3.8.14

ΤΟ ΔΙΠΛΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΤΟΙΧΗΜΣ ΣΤΑ ΧΝΑΡΙΑ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ

 

Η προβολή της ταινίας "Ηρακλής" και το τουριστικό μας στοίχημα. Πώς τελικά μία ταινία, αλλάζει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τις διακοπές μας; Ο θεματικός τουρισμός και η ελληνική πραγματικότητα σε αριθμούς

Μίκα Κοντορούση

news247 Αύγουστος 02 2014 08:37

Ο μύθος του Ηρακλή, οι άθλοι, τα κατορθώματα και ο θρύλος γύρω από το όνομά του – άργησαν - αλλά κατάφεραν να μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον διεθνών κινηματογραφικών παραγωγών. Η ζωή του αρχαίου Έλληνα ήρωα μεταφέρεται στη Μεγάλη Οθόνη από τον σκηνοθέτη των περιπετειών «Βαρομετρικό Χαμηλό», «Πολύ Σκληρός για να Πεθάνει 2» και «Βαθιά Άγρια Θάλασσα» Ρένι Χάρλιν, με την ελπίδα του επικού υπερθεάματος που αναμένεται να φέρει «ζεστό χρήμα» στα κινηματογραφικά ταμεία, ενώ την ίδια ώρα τουριστικά πρακτορεία κάνουν λόγο για ένα δυναμικό «καλωσόρισμα» τουριστών στα χνάρια του αρχαίου Έλληνα ήρωα.

«Είναι τεράστιας σημασίας να φέρνουμε μεγάλους παραγωγούς, που θα γυρίσουν ταινίες, με θέματα από την αρχαία και την σύγχρονη Ελλάδα. Η αλλαγή πλεύσης από το μαζικό στο θεματικό τουρισμό μάς δίνει πολλά περιθώρια να βελτιώσουμε τις σημερινές τουριστικές επιδόσεις μας», ενημερώνουν το WE του NEWS 247, εκπρόσωποι τουριστικών γραφείων.

Αν και στην πραγματικότητα, η τρισδιάστατη ταινία «Ηρακλής: Η Αρχή του Θρύλου» δεν γυρίστηκε στην Ελλάδα - οι περισσότερες σκηνές εκτυλίσσονται στη Βουλγαρία - το ταξίδι του Ηρακλή σε περιοχές της αρχαίας ελληνικής υπαίθρου, εξακολουθεί να αποτελεί δημοφιλή «attraction» και πόλο έλξης για χιλιάδες τουρίστες που θέλουν να νιώσουν την αίγλη του μυθικού ήρωα.

Το Destino Tours με έδρα την Τρίπολη αποτελεί ένα από τα γραφεία της χώρας που άδραξαν την ευκαιρία και «έκλεισαν το μάτι» στους τουρίστες – οπαδούς της ελληνικής μυθολογίας, προσφέροντας δεκαήμερες αποδράσεις και περιηγήσεις στην Πελοπόννησο, στα μέρη που ο Ηρακλής γεννήθηκε, ερωτεύτηκε, πάλεψε και κατέκτησε τους άθλους του.

«Δεν επηρεαστήκαμε τόσο από την ταινία. Τη διαδρομή την κάνουμε τα τελευταία τρία χρόνια. Απλά είναι σίγουρο ότι η προβολή της ταινίας βοηθά στην αύξηση των online κρατήσεων», μάς ενημερώνει ο ιδιοκτήτης του τουριστικού γραφείου, Ηλίας Παπαδόπουλος που υπολογίζει σε μία αύξηση της εισροής του τουρισμού και επιλογής της ηράκλειας διαδρομής, κατά 20%. Η περιοδεία στα χνάρια του ήρωα περιλαμβάνει στάσεις στην Αθήνα, το Λεβίδι, τη Λέρνα, Σπάρτη, Τεγέα, Αλέα και τη Θήβα.

Στροφή στο θεματικό τουρισμό

Στα ίδια μήκη κύματος και μέλη της TUΙ Ελλάδος, συμφωνούν στο γεγονός ότι η αξία των κινηματογραφικών ταινιών ως «εργαλείων» προώθησης της εικόνας μιας χώρας ή ενός προορισμού αποτελούν πλέον αναγκαία πτυχή του τουριστικού μάρκετινγκ.

