Φωτογραφία της βρύσης του Αντώνη , βγαλμένη το 1928 , διακρίνεται μήπως καμιά…πλατεία , που δεν βλέπουμε εμείς οι Λιδορικιώτες ;
Εδώ πρόσφατη φωτογραφία της βρύσης και του περιβάλλοντος χώρου Π.Α ( ..Προ..Αναπλάσεως ) . Αυτή τη φωτογραφία κρατήστε τη καλά στο μυαλό σας , γιατί απεικονίζει την πραγματική επικρατούσα για δεκαετίες κατάσταση στον Αντώνη και συγκρίνετέ τη με την σημερινή κατάσταση.. Επίσης θα ήθελα να σας ρωτήσω , βλέπετε εσείς ..καμιά ..πλατεία , γιατί τελικά θα τρελαθούμε , όπως πάμε…
Και φτάνουμε στις 18-4-201ο , ημερομηνία “ εγκατάστασης “ της προτομής , καμαρώστε και τα πλακόστρωτα…
ΤΑ ΠΑΘΙΑ ΤΟΥ ΣΚΑΛΤΣΟΔΗΜΟΥ ΚΑΙ
ΤΟΥ..ΑΝΤΩΝΗ..
Σε σήριαλ εξελίσσεται η ταλαιπωρία του ήρωά μας Σκαλτσοδήμου , της όμορφης παλιάς πέτρινης βρύσης του Αντώνη και του πάνω από αυτή χώρου , που κάποιοι θέλουν να την ..” βαφτίσουν ( άγνωστο γιατί ) πλατεία !! “
Μάλιστα , ο χώρος πάνω ακριβώς απ’ τη βρύση , ο οποίος τελευταία φιλοξενεί την προτομή του Δωριέα ήρωα του ‘21 Σκαλτσοδήμου ,κ “ αναβαθμίζεται “ σε ..πλατεία , όχι βέβαια για να δοθεί στη χρήση των Δημοτών , όοοχι , αλλά για να νοικιαστεί στα εκεί μαγαζιά . Αντί να τον ευπρεπίσουν , να βάλουν φυτά και παγκάκια , να μπορεί κάποιος να απολαύσει τη δροσιά και το υπέροχο ηλιοβασίλεμα , παραδίνουν , ένα απ’ τα ομορφότερα κομμάτια του χωριού μας , στην επαγγελματική εκμετάλλευση , με τις γνωστές συνέπειες ..
Κανένας δεν κατάλαβε πως ο βανδαλισμός της προτομής του Σκαλτσοδήμου , ήταν απόρροια της μετατροπής του ήσυχου αυτού χώρου σε..πλατεία με ..καφε..ψησταριές ; ΄Και αντί να αναμορφώσουν , τον..πρόσφατα .. “ παραμορφωμένο “ χώρο , κάνοντάς τον στολίδι του χωριού μας και χώρο να ξαποστάσουν και να δροσιστούν οι Λιδορικιώτες , που από παλιά έκαναν περίπατο μέχρι τον Αντώνη , τον πλατειοποιούν , κάνοντάς τον πλατεία τύπου Δυτικών Αθηναϊκών προαστείων , αλλά ας πάρουμε τα πράγματα απ’ την αρχή…
Το 2008 , αν δεν κάνουμε λάθος , η προηγούμενη Δημοτική αρχή “ παραμόρφωσε “ …συγγνώμη , αναμόρφωσε το χώρο , σύμφωνα βέβαια με την..αισθητική της , κάνοντάς τον ένα απρόσωπο πλακόστρωτο πράμα , που καμιά απολύτως σχέση , έχει με τον περιβάλλοντα χώρο και με το χωριό μας γενικά , ακολουθήθηκε και στην περίπτωση αυτή η..” αλβανιζέ “ τεχνοτροπία , που έχει τελικά αλλοιώσει την εικόνα και την ταυτότητα όλων των Δωρικών χωριών ( βλέπε : βρύσες , πλατείες , μάντρες , πεζοδρόμια κ.δ.σ ( και δεν συμμαζεύεται ).
‘Οταν έγινε αυτή η..” ανάπλαση “ , έτσι τη ..λένε , είχαμε εκφράσει μέσα απ’ τη σελίδα μας , τους φόβους μας , πως ΑΥΤΟ ΤΟ..ΠΛΑΚΌΣΤΡΩΤΟ , ΓΙΑ ΚΑΠΟΥ ΠΡΟΟΡΙΖΕΤΑΙ , κι’ αυτό γιατί αυτό που ‘έγινε εκεί δεν ήταν..ανάπλαση , ούτε αναμόρφωση , ήταν απλά υποτίμηση της αισθητικής αλλά και της νοημοσύνης των Λιδορικιωτών , κοινώς πεταμένα λεφτά ..αλλά με “ συγκεκριμένο σκοπό και ..στόχο “ όπως εκ των υστέρων αποδείχτηκε ..
Τελικά δεν πέσαμε έξω , το κάνανε τραπεζο..καρεκλοστάσιο , παρά τις τότε αντιδράσεις , αλλά ως γνωστόν το σύστημα επιτρέπει , πλειοψηφίας ένεκεν , να κάνει η Δημοτική αρχή , ό,τι θέλει , όπως έλεγαν – τότε – και οι της..αντιπολίτευσης , δηλώνοντας πως “ όταν έρθουν εν τη..βασιλεία τους “ θα καταργήσουν αυτή την..πλακοστρωτο..πλατειοποίηση , του χώρου της βρύσης , αφού η πλατεία του Αντώνη , δεν ήταν ΠΟΤΕ ΠΑΝΩ ΑΠ’ ΤΗ ΒΡΥΣΗ , αλλά απέναντι κάτω και γύρω απ’ τον πλάτανο , δείτε ..
Η φωτογραφία είναι βγαλμένη στις 8-8-1931 , και δείχνει μια παρέα νέων του χωριού μας , ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ , κάτω απ’ το πλάτανο , στο μαγαζί του Φάσα .
Μετά λοιπόν την “ εγκατάσταση “ του Σκαλτσοδήμου έγινε , και η…καφενειο..ποίηση , του άνωθεν της βρύσης χώρου , που όπως μας έλεγαν προοριζόταν για να..ξαποσταίνουν οι χωριανοί μας , δείτε….
…αλλά παρατηρήστε και τις αλλαγές , σας θυμίζει σε τίποτα τη βρύση και το γύρω χώρο της παλιότερης φωτογραφίας ; Όχι βέβαια , γιατί ο χώρος , απ’ την…υγρασία φαίνεται , έχει …μαζέψει ..έχει…μπει , τώρα για το πως και το γιατί , ρωτήστε τους..” αρμοδιοϋπεύθυνους “ της εποχής ..
Διαβάστε αγαπημένοι μου φίλοι , τα διάφορα αποσπάσματα απ’ τα πρακτικά των συνεδριάσεων του Τοπικού Συμβουλίου κι’ αν καταλάβετε κάτι πείτε το και σε μας…
Περίεργη , είναι αγαπημένοι μου φίλοι , όλη διαδρομή της υπόθεσης αυτής , αιτήσεις επί ..αιτήσεων , ανακλήσεις , επαναφορές μέχρις τελικής επίτευξης του στόχου , να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα των καταστηματαρχών χορηγώντας τους δικαίωμα χρήσης του χώρου γύρω απ’ την προτομή του ήρωα Σκαλτσοδήμου , παρά την αρνητική ομόφωνη απόφαση του Τοπικού Συμβουλίου , στο χαρακτηρισμό του χώρου αυτού σαν πλατεία , αφού είναι ολοφάνερο , πως πλατεία στον Αντώνη , είναι ΜΟΝΟ ΠΟ ΧΩΡΟΣ ΄ΓΥΡΩ ΑΠ’ ΤΟΝ ΠΛΑΤΑΝΟ , χώρος που χρησιμοποιούνταν απ’ τις αρχές του 20ου αιώνα απ’ τα υπάρχοντα εκεί καταστήματα .
Το θέμα πιστεύουμε πως είναι θέμα των Λιδορικιωτών και του Τοπικού Συμβουλίου , που ορθώς οριοθέτησε το χώρο της πλατείας , όπως πραγματικά ήταν και είναι , γύρω δηλαδή απ’ τον πλάτανο , και μάλιστα ενέκρινε την χρήση της απ’ τα δύο καταστήματα εξ..ημισείας , ενέργεια πέρα για πέρα σωστή που μάλιστα υλοποιήθηκε απ’ τον ένα καταστηματάρχη ενώ ο έτερος επανήλθε για τη χορήγηση αδείας πάνω στον αναμορφωμένο , για την τοποθέτηση της προτομής του Σκαλτσοδήμου , χώρος που δεν έχει καμιά σχέση με την πλατεία .
Εντύπωση κάνει η εισήγηση του κ. Ράπτη , που δεν καταθέτει κανένα απολύτως στοιχείο που να συνηγορεί στην ληφθείσα απόφαση , που είναι σε ευθεία αντίθεση με την ομόφωνη απόφαση του Τ.Σ του Λιδορικίου που ήταν , μέχρι πρότινος τουλάχιστον ξεκάθαρα αρνητική .
Ο εισηγητής αναφέρεται σε όλα τα επουσιώδη θέματα , διακρίνοντας σε τμήματα και επίπεδα , τον γύρω απ’ την προτομή χώρο που είναι ενιαίος , ιερός και φτιαγμένος , έστω και έτσι όπως έχει φτιαχτεί , όχι για αυλές καφετεριών και χώρο καρεκλοτραπεζιών ,αλλά σαν χώρος επισκεπτών και βέβαια αυτό που δεν αντέχει σε καμία …κριτική και λογική είναι ο ισχυρισμός του εισηγητού , στο γεγονός ότι Η ΚΑΦΕΝΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΑΥΤΟΎ ΧΩΡΟΥ , ΔΕΝ ΕΠHΡΕΑΖΕΙ ( ΑΚΟΥΣΟΝ…ΑΚΟΥΣΟΝ ) ΤΗ…” ΘΕΑ “ ΤΗΣ ΠΡΟΤΟΜΗΣ ΑΠΟ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΘΕΣΗ !!
Αν καταλάβαμε καλά δηλαδή , αν κάποιος θελήσει να φκιάξει..” μαντρί στο υπόλοιπο 50% του χώρου του πάνω διαζώματος , μπορεί να ζητήσει άδεια , αφού δεν θα επηρεάζεται η θέα της προτομής , τόοοοσο απλά ή μάλλον απλοϊκά παρουσιάζονται τα πράγματα .
Δεν είδαμε όμως πουθενά να αναφέρεται , πέραν του…” εμπορικού “ και το ηθικό , το εθνiκό και συναισθηματικό ..κομμάτι της όλης υποθέσεως , γιατί μη μου πείτε , πως οι προτομές και οι αδριάντες τοποθετούνται κάπου , χωρίς να εξασφαλιστούν πρώτα οι απαραίτητες προϋποθέσεις , της ευπρεπούς αλλά και αξιοπρεπούς “ ..παραμονής “ , εν προκειμένω , της προτομής του ήρωα Σκαλτσοδήμου , αλλά και οποιασδήποτε άλλης προτομής , που τυχόν , θα τοποθετηθεί στο μέλλον , γιατί , δεν το βλέπουμε και απίθανο να μεταφερθούν εκεί και η προτομή του Καραϊσκάκη αλλά και γιατί όχι και το ηρώο .
Δεν είδαμε επίσης πουθενά ο εισηγητής να αναφερθεί στη περίφημη..” ωτορινολαρυγκολογική ..επέμβαση “ που έγινε στην προτομή , μετά την τοποθέτηση των καρεκλοτραπεζιών , στον “ άνω της προτομής χώρο “ όπως αναφέρεται και στην εισήγηση , εκτός αν σε παρόμοιες , στο μέλλον , περιπτώσεις θα ..προσφεύγουμε σε ..πλαστικούς χειρουργούς ή θα χρησιμοποιούμε…ψαρόκολλα .
Εντύπωση επίσης κάνει , και μάλιστα μεγάλη , το γεγονός ότι στο σημαντικό αυτό , για το χωριό μας , θέμα ΑΓΝΟΕΙΤΑΙ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΑ ΤΟ ΤΟΠΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ , που συγκροτείται από ΛΙΔΟΡΙΚΙΩΤΕΣ που ζουν στο Λιδορίκι χρόνια και ξέρουν τι σημαίνει για τους Λιδορικιώτες ΚΑΘΕ ΣΠΙΘΑΜΗ ΤΟΥ ΛΙΔΟΡΙΚΙΩΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ , και ανατίθεται η εισήγηση στον κ. Ράπτη , που είναι από άλλο μακρινό χωρίο της Δωρίδας και είναι αμφίβολο , αν είχε επισκεφτεί και αν γνώριζε , το συγκεκριμένο χώρο , πριν δημιουργηθεί το θέμα των τραπεζοκαρεκλών ..
Δεν πείθει κανένα , η εισήγηση του εισηγητού , και δεν πείθει γιατί δεν έχει επιχειρήματα σοβαρά , και πως να έχει αφού δεν υπάρχουν , όσο δε για τα περί ” ανεμπόδιστης ..θέας “ , καλύτερα να μη τη συζητήσουμε γιατί δεν αντέχει..συζητήσεως , και ενώ η παντελής έλλειψη επιχειρημάτων είναι ολοφάνερη , εξ’ ίσου ολοφάνερη είναι και η προσεκτικά μεθοδευμένη διαδικασία , που παραβλέποντας τις “ ομόφωνα αρνητικές “ αποφάσεις του ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΛΙΔΟΡΙΚΙΟΥ που αποτελείται από ΛΙΔΟΡΙΚΙΩΤΕΣ γνώστες της πραγματικότητας οδήγησε τα πράγματα εκεί που τα οδήγησε , θα πρέπει όμως να ληφθεί υπόψη και κάτι που μέχρι σήμερα επίσης αγνοήθηκε : ΤΟ ΛΑΪΚΟ ΑΙΣΘΗΜΑ , που φυσικά είναι απολύτως αντίθετο απ’ την καφενειοποίηση του ιερού χώρου γύρω απ’ την προτομή του Σκαλτσοδήμου .
Βέβαια ας μη παραλείψουμε εδώ να αναφέρουμε , πως μετά την “ απόφαση “ πλατειοποίησης της βρύσης του Αντώνη , κατατέθηκε στο Τοπικό Συμβούλιο Λιδορικίου από Σύμβουλό του η παρακάτω διαμαρτυρία , που υπογράφτηκε και από το Σύμβουλο της μειοψηφίας , που αξίζει να τη διαβάσετε και φυσικά πολλά θα καταλάβετε :
Τελειώνοντας , για σήμερα τουλάχιστον , το σχόλιό μας γύρω απ’ το σοβαρότατο για το Λιδορίκι θέμα της “ καφενειοποίησης του χώρου γύρω απ’ την προτομή Σκαλτσοδήμου στη βρύση του Αντώνη , και φυσικά την ληφθείσα απόφαση που ..” μπάζει “ από παντού ,παρακαλούμε τη Δημοτική Αρχή να επανεξετάσει την όλη υπόθεση με τις αιτήσεις , ανακλήσεις , επαναιτήσεις , απανανακλήσεις κλπ..κλπ. που μάλλον θυμηδία προκαλεί , να λάβει σοβαρά υπόψη τις ομόφωνες αποφάσεις του Τοπικού Συμβουλίου και τη θέληση του Λιδορικιώτικου λαού , ο οποίος “ προκλητικά και..συστηματικά “ αγνοείται και ο οποίος ΑΡΝΕΙΤΑΙ ΣΕ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ , και μάλιστα μη Λιδορικιώτη , την αλλοίωση της εικόνας του χωριού μας .
Οι Λιδορικιώτες , θέλουν το χωριό τους όπως το ήξεραν και το ξέρουν , και σε τελευταία ανάλυση , αν το θέμα είναι οικονομικό , να πληρώσουμε όλοι οι χωριανοί για να μείνει ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ Ο ΧΩΡΟΣ, ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΖΑΡΤΙΝΙΕΡΕΣ ΜΕ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΚΑΙ ΠΑΓΚΑΚΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΧΩΡΟΣ ΡΕΜΒΗΣ ΚΑΙ ΞΑΠΟΣΤΑΜΑΤΟΣ , όσο για πλατεία , υπάρχει κάτω απ’ τον πλάτανο απ’ τις αρχές του 20ου αιώνα , έ..όχι : “ ήρθαν τα .. αύρια να
διώξουν τα …σήμερα “…
Υπάρχει βέβαια και τρίτη λύση , να γίνει δημόσια ..” δημοψηφισματική “ συζήτηση κάτω απ’ τον πλάτανο , όχι του Αντώνη αλλά της Βαθειάς , κάποτε πρέπει να εισακούγονται και οι Δημότες , που στο κάτω- κάτω αποτελούν στην πραγματικότητα το Δήμο , ιδού λοιπόν ο..Αντώνης , ιδού και το ..δημοψήφισμα ..
Κύριε Δήμαρχε , κάντε την
“ υπέρβαση “ , τολμήστε την ,
και οι Λιδορικιώτες θα σας το
αναγνωρίσουν ……..K.K.-
No comments:
Post a Comment