Δωρική άνοιξη , με το φακό του Θάνου Κολοκυθά
Καλημέρα Λιδορικιώτες και ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ ..
Επί τέλους !! Μπήκαμε στην …’Ανοιξη …
Ας ελπίσουμε πως θα τελειώσουν και τα πολλά βάσανά μας ..
ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΗΜΕΡΑ 1η ΜΑΡΤΙΟΥ 2015
Ανατολή Ήλιου: 06:55
Δύση Ήλιου: 18:19
Σελήνη 11 ημερών
Παγκόσμια Ημέρα κατά του Αυτοβασανισμού
Παγκόσμια Ημέρα Πολιτικής Προστασίας
Παγκόσμια Εβδομάδα Ψηφιακού Βιβλίου
Γιορτάζουν: Ευδόκιος, Ευδοκία, Ορθόδοξος, Ορθοδοξία, Ορθούλα, Χαρίσιος, Χαρισία.
ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
ΓΕΓΟΝΟΤΑ
π. Χ.
86
Ο Λούκιος Κορνήλιος Σύλλας, επικεφαλής των ρωμαϊκών λεγεώνων, εισέρχεται στην Αθήνα και ανατρέπει τον τύραννο Αριστίωνα, τον οποίο υποστήριζε ο βασιλιάς του Πόντου Μιθριδάτης ΣΤ΄.
μ. Χ.
1862
Ο κυβερνητικός στρατός καταστέλλει με αιματηρό τρόπο την εξέγερση που εκδηλώθηκε στο Ναύπλιο και σε άλλες περιοχές της Πελοποννήσου κατά του Όθωνα (Ναυπλιακή Επανάσταση).
1983
Η Swatch κυκλοφορεί την πρώτη συλλογή της με 12 ρολόγια.
1988
Ο βιομήχανος Aλέξανδρος Aθανασιάδης - Mποδοσάκης δολοφονείται με πιστόλι στη Λεωφόρο Κηφισίας από την τρομοκρατική οργάνωση «17 Νοέμβρη».
2002
Παύει οριστικά η κυκλοφορία της δραχμής στην ελληνική επικράτεια.
2007
Ξεσπά το σκάνδαλο των δομημένων ομολόγωνμε «θύματα» τα ασφαλιστικά ταμεία.
ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ
μ. Χ.
1445
Σάντρο Μποτιτσέλι, ιταλός ζωγράφος της Αναγέννησης. (Θαν. 17/5/1510)
1810
Φρεντερίκ Σοπέν, γαλλοπολωνός συνθέτης και πιανίστας. (Θαν. 17/10/1849)
1842
Νικόλαος Γύζης, ζωγράφος, που ανήκε στη λεγόμενη Σχολή του Μονάχου. (Θαν. 4/1/1901)
1904
Γκλεν Μίλερ, αμερικανός μπαντ λίντερ, από τις σημαντικότερες προσωπικότητες της τζαζ. (Θαν. 15/12/1944)
ΘΑΝΑΤΟΙ
. Χ.
1881
Αλέξανδρος Β', τσάρος της Ρωσίας, που δολοφονήθηκε από ρώσους νιχιλιστές (μηδενιστές).(Γεν. 17/4/1818)
2004
Κώστας Μόντης, διακεκριμένος κύπριος ποιητής.(Γεν. 18/2/1914)
2012
Λούτσιο Ντάλα, ιταλός τραγουδοποιός. (Γεν. 4/3/1943)
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/almanac/0103#ixzz3T6pqmgFB
«Μάρτης» ή «Μαρτιά»
Ο Μάρτης ή Μαρτιά είναι ένα παμπάλαιο έθιμο, με βαλκανική διασπορά. Πιστεύεται ότι έχει τις ρίζες του στην Αρχαία Ελλάδα, και συγκεκριμένα στα Ελευσίνια Μυστήρια. Οι μύστες των Ελευσίνιων Μυστηρίων έδεναν μια κλωστή, την Κρόκη, στο δεξί τους χέρι και το αριστερό τους πόδι.
Από τη 1η ως τις 31 του Μάρτη, τα παιδιά φορούν στον καρπό του χεριού τους ένα βραχιολάκι, φτιαγμένο από στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή, τον Μάρτη ή Μαρτιά. Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, ο Μάρτης προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, για να μην καούν. Τον φτιάχνουν την τελευταία μέρα του Φλεβάρη και τον φορούν την πρώτη μέρα του Μάρτη, πριν βγουν από το σπίτι.
Σε μερικές περιοχές ο Μάρτης φοριέται στο μεγάλο δάχτυλο του ποδιού σαν δαχτυλίδι για να μην σκοντάφτει ο κάτοχός του. Το βραχιολάκι αυτό το βγάζουν στο τέλος του μήνα, ή το αφήνουν πάνω στις τριανταφυλλιές όταν δουν το πρώτο χελιδόνι, για να τον πάρουν τα πουλιά και να χτίσουν τη φωλιά τους.
Το έθιμο του Μάρτη γιορτάζεται ίδιο και απαράλλαχτο στα Σκόπια με την ονομασία Μάρτινκα και στην Αλβανία ως Βερόρε. Οι κάτοικοι των δυο γειτονικών μας χωρών φορούν βραχιόλια από κόκκινη και άσπρη κλωστή για να μην τους «πιάσει» ο ήλιος, τα οποία και βγάζουν στα τέλη του μήνα ή όταν δουν το πρώτο χελιδόνι. Άλλοι πάλι, δένουν τον Μάρτη σε κάποιο καρποφόρο δέντρο, ώστε να του χαρίσουν ανθοφορία, ενώ μερικοί τον τοποθετούν κάτω από μια πέτρα κι αν την επόμενη ημέρα βρουν δίπλα της ένα σκουλήκι, σημαίνει ότι η υπόλοιπη χρονιά θα είναι πολύ καλή.
Τηρώντας παραδόσεις και έθιμα αιώνων, οι Βούλγαροι, την πρώτη ημέρα του Μάρτη, φορούν στο πέτο τους στολίδια φτιαγμένα από άσπρες και κόκκινες κλωστές που αποκαλούνται Μαρτενίτσα. Σε ορισμένες περιοχές της Βουλγαρίας, οι κάτοικοι τοποθετούν έξω από τα σπίτια τους ένα κομμάτι κόκκινου υφάσματος για να μην τους «κάψει η γιαγιά Μάρτα» (Μπάμπα Μάρτα, στα βουλγαρικά), που είναι η θηλυκή προσωποποίηση του μήνα Μάρτη. Η Μαρτενίτσα λειτουργεί στη συνείδηση του βουλγαρικού λαού ως φυλαχτό, το οποίο μάλιστα είθισται να προσφέρεται ως δώρο μεταξύ των μελών της οικογένειας, συνοδευόμενο από ευχές για υγεία και ευημερία.
Το ασπροκόκκινο στολίδι της 1ης του Μάρτη φέρει στα ρουμανικά την ονομασία Μαρτιζόρ. Η κόκκινη κλωστή συμβολίζει την αγάπη για το ωραίο και η άσπρη την αγνότητα του φυτού χιονόφιλος, που ανθίζει τον Μάρτιο και είναι στενά συνδεδεμένο με αρκετά έθιμα και παραδόσεις της Ρουμανίας. Σύμφωνα με την μυθολογία, ο Θεός - Ήλιος μεταμορφώθηκε σε νεαρό άνδρα και κατέβηκε στη Γη για να πάρει μέρος σε μια γιορτή. Τον απήγαγε, όμως, ένας δράκος, με αποτέλεσμα να χαθεί και να βυθιστεί ο κόσμος στο σκοτάδι.
Μια ημέρα ένας νεαρός, μαζί με τους συντρόφους του σκότωσε τον δράκο και απελευθέρωσε τον Ήλιο, φέροντας την άνοιξη. Ο νεαρός έχασε τη ζωή του και το αίμα του -λέει ο μύθος- έβαψε κόκκινο το χιόνι. Από τότε, συνηθίζεται την 1η του Μάρτη όλοι οι νεαροί να πλέκουν το «Μαρτισόρ», με κόκκινη κλωστή που συμβολίζει το αίμα του νεαρού άνδρα και την αγάπη προς τη θυσία και άσπρη που συμβολίζει την αγνότητα.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/131#ixzz3T6q2W82n
Το Πορτρέτο των Μηνών
-
ΜΑΡΤΙΟΣ
Πίνακας του Γιάννη Τσαρούχη
Ο τρίτος μήνας του πολιτικού έτους, με διάρκεια 31 ημέρες. Αρχικά ήταν ο πρώτος μήνας του δεκάμηνου Ρωμαϊκού ημερολογίου, λόγω της εαρινής ισημερίας. Πήρε το όνομά του από τον θεό Άρη (Mars, Martius στα Λατινικά), που θεωρούταν ο γενάρχης των Ρωμαίων. Με τη μεταρρύθμιση του 153 π.Χ, όταν προστέθηκαν ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος, ο Μάρτιος έλαβε την τρίτη θέση στο δωδεκάμηνο, πλέον, ρωμαϊκό ημερολόγιο.
Τον Μάρτιο γιορτάζονταν στην Αρχαία Ρώμη τα:
- Ματρονάλια (Matronalia), προς τιμή της θεάς Ήρας την 1η του μηνός. Οι παντρεμένες γυναίκες της Ρώμης (Matronae) πρόσφεραν στη θεά αγελάδες και χήνες, τα ιερά ζώα της Ήρας, ενώ δέχονταν δώρα από του συζύγους τους.
- Αγωνάλια (Agonalia), προς τιμή τoυ θεού Άρη, από τους φύλακες του ναού του Αγωναλείς (Agonales). H γιορτή, που περιλάμβανε χορούς και τραγούδια, διαρκούσε ως τις 27 Μαρτίου.
- Λιμπεράλια (Liberalia), προς τιμή του θεού Λίμπερ (Διονύσου) στις 25 Μαρτίου. Η γιορτή ήταν αφιερωμένη στους νέους που συμπλήρωναν το 16ο έτος της ηλικίας τους. Την ημέρα αυτή παραλάμβαναν την ανδρική τήβεννο και εισέρχονταν πανηγυρικά στην ανδρική ηλικία.
Στο αρχαίο Αττικό ημερολόγιο ο Μάρτιος αντιστοιχούσε με το δεύτερο δεκαπενθήμερο του μήνα Ανθεστηριώνα και το πρώτο δεκαπενθήμερο του μήνα Ελαφηβολιώνα. Το διάστημα αυτό στην Αθήνα γιορτάζονταν τα:
- Διάσια, προς τιμή του Δία Μειλίχιου, στις όχθες του Ιλισσού. Ο Δίας Μειλίχιος, που δεν πρέπει να ταυτίζεται με τον Ολύμπιο θεό, ήταν προστάτης των παιδιών. Οι γονείς πρόσφεραν δώρα στα παιδιά τους, ενώ πρόσφεραν θυσία στον θεό ένα πρόβατο από τον Δήμο Έρχιας (σημερινά Σπάτα). Επακολουθούσε γλέντι και φαγοπότι μέχρι το βράδυ.
- Μεγάλα Διονύσια, προς τιμή του θεού Διονύσου. Γιορτή που καθιέρωσε ο τύραννος Πεισίστρατος το 6ο π.Χ. για να κερδίσει τον λαό της Αθήνας. Περιλάμβανε πομπές με ομοιώματα φαλλών, θυσίες και διαγωνιστικές θεατρικές παραστάσεις (διθυραμβικοί και δραματικοί αγώνες), τις δαπάνες των οποίων επωμίζονταν πλούσιοι Αθηναίοι, σύμφωνα με τον θεσμό της χορηγίας. Με τα Μεγάλα Διονύσια συνδέεται η γέννηση της τραγωδίας.
Ο Μάρτιος είναι άρρηκτα δεμένος με τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή ή Σαρακοστή, τη μεγάλη νηστεία πριν από το Πάσχα. Σχετική και η παροιμία Δεν λείπει ο Μάρτης απ’ τη Σαρακοστή ή Λείπει ο Μάρτης με τη Σαρακοστή; που λέγεται για άτομα που παρευρίσκονται ή αναμειγνύονται παντού.
Τον Μάρτιο είναι η επέτειος της Ελληνικής Εθνεγερσίας με την κήρυξη της Επανάστασης του 1821 την 25η του μηνός. Η επέτειος καθιερώθηκε το 1838 για να συμπέσει με τη μεγάλη εορτή της Χριστιανοσύνης, τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/500/179#ixzz3T6qJpX00
Φρεντερίκ Σοπέν
1810 – 1849
-
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Πολωνός πιανίστας και συνθέτης της Ρομαντικής Περιόδου, που έγραψε ορισμένες από τις ωραιότερες συνθέσεις για πιάνο.
Η εκλεπτυσμένη πρωτοτυπία που χαρακτηρίζει το έργο του και η εξαιρετική δεξιοτεχνία του ως πιανίστα τον κατατάσσουν στους σημαντικότερους συνθέτες και πιανίστες όλων των εποχών.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/403#ixzz3T6qfWjfv
Η ιστορία του ΠΡΟ-ΠΟ
Το πρώτο δελτίο ΠΡΟ-ΠΟ
Παιγνίδι αμοιβαίου στοιχήματος με ποδοσφαιρικούς αγώνες, από τα αρχικά γράμματα των λέξεων Προγνωστικά Ποδοσφαίρου. Απαιτεί από τον παίκτη πρόβλεψη και τύχη. Στην Ελλάδα έκανε την εμφάνισή του την 1η Μαρτίου 1959.
Η ιδέα ανήκε στον Κωνσταντίνο Γ. Καραμανλή, ο οποίος θέλησε να αξιοποιήσει προς όφελος του κρατικού ταμείου την εγγενή αδυναμία του Έλληνα προς τον τζόγο και να τη συνδυάσει με την αγάπη του για το ποδόσφαιρο. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του '50, η μόνη διέξοδος για τον τζογαδόρο ήταν η χαρτοπαιξία και δευτερευόντως τα υπό κρατική εποπτεία λαχεία. Τώρα θα του δινόταν μία ακόμη διέξοδος, επ' ωφελεία και του κοινωνικού συνόλου. Η πρόθεση του Καραμανλή, όταν δημοσιοποιήθηκε, ξεσήκωσε θύελλα διαμαρτυριών από την αντιπολίτευση, κεντρώα και αριστερή, που τον κατηγόρησε για ανηθικότητα και διαφθορά, αποκαλώντας τον πρωθυπουργό του τζόγου.
Το 1958 ιδρύθηκε ο Οργανισμός Προγνωστικών Αγώνων Ποδοσφαίρου (ΟΠΑΠ), ένας αποκεντρωμένος δημόσιος οργανισμός, που ανέλαβε τη διοργάνωση του παιγνιδιού, αντιγράφοντας το ιταλικό TotoCalcio. Την Κυριακή 1η Μαρτίου 1959 έγινε ο πρώτος διαγωνισμός. Χιλιάδες Έλληνες ανταποκρίθηκαν και έσπευσαν στα λιγοστά τότε πρακτορεία να προβλέψουν την έκβαση 12 αγώνων με τα σημεία 1, 2, Χ και να καταθέσουν τον οβολό τους. Ανάμεσα στους αγώνες δέσποζε το ντέρμπι των αιωνίων, στο οποίο επικράτησε ο Ολυμπιακός με 2-0.
