Γράφει ο Ελευθέριος Γ. Σκιαδάς.
Η οικονομική κρίση πλήττει πρωτίστως τη διασκέδαση, αλλά πάντα ενόψει των απόκρεων αναζητούνται λύσεις ώστε ο κόσμος να ξεφαντώσει οικονομικά. Το ίδιο συνέβαινε και στην προηγούμενη μεγάλη οικονομική κρίση και συγκεκριμένα το 1933. Οι επιχειρηματίες της διασκέδασης προσπαθώντας να τονώσουν το αναιμικό κέφι των πελατών συναγωνίζονταν ποιος θα παρουσιάσει τα καλύτερα νούμερα και ποιος θα φιλοξενήσει τις πιο καλλίγραμμες καλλιτέχνιδες. Οι οποίες όμως ήταν από άλλες χώρες και λόγω της κρίσης απαιτούσαν να πληρώνονται σε γερμανικά μάρκα ή σε γαλλικά φράγκα, γεγονός που προκαλούσε πονοκέφαλο στους μαγαζάτορες. Πάντως οι απόκριες του 1933 πέρασαν με την Αθήνα γεμάτη καμπαρέ και μπαρ και άφθονο κέφι.
Τα κέντρα του νυκτερινού αθηναϊκού κεφιού έφεραν ονομασίες που εναρμονίζονταν με την ξενομανία της εποχής: «Μασκώτ», «Νιρβάνα», «Μιράκλ», «Φαντάζιο», «Φέμινα» και «Στέρλνα». Οι κομψοί πελάτες και οι χαριτωμένες κυρίες σύχναζαν στη «Μασκώτ», όπου πήγαιναν για χορό και ουίσκι συνήθως μετά τα θέατρα και τους κινηματογράφους. Οι οικογενειακές παρέες προτιμούσαν το «Μιράκλ», ενώ το «Φαντάζιο» που βρισκόταν στην οδό Φιλελλήνων πρέπει να καταγραφεί ως η πρώτη «μπουάτ», η οποία λειτούργησε στην Αθήνα με ευρωπαϊκό χαρακτήρα και για γερά βαλάντια. Στο νεόδμητο μέγαρο της γωνίας Πανεπιστημίου και Βουκουρεστίου άνοιξε εκείνη τη χρονιά, για πρώτη φορά, το «Φέμινα» που απόκτησε την φήμη ενός σπουδαίου «ντάνσινγκ» της προπολεμικής Αθήνας.
Εξαιρετικό ενδιαφέρον όμως είχαν τα νούμερα που παρουσιάζονταν σ’ αυτά τα νυκτερινά μαγαζιά. Η Ουγγαρέζα Ιλυ Μπριγιέτ, το ζεύγος Λένκε και Μαίη, ο δημοφιλής Χριστόφορος που είχε αλλάξει το όνομά του σε «Κριστοφόρ» για να ταιριάζει με το «κλίμα» της εποχής και ένα χορευτικό τρίο, η ατραξιόν των ημερών που μας είχε έλθει από το Βερολίνο. Έτσι διασκέδαζε η Αθήνα σε ημέρες οικονομικής κρίσης.
No comments:
Post a Comment