Δεν έχει τέλος η αμαρτωλή ιστορία με τις BMW που αγοράστηκαν την εποχή του Μνημονίου, με τη μία εκ των οποίων προκαλούσε επί καθημερινής βάσης έως τις πρόσφατες εκλογές, ο Ευάγγελος Βενιζέλος!
Μετά τη μετεκλογική απόφαση να μπει πωλητήριο στα δύο πανάκριβα αυτοκίνητα, οι αρμόδιοι βρέθηκαν προ εκπλήξεως, όταν άρχισαν να αναζητούν τα αναγκαία παραστατικά για να προχωρήσουν οι σχετικές διαδικασίες. Οσο κι αν ακούγεται απίστευτο, τουλάχιστον μέχρι στιγμής δεν έχουν εντοπίσει τίποτε, με αποτέλεσμα να επικρατεί «μαύρο σκοτάδι» για το πώς αγοράστηκαν, ποιος έδωσε την εντολή, ποιος τις παρέλαβε, από ποιον και πόσο ακριβώς κόστισαν!
Αυτός που φέρεται ότι έπεσε περισσότερο από τα σύννεφα ήταν ο νέος υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Γ. Κατρούγκαλος, ο οποίος ανέλαβε να υλοποιήσει την απόφαση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα. Εδώ και δύο εβδομάδες προσπαθεί να μάθει ποιος και πώς τις αγόρασε ώστε να τις κοστολογήσει. Ομως διαπίστωσε, όπως αναφέρουν πληροφορίες, ότι δεν υπάρχει πουθενά ούτε εντολή για την αγορά τους ούτε τιμολόγια ούτε κάποια απόδειξη για την παραλαβή τους. Οι ελεγκτές έκαναν φύλλο και φτερό όλα τα αρχεία με τα κρατικά αυτοκίνητα και πάλι δεν έχουν βρει έως τώρα κανένα σχετικό έγγραφο.
Παρασκήνιο
Υπό αυτήν την έννοια, οι δύο BMW είναι για το κράτος... αόρατες και, εφόσον δεν δοθεί τελικώς κάποια εξήγηση, θα μεγαλώσουν τα ερωτήματα για το πώς αποκτήθηκαν. Ηδη έχει αρχίσει να αναπτύσσεται στα παρασκήνια έντονη φημολογία, σύμφωνα με την οποία τα χρήματα για την προμήθειά τους μπορεί να προήλθαν από τα μυστικά κονδύλια που υπάρχουν σε ορισμένους κυβερνητικούς κωδικούς, τα οποία όμως προορίζονται για άλλους -εθνικούς- σκοπούς και σίγουρα όχι για να πληρώνονται υπουργικές BMW...
Η υπόθεση με τις BMW ξεκίνησε την εποχή του Μνημονίου, όταν ο (υπόδικος σήμερα για τη «λίστα Λαγκάρντ» και πανίσχυρος τότε υπουργός Οικονομικών) Γιώργος Παπακωνσταντίνου έπαιρνε τα άγρια μνημονιακά μέτρα και βρισκόταν στο στόχαστρο των αντιδράσεων. Τότε έγινε γνωστό ότι παραγγέλθηκε -για να κυκλοφορεί υπό αυξημένη προστασία- ένα υπερπολυτελές θωρακισμένο, αλεξίσφαιρο και με όλα τα αξεσουάρ (έως και δορυφορικό τηλέφωνο) αυτοκίνητο αξίας 750.000 ευρώ!
Το ίδιο ίσχυσε και για τον τότε υπουργό Προστασίας του Πολίτη Χρήστος Παπουτσή, ο οποίος έστελνε τα ΜΑΤ να ξυλοφορτώνουν διαδηλωτές και συνταξιούχους, χρεώνοντας και αυτός το Ελληνικό Δημόσιο με ένα δεύτερο αυτοκίνητο αξίας 750.000 ευρώ. Δηλαδή, το σύνολο της δαπάνης για τις δυο BMW ήταν 1.500.000 ευρώ σε καιρό Μνημονίου και άγριας λιτότητας για τους πολίτες.
Ομως οι δύο πρωταγωνιστές της ιστορίας δεν πρόλαβαν να τις χαρούν. Στον ανασχηματισμό ο κ. Παπακωνσταντίνου μετακινήθηκε στο υπουργείο Περιβάλλοντος και, μολονότι ζήτησε να πάρει την πολυτελή «μπέμπα», βρήκε μπροστά του τον Ευ. Βενιζέλο.
Ο νέος πια υπουργός Οικονομικών την κράτησε για λογαριασμό του και συνέχισε -παρά τις αντιδράσεις- να τη χρησιμοποιεί ακόμη και την περίοδο που, μετά τις εκλογές του 2012, δεν ήταν αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός, αλλά μόνο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ...
Η δεύτερη αλεξίσφαιρη BMW παραχωρήθηκε το 2012 από τον τότε υπουργό Δημόσιας Τάξης Νίκο Δένδια στο Μέγαρο Μαξίμου και έκτοτε χρησιμοποιούνταν για τις μετακινήσεις του κ. Σαμαρά. Το κόστος του σέρβις της πρωθυπουργικής BMW 760Li HS των 4.400 κυβικών εκατοστών είναι πραγματικά ασύλληπτο. Τον περασμένο Σεπτέμβριο ανήλθε στα 25.018,21 ευρώ (!), εκ των οποίων 17.650,51 ευρώ κόστισε η προμήθεια των ανταλλακτικών και 7.367,70 ευρώ η εργασία. Ιλιγγιώδη είναι και τα ποσά για την αντικατάσταση των αλεξίσφαιρων ελαστικών, αφού μία τετράδα από αυτά στοίχισε 9.672,42 ευρώ. Τα ίδια, βέβαια, στοίχιζαν και τα σέρβις της... αντιπροεδρικής BMW.
ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ
Να δωθούν εξηγήσεις!
Είναι σίγουρα απίστευτες οι πληροφορίες που γίνονται γνωστές για τις δύο πανάκριβες BMW. Μέχρι πρότινος ήταν ένα θέμα που φαινόταν ότι είχε να κάνει (μόνο) με το ύφος και το ήθος άσκησης της εξουσίας, ιδιαίτερα από την πλευρά του πολυπράγμονος Ευ. Βενιζέλου. Τώρα όμως φαίνεται ότι γεννώνται και άλλα, ενδεχομένως σημαντικότερα, ερωτήματα.
Είναι αδύνατο να μην ανευρίσκονται όλα τα απαραίτητα έγγραφα για την παραγγελία, προμήθεια και αγορά των πανάκριβων αυτών αυτοκινήτων. Κι αν όντως δεν υπάρχουν, θα πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι, υπουργοί και όχι μόνο, από το 2010 έως σήμερα να κληθούν να δώσουν πάραυτα εξηγήσεις. Πώς, πότε και τι ακριβώς συνέβη...
No comments:
Post a Comment