Γ. ΚΑΠΕΝΤΖΩΝΗΣ : ΣΕ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ στην ¨ΩΡΑ της Φωκίδας¨ μιλά για όλους και για όλα που αφορούν τη Δωρίδα
Σε μια συνέντευξη ποταμός που έδωσε στον καλό συνάδελφο Φώτη Μπελέρη , στην εφημερίδα ¨Η ΩΡΑ της Φωκίδας¨, ο Δήμαρχος Δωρίδας Γιώργος Καπεντζώνης μιλά έξω από τα δόντια , για όλους και για όλα, χωρίς μισόλογα και χωρίς να κρύβεται πίσω από το δάχτυλό του.
Θεωρούμε χρήσιμο να δημοσιεύσουμε αυτούσια τη συνέντευξη , χωρίς σχολιασμούς, γιατί αφορά όλους του Δωριείς, σε Ελλάδα και εξωτερικό, που δεν είχαν την ευκαιρία ή τη δυνατότητα να την διαβάσουν από την εφημερίδα.
ΩτΦ: Ο Καλλικράτης σβήνει το 2ο κεράκι της ζωής του. Ποιες παθογένειες έχετε εντοπίσει και πιστεύετε ότι χρήζουν άμεσων αλλαγών;
Γ.Κ.: Θα πρέπει να ξεκινήσουμε με ένα βασικό δεδομένο. Ο Καλλικράτης αποτελεί την μεγαλύτερη διοικητική μεταρρύθμιση που έγινε στην Αυτοδιοίκηση. Θα πρέπει να το λαμβάνουμε πάντα υπόψιν μας κάθε φορά που ξεκινάμε αυτή τη συζήτηση.
Μια τόσο μεγάλη μεταρρύθμισή είναι λογικό να έχει ατέλειες και δυσκολίες, από την άλλη όμως διορθώνει μια σειρά από στρεβλώσεις δεκαετιών στην τοπική αυτοδιοίκηση. Στην πραγματικότητα αλλάζει εντελώς τόσο την φιλοσοφία της τοπικής αυτοδιοίκησης, ισχυροποιώντας την παρέμβασή της, δίνοντας νέες δυνατότητες, αλλά και στο πρακτικό κομμάτι, στο πώς ασκείται πλέον η διοίκηση και η λειτουργία ενός Δήμου. Θέτει νέα δεδομένα, προσθέτει νέες αρμοδιότητες, εφαρμόζει νέες διοικητικές δομές, εισαγάγει καινοτομίες και τεχνολογίες στον τρόπο λειτουργίας των Δήμων.
Όλες αυτές οι αλλαγές είναι απόλυτα λογικό να δημιουργήσουν - αρχικά- κάποιες δυσλειτουργίες, ιδιαίτερα, αν συνυπολογίσει κάποιος και την δύσκολη οικονομική συγκυρία που βρίσκεται η Ελλάδα σήμερα. Θα πω λοιπόν το εξής, και θα το ακούσετε από όλους όσους ασχολούνται σήμερα με την αυτοδιοίκηση, ο Καλλικράτης πρόσθεσε αρμοδιότητες στους Δήμους αλλά δεν τους ενίσχυσε με την αναγκαία υποδομή που χρειάζεται για να υποστηρίξουν τις νέες λειτουργίες.
Δεν υπάρχουν οι πόροι, το προσωπικό δεν επαρκεί, ο εξοπλισμός χρειάζεται αναβάθμιση, πολλοί Δήμοι όπως ο δικός μας αντιμετώπισαν ακόμα και προβλήματα στέγασης υπηρεσιών. Πιστεύω ότι εάν η πολιτεία δεν στερήσει περαιτέρω αυτές τις υποδομές και εάν ενισχύσει τους Δήμους, τότε θα μπορέσουμε πραγματικά και πιο αποτελεσματικά να λειτουργήσουμε και κυρίως να προσφέρουμε νέες υπηρεσίες προς όφελος των δημοτών. Θα σας πω ένα ακόμα στοιχείο.
Ο Καλλικράτης διατήρησε σε όλους τους Δήμους - πρώην έδρες Νομών, κεντρικές υπηρεσίες και προσωπικό, αφήνοντας στην πραγματικότητα ακάλυπτους τους μικρότερους περιφερειακούς Δήμους. Η συνεργασία που υπάρχει μεταξύ των Δήμων μπορεί αυτή τη στιγμή να ελαχιστοποιεί αυτή την ανισορροπία, όμως δεν παύει να είναι ένα αγκάθι στην λειτουργία δήμων όπως ο Δήμος Δωρίδος.
ΩτΦ: Είναι η άποψή σας για το δεύτερο βαθμό αυτοδιοίκησης (περιφέρεια); Θεωρείτε ότι είναι επιτυχημένος ως θεσμός ή σας είναι αποτυχημένος με την έννοια που ολοένα και περισσότεροι αρχίζουν και λένε , ότι δηλαδή καλύτερα Νομαρχία παρά Περιφέρεια;
Γ.Κ.: Σίγουρα η αυτοδιοίκηση γίνεται πιο αποδοτική με την λειτουργία της αιρετής Περιφέρειας. Υπάρχουν κοινά και μεγάλα προβλήματα που ξεπερνούν τα όρια ενός Δήμου, ενός Νομού και εκεί απαιτείται ένας βαθμός διοίκησης που θα λειτουργεί έχοντας όλα τα δεδομένα για την ευρύτερη περιοχή.
Η Περιφέρεια βέβαια πάντα θα πρέπει να λειτουργεί σε συνεργασία με τους Δήμους αλλά και όλους τους άλλους φορείς που συμμετέχουν στο διοικητικό, οικονομικό και κοινωνικό γίγνεσθαι ενός τόπου.
Και η Περιφέρεια είναι ένας νέος θεσμός, ακόμα δεν έχει βρει το βηματισμό της και σίγουρα μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα, ισχύουν τα ίδια που σας είπα και για τους Δήμους. Νέες αρμοδιότητες, ελλείψεις σε προσωπικό και σε υποδομές.
Χρειάζεται να ενισχύσουμε την αυτοδιοίκηση, το κράτος πρέπει να δείξει εμπιστοσύνη στις Περιφέρειες και τους Δήμους, είμαστε στην καρδιά του προβλήματος, σε άμεση επαφή με τους πολίτες και τα προβλήματά τους και πρέπει να έχουμε στη διάθεσή μας όλα τα μέσα και όλους τους πόρους που απαιτούνται προκειμένου να είμαστε αποδοτικοί. Σε συνέχεια όσων είπα και για την αυτοδιοίκηση συνολικά, είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε ότι πλέον η χώρα μας συμμετέχει σε αυτό που ονομάζουμε Ευρώπη των Δήμων και των
Περιφερειών, πάγια πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης που σαν χώρα αργήσαμε να υιοθετήσουμε. Πλέον είναι κοινή διαπίστωση πόσο ουσιαστικός είναι ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην λειτουργία του κράτους.
ΩτΦ: Κρίνετε θετικά το έργο του περιφερειάρχη κου Περγαντά; Μετά τις εκλογές σας έχει επισκεφτεί άλλη φορά ;
Γ.Κ.: Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας είναι πρώτη σε απορροφητικότητα πόρων του ΕΣΠΑ σε ολόκληρη την Ελλάδα. Αυτό από μόνο του προσμετρείται θετικά στο έργο του Περιφερειάρχη αλλά και του υπόλοιπου δυναμικού της Περιφέρειας. Εμείς σαν Δήμος έχουμε μια άμεση και αποδοτική συνεργασία με την Περιφέρεια και σε
πολιτικό επίπεδο, και σε επίπεδο στελεχών και υπηρεσιών, με συνεχή επικοινωνία, συναντήσεις, κοινές δράσεις και ενέργειες, ιδιαίτερα σε θέματα που αφορούν το ΕΣΠΑ και τις αναπτυξιακές επιλογές της περιοχής μας.
Με τον κύριο Περγαντά δεν έχει γίνει ακόμα κάποια συνάντηση στα γραφεία του Δήμου μας, προφανώς και υπάρχει ανοιχτή πρόσκληση, με τον ίδιο έχουμε συναντηθεί πολλές φορές και στη Λαμία και σε περιφερειακά συμβούλια και βρισκόμαστε σε επικοινωνία προκειμένου να αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα που αφορούν την περιοχή μας.
ΩτΦ: Ποια έργα διεκδικείτε από την Περιφέρεια και σε ποιο στάδιο είναι η διεκδίκηση σας;
Γ.Κ.: Όπως σας είπα, η μέχρι τώρα συνεργασία μας με την Περιφέρεια είναι αποδοτική και αυτό φαίνεται και από το αποτέλεσμα. Σε εξέλιξη Βρίσκεται ήδη η ύδρευση της Ελαίας, ένα έργο που λύνει ένα μεγάλο και χρόνιο πρόβλημα της περιοχής, με προϋπολογισμό της τάξης των 800.00 ευρώ.
Έχει ξεκινήσει η αναβάθμιση του οδικού παραλιακού άξονα Ιτέας - Ναυπάκτου, συγκεκριμένα στο ύψος της Ερατεινής. Προχωράει και η αποκατάσταση των χωματερών σε Τολοφώνα, Ερατεινή και Τριζόνια. Σύντομα θα έχουμε εξελίξεις στο θέμα της κατασκευή κόμβων σύνδεσης με την Εθνική Οδό σε Γλυφάδα και Μαλάματα.
Ξεκίνησε και η βελτίωση των δρόμων Λιδορίκι - Βρύζες και Λιδορίκι - Ευπάλιο, και άλλα μικρότερα έργα και παρεμβάσεις σε όλο τον Δήμο. Επίσης ένα σημαντικό έργο είναι η βελτίωση και αναβάθμιση του κεντρικού άξονα των Βαρδουσίων σε διαπεριφερειακό δίκτυο, συνδέοντας την Ορεινή Δωρίδα, με τη Ναυπακτία, το Καρπενήσι και τη Λαμία.
Με παρεμβάσεις κατά μήκος του άξονα και με παράλληλη βελτίωση του περιφερειακού της Αρτοτίνας, ένα έργο που θα συμβάλει στην προσβασιμότητα μιας ιδιαίτερα όμορφης περιοχής του Δήμου μας με πολλά περιθώρια για τουριστική ανάπτυξη.
Σε τελικό στάδιο βρίσκονται και οι διαδικασίες για τις επιδιορθώσεις κατολισθήσεων σε Μοναστηράκι και Σεργούλα και σύντομα θα ξεκινήσουν και οι εργασίες. Υπάρχουν οι μελέτες και έχουν δρομολογηθεί παρεμβάσεις, ιδιαίτερα σε θέματα που αφορούν την προστασία του παραλιακού μετώπου και των ακτών του Δήμου μας κυρίως στην Τολοφώνα και την Ερατεινή, ενώ παράλληλα βρισκόμαστε σε συνεργασία σε ότι αφορά προγράμματα του ΕΣΠΑ που αφορούν το Δήμο Δωρίδος.
Ένα γενικό σχόλιο. Ο Δήμος Δωρίδος διεκδικεί πόρους έργα και παρεμβάσεις από όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία είτε αυτά τα διαχειρίζεται η Περιφέρεια, είτε αφορούν το ΕΣΠΑ, είτε Ευρωπαϊκά Προγράμματα, δεν υπάρχει περιθώριο να αφήσουμε ανεκμετάλλευτους πόρους, η Δωρίδα για χρόνια έμεινε πίσω και πρέπει πλέον να τρέξουμε εάν θέλουμε να δημιουργήσουμε υποδομές και έργα στον τόπο μας.
ΩτΦ: Οι δήμοι που θα υστερούν θα χάνουν την αυτοκυριαρχία τους αφού θα μπαίνουν σε εποπτεία. Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με το μέτρο και γιατί;
Γ.Κ.: Πρώτα από όλα το μέτρο αυτό αφορά Δήμους που έχουν οικονομικά προβλήματα, ως εκ τούτου, δεν τίθεται κανένα τέτοιο
θέμα για τον Δήμο μας αυτή τη στιγμή και δεν πρόκειται να προκύψει ούτε στο άμεσο μέλλον γιατί αφενός φροντίζουμε να εξορθολογίζουμε τα οικονομικά μας, να κάνουμε σωστή διαχείριση, και αφετέρου κάνουμε προσπάθειες να δημιουργήσουμε αναπτυξιακές διεξόδους για την Δωρίδα ώστε μελλοντικά ο Δήμος μας να έχει όσο το δυνατό μεγαλύτερη οικονομική αυτοδυναμία και επάρκεια.
Θέλω λοιπόν να τονίσω ότι παρόλη την δύσκολη οικονομική συγκυρία, παρ όλες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η χώρα μας και κατά συνέπεια και ο Δήμος μας, έχουμε καταφέρει να διατηρούμε σε πολύ καλό βαθμό την οικονομική μας κατάσταση.
Με ρωτάτε αν συμφωνώ με το μέτρο της εποπτείας. Προφανώς και θεωρώ ότι η Αυτοδιοίκηση πρέπει να είναι αυτόνομη, τόνισα και προηγουμένως το ειδικό βάρος που έχουν οι Δήμοι στο σύγχρονο μοντέλο της αποκεντρωμένης Ευρώπης. Όμως πολλοί Δήμοι στο παρελθόν, είτε λόγω κακό-διαχείρισης, είτε λόγω μη ορθολογικών δαπανών είτε και για λόγους που δεν ήταν πάντα οι ίδιοι υπαίτιοι, βρέθηκαν σε δύσκολη οικονομική κατάσταση, με αποτέλεσμα σήμερα να μην μπορούν να λειτουργήσουν. Θα πρέπει να βρεθεί ένας μηχανισμός που θα αποτρέψει παρόμοιες καταστάσεις στο μέλλον.
ΩτΦ: Αλήθεια εσείς έχετε συμμετάσχει σε κάποια συνάντηση με τον περίφημο Φούχτελ; Αν ναι ποια είναι η εντύπωση που αποκομίσατε; Ακόμη όμως και να μην έχετε συμμετάσχει πως κρίνετε το γεγονός της υψηλής εποπτείας ενός Γερμανού υπουργού στους δήμους της χώρας μας;
Γ.Κ.: Ας μην βιαστούμε να ονοματίσουμε την οποιαδήποτε συνεργασία ως εποπτεία ή να τις δώσουμε αρνητική διάσταση. Θεωρώ ότι κανένας Δήμαρχος, κανένας αιρετός δεν αποδέχεται ούτε τον όρο, ούτε τους όρους μιας τέτοιας παρέμβασης ιδιαίτερα από ξένους παράγοντες.
Η αυτοδιοίκηση στην Ελλάδα παραμένει ανεξάρτητη, λογοδοτεί πρωτίστως στους δημότες και σε συνέχεια στο κεντρικό κράτος. Αυτό που επίσης πρέπει να κάνει ο κάθε αιρετός είναι να δημιουργεί συνεργασίες. Προφανώς και έχουμε πολλά να μάθουμε από κάθε συνάντηση από κάθε συνεργασία με Δήμους της Ευρώπης και του κόσμου και θα ήταν τουλάχιστον αφελές αν κλείναμε τις πόρτες σε λλες χώρες.
Οι Δήμοι οφείλουν να είναι εξωστρεφείς. Γι αυτό και συμμετέχουμε σε όλες τις ανοιχτές συζητήσεις που γίνονται με στελέχη της αυτοδιοίκησης από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Πρόσφατα μάλιστα έλαβα μέρος σε ομάδα εργασίας με δημάρχους από τη Γερμανία, αλλά προσωπικά δεν έχω συναντηθεί με τον κύριο Φουχτελ.
Επιμένω στη σημασία της εξωστρέφειας. Έχουμε τη δυνατότητα να αξιολογήσουμε και άλλα μοντέλα διοίκησης, να αποκτήσουμε τεχνογνωσία, να υιοθετήσουμε καινοτομίες, να μάθουμε από τα λάθη άλλων Δήμων. Από τέτοιες συνεργασίες δεν θα βγούμε παρά μόνο ωφελημένοι. Κυρίως έχουμε ανάγκη να εφαρμόσουμε τις ορθές διαδικασίες και στρατηγικές που εφάρμοσαν εδώ και δεκαετίες Δήμοι του εξωτερικού.
Εμείς στο Δήμο Δωρίδος ήδη έχουμε κάνει προσπάθειες να διευρύνουμε τον κύκλο των συνομιλητών μας με Δήμους από την Ελλάδα και από το Εξωτερικό. Πριν από μερικούς μήνες με πρωτοβουλία του Δήμου μας και σε συνεργασία με άλλους Δήμους προχωρήσαμε στη συγκρότηση Ευρωπαϊκού Δικτύου Δήμων - Πόλεων με Λίμνη στο πλαίσιο του προγράμματος “Ευρώπη για τους Πολίτες 2007 - 2013”, με βασικό κίνητρο την πεποίθησή ότι μέσα από μια κοινή δράση οι Δήμοι που θα συμμετέχουν στο δίκτυο θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της περιφέρειας σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον, τους υδάτινους πόρους και την αειφόρο ανάπτυξη. Επιδιώκουμε συνεργασίες και εντός της Ελλάδος και εκτός, σε διάφορα επίπεδα. Συζητάμε επί ίσοις όροις με Δήμους από όλη την Ευρώπη, Ιταλούς Σουηδούς, Ούγγρους, Γερμανούς, και θα συνεχίσουμε να είμαστε ανοιχτοί σε ιδέες και προτάσεις.
ΩτΦ: Με βάση το νόμο του Καλλικράτη αλλά και με βάση πρόσφατες δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού οι δήμοι που δεν θα έχουν αρκετά χρήματα θα μπορούν να επιβάλουν φορολογία στους δημότες τους.
Εσείς μπορείτε να δεσμευτείτε ότι δεν θα το πράξετε ποτέ ή θέλετε να το αφήσετε ανοιχτό;
Γ.Κ.: Να ξεκαθαρίσω πρώτα από όλα ότι ο Δήμος Δωρίδος δεν πρόκειται να επιβάλει ποτέ κανέναν νέο φόρο. Αποτελεί προσωπική μου πολιτική επιλογή αλλά και στρατηγική του Δήμου μας να δημιουργήσει έσοδα μέσα από πολιτικές ανάπτυξης.
Δεν υπάρχει καμία άλλη διέξοδος από την οικονομική κρίση, η φοροδοτική ικανότητα των πολιτών έχει εξαντληθεί εδώ και καιρό, η κοινωνία δεν αντέχει νέα βάρη και πάνω από όλα καμία φορολογική πολιτική δεν μπορεί να αποδώσει εάν δεν υπάρχει ανάπτυξη. Ευτυχώς στη Δωρίδα τα περιθώρια ανάπτυξης είναι μεγάλα αλλά δυστυχώς δεν τα έχουμε εκμεταλλευτεί μέχρι σήμερα.
Δεύτερο σημείο που οφείλω να ξεκαθαρίσω: αν και εφόσον γίνει κάποια αναδιάρθρωση στο φορολογικό σύστημα και κάποιοι φόροι που πληρώνουν σήμερα οι πολίτες στο κράτος μεταφερθούν στους Δήμους, τότε όπως και με τα τέλη, θα είμαστε δίκαιοι και αντικειμενικοί και κυρίως θα λάβουμε σοβαρά υπόψη μας τη δύσκολη οικονομική συγκυρία και θα σταθούμε στο πλευρό των δημοτών. Άλλωστε το έχουμε πράξει και μέχρι τώρα με τις μειώσεις που έχουμε κάνει στα δημοτικά τέλη και τα δύο χρόνια διοίκησής μας. Από τους 325 Δήμους της χώρας είναι μονοψήφιος ο αριθμός των Δήμων που έκανε μειώσεις, ο Δήμος Δωρίδος είναι ένας από αυτούς.
ΩτΦ: Ακούμε συνέχεια για τη μη χρηματοδότηση της ΣΑΤΑ το 2012. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά για την καθημερινότητα του πολίτη; Υπάρχουν τρόποι και περιθώρια, αυτό το κενό να καλυφθεί από ΚΑΠ ή άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία; Θα ήθελα να αναφερθείτε συγκεκριμένα για το Δήμο Δωρίδας.
Γ.Κ.: Είναι γεγονός ότι μέχρι τον Νοέμβριο δεν είχε έρθει ούτε ένα ευρώ ΣΑΤΑ για το 2012. Ούτε ένα ευρώ από τους πόρους που διαθέτει το κράτος στους Δήμους για έργα.
Αυτό το γεγονός και σε συνδυασμό με το γενικότερο πολιτικό κλίμα δημιούργησε ένα καθεστώς αβεβαιότητας σε όλους τους Δήμους της χώρας. Προκειμένου λοιπόν να μην βρεθούμε απέναντι σε λειτουργικές δυσκολίες και δυσάρεστες καταστάσεις λάβαμε έγκαιρα, άμεσα μέτρα. Παγώσαμε πολλές δαπάνες μας, περιορίσαμε την κατασκευή νέων έργων, καθυστερήσαμε κάποιες δράσεις μας, προφανώς όταν κάποιος δεν έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση δεν μπορεί να προχωρήσει σε έργα.
Παρόλα αυτά χρησιμοποιήσαμε το ΕΣΠΑ ως εργαλείο, προετοιμάσαμε αρκετές προτάσεις και μελέτες και καταφέραμε να εντάξουμε αρκετά έργα, από τα οποία, αρκετά έχουν δρομολογηθεί ή έχουν ξεκινήσει. Τους τελευταίους μήνες και μετά τις προσπάθειες της ΚΕΔΕ και της ΠΕΔ Στερεάς Ελλάδας, σε συνεργασία με τα υπουργεία εξασφαλίστηκαν κάποιοι πόροι έστω και την τελευταία στιγμή. Πλέον έρχονται κάποιες πιστώσεις, υπάρχει και η δέσμευση του Υφυπουργού Οικονομικών, ότι θα εξοφληθεί ολόκληρη η ΣΑΤΑ για το 2012. Εμείς οφείλουμε να καλύπτουμε τα έξοδά μας ανάλογα με τα χρήματα που έρχονται και σε κάθε περίπτωση η ορθή οικονομική διαχείριση ακόμα και σε δύσκολες περιόδους μπορεί να δώσει μικρές ανάσες στους Δήμους
ΩτΦ: Έχετε από την ίδρυση του δήμου το συγκριτικό πλεονέκτημα της ταμειακής επάρκειας και γενικά η Δωρίδα είναι η χαρά των συνεργατών και προμηθευτών. Μέσα στη γενικότερη κατάσταση έχετε βρει τη μαγική συνταγή;
Γ.Κ.: Δεν υπάρχει μαγική συνταγή. Η συγκράτηση των δαπανών, η ορθολογική διαχείριση, και το αναγκαστικό πάγωμα κάποιων έργων και επενδύσεων μπορούν, όπως σας είπα, να δώσουν κάποιες μικρές ανάσες.
Επιμένω ότι μακροπρόθεσμος στόχος είναι η δημιουργία αναπτυξιακών διεξόδων για το Δήμο Δωρίδος, είτε με τη μορφή επενδύσεων είτε μέσα από τα αντισταθμιστικά που διεκδικεί η περιοχή μας, είτε από τη δημιουργία υποδομών, και προς αυτή την κατεύθυνση εργαζόμαστε.
Ο Δήμος Δωρίδος αποτελεί μεγάλο οικονομικό παράγοντα για την περιοχή. Κάθε ευρώ, κάθε λεπτό που φεύγει από το ταμείο του Δήμου στηρίζει και ένα κατάστημα στην περιοχή μας. Και αυτό το κάνουμε με ανοιχτές, διαφανείς και καθαρές διαδικασίες. Ταμιακά προσπαθούμε να είμαστε όσο το δυνατό τυπικοί, προσπαθούμε να καλύψουμε παλιές υποχρεώσεις σε συνδυασμό με νέες υποχρεώσεις που αναλαμβάνουμε και να παραμένουμε λειτουργικοί.
Είναι πολιτική επιλογή του δήμου να μπορεί, παρά τις δυσκολίες στην οργάνωση των υπηρεσιών που είναι ακόμα σε αρχικό στάδιο, να εξοφλούμε τους συνεργάτες μας. Ειδικά σε μια περίοδο που στην αγορά δεν υπάρχει ρευστότητα και πολλοί συμπολίτες μας δυσκολεύονται να καλύψουν τις ανάγκες τους. Οι υπηρεσίες μας δουλεύουν εντατικά και πιστεύω ότι μέχρι το τέλος του μήνα θα έχουμε κλείσει τις περισσότερες εκκρεμότητές μας.
ΩτΦ: Παρά τη σχετικά καλή ταμειακή σας επάρκεια δεν βλέπουμε να γίνονται μεγάλα έργα στο δήμο. Μάλιστα αυτό είναι ένα επιχείρημα που χρησιμοποιεί με κάθε ευκαιρία και η αντιπολίτευση. Αυτό οφείλετε στην έλλειψη στελεχωμένης τεχνικής υπηρεσίας ή είναι και θέμα πολιτικής άποψης με την έννοια ότι έχετε αποφασίσει αυτό το κομμάτι να το επιταχύνετε στο δεύτερο μισό της θητείας σας;
Γ.Κ.: Η εποχή είναι δύσκολη. Ήδη τονίσατε και εσείς τις δυσκολίες με τη ΣΑΤΑ ή το καθεστώς εποπτείας σε αρκετούς Δήμους στη χώρα. Η οικονομία είναι τραυματισμένη και αυτό έχει αντίκτυπο σε όλους μας, στον κάθε ένα μας ξεχωριστά, στο σπίτι μας, στην επιχείρησή μας στο Δήμο μας. Όπως λοιπόν ο κάθε νοικοκύρης κρατάει τα ανοίγματα του, δεν αγοράζει εύκολα σπίτι ή αυτοκίνητο, έτσι και ο Δήμος γίνεται πιο μετρημένος στα έργα του και στις δαπάνες του αυτή την περίοδο κρίσης.
Προτεραιότητα μας είναι να λύνονται πρώτα τα ζητήματα της καθημερινότητας, να αντιμετωπίζονται έκτακτες ανάγκες και απρόβλεπτα, και φυσικά να κάνουμε παρεμβάσεις έστω και με τους λιγοστούς πόρους που διαθέτουμε. Πάντως παρά τους ισχυρισμούς της αντιπολίτευσης, και έργα γίνονται στο Δήμο Δωρίδος και μελέτες εκπονούνται και προτάσεις καταθέτουμε στο ΕΣΠΑ, και όλα τα πιθανά χρηματοδοτικά εργαλεία χρησιμοποιούμε.
Σας ανέφερα και πρωτύτερα, παραλίμνιος αγωγός, αναπλάσεις σε οικισμούς του Ευπαλίου, αποχετευτικό στο παραλιακό μέτωπο, έργα που έχουν δρομολογηθεί και έχουν ξεκινήσει.
Βέβαια ας μην ξεχνάμε ότι κάθε έργο χρειάζεται ένα χρόνο ωρίμανσης και υλοποίησης που πολλές φορές υπερβαίνει τα όρια μια τετραετίας, σε πολλά εμπλέκονται και άλλοι φορείς, Υπουργεία, Περιφέρεια, ιδιαίτερα τα μεγάλα έργα έχουν μακροχρόνιες διαδικασίες μέχρι να ολοκληρωθούν.
Όλες οι υπηρεσίες και οι τεχνικές υπηρεσίες οργανώνονται και στελεχώνονται σχεδόν από το μηδέν, έχουμε ελλείψεις σε προσωπικό αλλά παρόλα αυτά το υπάρχον δυναμικό του Δήμου καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια να καλύπτουμε τις ανάγκες μας.
Δεν αφήνουμε έργα για το δεύτερο μισό της θητείας μας, ότι μένει πίσω μένει για άλλους λόγους, όπως σας είπα, και όχι για τις εντυπώσεις. Αυτά είναι τακτικές περασμένων εποχών, και προσωπικά δεν πιστεύω σε κινήσεις εντυπωσιασμού αλλά ουσίας, και για την ουσία και το αποτέλεσμα θα μας κρίνουν οι δημότες μας.
ΩτΦ: Όταν θα ολοκληρωθεί αυτή η θητεία σας ποια έργα θέλετε και πιστεύετε ότι θα να έχετε παραδώσει στους πολίτες;
Γ.Κ.:Το πρώτο μεγάλο στοίχημα είναι ο Δήμος Δωρίδος να αποκτήσει μια ενιαία μορφή που να μπορεί να λειτουργήσει σε όλες του τις εκφάνσεις και σε όλες του τις ανάγκες. Να μπορεί δηλαδή να διαχειρίζεται την καθημερινότητα: διοίκηση, έγγραφα, υποστήριξη, καθαριότητα και βλάβες. Και αυτό γιατί στο νέο τοπίο στην αυτοδιοίκηση που έφερε ο Καλλικράτης, κάποια πράγματα έπρεπε να μπουν σε μια τάξη και μάλιστα, πολλές φορές, ξεκινώντας από το μηδέν.
Θεωρώ κομβικό αυτό το σημείο όχι μόνο γιατί θα διευκολύνει τη ζωή του δημότη, αλλά κυρίως γιατί κανένα έργο δεν είναι από μόνο του αρκετό για την περιοχή αν δεν έχουμε τη δυνατότητα να δημιουργούμε συνεχώς ευκαιρίες, υποδομές έργα, προοπτική, και αυτό μπορεί να το παράξει μόνο ένας οργανωμένος Δήμος.
Κλείνοντας την δύσκολη αυτή τετραετία θα έχουμε λύσει μερικά από τα μεγάλα και χρόνια προβλήματα της περιοχής που ταλαιπώρησαν τους κατοίκους για δεκαετίες.
Δεν θα έχουμε καμία παράνομη χωματερή στα όρια του Δήμου μας και η αποκομιδή και διαχείριση των απορριμμάτων θα γίνεται με τον πλέον νόμιμο και ενδεδειγμένο τρόπο.
Θα έχουν ολοκληρωθεί τα αποχετευτικά δίκτυα από την Πάνορμο μέχρι τα Μαλάματα, στο σύνολο του Παραλιακού μετώπου.
Ο παραλίμνιος αγωγός θα λύσει το χρόνιο πρόβλημα της διάθεσης των λυμάτων και σε συνδυασμό με άλλες παράλληλες δράσεις θα αποτελέσει εκτός των άλλων και το ισχυρό χαρτί του Δήμου μας στην διεκδίκηση αντισταθμιστικών από την ΕΥΔΑΠ.
Δεν θέλω να παραθέσω έργα, δεν κάνουμε προεκλογικό αγώνα αυτή τη στιγμή, έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μπροστά μας και πολύ δουλειά και θεωρώ ότι στο τέλος της τετραετίας θα μπορούμε να κάνουμε έναν συνολικό απολογισμό που θα δικαιώσει τις προσπάθειες της Δημοτικής Αρχής.
ΩτΦ: Συνεχώς ο κος Παγώνης στα δημοτικά συμβούλια σας κατηγορεί για σωρεία αναθέσεων. Τι απαντάτε;
Γ.Κ.: Αυτά λέγονται από την αντιπολίτευση για λόγους εντυπωσιασμού και δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα. Δεν θα μπω σε αυτή την εύκολη μικροπολιτική αντιπαράθεση, ιδιαίτερα όταν προέρχεται από αυτούς που εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο τη δυνατότητα που παρέχει ο νόμος χωρίς να υπάρχουν οι ανάλογες ανάγκες. Αν διαβάσει κάποιος τα νούμερα θα δει ότι οι προηγούμενοι Καποδιστριακοί Δήμοι το 2010 είχαν δεκαπλάσιο αριθμό αναθέσεων από ότι ο συνολικός δήμος Δωρίδος, παρότι και μεγαλύτερος όγκος εργασιών υπάρχει και περισσότερες ανάγκες.
Και τέλος θα πρέπει κάποτε εκτός από εντυπωσιασμούς και αντιπολιτευτικές κορώνες να λύνουμε τα προβλήματα των πολιτών. Όταν πρέπει άμεσα να ανοίξουν οι αγροτικοί δρόμοι για τα λιοστάσια της Δωρίδας ώστε να μαζέψουν ελιές οι παραγωγοί και οι κτηνοτρόφοι να φτάσουν στα μαντριά τους, όταν πρέπει να καθαριστούν τα ρέματα, ή να γίνουν άμεσες παρεμβάσεις και εργασίες, ο Δήμος δεν μπορεί να μην αναλαμβάνει δράση, ειδικά όταν υπάρχει και πίεση χρόνου.
Όταν τα λεφτά έρχονται για παράδειγμα τέλος Νοέμβρη και υπάρχουν άμεσες ανάγκες δεν μπορούμε να επιβαρύνουμε ούτε τις υπηρεσίες μας, ούτε να κρυβόμαστε πίσω από γραφειοκρατικές διαδικασίες, ούτε να περιμένουμε να λυθούν τα προβλήματα από μόνα τους. Χρησιμοποιούμε τη δυνατότητα που μας δίνει ο νόμος μόνο όταν υπάρχει άμεση ανάγκη να λυθούν αυτά τα προβλήματα και όχι κατ’ εξακολούθηση.
Αυτή είναι μια μεγάλη αλλαγή στον τρόπο διαχείρισης των οικονομικών του Δήμου.
ΩτΦ: Δίκτυο πόλεων με λίμνες. Μια καθαρά δική σας πρωτοβουλία για τη διεκδίκηση αντισταθμιστικών. Βλέπετε να προχωρά αυτή η ιστορία; Τι ελπίδες επιτυχίας υπάρχουν;
Γ.Κ.:Η ανάδειξη της Λίμνης του Μόρνου ήταν ένα μια από τις βασικές μας προεκλογικές δεσμεύσεις και ένα ζητούμενο για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής γύρω από τη Λίμνη. Επίσης ακόμα μεγαλύτερο ζητούμενο για την Δωρίδα είναι το ζήτημα των αντισταθμιστικών.
Έχω πει πολλές φορές ότι ενώ η Πολιτεία στερεί από τη Δωρίδα έναν από του πολυτιμότερους πόρους, το νερό, δεν γυρνά πίσω τίποτα!
Ούτε με τη μορφή αντισταθμιστικών, ούτε με την μορφή επενδύσεων ούτε καν ως δυνατότητα να εκμεταλλευτεί ο Δήμος τη λίμνη και την παραλίμνια περιοχή, με ήπιους τρόπους.
Το καθεστώς αυτό που έχει επιβάλει η Πολιτεία, ισχύει και σε άλλους Δήμους στην Ελλάδα. Κάποιοι από τους περιορισμούς ισχύουν και σε περιοχές του εξωτερικού. Αντίστροφά όμως υπάρχουν παραδείγματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό που με στοχευμένες στρατηγικές και πολιτικές επιλογές κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα ορθολογικό πλαίσιο ανάπτυξης για τις λίμνες.
Μέσα από τη συγκρότηση του Δικτύου Αδελφοποιημένων Πόλεων με Λίμνες, επιδιώκουμε την ανταλλαγή απόψεων διαχείρισης με άλλους Δήμους της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μέσα από τις πολυετείς εφαρμοσμένες πρακτικές, κυρίως του εξωτερικού, στη διαχείριση των υδάτινων πόρων, ευελπιστούμε ότι θα εντοπίσουμε ευκαιρίες ανάπτυξης για τον Δήμο μας και θα αποκτήσουμε άλλο ένα ισχυρό διαπραγματευτικό χαρτί στην προσπάθειά μας για την διεκδίκηση των αντισταθμιστικών.
Ήδη έχουμε κάνει δύο ημερίδες στο Λιδωρίκι, έχουμε υπογράψει το καταστατικό ίδρυσης του δικτύου, συνεχίζονται οι επαφές και με νέους Δήμους, έχουν γίνει αρκετές συναντήσεις της ομάδας εργασίας, οργανώνεται το δίκτυο και οι επόμενες δράσεις και ήδη έχουμε κάνει τα πρώτα βασικά βήματα.
Πρέπει μάλιστα να σας πω ότι πριν από λίγο καιρό είχαμε και την πρώτη οργανωμένη, κοινή και συντονισμένη παρέμβασή μας στη Βουλή, όταν τον Οκτώβριο επιδώσαμε επιστολή προς την Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής, τα Υπουργεία Εσωτερικών,
Περιβάλλοντος, και Οικονομικών, τα κόμματα αλλά και την ΕΥΔΑΠ όπου και θέσαμε το κρίσιμο ζήτημα της εκμετάλλευσης των υδάτινων πόρων, τα ανταποδοτικά τέλη στις τοπικές κοινωνίες, δράσεις προστασίας του περιβάλλοντος, άρση περιορισμών στις παραλίμνιες περιοχές, ειδικό χωροταξικό, δημιουργία υποδομών, καθώς και άλλα θέματα που αφορούν τις σχέσεις των Δήμων με την ΕΥΔΑΠ και την Πολιτεία.
Με αυτές τις συντονισμένες κινήσεις μας ευελπιστώ ότι θα έχουμε και απτά αποτελέσματα. Σε κάθε περίπτωση πάντως με κάθε τρόπο δημιουργούμε και τα επιχειρήματα και τις προϋποθέσεις και τη βάση για έναν σοβαρό διάλογο.
ΩτΦ: Γιατί ζητάτε ένα τόσο ασήμαντο ποσοστό από την ΕΥΔΑΠ και όχι ένα καλό ποσό εφάπαξ δεδομένο ότι επίκειται αποκρατικοποίηση της εταιρείας;
Γ.Κ.: Επιμένω στην άποψη ότι ο Δήμος Δωρίδος πρέπει να κινηθεί στον άξονα των αντισταθμιστικών, δεν πρόκειται για μια αγοραπωλησία, αλλά για μια συνεχόμενη εκμετάλλευση του φυσικού πόρου μιας περιοχής.
Δεν μπορούμε να αποδεχτούμε ένα εφάπαξ ποσό το οποίο μπορεί να καρπωθεί άμεσα ο Δήμος, όμως οι μελλοντικές γενιές, οι οποίες θα συνεχίσουν να στερούνται και το φυσικό πόρο να στερούνται και το οικονομικό αντιστάθμισμα.
Η εκμετάλλευση ενός φυσικού πόρου σε μια περιοχή θα πρέπει να βασίζεται στην αρχή της ανταποδοτικότητας. Θυμίζω επίσης ότι το εφάπαξ ποσό βασίζεται στη λογική της αποζημίωσης.
Την ίδια λογική με την οποία η πολιτεία πριν από μερικές δεκαετίες στέρησε περιουσίες, πόρους και προοπτικές ανάπτυξης, από την περιοχή και τους κατοίκους. Και τότε δόθηκαν αποζημιώσεις, ποιο ήταν όμως το αποτέλεσμα για την περιοχή μας; Κανένα. Δεν μπορούμε λοιπόν να συνεχίσουμε αυτή τη λογική και ιδιαίτερα μπροστά στο ενδεχόμενο διαχειριστής του νερού ή όποιου άλλου πόρου να είναι μελλοντικά κάποιος ιδιώτης. Τότε είναι που οι τοπικές κοινωνίες θα πρέπει όχι μόνο να ζητήσουν μόνιμα αντισταθμιστικά, αλλά έλεγχο στις διαδικασίες ακόμα και συμμετοχή στο σχήμα που θα διαχειρίζεται το νερό.
Το ποσό που ζητάμε ως Δήμος Δωρίδος είναι μια ελάχιστη επιβάρυνση για τον τελικό καταναλωτή. Για την πολιτεία είναι ένα συμβολικό ποσό, αλλά για εμάς ουσιαστικό. Φανταστείτε ότι ο Δήμος Δωρίδος θα αποκτήσει ένα ετήσιο έσοδο δυο και τρεις φορές παραπάνω από τα χρήματα που μπαίνουν στα ταμεία μας αυτή τη στιγμή. Δεν χρειάζεται να πω πόσο θετικό αντίκτυπο και τι προοπτικές ανάπτυξης θα δώσει ένα τέτοιο έσοδο στο Δήμο μας.
ΩτΦ: Η μείωση των αμειβόμενων αντιδημάρχων θα επηρεάσει τη λειτουργία του δήμου σας; θα θέλατε να μας αποκαλύψετε ποια χαρακτηριστικά θα θέλατε να έχουν οι νέοι σας αντιδήμαρχοι και αν θέλετε να μας αποκαλύψετε και τα νέα ονόματα;
Γ.Κ.: Είναι γεγονός ότι οι αλλαγές που επιβάλλουν τα μνημόνια στην Τοπική Αυτοδιοίκηση δημιουργούν ήδη πάρα πολλές δυσκολίες στη λειτουργία των Δήμων. Κυρίως σε διοικητικό επίπεδο. Οι πρόσφατες πράξεις νομοθετικού περιεχομένου που μειώνουν τις θέσεις των Αντιδημάρχων στην ουσία στερούν ένα ακόμα κομμάτι του ανθρώπινου δυναμικού του Δήμου.
Ξέρετε πολύ καλά ότι ειδικά στο Δήμο Δωρίδος, ο Αντιδήμαρχος δεν είναι τίτλος τιμής, αλλά πολύ περισσότερο μια ακόμα θέση στον οργανόγραμμα του Δήμου, ένας ακόμα άνθρωπος που εργάζεται στον Δήμο πότε ως προϊστάμενος, πότε ως υπάλληλος και πολλές φορές ως εργάτης.
Η απώλεια ανθρωπίνου δυναμικού σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί καλή εξέλιξη. Και η απώλεια ειδικών συνεργατών δημιουργεί νέες δυσκολίες. Οι άνθρωποι αυτοί χρησιμοποιήθηκαν προκειμένου να καλύψουν κενά στο δυναμικό του Δήμου καλύπτοντας θέσεις μηχανικών, δικηγόρων, επιστημόνων πληροφορικής, προσωπικό που ο Δήμος Δωρίδος έχει ανάγκη, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που το δημόσιο όχι μόνο δεν επιτρέπει καμία πρόσληψη αλλά δεν μας διαθέτει υπαλλήλους ούτε με μετάταξη.
Όλοι οι Δήμοι στην Ελλάδα αντιδρούν σε αυτές τις αλλαγές, γίνεται μια προσπάθεια από την ΚΕΔΕ να αποτραπεί η περαιτέρω μείωση προσωπικού και περιμένουμε τις τελικές αποφάσεις της κυβέρνησης. Βέβαια θα πρέπει να σημειώσω το εξής. Όλοι οι αιρετοί, όλοι όσοι συμμετέχουν στην αυτοδιοίκηση έχουν ως βασικό κίνητρο την προσφορά στον τόπο τους και στον Δήμο.
Τόσο εγώ στην πορεία μου στην αυτοδιοίκηση, όσο και τα μέλη της ομάδας μου δεν είμαστε επαγγελματίες πολιτικοί, ούτε έχουμε μπει στην πολιτική για να βιοποριστούμε. Αυτή είναι μια συνειδητή επιλογή της Δημοτικής Αρχής αλλά και όλων των αιρετών και πιστεύω ότι και χωρίς έμμισθη θέση όλοι θα συμβάλλουμε στις ανάγκες του Δήμου.
Σε ότι αφορά τα χαρακτηριστικά των Αντιδημάρχων που με ρωτάτε. Βασικό κριτήριο είναι η διάθεση για προσφορά που έχει ο κάθε ένας, η αυτοδιοικητική εμπειρία, η δυνατότητα να αφοσιωθεί στο έργο του Δήμου αυτή τη δύσκολη περίοδο. Δεν θέλω να μπω σε ονοματολογία άλλωστε σύντομα, στις αρχές του έτους, θα γίνουν και οι σχετικές ανακοινώσεις.
ΩτΦ: Λέγεται ότι υπήρξε συμφωνία για δύο χρόνια Ζέτος στη θέση του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου και δύο χρόνια κάποιος άλλος. Αληθεύει; Θα παραμείνει ο Ζέτος ή θα αλλάξει;
Γ.Κ.: Ως Δήμαρχος δεν λειτουργώ με κομματικά κριτήρια, δεν λειτουργώ με παζάρια και συμφωνίες, δεν λειτουργώ με εκβιασμούς και πιέσεις. Πρέπει να πω ότι κανένα από τα μέλη της παράταξής μας δεν λειτουργεί με αυτό τον τρόπο και δεν έχω δεχτεί ποτέ τέτοιου είδους συμπεριφορά.
Δεν έχω δεχτεί πίεση, εκβιασμό ούτε απαίτηση για καμία ειδική συμφωνία από κανέναν συνεργάτη μου ούτε προεκλογικά ούτε μετεκλογικά. Ο νόμος είναι σαφής και προβλέπει τις διαδικασίες με τις οποίες εκλέγεται ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, το πώς ορίζονται οι αντιδήμαρχοι και όλες οι άλλες θέσεις.
Η εκλογή Προέδρου Δημοτικού Συμβουλίου γίνεται από το Δημοτικό Συμβούλιο με πρόταση της παράταξης πλειοψηφίας. Είναι αυτονόητο ότι την τελική πρόταση θα την συζητήσει και θα την αποφασίσει η ομάδα μου η οποία θα έχει και τον τελικό λόγο.
Θέλω να τονίσω σε ότι αφορά και τους Αντιδημάρχους και τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου ή οποιαδήποτε θέση, αν κάποιοι αντικαθίστανται δεν σημαίνει ότι δεν είναι χρήσιμοι ή ικανοί. Κρίνοντας τις συνθήκες τις ανάγκες και τις δυνατότητες των στελεχών θα οριστούν νέοι αντιδήμαρχοι αφού σε αυτό το ρόλο μπορούν να λειτουργήσουν και νέα και δοκιμασμένα στελέχη.
Η παράταξη διαθέτει πολλά αξιόλογα στελέχη που θα μπορούσαν να αναλάβουν ρόλο Προέδρου ή Αντιδημάρχου ή Προέδρου Νομικού Προσώπου, Δημοτικών Επιχειρήσεων και άλλα, όμως είναι προφανές ότι δεν μπορούν να αναλάβουν όλοι καθήκοντα ή θέσεις.
Στην Αυτοδιοίκηση θα ήταν πολύ χρήσιμο να επικαλούμαστε πιο συχνά τον αρχαίο ποιητή της τραγωδίας, Αγάθων: "Τον άρχοντα τριών δει μέμνησθαι : Πρώτον ότι ανθρώπων άρχει. Δεύτερον ότι κατά νόμους άρχει. Τρίτον ότι ουκ αεί άρχει."
ΩτΦ: Το γεγονός ότι οι σύμβουλοι της παράταξης σας είναι σκόρπιοι σε διάφορα κόμματα και παρατάξεις σας δυσκολεύει όταν θέλετε να πάρετε μια πολιτική απόφαση ή σας βοηθά ;
Γ.Κ.: Πιστεύω ότι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της παράταξής μας είναι ακριβώς αυτή η ποικιλία σε ιδέες, απόψεις και ανθρώπους. Η τοπική αυτοδιοίκηση και ο Δήμος έχει ανάγκη όλες τις απόψεις και δεν έχουμε την πολυτέλεια να απορρίπτουμε ανθρώπους με μεγάλη Αυτοδιοικητική εμπειρία με μοναδικό κριτήριο την κομματική τους ταυτότητα.
Θεωρώ ότι όσο υπάρχει συναντίληψη στα θέματα που αφορούν τον Δήμο και την προοπτική του τόπου μας, μπορεί να υπάρχει και συμπόρευση προς αυτόν τον στόχο. Έχω πει και άλλες φορές ότι για την επιλογή των προσώπων δεν έβαλα μπροστά κανένα κομματικό η παραταξιακό συμφέρον και η επιλογή μου αυτή με δικαιώνει.
Σαφώς υπάρχουν και διαφορετικές απόψεις και συγκρούσεις, όμως αυτή είναι και η ουσία της δημοκρατίας, η σύνθεση των απόψεων. Στο χώρο της πολιτικής και ιδιαίτερα στο χώρο της Αυτοδιοίκησης πρέπει να επιδιώκουμε το διάλογο, το πιστεύω και ώς άνθρωπος και ως αυτοδιοικητικός και χαίρομαι που η παράταξή μας το κάνει και πράξη.
ΩτΦ: Προφανώς θα διεκδικήσετε ξανά το Δήμο. Την προηγούμενη φορά είχατε δηλώσει ανεξάρτητος αλλά σας στήριξε το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ. Θα επιδιώξετε και την επόμενη φορά τις ίδιες συμμαχίες;
Γ.Κ. : Διεκδίκησα τις εκλογές ως ανεξάρτητος υποψήφιος και συνεχίζω και ως Δήμαρχος να υπηρετώ το θεσμό ανεξάρτητος από πολιτικούς χώρους ή άλλες δεσμεύσεις και αυτό αποδεικνύεται στην πράξη. Είναι νωρίς να μιλάμε από τώρα για εκλογές πιστεύω ότι το σημαντικό αυτή τη στιγμή είναι να κάνουμε πράξη τις δεσμεύσεις μας και να παράγουμε έργο.
Πιστεύω ότι τόσο εγώ προσωπικά όσο και η παράταξη μας έχει τη δυνατότητα να προσφέρει στη Δωρίδα και αυτό προκύπτει όχι από πολιτική φιλοδοξία αλλά από τις προσδοκίες των δημοτών που μας εμπιστεύονται και μας στηρίζουν.
Αυτή τη στήριξη θα ζητήσω και στις εκλογές. Την στήριξη από τους δημότες, με πολιτικό και Αυτοδιοικητικό κριτήριο και όχι κομματικό και σε αυτή την προσπάθεια καλώ όλους όσους πιστεύουν ότι μπορούν να συμπορευθούν με την παράταξή μας, όλες τις δημοκρατικές δυνάμεις και όλες τις δυνάμεις τις κοινωνίας που έχουν διάθεση προσφοράς
ΩτΦ: Πολλά πρώην στελέχη του ΠΑΣΟΚ έχουν προσχωρήσει στο ΣΥΡΙΖΑ. Εσείς μπήκατε σε αυτόν τον πειρασμό ή είστε ακόμη μέλος του ΠΑΣΟΚ;
Γ.Κ. : Δεν έχω κρύψει ούτε το πολιτικό μου παρελθόν ούτε την κομματική μου ταυτότητα. Παραμένω μέλος του ΠΑΣΟΚ και συνεχίζω να πιστεύω στις ιδέες της δημοκρατικής παράταξης.
Δεν θεωρώ πειρασμό τον ΣΥΡΙΖΑ, ούτε λάθος την προσχώρηση στελεχών του ΠΑΣΟΚ στον ΣΥΡΙΖΑ. Και τα δύο κόμματα ανήκουν σε κοντινούς πολιτικούς χώρους και σε βασικές αρχές μπορεί να βρει κανείς κοινές απόψεις.
Όλα αυτά βέβαια αποτελούν προσωπικές πολιτικές επιλογές του καθενός.
ΩτΦ: Θεωρείτε ότι το ΠΑΣΟΚ θα πρέπει να παραμείνει στην κυβέρνηση ή συντάσσεστε με τις απόψεις ότι θα πρέπει να την εγκαταλείψει ως το πρώτο βήμα για την εκλογική του ανάκαμψη;
Γ.Κ. :Το ΠΑΣΟΚ έχει κατηγορηθεί για πολλά πράγματα το τελευταίο διάστημα. Αυτό που δεν μπορεί να του προσάψει κανείς είναι ασυνέπεια στη διαχείριση της κρίσης. Το ΠΑΣΟΚ από τις αρχές αυτής της δύσκολης οικονομικής και πολιτικής περιόδου, έμεινε σταθερό στην άποψή του. Κάποιοι άλλοι άλλαζαν θέσεις για τον χειρισμό της κρίσης ανάλογα με το που βρίσκονταν, στην αντιπολίτευση ή στην κυβέρνηση. Σε ότι αφορά τις επιλογές του ΠΑΣΟΚ θα δείξει ο χρόνος και η ιστορία αν έπραξε καλά.
ΩτΦ: Θεωρείται ότι η είσοδος της χώρας στα μνημόνια ήταν αναπόφευκτη; Θα μπορούσε να γίνει κάτι άλλο; Υπάρχουν ευθύνες από τον Παπανδρέου;
Γ.Κ. :Η εξέλιξη των πραγμάτων δείχνει πώς η οικονομική κρίση ήταν ένα ισχυρό σοκ όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά για το σύνολο των χωρών της Ευρωζώνης. Ακόμα και αν αποφεύγαμε μια είσοδο στο μνημόνιο πριν από τρία χρόνια, σήμερα θα έπρεπε να έχουμε βρει έναν άλλο μηχανισμό στήριξης ικανό να κρατήσει ζωντανή την Ελληνική οικονομία.
Ειλικρινά δεν γνωρίζω αν θα μπορούσαμε να έχουμε αποφύγει το μνημόνιο, γνωρίζω όμως πώς έχουμε καταφέρει να αποφύγουμε μια καταστρεπτική χρεοκοπία με απρόβλεπτες οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις. Με μεγάλο κοινωνικό κόστος, ναι, με δύσκολες αποφάσεις ναι, κανείς δεν μπορεί να αποδεχτεί εύκολα τις βαριές επιπτώσεις της κρίσης και τις ύφεσης, όλοι ελπίζουμε μέσα από αυτή τη δύσκολη περίοδο να ξημερώσει μια καλύτερη εποχή. Ευθύνες θα πρέπει να αναζητήσουμε στο πολιτικό σύστημα συνολικά και όχι μόνο σε έναν Παπανδρέου, έναν Καραμανλή, Βενιζέλο ή Σαμαρά.
Η οικονομική και κυρίως κοινωνική, κρίση θεωρώ ότι είναι το αποτέλεσμα μιας κακοδιαχείρισης πολλών ετών και η μεγαλύτερη ίσως μεταρρύθμιση που πρέπει να κάνουμε αυτή τη στιγμή είναι στον τρόπο που λειτουργεί το υπάρχον πολιτικό σύστημα.
Ένα πολιτικό σύστημα που πληρώνει ήδη τα δικά του λάθη, όπως
βλέπεται οι κυβερνήσεις και οι σχηματισμοί που δημιουργούνται πλέον είναι μικρής διάρκειας, που δύσκολα καταφέρνουν να αποκτήσουν την απαραίτητη κοινοβουλευτική πλειοψηφία, η την ευρεία λαϊκή στήριξη. Η πορεία εξόδου από την κρίση θα αναλώσει πολλές κυβερνήσεις και πολλούς πρωθυπουργούς.
ΩτΦ: Είχατε υποστηρίξει μέσω της ΩτΦ ότι η βουλευτής θα έπρεπε να ζητήσει αντισταθμιστικά προκειμένου να ψηφίσει το νέο μνημόνιο και τα εφαρμοστικά του μέτρα. Το συζητήσατε μαζί και αν ναι τι της ζητήσατε
Γ.Κ. :Με την βουλευτή Φωκίδας έχουμε μια πολύ καλή συνεργασία, συζητάμε και θέτουμε τα προβλήματα της περιοχής όπως με κάθε εκπρόσωπο της Φωκίδας.
Οι περισσότεροι βουλευτές της Φωκίδας έχουν στηρίξει τις δίκαιες διεκδικήσεις του Δήμου μας για τα αντισταθμιστικά, μια διαδικασία που παραμένει ανοιχτή και εξελίσσεται συνεχώς, μια πορεία με διάρκεια, που προφανώς δεν μπορέσει να εξαντληθεί σε μια μόνο συζήτηση ή σε μια μόνο απαίτηση.
Σας είπα και πριν ότι ο Δήμος Δωρίδος θα οπλίζει τη φαρέτρα του συνεχώς με επιχειρήματα, με διαπραγματευτικά εργαλεία και θέσεις και δεν πρόκειται να υπαναχωρήσει από τη διεκδίκηση αυτή.
Μέχρι σήμερα η Βουλευτής είναι δίπλα μας και έχουμε και τη διαβεβαίωση της ότι θα συνεχίσει να στηρίζει τα αιτήματά μας.
No comments:
Post a Comment