Συνολικά, στον πρώτο διαγωνισμό συμπληρώθηκαν 213.670 στήλες και οι εισπράξεις ανήλθαν σε 1.004.778 δραχμές. Από τη διαλογή που ακολούθησε, βρέθηκε ένα και μοναδικό 12άρι, που ανήκε στον αθηναίο δικηγόρο Νίκο Πάσσαρη και κέρδισε 228.360 δραχμές, ποσό ιδιαίτερα σημαντικό για την εποχή. Την επομένη, ο κύριος Πάσαρης ήταν το πρόσωπο της ημέρας και πρωτοσέλιδο στις εφημερίδες. Στους μεγάλους χαμένους του πρώτου δελτίου, οι διεθνείς παίχτες του Παναθηναϊκού Λάκης Πετρόπουλος και Βαγγέλης Πανάκης, οι οποίοι είχαν προβλέψει νίκη της ομάδας τους επί του Ολυμπιακού κι έτσι περιορίστηκαν στις 4.757 δραχμές που πήρε ο καθένας από τους 47 11άρηδες.
Το νέο παιγνίδι αγκαλιάστηκε αμέσως από τον κόσμο κι έγινε η μοναδική πηγή εσόδων για τον Ελληνικό Αθλητισμό για τα επόμενα 31 χρόνια, ο «αιμοδότης του ελληνικού αθλητισμού», όπως λεγόταν. Χάρη στην εμφάνιση και την επιτυχία του ΠΡΟ-ΠΟ δημιουργήθηκε η Α' Εθνική Κατηγορία από την περίοδο 1959 - 1969, το πρώτο ενοποιημένο πρωτάθλημα ποδοσφαίρου στην Ελλάδα. Τον Μάρτιο του 1965 προστέθηκε και 13ος αγώνας και οι κατηγορίες των νικητών αυξήθηκαν σε τρεις: 13ρηδες, 12ρηδες και 11ρηδες.
Από το 1990 ο ΟΠΑΠ άρχισε να προσφέρει νέα παιχνίδια στην πελατεία του (Λόττο, Στοίχημα, Κίνο κ.ά.), με αποτέλεσμα την υποχώρηση του ΠΡΟ-ΠΟ. Η προσπάθεια του Οργανισμού να το αναζωογονήσει (Σούπερ 13, ΠΡΟΠΟ 14&7) δεν απέδωσε τα αναμενόμενα. Σήμερα, το μερίδιό του στον τζίρο του ΟΠΑΠ δεν ξεπερνά το 3%. Ο παίκτης του 21ου αιώνα ζει και αναπνέει για το Στοίχημα και το ΚΙΝΟ.
Σχετικά...
Ο ελληνικός κινηματογράφος έπιασε αμέσως τον λαϊκό σφυγμό και την ίδια χρόνια με την έναρξη του ΠΡΟΠΟ μας έδωσε την πρώτη ταινία με σχετικό θέμα. Πρόκειται για την κωμωδία του Γιάννη Δαλιανίδη Λαός και Κολωνάκι, με ήρωα έναν άφραγκο γαλατά (Κώστας Χατζηχρήστος), που πιάνει την καλή με ένα 12κάρι και φλερτάρει μια καταχρεωμένη γόησσα του Κολωνακίου (Ρίκα Διαλυνά), η οποία τον γλυκοκοιτάζει για τα λεφτά του.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/421#ixzz3T6rvolmg
The Dark Side of the Moon
Εμβληματικό άλμπουμ της ροκ μουσικής και η κορυφαία δημιουργική και εμπορική στιγμή των Pink Floyd. Κυκλοφόρησε την 1η Μαρτίου 1973 στις ΗΠΑ και στις 24 Μαρτίου στη Μεγάλη Βρετανία. Αμέσως γνώρισε μεγάλη επιτυχία, που εξελίχθηκε σε διαχρονική, αφού παρέμεινε για πάνω από 1.500 εβδομάδες στο Τοπ-200 του «Μπίλμπορντ».
Το όγδοο άλμπουμ στη δισκογραφία των Pink Floyd αποτελείται από εννέα τραγούδια, συνολικής διάρκειας 41 λεπτών και 34 δευτερολέπτων. Ηχογραφήθηκε από τον Ιούνιο του 1972 έως τον Ιανουάριο του 1973 στα στούντιο της Άμπεϊ Ρόουντ στο Λονδίνο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και την καθοριστική συμβολή του μηχανικού ήχου και μουσικού Άλαν Πάρσονς. Σχεδόν όλο το έργο πιστώνεται στον Ρότζερ Γουότερς, που έγραψε τους στίχους και τη μουσική σε όλα τα τραγούδια. Τα υπόλοιπα τρία μέλη του συγκροτήματος (Ντέιβιντ Γκίλμορ, Ρίτσαρντ Ράιτ και Νικ Μέισον) συνεισέφεραν δημιουργικά με τις παρατηρήσεις τους στο στούντιο.
Μουσικά, το άλμπουμ κινείται στο χώρο του προοδευτικού ροκ και της ηλεκτρονικής μουσικής, στην οποία οι Πινκ Φλόιντ υπήρξαν πρωτοπόροι στον χώρο του ροκ. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι κριτικοί χωρίζουν την ροκ μουσική στην περίοδο πριν και μετά το «The Dark Side of the Moon», όσον αφορά στη χρήση των συνθετητών και των άλλων ηλεκτρονικών «εργαλείων». Αλλά η αληθινή δύναμη του άλμπουμ προέρχεται από το δημιουργικό συνταίριασμα του νεοψυχεδελικού αρτ-ροκ, της τζαζ φιούζιον και του μπλουζ-ροκ.
Θεματικά, το άλμπουμ εξερευνά όψεις της ανθρώπινης εμπειρίας. Αναφέρεται στη γέννηση ενός παιδιού και το μεγάλωμά του (Speak to Me/Breath), στο χρόνο που φεύγει («Time»), τη θρησκεία («Great Gig in the Sky»), τον καταναλωτισμό («Money»), τον εθνοκεντρισμό («Us and Them») και τον θάνατο («Brain Damage», «Eclipse»).
Το άλμπουμ γνώρισε μεγάλη επιτυχία και γνωρίζει σταθερά μέχρι τις μέρες μας. Με πωλήσεις 42.000.000 αντιτύπων κατατάσσεται στην 6η θέση με τα πιο εμπορικά άλμπουμ όλων των εποχών. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο στις ΗΠΑ πουλάει γύρω στα 9.000 αντίτυπα κάθε εβδομάδα.
Τα τραγούδια του δίσκου
1.
Speak to Me/Breathe
(Gilmour, Mason, Waters, Wright)
4:00
2.
On the Run
(Gilmour, Waters, Wright)
3:33
3.
Time
(Gilmour, Mason, Waters, Wright)
7:06
4.
The Great Gig in the Sky
(Waters, Wright)
4:44
5.
Money
(Waters)
6:32
6.
Us and Them
(Waters, Wright)
7:40
7.
Any Colour You Like
(Gilmour, Mason, Wright)
3:25
8.
Brain Damage
(Waters)
3:50
9.
Eclipse
(Waters)
2:04
Συντελεστές
- Ντέιβιντ Γκίλμορ: φωνητικά, κιθάρα, VCS 3 συνθεσάιζερ.
- Ρότζερ Γουότερς, φωνητικά, μπάσο, VCS 3 συνθεσάιζερ, μαγνητοταινίες.
- Ρίτσαρντ Ράιτ, φωνητικά, κίμπορντς, VCS 3 συνθεσάιζερ.
- Νικ Μέισον, κρουστά, μαγνητοταινίες.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/426#ixzz3T6saF02T
Οι μάγισσες του Σάλεμ
Τον κρύο χειμώνα του 1692, στο Σάλεμ της Μασαχουσέτης, δύο κορίτσια, η κόρη του αιδεσιμότατου Σάμιουελ Πάρις, Μπέτι, και η κηδεμονευομένη του, Άμπιγκειλ Ουίλιαμς, άρχισαν να παρουσιάζουν περίεργη συμπεριφορά. Μιλούσαν παράξενα, κρύβονταν κάτω από πράγματα και σέρνονταν στο πάτωμα. Κανένας γιατρός δεν μπορούσε να εξηγήσει τα συμπτώματα, μέχρι που ένας εξ αυτών απεφάνθη στις 8 Φεβρουαρίου ότι τα κορίτσια ήταν δαιμονισμένα. Έτσι ο πάτερ Σάμιουελ και άλλοι ευλαβείς συμπολίτες του άρχισαν να πιέζουν τα δύο κορίτσια -και άλλα παιδιά που αργότερα παρουσίασαν ανάλογη συμπεριφορά- να κατονομάσουν τους ανθρώπους που τους οδήγησαν στα μονοπάτια του διαβόλου.
Οι τρεις πρώτες γυναίκες που κατηγορήθηκαν ήταν η Σάρα Γκουντ, η Σάρα Όσμπορν και η Τιτούμπα. Η Σάρα Γκουντ ήταν επαίτης, κόρη ενός γάλλου ξενοδόχου, που αυτοκτόνησε όταν η ίδια ήταν έφηβη ακόμα. Η Σάρα Όσμπορν ήταν μία κατάκοιτη ηλικιωμένη γυναίκα, που άρπαξε την περιουσία του πρώτου συζύγου της από τα παιδιά του και την έδωσε στον δεύτερο σύζυγό της. Η Τιτούμπα ήταν η ινδιάνα σκλάβα του αιδεσιμότατου Σάμιουελ Πάρις.
