροί μηχανισμοί ελέγχου αφήνουν ανοιχτά πολλά παραθυράκια για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, που πετυχαίνουν ακόμη μεγαλύτερη μείωση στις θεωρητικές τιμές κατανάλωσης.
Οι επιστήμονες, που πραγματοποίησαν την έρευνα, ζητούν να κλείσουν όλα τα παραθυράκια και να γίνει πιο αξιόπιστη η διαδικασία μέτρησης της κατανάλωσης. Ως παράδειγμα αναφέρουν τις ΗΠΑ, όπου ο κύκλος των μετρήσεων περιλαμβάνει κίνηση σε πυκνή κυκλοφορία στην πόλη, διαδρομές με τέρμα τα γκάζια, λειτουργία του αιρ-κοντίσιον, κλπ., γιαυτό και ανταποκρίνεται περισσότερο στην πραγματικότητα.
Τα επόμενα χρόνια θα εφαρμοστεί ένα νέο πρόγραμμα μέτρησης της κατανάλωσης των αυτοκινήτων σε παγκόσμιο επίπεδο. Ονομάζεται WLTP από τα αρχικά των αγγλικών λέξεων Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure (δηλαδή Παγκόσμια Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής για Ελαφρά Οχήματα) και εκτιμάται, ότι θα τεθεί σε ισχύ το 2016 ή το 2017.

http://www.tanea.gr

No comments: