26.1.16

ΕΔΩ..ΛΙΔΟΡΙΚΙ...ΕΔΩ..ΛΙΔΟΡΙΚΙ..





Δεκαετία του '50 , το  Γυμνάσιό  μας  σε  μια  απ' τις  " κοντινές " του  εκδρομές  στην  Πεντάπολη , από  αριστερά Μαρία Πανοπούλου , από Βιτρινίτσα ,Ζωή  Κούστα , Κούλα  Μποβιάτση και  , μάλλον , Ελένη  Κωστοπούλου από  Κίσελη .
Αρχείο  Ζωής  Κούστα 
Καλησπέρα  Λιδορικιώτες ..
Καλησπέρα  στους  φίλους  του  χωριού και της  εφημερίδας  μας
ΤΡΙΤΗ  ΣΗΜΕΡΑ  26  ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ  2016
Ανατολή Ήλιου: 07:32
Δύση Ήλιου: 17:42
Σελήνη 17 ημερών

ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/#ixzz3yMNuTuTU
ΣΑΝ  ΣΗΜΕΡΑ
ΓΕΓΟΝΟΤΑ
μ. Χ.
1785

Ο Βενιαμίν Φραγκλίνος, από τους Ιδρυτές - Πατέρες του Αμερικανικού Έθνους, σε επιστολή προς την κόρη του εκφράζει την αντίθεσή του για την επιλογή του αετού ως συμβόλου των ΗΠΑ. Ο ίδιος προτιμούσε τη γαλοπούλα.
1821

Αρχίζει η Διάσκεψη της Βοστίτσας (Αίγιο). Ο Παπαφλέσας ανακοινώνει στους προκρίτους ότι η επανάσταση εναντίον των Οθωμανών έχει οριστεί για τις 25 Μαρτίου.
1932

Η αγροτική εξέγερση, λόγω της οικονομικής κρίσης, παίρνει πανελλαδικές διαστάσεις.
1936

Το ΚΚΕ μπαίνει για πρώτη φορά στη Βουλή με το σχήμα του «Παλλαϊκού Μετώπου», λαμβάνοντας 15 έδρες και 73.411 ψήφους. Η σχετική πλειοψηφία στους «Φιλελευθέρους» με 126 έδρες και ακολουθεί το «Λαϊκό Κόμμα» με 72. Ζυμώσεις για το σχηματισμό βιώσιμου σχήματος.
2008

Έρευνα δείχνει ότι σε κάθε Ευρωπαίο στηνΕυρωπαϊκή Ένωση των «27» αναλογούν σχεδόν 500 κιλά σκουπίδια, κυρίως από την κατανάλωση τροφών και διάφορες συσκευασίες. «Πρωταθλητές» αναδεικνύονται οι Έλληνες, οι Ιρλανδοί και οι Κύπριοι, βάσει πληθυσμού και έκτασης.
2015

Σχηματίζεται κυβέρνηση συνεργασίας ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και ο Αλέξης Τσίπρας ορκίζεταιπρωθυπουργός με πολιτικό όρκο.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/almanac/2601#ixzz3yMQzvvDY
ΓΓΕΝΝΗΣΕΙΣ
μ. Χ.
1921

Ακίο Μορίτα, ιάπωνας επιχειρηματίας, συνιδρυτής της κολοσσιαίας ιαπωνικής εταιρίας ηλεκτρονικώνSONY. (Θαν. 3/10/1999)
1925

Πολ Νιούμαν, αμερικανός ηθοποιός, βραβευμένος με Όσκαρ (1986) για την ταινία «Το χρώμα του χρήματος». (Θαν. 26/9/2008)
1963

Ζοζε Μουρίνιο, πορτογάλος προπονητήςποδοσφαίρου.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/almanac/2601#ixzz3yMRVCUbw
ΘΑΝΑΤΟΙ
μ. Χ.
1895

Αχιλλέας Παράσχος, έλληνας ποιητής, κορυφαίος εκπρόσωπος της Α' Αθηναϊκής Σχολής. (Γεν. 25/9/1838)
Ανθολόγιο
1977

Φιλοποίμην Φίνος, κινηματογραφικός παραγωγός, ιδρυτής της Finos Film. (Γεν. 1908)
2003

Βαλέρι Μπρούμελ, ρώσος αθλητής του άλματος εις ύψος, που κατέρριψε 6 φορές το παγκόσμιο ρεκόρ και κατέκτησε ένα χρυσό κι ένα αργυρό μετάλλιο σεΟλυμπιακούς Αγώνες. (Γεν. 14/4/1942)
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/almanac/2601#ixzz3yMRluURJ


Τα δάνεια του '21


1444
2
Στις 12 Απριλίου 1823 η έκθεση της δωδεκαμελούς επιτροπής, που είχε ορίσει η Β' Εθνοσυνέλευση για να συντάξει ένα πρόχειρο προϋπολογισμό του επαναστατημένου Έθνους δεν άφηνε κανένα περιθώριο για την κρισιμότητα της κατάστασης: Τα έξοδα του πρώτου εξαμήνου του 1823 θα ανέρχονταν σε 38 εκατομμύρια γρόσια και τα έσοδα σε μόλις 12 εκατομμύρια γρόσια. Η φορολογία, οι τελωνειακοί δασμοί, οι λείες, τα λάφυρα, τα λύτρα, ο εσωτερικός δανεισμός, οι εισφορές ντόπιων και φιλελλήνων, δεν ήταν ικανές να ισοσκελίσουν τον προϋπολογισμό. Η έκθεση της Επιτροπής κατέληγε με την προτροπή να γίνεται καλύτερη διαχείριση του δημόσιου χρήματος από τους τοπικούς άρχοντες και την ανάγκη να αναζητηθούν νέοι πόροι. Η ανάγκη εξωτερικού δανεισμού ήταν πλέον μονόδρομος.
Στις 2 Ιουνίου 1823 το Εκτελεστικό (Κυβέρνηση) εξουσιοδότησε τους Ιωάννη Ορλάνδο, Ανδρέα Ζαΐμη και Ανδρέα Λουριώτη να μεταβούν στο Λονδίνο και να συνάψουν δάνειο 4.000.000 ισπανικών ταλλήρων. Η επιτροπή καθυστέρησε να αναχωρήσει, λόγω έλλειψης χρημάτων για τα έξοδα του ταξιδιού, τα οποία κάλυψε με δάνειο ο Λόρδος Βύρων. Στις 26 Ιανουαρίου 1824, ο Ιωάννης Ορλάνδος και ο Ανδρέας Λουριώτης έφθασαν στην αγγλική πρωτεύουσα και ύστερα από έντονες διαπραγματεύσεις, στις οποίες πήραν μέρος και μέλη του Φιλελληνικού Κομιτάτου, συνομολόγησαν ένα δάνειο 800.000 λιρών με τον οίκο Λόφναν (9 Φεβρουαρίου 1824). Το δάνειο είχε τόκο 5%, προμήθεια 3%, ασφάλιστρα 1,5% και περίοδο αποπληρωμής 36 χρόνια. Ως εγγύηση για την αποπληρωμή του δανείου τέθηκαν από ελληνικής πλευράς τα δημόσια κτήματα και όλα τα δημόσια έσοδα.
Όμως, το ποσό που έφθασε στην επαναστατική διοίκηση ήταν μόλις 298.000 λίρες, αφού το παραχωρούμενο δάνειο είχε οριστεί στο 59% του ονομαστικού (472.000 λίρες) και από αυτό παρακρατήθηκαν 80.000 ως προκαταβολή τόκων δύο ετών, 16.000 για χρεολύσια, 2.000 ως προμήθεια και άλλες δαπάνες. Σύμφωνα με τη δανειακή σύμβαση, το ποσό θα αποστέλλονταν στις Τράπεζες Λογοθέτη και Βαρφ, που έδρευσαν στην αγγλοκρατούμενη Ζάκυνθο και θα παραδίδονταν τμηματικά στην ελληνική κυβέρνηση, ύστερα από έγκριση της επιτροπής που την αποτελούσαν ο Λόρδος Βύρων, ο συνταγματάρχης Στάνχοπ και ο Λάζαρος Κουντουριώτης.

Ιωάννης Ορλάνδος
Παρότι «ληστρικό», το δάνειο χαιρετίστηκε στην Ελλάδα ως πολιτική επιτυχία της Επανάστασης και ως έμμεση αναγνώριση του Ελληνικού Κράτους. Πάντως, οι ελπίδες που στηρίχτηκαν πάνω του θα διαψευστούν οικτρά, καθώς θα χρησιμοποιηθεί για να κερδίσει η παράταξη Κουντουριώτη την εμφύλια διαμάχη. Μεγάλη ευθύνη για τους δυσμενείς όρους σύναψης του δανείου είχαν και οι δύο διαπραγματευτές, ο γιαννιώτης πολιτικός Ανδρέας Λουριώτης και ο σπετσιώτης πλοιοκτήτης Ιωάννης Ορλάνδος, οι οποίοι σπατάλησαν μεγάλα ποσά στο Λονδίνο, ζώντας πολυτελώς, σε αντίθεση με τους αγωνιστές, που πολεμούσαν με μεγάλες στερήσεις.
Στις 31 Ιουλίου 1824, το Βουλευτικό αποφασίζει τη σύναψη και νέου δανείου, λίγες εβδομάδες μετά την καταστροφή της Κάσου και των Ψαρών κι ενώ η Επανάσταση βρίσκεται σε κρίσιμο στάδιο. Το δεύτερο δάνειο ανέλαβε ο τραπεζιτικός οίκος των αδελφών Ρικάρδο με ονομαστικό κεφάλαιο 2.000.000 λιρών (26 Ιανουαρίου 1825). Τη διαπραγματευτική ομάδα αποτελούσαν και πάλι οι Λουριώτης και Ορλάνδος. Όπως και στο πρώτο δάνειο, το καθαρό ποσό περιορίστηκε στις 816.000 λίρες, αφού το παραχωρούμενο δάνειο είχε οριστεί στο 55% του ονομαστικού (1.100.000) και από αυτό παρακρατήθηκαν 284.000 λίρες για προκαταβολή τόκων δύο ετών, χρεολύσια, προμήθεια και άλλες δαπάνες.
Ενώ, όμως, το ποσό του πρώτου δανείου το διαχειρίστηκε η ελληνική κυβέρνηση, έστω και με σκανδαλώδη τρόπο, τη διαχείριση του δεύτερου δανείου ανέλαβαν οι άγγλοι τραπεζίτες και τα μέλη του Φιλελληνικού Κομιτάτου, παραγκωνίζοντας τους έλληνες εκπροσώπους. Από το δάνειο διατέθηκαν: 212.000 λίρες για την αναχρηματοδότηση του πρώτου δανείου, 77.000 για την αγορά όπλων και πυροβόλων, από τα οποία λίγα έφθασαν στην Ελλάδα, 160.000 για την παραγγελία 6 ατμοκίνητων πλοίων, από τα οποία μόνο τρία έφθασαν στην Ελλάδα («Καρτερία», «Επιχείρηση», «Ερμής») και 155.000 για τη ναυπήγηση δύο φρεγατών σε ναυπηγεία της Νέας Υόρκης, από τις οποίες μόνο η μία («Ελλάς») ήλθε στην Ελλάδα, ενώ η δεύτερη πουλήθηκε για να χρηματοδοτηθεί η πρώτη. Τελικά, στην Ελλάδα έφθασε μόνο το ποσό των 232.558 στερλινών, δηλαδή λιγότερο από εκείνο που έλαβε κατά το πρώτο δάνειο, αν και το δεύτερο είχε συναφθεί σε υπερδιπλάσιο ύψος.
Και τα δύο δάνεια προβλεπόταν ότι θα ενίσχυαν τον Αγώνα, τον οποίον όχι μόνο δεν ωφέλησαν, αλλά υπήρξαν αφετηρία εξάρτησης της χώρας από την Αγγλία. Επί Βαυαροκρατίας, ο Υπουργός Οικονομικών Γεώργιος Σπανιολάκης (1838) κατηγόρησε τους δύο διαπραγματευτές ότι ιδιοποιήθηκαν χρήματα από τις αγοροπωλησίες μετοχών των δανείων και επιπλέον τον Ορλάνδο ότι παρακράτησε ποσό 5.900 λιρών από τα δύο δάνεια. Μάλιστα, το Ελεγκτικό Συνέδριο προχώρησε σε προσημείωση των περιουσιακών τους στοιχείων.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/394#ixzz3yMS0XCCn