«Η εικόνα της Ελλάδας ως αναγνωρίσιμου τουριστικού προορισμού, αλλά και ως τόπου με ιδιαίτερο φυσικό πλούτο, σημαντική ιστορία και πολιτισμό δημιουργήθηκε τα τελευταία 50 χρόνια, κυρίως μέσα από τις ξένες κινηματογραφικές παραγωγές, με κύριο χαρακτηριστικό το θαλάσσιο στοιχείο και πώς αυτό περιβάλλεται από τα νησιά της, τους κόλπους, τα φυσικά μας λιμανάκια και ό,τι άλλο συνθέτουν την εικόνα».

Οι ίδιοι συμπληρώνουν μάλιστα ότι η πλειοψηφία των ταινιών βοήθησαν αποκλειστικά τις περιοχές, στις οποίες έγιναν τα γυρίσματα. Χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις της Κεφαλλονιάς με το Captain Corelli's  Mandolin, οι Σποράδες και το Πήλιο με το Mamma Mia, η Κέρκυρα με το For Your Eyes Only, το Καστελόριζο με το Mediterraneo, η Αμοργός με το The Big Blue, η Ύδρα με το Boy on a Dolphin, η Πήλος με το Before Midnight και πολλές άλλες που εξακολουθούν να συντηρούν ζωντανό το μύθο της ηλιόλουστης και φιλόξενης χώρας. «Σε μία περίοδο μάλιστα που για το μάτι του τουρίστα η εποχή του Ζορμπά με τους Έλληνες να χορεύουν συρτάκι σε ελληνικές παραλίες αποτελεί πλέον παρελθόν, πρωτοβουλίες όπως και η ταινία του Ηρακλή, αποτελούν κερδοφόρες προοπτικές, ακόμη και αν τα γυρίσματα έγιναν στη γειτονική Βουλγαρία».

Το στοίχημα σε αριθμούς

Τουριστικοί πράκτορες αναφέρονται μάλιστα σε απτά παραδείγματα. «Τη λάμψη της ταινίας Mamma Mia φαίνεται ότι ζήλεψαν πολλά ζευγάρια από την Ελλάδα, την Ευρώπη, αλλά και την Αμερική εκείνη την εποχή, αποφασίζοντας να κάνουν το γάμο τους στις Σποράδες και στο Πήλιο. Η αλματώδης αύξηση άγγιξε το 40% από μαρτυρίες επαγγελματιών του τουρισμού. Οι κρατήσεις για Σκιάθο Σκόπελο και Πήλιο αυξήθηκαν στο διπλάσιο, όταν μάλιστα κυκλοφόρησε και το DVD της ταινίας».

Ακόμη πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί - σύμφωνα με την ιστοσελίδα hotels.com – η αύξηση κατά 114% στην αναζήτηση για απόδραση στη μακρινή Νέα Ζηλανδία το 2012 σε σχέση με το 2011, εξαιτίας της  προβολής της ταινίας «The Hobbit».

Για να μιλήσουμε όμως με φετινές εκτιμήσεις σε νούμερα και αριθμούς: Οι συνολικές αφίξεις, εξαιρουμένων των ταξιδιωτών κρουαζιέρας, εκτιμάται ότι θα φθάσουν τα 19 εκατομμύρια το 2014, έναντι 17,9 εκατ. το 2013 (20,1 εκατ. με τα μεγέθη της κρουαζιέρας) και 15,5 εκατ. το 2012 (στοιχεία ΣΕΤΕ). «Το ¼ από αυτά τα υπέρογκα μεγέθη, αποτελεί τον τουρισμό που λαμβάνει υπόψη  τοπία που παρακολουθεί σε ταινίες», υπογραμμίζουν στελέχη της TUI και καταλήγουν: "Επόμενο διπλό στοίχημα για την Ελλάδα, τόσο τουριστικό, όσο και κινηματογραφικό είναι η ταινία του Ηρακλή. Υποδομές, καταλύματα, παραλίες, εστιατόρια και κυρίως αξιοθέατα, πρέπει να είναι προετοιμασμένα να αντέξουν την αυξημένη έλευση τουριστών, εάν φυσικά, δεν θέλουμε αυτή η ευκαιρία να πάει χαμένη».

No comments: