Εμπειροι πορτοφολάδες στον ΗΣΑΠ
«Οι πιο έμπειροι επιβάτες ξέρουν πώς να προστατεύονται. Το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως σε εκείνους που είναι περιστασιακοί χρήστες και ανεβαίνουν στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο τώρα, μόνο για τις αγορές των Χριστουγέννων». Οπως αποδεικνύεται, ο «έμπειρος», συστηματικός επιβάτης, εκτός από τα δρομολόγια, μαθαίνει και πώς να... προφυλάσσεται από τους πορτοφολάδες.
Τα παραπάνω εξήγησε, με αφοπλιστική φυσικότητα, στην «Κ» ο πρόεδρος της ένωσης εργαζομένων στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, Ελευθέριος Ρενιέρης. Τις ημέρες των εορτών τα περιστατικά είναι αυξημένα, κατ’ αναλογίαν της εμπορικής κίνησης των καταστημάτων. «Οσο ο κόσμος κυκλοφορεί περισσότερο για να πραγματοποιεί αγορές, οι επιτήδειοι ενισχύουν τη δράση τους», όπως περιγράφουν οι εργαζόμενοι στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο. Καθημερινά οι απόπειρες κλοπής πορτοφολιών φτάνουν τα 40 περιστατικά, εκ των οποίων τα μισά σχεδόν στέφονται με «επιτυχία» για τους πορτοφολάδες, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ανθρώπων που εργάζονται στις ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες). Η πιο «επικίνδυνη» διαδρομή εντοπίζεται μεταξύ Θησείου και Βικτώριας, όπου σημειώνεται η πλειονότητα των περιστατικών. Κρούσματα παρατηρούνται και στις γραμμές 2 και 3 του μετρό, ωστόσο σε περιορισμένη έκταση, και αυτό γιατί, όπως τονίζουν στελέχη των ΣΤΑΣΥ, ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος (η γραμμή 1 του μετρό) κινείται κατά μήκος πιο εμπορικών περιοχών.
Τα περιστατικά σημειώνονται μπροστά στα μάτια εργαζομένων και επιβατών. Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι «γνωρίζουμε τις οργανωμένες ομάδες των πορτοφολάδων, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα». Δρουν κατά ομάδες τεσσάρων ή πέντε ατόμων, επιβιβάζονται σε ένα βαγόνι, εντοπίζουν το υποψήφιο θύμα τους, ένας το προσεγγίζει και με χειρουργικές κινήσεις αφαιρεί το πορτοφόλι. Οσο εκτελεί τα ταχυδακτυλουργικά του ο «ελαφροχέρης» της παρέας, οι άλλοι στέκονται στις πόρτες του βαγονιού, ώστε να μην μπορεί ο οδηγός να τις κλείσει, διασφαλίζοντας τη διαφυγή τους λίγο πριν ξεκινήσει ο συρμός.
Μέτρα ασφαλείας
«Η αστυνομία δεν κάνει και πολλά πράγματα», υποστηρίζει ο κ. Ρενιέρης, ο οποίος καταγγέλλει ότι. ακόμη και αν οι Αρχές προβούν σε κάποια σύλληψη, λίγες μέρες αργότερα «βλέπουμε τα ίδια ακριβώς άτομα και πάλι να αναλαμβάνουν δράση». Οι εργαζόμενοι μάλιστα τονίζουν ότι, ακόμα και να «πιάσουν στα πράσα» τον δράστη, δεν υπάρχει κανένας στον οποίο να μπορούν να απευθυνθούν. «Εχουμε επανειλημμένως ζητήσει από τη διοίκηση να ενισχύσει τα μέτρα ασφαλείας στους σταθμούς, αλλά δεν έχουμε δει κάτι να γίνεται. Εστω τις ημέρες με μεγάλη κίνηση να πραγματοποιούν αστυνομικοί κάποιες περιπολίες στους πιο επικίνδυνους σταθμούς», ζητεί ο κ. Ρενιέρης. Η διοίκηση των ΣΤΑΣΥ έχει απευθυνθεί στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το οποίο, από την πλευρά του, αδυνατεί να καλύψει το σύνολο των αναγκών της πόλης λόγω ελλείψεων σε ανθρώπινο δυναμικό.
Τα παραπάνω εξήγησε, με αφοπλιστική φυσικότητα, στην «Κ» ο πρόεδρος της ένωσης εργαζομένων στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, Ελευθέριος Ρενιέρης. Τις ημέρες των εορτών τα περιστατικά είναι αυξημένα, κατ’ αναλογίαν της εμπορικής κίνησης των καταστημάτων. «Οσο ο κόσμος κυκλοφορεί περισσότερο για να πραγματοποιεί αγορές, οι επιτήδειοι ενισχύουν τη δράση τους», όπως περιγράφουν οι εργαζόμενοι στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο. Καθημερινά οι απόπειρες κλοπής πορτοφολιών φτάνουν τα 40 περιστατικά, εκ των οποίων τα μισά σχεδόν στέφονται με «επιτυχία» για τους πορτοφολάδες, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ανθρώπων που εργάζονται στις ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες). Η πιο «επικίνδυνη» διαδρομή εντοπίζεται μεταξύ Θησείου και Βικτώριας, όπου σημειώνεται η πλειονότητα των περιστατικών. Κρούσματα παρατηρούνται και στις γραμμές 2 και 3 του μετρό, ωστόσο σε περιορισμένη έκταση, και αυτό γιατί, όπως τονίζουν στελέχη των ΣΤΑΣΥ, ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος (η γραμμή 1 του μετρό) κινείται κατά μήκος πιο εμπορικών περιοχών.
Τα περιστατικά σημειώνονται μπροστά στα μάτια εργαζομένων και επιβατών. Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι «γνωρίζουμε τις οργανωμένες ομάδες των πορτοφολάδων, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα». Δρουν κατά ομάδες τεσσάρων ή πέντε ατόμων, επιβιβάζονται σε ένα βαγόνι, εντοπίζουν το υποψήφιο θύμα τους, ένας το προσεγγίζει και με χειρουργικές κινήσεις αφαιρεί το πορτοφόλι. Οσο εκτελεί τα ταχυδακτυλουργικά του ο «ελαφροχέρης» της παρέας, οι άλλοι στέκονται στις πόρτες του βαγονιού, ώστε να μην μπορεί ο οδηγός να τις κλείσει, διασφαλίζοντας τη διαφυγή τους λίγο πριν ξεκινήσει ο συρμός.
Μέτρα ασφαλείας
«Η αστυνομία δεν κάνει και πολλά πράγματα», υποστηρίζει ο κ. Ρενιέρης, ο οποίος καταγγέλλει ότι. ακόμη και αν οι Αρχές προβούν σε κάποια σύλληψη, λίγες μέρες αργότερα «βλέπουμε τα ίδια ακριβώς άτομα και πάλι να αναλαμβάνουν δράση». Οι εργαζόμενοι μάλιστα τονίζουν ότι, ακόμα και να «πιάσουν στα πράσα» τον δράστη, δεν υπάρχει κανένας στον οποίο να μπορούν να απευθυνθούν. «Εχουμε επανειλημμένως ζητήσει από τη διοίκηση να ενισχύσει τα μέτρα ασφαλείας στους σταθμούς, αλλά δεν έχουμε δει κάτι να γίνεται. Εστω τις ημέρες με μεγάλη κίνηση να πραγματοποιούν αστυνομικοί κάποιες περιπολίες στους πιο επικίνδυνους σταθμούς», ζητεί ο κ. Ρενιέρης. Η διοίκηση των ΣΤΑΣΥ έχει απευθυνθεί στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το οποίο, από την πλευρά του, αδυνατεί να καλύψει το σύνολο των αναγκών της πόλης λόγω ελλείψεων σε ανθρώπινο δυναμικό.
No comments:
Post a Comment