Οι τρεις αυτές γυναίκες κατηγορήθηκαν για μαγεία και την 1η Μαρτίου οδηγήθηκαν στη φυλακή. Ακολούθησαν δεκάδες ακόμα, και καθώς οι φυλακές του Σάλεμ, της Βοστόνης και των γύρω περιοχών γέμιζαν σιγά - σιγά, προέκυψε ένα νέο πρόβλημα: Λόγω της έλλειψης νομοθετικού πλαισίου, όλοι αυτοί οι κρατούμενοι δεν ήταν δυνατόν να δικαστούν. Τη λύση έδωσε στα τέλη Μαΐου ο βασιλικός κυβερνήτης της Μασαχουσέτης, σερ Ουίλιαμ Φιπς, αποφασίζοντας τη συγκρότηση ενός ειδικού δικαστηρίου για την περίπτωση. Στο μεταξύ, η Σάρα Όσμπορν είχε πεθάνει, η Σάρα Γκουντ είχε γεννήσει ένα κοριτσάκι, ενώ ο αριθμός των υπόδικων είχε φτάσει τους 80, πολλοί από τους οποίους είχαν αρρωστήσει.
Με συνοπτικές διαδικασίες, όλοι οι κατηγορούμενοι κρίθηκαν ένοχοι και καταδικάστηκαν σε θάνατο. Μόνο όσοι παραδέχτηκαν την ενοχή τους και κατέδωσαν άλλους, γλίτωσαν την εκτέλεση. Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού απαγχονίστηκαν συνολικά 19 άτομα, μεταξύ των οποίων ένας σεβαστός υπουργός κι ένας πρώην αστυνομικός που αρνήθηκε να συνεχίσει τις συλλήψεις υποτιθέμενων μαγισσών. Από αυτούς, μόνον οι έξι ήταν άνδρες.
Οι δίκες μαγισσών είχαν σημαντικές επιπτώσεις σ' όλη την περιοχή. Οι σοδειές αφέθηκαν στα χωράφια και τα ζώα χωρίς φροντίδα, όσοι φοβούνταν μήπως συλληφθούν εγκατέλειψαν την περιοχή με τα υπάρχοντά τους και κατέφυγαν στη Νέα Υόρκη, το εμπόριο οπισθοδρόμησε, ενώ υπήρχαν και πληροφορίες ότι οι Ινδιάνοι ετοιμάζονταν να εξεγερθούν.
Οι δίκες σταμάτησαν στις 3 Οκτωβρίου του 1692, με απόφαση του κυβερνήτη της Μασαχουσέτης, μετά από έφεση ομάδας κληρικών από τη Βοστόνη. Ωστόσο, όσοι είχαν ήδη φυλακιστεί δεν αφέθηκαν ελεύθεροι πριν από την επόμενη άνοιξη.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/72#ixzz3T6sznntQ
Η ιστορία της Swatch
Ελβετική ωρολογοποιία, που έφερε επανάσταση στον κλάδο με τα φθηνά και μοδάτα ρολόγια της. Ιδρύθηκε το 1983 από τον αμερικανολιβανέζο επιχειρηματία Νίκολας Χάγιεκ και προήλθε από τη συγχώνευση δύο εταιρειών, της ASUAG (Longines) και της SSIH (Omega και Tissot). Ο τίτλος της εταιρείας προέρχεται από τη σύντμηση των λέξεων Second Watch (Δεύτερο Ρολόι) και όχι όπως πιστεύεται από τη σύντμηση των λέξεων Swiss Watch (Ελβετικό Ρολόι).
Τη δεκαετία του '70 η ελβετική ωρολογοποιία (ένας από τους τρεις πυλώνες της ελβετικής οικονομίας μαζί με τις σοκολάτες και τις τράπεζες) δέχθηκε σφοδρή επίθεση από ιαπωνικές εταιρείες, όπως η Seiko. Οι γιαπωνέζοι εκμεταλλεύθηκαν το φθηνό εργατικό κόστος και τις ηλεκτρονικές εφαρμογές (κουάρτζ) για να κερδίσουν μεγάλα μερίδια στην αγορά σε σχέση με τους απογόνους του Γουλιέλμου Τέλλου, που παρέμειναν πιστοί στο ακριβό και μεσαίας τιμής μηχανικό ρολόι με υψηλά κόστη.
Με επιθετικό μάρκετινγκ, ευφάνταστη διαφήμιση και πρωτοποριακό σχεδιασμό, η Swatch κατόρθωσε να ξαναδώσει τη χαμένη αίγλη στην ελβετική ωρολογοποιία και σημαντικά μερίδια στην αγορά. Μεγάλο ρόλο έπαιξε η κάθετη πτώση του κόστους κατά 80% σε σχέση με τα συμβατικά ρολόγια, χάρις στην πλήρως αυτοματοποιημένη γραμμή παραγωγής και τη μείωση των εξαρτημάτων ενός ρολογιού από 91 σε 51.
Την 1η Μαρτίου 1983 η εταιρεία λάνσαρε τα πρώτα 12 μοντέλα της στην παγκόσμια αγορά, με τιμές που δεν ξεπερνούσαν τα 30 ευρώ. Η υποδοχή από τους νέους ανθρώπους ήταν άνευ προηγουμένου. Πολλοί δεν έμεναν μόνο στην αγορά ενός ρολογιού, αλλά αγόραζαν όλη τη σειρά, καθιστώντας τα swatch συλλεκτικά αντικείμενα. Στο τέλος του χρόνου οι πωλήσεις ξεπέρασαν το 1 εκατομμύριο τεμάχια, ενώ την επόμενη χρονιά υπερδιπλασιάστηκαν. Σήμερα, η Swatch, με μερίδιο 25%, τζίρο 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ (2003) και 20.000 εργαζόμενους, κατέχει την πρώτη θέση στην παγκόσμια αγορά ρολογιών.
Η Swatch, εκτός από τα φθηνά ρολόγια, έχει στο χαρτοφυλάκιό της ακριβές και μεσαίου βεληνεκούς φίρμες (Breguet, Omega, Longines, Tissot, Calvin Klein και Certina), εταιρείες μικροηλεκτρονικών ειδών και σχολή ωρολογοποιίας στο Νιου Τζέρσεϋ των ΗΠΑ. Το 1994 δημιούργησε μαζί με τη Mercedes το «αυτοκίνητο τσέπης» Smart, αλλά σήμερα έχει αποσυρθεί από την κοινή τους επιχείρηση.
Το 1998 μαζί με τον γκουρού της πληροφορικής Νίκολας Νεγκροπόντε παρουσίασαν μία σειρά ρολογιών που μετρούσαν τον χρόνο όχι με τον συμβατικό τρόπο (ώρες, λεπτά, δευτερόλεπτα). Χωρίζοντας το 24ωρο σε 1.000 μέρη (beats), δημιούργησαν τον λεγόμενο «Χρόνο του Ίντερνετ», που επιτρέπει στους χρήστες του Διαδικτύου να αποφύγουν τον σκόπελο της μετατροπής των τοπικών ωρών και να συντονίσουν ευκολότερα τα ραντεβού τους.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/222#ixzz3T6tLY8Yf
Αγία Ευδοκία
Οσιομάρτυς της Χριστιανικής Εκκλησίας.
Γεννήθηκε στην Ηλιούπολη της Λιβανησίας Φοινίκης (σημερινός Λίβανος), από γονείς καταγόμενους από τη Σαμάρεια. Σύμφωνα με τους συναξαριστές ήταν πόρνη και με την εκτυφλωτική ομορφιά της παρέσυρε πολλούς άνδρες στην αμαρτωλή ζωή, ενώ συγχρόνως δημιούργησε μεγάλη περιουσία.
Έπειτα από μία σοβαρή ασθένεια εγκατέλειψε τη γενέτειρά της, αλλά ένα χρόνο αργότερα επέστρεψε και εγκαταστάθηκε στην άκρη της πόλης. Εκεί γνώρισε κάποιον μοναχό, μετανόησε κι έγινε χριστιανή και βαπτίστηκε από τον επίσκοπο Θεόδοτο. Από τότε άλλαξε η ζωή της, χάρισε όλη της την περιουσία στην τοπική εκκλησία και πήγε σε κάποιο μοναστήρι, όπου έζησε βίο ασκητικό ως τη στιγμή που οι πρώην εραστές της τη διέβαλλαν στον τοπικό ηγεμόνα Αυρηλιανό. Η Ευδοκία δικάστηκε και αθωώθηκε, όταν κατόρθωσε να αναστήσει το νεκρό παιδί του Αυρηλιανού και να προσελκύσει και τον ίδιο στο Χριστιανισμό.
Αργότερα, οδηγήθηκε σ’ έναν άλλο ηγεμόνα, τον Διογένη, ο οποίος την άφησε ελεύθερη, αφού η Ευδοκία και πάλι θαυματούργησε. Οι κατήγοροί της επέμειναν και την οδήγησαν ενώπιον του άρχοντα Βικέντιου, ο οποίος διέταξε τον αποκεφαλισμό της. Η μνήμη της Οσιομάρτυρος Ευδοκίας εορτάζεται την 1η Μαρτίου.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/610#ixzz3T6tfnS9u
Ο ΑΥΡΙΑΝΟΣ ΚΑΙΡΟΣ ΣΤΟ ΛΙΔΟΡΙΚΙ
Δευτέρα
2/3
02:00
6°C
81%
3 Μπφ Δ
16 Km/h
ΛΙΓΑ ΣΥΝΝΕΦΑ
08:00
6°C
81%
3 Μπφ Δ
16 Km/h
ΚΑΘΑΡΟΣ
14:00
13°C
54%
ΚΑΘΑΡΟΣ
20:00
86%
4 Μπφ Δ
24 Km/h
ΣΥΝΝΕΦΙΑΣΜΕΝΟΣ
...Παροιμίες του Μάρτη!
Για να επιστρέψετε στα Μικρά και Μεγάλα κάντε κλικ εδώ! Για να επιστρέψετε στα Διάφορα! κάντε κλικ εδώ!
Παροιμίες για τον μήνα Μάρτιο
Οι καιρικές συνθήκες τον μήνα Μάρτιο είναι το βασικό θέμα των παροιμιών του λαού μας γι’ αυτόν το μήνα. Ας τις απολαύσουμε όμως μια μια.
Για τον κρύο καιρό του μήνα και τις πιθανές παγωνιές λένε:
«Τον Μάρτη χιόνι βούτυρο,
μα σαν παγώσει μάρμαρο.»
«Aκόμη και στις δεκαοχτώ
έχει το μάτι του ανοιχτό.»
«Aκόμη στις δεκαοχτώ,
ψοφάει η πέρδικα στ' αυγό.
Λένε και στις τριάντα,
μα δεν ηξεύρω γιάντα.»
«Το Μάρτη φύλα(ξε) άχερα,
μη χάσεις το ζευγάρι.»
«Τσοπάνη μου την κάπα σου,
το Μάρτη φύλαγε την.»
«Όλες του Μάρτη φύλαγε και τ' Απριλίου τις δώδεκα,
ότι ακόμη και στις δεκαοχτώ πέρδικα ψόφησε στ' αβγό.»
«Ο Αύγουστος για τα πανιά κι ο Μάρτης για τα ξύλα.»
«Mάρτης γδάρτης και κακός παλουκοκαύτης.
Και σαν τύχει και θυμώσει, μες στο χιόνι θα μας χώσει.»
«Tο Mάρτη ξύλα φύλαγε,
μην κάψεις τα παλούκια.»
«Στων αμαρτωλών τη χώρα,
το Mαρτάπριλο χιονίζει.»
Σε κάποιες παροιμίες του μήνα, φαίνεται η επιθυμία των γεωργών να βρέξει τον Μάρτιο:
«Μάρτης έβρεχε,
θεριστής χαιρότανε.»
«Μάρτης βρέχει;
Ποτέ μην πάψει.»
«Κάλλιο Μάρτης στις γωνιές,
παρά Μάρτης στις αυλές»
«Κάλλιο Μάρτης καρβουνιάρης,
παρά Μάρτης λιοπυριάρης.»
«Μάρτης βροχερός,
θεριστής κουραστικός.»
«Μάρτης κλαψής,
θεριστής χαρούμενος.»
«Βροντή Μαρτιού,
φίλεμα με καρύδια.»
«Μάρτης πουκαμισάς,
δεν σου δίνει να μασάς.»
«Mάρτης άβροχος,
μούστος άμετρος.»
«Aν κάνει ο Mάρτης δυο νερά κι ο Aπρίλης πέντε - δέκα,
να δεις το κοντοκρίθαρο πως στρίβει το μουστάκι,
να δεις και τις αρχόντισσες πως ψιλοκλεισιρίζουν,
να δεις και τη φτωχολογιά πως ψιλοκοσκινάει.»
«Σαν ρίξει ο Μάρτης μια βροχή κι Απρίλης άλλη μία,
να δεις κουλούρες στρογγυλές και πίττες σαν αλώνι.»
«Σαν ρίξει ο Μάρτης δυο νερά κι Απρίλης άλλο ένα
χαράς σ' εκείνο το ζευγά που ‘χει πολλά σπαρμένα.»
Οι μεταβολές του καιρό τον μήνα αυτό είναι απότομες και ξαφνικές. Αυτό το γεγονός έχει σχολιαστεί και από τις παροιμίες:
«Ο Μάρτης το πρωί το ψόφησε,
και το βράδυ το βρόμισε.»
«Ο Μάρτης ο πεντάγνωμος,
πέντε φορές εχιόνισε,
και πάλι το μετάνιωσε,
πως δεν εξαναχιόνισε»
«O Μάρτης ο κλαψόγελος»
«O Mάρτης το πρωί χιόνισε,
κι ο γάιδαρος ψόφησε (από το κρύο).
Το μεσημέρι βρώμισε (από τη ζέστη),
και το βράδυ τον πήρε το ποτάμι (από τη βροχή).»
«Του Mάρτη του αρέσει,
να είναι πάντα στο διπλό,
μια στις δέκα να έχει ήλιο,
και τις άλλες ξυλιασμό.»
Κάποιες παροιμίες θέλουν τον Μάρτιο να ξεκινά το καλοκαίρι και η ζέστη:
«Από Μαρτιού πουκάμισο,
κι απ' Αύγουστο σεγκούνι.»
«Ο Μάρτης έχει τ' όνομα,
κι ο Απρίλης τα λουλούδια»
Για την εαρινή ισημερία στις 21 Μαρτίου υπάρχει η παροιμία:
«Του Μάρτη και του Τρυγητή ίσα τα ημερόνυχτια»
Κάποιες παροιμίες αναφέρονται στον ήλιο του Μαρτίου:
«Του Μάρτη ο ήλιος βάφει,
και πέντε μήνες δεν ξεβάφει.»
«Ο ήλιος του Μαρτιού,
τρυπάει κέρατο βοδιού.»
«Ο καλός Μάρτης στα κάρβουνα,
κι' ο κακός στον ήλιο.»
«Του Μάρτη οι αυγές με κάψανε,
του Μάη τα μεσημέρια.»
«Οπόχει κόρην ακριβή,
το Μάρτη ήλιος μην τη δει».
Και φυσικά η πιο γνωστή παροιμία του μήνα:
«Λείπει ο Μάρτης από τη Σαρακοστή;»
Καλή μέρα , καλό μήνα και ΚΑΛΗ ΑΝΟΙΞΗ …
Απ’ το “ Λιδωρίκι “ με αγάπη …..Κ.Κ.-
No comments:
Post a Comment