Ο σεισμός του 450

Τα κατεστραμμένα τείχη της Κωνσταντινούπολης
Τα κατεστραμμένα τείχη της Κωνσταντινούπολης
264
0
Στις 26 Ιανουαρίου του 450 ισχυρός σεισμός έπληξε την Κωνσταντινούπολη, με αποτέλεσμα να προκληθούν σημαντικές καταστροφές και να σκοτωθούν πολλοί άνθρωποι. Την εποχή εκείνη στο θρόνο της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας βρισκόταν ο Θεοδόσιος Β' ο Μικρός (401-450). Οι σεισμολόγοι στις μέρες μας υπολόγισαν ότι ο σεισμός ήταν μεγέθους 7 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ και εντάσεως 9 βαθμών της κλίμακας Μερκάλι.
Σύμφωνα με τον ιστορικό Ιωάννη Μαλάλα (491-578), ο σεισμός συνέβη τις πρώτες πρωινές ώρες και εξαιτίας του κατέπεσαν τα τείχη της Κωνσταντινούπολης και καταστράφηκε ένα μεγάλος μέρος των οικοδημάτων της, ιδιαίτερα στο τμήμα μεταξύ των Τρωαδησίων Εμβόλων και του Χαλκού Τετραπύλου.
Οι μετασεισμικές δονήσεις ήταν έντονες και συνεχίσθηκαν επί τρεις ολόκληρους μήνες, έως και τις 25 Απριλίου, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο Όσιος Νεόφυτος ο Έγκλειστος. Κατά την περίοδο εκείνη, ο αυτοκράτορας διοργάνωνε πάνδημες λιτανείες και με δάκρυα στα μάτια προσευχόταν στο Θεό λέγοντας: «Κύριε, μετανοούμε· λύτρωσέ μας από τη δίκαιη οργή Σου και από τα παραπτώματά μας. Έσεισες πράγματι τη γη και τη συντάραξες εξαιτίας των αμαρτιών μας, με σκοπό να μας κάμεις να συναισθανθούμε τα παραπτώματά μας και να δοξάζουμε Εσένα τον μόνο αγαθό και φιλάνθρωπο Θεό μας». 
Στο Χρονικό Πασχάλη αναφέρεται ότι οι κάτοικοι της Κωνσταντινούπολης δεν έμπαιναν στα σπίτια τους για αρκετό χρονικό διάστημα και μερικοί ισχυρίζονταν ότι παρατήρησαν μία πύρινη λάμψη στον ουρανό.
Η μνήμη του σεισμού έχει περιληφθεί στο εορτολόγιο της Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας και τιμάται κάθε χρόνο στις 26 Ιανουαρίου.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/726#ixzz3yMSLsD77


Φιλοποίμην Φίνος

1907 – 1977

Φιλοποίμην Φίνος
629
0
Ο Φιλοποίμην Φίνος γεννήθηκε στην Κάτω Τιθορέα της Λοκρίδας το 1907. Ο πατέρας του ήταν γιατρός και ο ίδιος σπούδασε Νομικά. Ωστόσο, ποτέ δεν άσκησε τη δικηγορία, μιας και από τα παιδικά του, ακόμα, χρόνια το όνειρό του ήταν να ασχοληθεί με τον κινηματογράφο.
Το 1939 αποφασίζει να πραγματοποιήσει το όνειρό του. Πουλά όλα τα υπάρχοντά του και ιδρύει στο Καλαμάκι τα «Ελληνικά Κινηματογραφικά Στούντιο». Την επόμενη χρονιά κάνει την πρώτη και τελευταία σκηνοθετική του απόπειρα με την ταινία «Το Τραγούδι του Χωρισμού», με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα και τη Λήδα Μιράντα στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.
Τα χρόνια που ακολουθούν είναι πολύ δύσκολα για τον Φιλοποίμην Φίνο. Οι Γερμανοί εκτελούν τον πατέρα του. Ο ίδιος συλλαμβάνεται, ενώ όλος ο εξοπλισμός του λεηλατείται και τα «Επίκαιρα» που γύριζε επί Κατοχής κατάσχονται και καταστρέφονται. Ωστόσο, δεν το βάζει κάτω...
Το 1943 ιδρύει τη «Φίνος Φιλμ», αρχικά στην οδό Στουρνάρα και το 1957 εγκαθιστά οριστικά τα κινηματογραφικά του εργαστήρια στην οδό Χίου 53. Το 1964 παράγει τον πρώτο, ελληνικό, στερεοφωνικό ήχο με τα «Κορίτσια για φίλημα», που θα προβληθεί στερεοφωνικά μόνο στο Αττικόν, τη μοναδική αίθουσα με την ανάλογη τεχνική υποδομή. Το 1971 εγκαινιάζει στην Παιανία τα μεγαλύτερα κινηματογραφικά στούντιο των Βαλκανίων.
Στο ενεργητικό του περιλαμβάνονται 175 ταινίες, πολλές από τις οποίες έμειναν κλασσικές, όπως «Η Αγνή του λιμανιού» (1952), «Η Αλίκη στο Ναυτικό» (1961), «Μανταλένα» (1960), «Οι κυρίες της αυλής» (1966), «Στεφανία» (1966), «Λατέρνα, φτώχια και γαρύφαλλο» (1957), «Η θεία από το Σικάγο» (1957), και πολλές άλλες.
Συνεργάστηκε με πολλούς μεγάλους ηθοποιούς, ανάμεσά τους η Αλίκη Βουγιουκλάκη, η Ζωή Λάσκαρη, η Ρένα Βλαχοπούλου, ο Αλέκος Αλεξανδράκης, η Μάρθα Καραγιάννη, η Τζένη Καρέζη, ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ, ο Ντίνος Ηλιόπουλος, η Γεωργία Βασιλειάδου κ.α.
Ήταν αυτός που έδωσε ώθηση στην καριέρα της Ειρήνης Παπά, ωστόσο ποτέ δεν πίστεψε ότι η Μελίνα Μερκούρη θα μπορούσε να γίνει αστέρας της μεγάλης οθόνης, εξαιτίας του μεγάλου στόματός της. Έτσι, έχασε την ευκαιρία να βγάλει την εταιρία του εκτός των συνόρων, όταν αρνήθηκε την πρόταση να αναλάβει τη συμπαραγωγή της ταινίας «Ποτέ την Κυριακή» (1960).
Τελευταία παραγωγή του ήταν η ταινία «Ο κυρ-Γιώργης εκπαιδεύεται» (1977), με πρωταγωνιστή τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο σε σκηνοθεσία του Γιάννη Δαλιανίδη. Αυτή αποτέλεσε την «ταφόπλακα» της ήδη χρεοκοπημένης «Φίνος Φιλμ».
Ο «πατέρας» του ελληνικού κινηματογράφου πέθανε στις 26 Ιανουαρίου του 1977, αρνούμενος να υπηρετήσει ούτε στιγμή την τηλεόραση, η οποία του προκαλούσε αποστροφή.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/32#ixzz3yMSaR1C1


Τζον Λόουτζι Μπερντ

1888 – 1946

Τζον Λόουτζι Μπερντ
47
0
Σκωτσέζος φυσικός και μηχανικός, που θεωρείται ο εφευρέτης της τηλεόρασης.
Ο Τζον Λόουτζι Μπερντ (John Logie Baird) γεννήθηκε Χέλενσμπεργκ της Δυτικής Σκωτίας στις 14 Αυγούστου 1888. Ήταν γιος του αιδεσιμώτατου Τζον Μπερντ και Τζέσικα Μόρισον. Από μικρός έδειξε την κλίση του στις κατασκευές, όταν κατόρθωσε να φτιάξει ένα αυτοσχέδιο τηλεφωνικό δίκτυο στη γειτονιά του για να συνομιλεί με τους φίλους του.
Φοίτησε στην Ακαδημία Λάρτσφηλντ, στο Βασιλικό Τεχνικό Κολλέγιο και το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης. Δεν ολοκλήρωσε τις σπουδές του, εξαιτίας του Α' Παγκοσμίου Πολέμου. Λόγω της κακής του υγείας δεν στρατεύτηκε, αλλά εργάστηκε στην τοπική ηλεκτρική εταιρεία. Μετά το τέλος του πολέμου μετακόμισε στη Νότια Αγγλίας, έχοντας ως στόχο την ανακάλυψη της τηλεόρασης, που ήταν όνειρο πολλών επιστημόνων της γενιάς.

Το 1924 δημιούργησε για πρώτη φορά τηλεοπτικές εικόνες με το περίγραμμα διαφόρων αντικειμένων και στις 25 Μαρτίου 1925 επέδειξε δημοσίως την ανακάλυψή του στα πολυκαταστήματα «Selfridges» του Λονδίνου. Λίγο αργότερα, στις 2 Οκτωβρίου1925, προχώρησε στην τηλεοπτική μετάδοση αναγνωρίσιμων ανθρώπινων προσώπων. Στις 26 Ιανουαρίου 1926 έκανε την πρώτη δημόσια επίδειξη της τηλεόρασης στο εργαστήριό του στο Σόχο του Λονδίνου, ενώπιον 50 επιστημόνων κι ενός δημοσιογράφου των «Τάιμς» του Λονδίνου.
Το 1930 ανέπτυξε ένα μηχανικό σύστημα μετάδοσης της τηλεοπτικής εικόνας, με τη βοήθεια των Γερμανικών Ταχυδρομείων. Σύντομα, όμως, το σύστημά του θεωρήθηκε ξεπερασμένο, όταν η εταιρεία Μarconi EMI παρουσίασε το δικό της ηλεκτρονικό σύστημα, που είχε εικόνα με μεγαλύτερη ευκρίνεια. Και εγκαταλείφθηκε οριστικά, όταν το BBC τον Φεβρουάριο του 1937 υιοθέτησε το σύστημα της Marconi και απέρριψε το μηχανικό του Μπερντ.
Ο σκωτσέζος παρουσίασε, επίσης, το πρώτο σύστημα έγχρωμης τηλεόρασης (3 Ιουλίου 1928), ενώ το 1946 ανακοίνωσε ότι είχε ολοκληρώσει τις ερευνητικές του προσπάθειες σε ό,τι αφορά τη στερεοσκοπική τηλεόραση.
Ο Τζον Λόουτζι Μπερντ πέθανε στο Μπέξχιλ-ον-Σι του Σάσεξ στις 14 Ιουνίου 1946, σε ηλικία 57 ετών.
Περί Πηγών...
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/1548#ixzz3yMSuQSyT


Bridge Over Troubled Water



432
0
Η πιο μεγάλη επιτυχία του ντουέτου Simon & Garfunkel και μια από τις κορυφαίες στιγμές της συνθετικής ιδιοφυίας του Πολ Σάιμον. Το τραγούδι ανοίγει το ομώνυμο άλμπουμ του ντουέτου που κυκλοφόρησε στις 26 Ιανουαρίου 1970.
Στα τέλη της δεκαετίας του ‘60 οι Simon & Garfunkel γνώριζαν μεγάλη επιτυχία, ιδιαίτερα με το σάουντρακ της ταινίας του Μάικ Νίκολς Ο Πρωτάρης. Ο Πολ Σάιμον, ένας από τους σπουδαιότερους τραγουδοποιούς της ποπ και ροκ μουσικής, δεν ήθελε να εξαργυρώσει την επιτυχία τους κυκλοφορώντας ένα δίσκο με «φτηνό» υλικό και ετοίμαζε προσεκτικά τον πέμπτο δίσκο του ντουέτου. Το έτερο ήμισυ των Simon & Garfunkel, ο τραγουδιστής και ηθοποιός Αρτ Γκαρφάνκελ, βρισκόταν στο Μεξικό για τα γυρίσματα της αντιπολεμικής ταινίας του Μάικ Νίκολς Catch-22.
O Πολ Σάιμον ανάμεσα στα τραγούδια που συνέθεσε ήταν και η μπαλάντα Bridge Over Troubled Water. Την εμπνεύστηκε από τον στίχο «I'll be your bridge over deep water if you trust in my name», που περιέχεται στο τραγούδι Oh, Mary Don't You Weep for Me του Κλοντ Τζέτερ (1914-2009), ενός καλλιτέχνη που διέγραψε λαμπρή πορεία στη μουσική γκόσπελ με το συγκρότημά του Swan Silvertones. Με τη σειρά του, ο στίχος του Τζέτερ που ενέπνευσε τον Σάιμον ήταν παράφραση μιας ρήσης από τη Βίβλο.
Αρχικά, ο Σάιμον έγραψε τη μελωδία στην κιθάρα και τις δύο στροφές του τραγουδιού, στις οποίες ο αφηγητής (που θα μπορούσε να είναι ο Θεός, ένας πατέρας, ένας εραστής ή ένας φίλος) προσπαθεί να βοηθήσει κάποια ψυχή «σαν μία γέφυρα πάνω από τα ταραγμένα νερά» («like a bridge over troubled water»). Αργότερα προσέθεσε μια τρίτη στροφή σ’ ένα ελαφρά διαφοροποιημένο ύφος, η οποία αρχίζει με τον στίχο «Sail on, silver girl, sail on by», αναφορά είτε στο συγκρότημα Swan Silvertones, είτε στην πρώτη σύζυγό του Πέγκι Χάρπερ, όταν διέκρινε την πρώτη άσπρη τρίχα στα μαλλιά της. Μία αρκετά προωθημένη ερμηνεία του τραγουδιού υποστηρίζει ότι αναφέρεται στην ηρωίνη και εν γένει στα ναρκωτικά, που έκαναν θραύση στην ταραγμένη δεκαετία του ‘60.
Ο Πολ Σάιμον δοκίμασε να το τραγουδήσει με τη φαλσέτο φωνή του, αλλά έκρινε ότι η αγγελική φωνή του Γκαρφάνκελ ήταν η ιδανική. Ο Γκαρφάνκελ είχε αντίθετη άποψη και πίστευε ότι ο Σάιμον ήταν ο καταλληλότερος να το ερμηνεύσει. Η κόντρα τους αυτή ήταν μία από τις αφορμές που οδήγησαν στη δεύτερη διάλυση του ντουέτου το 1970, αμέσως μετά την κυκλοφορία του άλμπουμ. Τελικά, ο Αρτ Γκαρφάνκελ πείστηκε να το τραγουδήσει και η ερμηνεία του έμεινε στην ιστορία.
Το Bridge Over Troubled Water κυκλοφόρησε ως σινγκλ παράλληλα με το άλμπουμ στις 26 Ιανουαρίου 1970, με απόφαση του προέδρου της CBS, Κλάιβ Ντέιβις. Οι Σάιμον και Γκαρφάνκελ είχαν αντίθετη άποψη. Πίστευαν ότι μία μπαλάντα ως πρώτο σινγκλ δεν θα βοηθούσε την επιτυχία του άλμπουμ. Διαψεύστηκαν και οι δύο, καθώς το τραγούδι γνώρισε ακαριαία επιτυχία, ωθώντας σε υψηλές πωλήσεις και το ομώνυμο άλμπουμ. Το τραγούδι ανέβηκε στο Νο1 του αμερικανικού πίνακα επιτυχιών στις 28 Φεβρουαρίου 1970, όπου παρέμεινε για έξι εβδομάδες και στο Νο1 του αγγλικού πίνακα επιτυχιών στις 28 Μαρτίου 1970. Το έγκυρο μουσικό περιοδικό Rolling Stone το συμπεριέλαβε στο Νο47 στον κατάλογο με τα 500 καλύτερα τραγούδια όλων των εποχών.
Το Bridge Over Troubled Water έχουν ερμηνεύσει δεκάδες καλλιτέχνες από διαφορετικούς μουσικούς χώρους, όπως η Αρίθα Φράνκλιν (Νο1 στο Soul Chart το 1971), Έλβις Πρίσλεϊ, Λίντα Κλίφορντ, The Supremes, Γουίτνεϊ Χιούστον, Ρομπέρτα Φλακ, Νιλ Σεντάκα, Γουίλι Νέλσον, Αντρέα Μποτσέλι, Άνι Λένοξ, Κιτ Τσαν, Πέρι Κόμο, Ρόι Όρμπινσον, Τζος Γκρόμπαν, Τζόνι Κας, Σαρλότ Τσερτς και Έλτον Τζον.
BRIDGE OVER TROUBLED WATER
Στίχοι - Μουσική: Πολ Σάιμον

When you're weary
Feeling small
When tears are in your eyes
I will dry them all
I'm on your side
When times get rough
And friends just can't be found
Like a bridge over troubled water
I will lay me down
Like a bridge over troubled water
I will lay me down
When you're down and out
When you're on the street
When evening falls so hard
I will comfort you
I'll take your part
When darkness comes
And pain is all around
Like a bridge over troubled water
I will lay me down
Like a bridge over troubled water
I will lay me down
Sail on Silver Girl,
Sail on by
Your time has come to shine
All your dreams are on their way
See how they shine
If you need a friend
I'm sailing right behind
Like a bridge over troubled water
I will ease your mind
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/504#ixzz3yMTJPgB1


Πολ Νιούμαν
1925 – 2008

Πολ Νιούμαν
1408
0
Θρυλικός αμερικανός ηθοποιός της χρυσής εποχής του Χόλιγουντ και αντικείμενο λατρείας εκατομμυρίων γυναικών σε όλο τον κόσμο για τα γαλάζια του μάτια. Η κωμωδία ήταν η τέχνη του, οι αγώνες αυτοκινήτων το πάθος του, η αγάπη του πήγαινε στην οικογένεια και τους φίλους του, η καρδιά και η ψυχή στην υπηρεσία ενός καλύτερου κόσμου.
Ο Πολ Νιούμαν (Paul Newman) γεννήθηκε στο Σέικερς Χάιτ του Οχάιο στις 26 Ιανουαρίου 1925, από πατέρα εβραίο στο θρήσκευμα και μητέρα καθολική, με καταγωγή από τη Σλοβακία. Από μικρή ηλικία έδειξε το ενδιαφέρον του για το θέατρο και με την ενθάρρυνση της μητέρας του συμμετείχε με ένα μικρό ρόλο στην παράσταση Ρομπέν των Δασών, που ανέβηκε στο σχολείο του.
Μετά την αποφοίτησή του από το γυμνάσιο υπηρέτησε τη θητεία του στην αεροπορία και στάλθηκε στο μέτωπο του Ειρηνικού κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Μετά την αφυπηρέτησή του σπούδασε ηθοποιός στο Πανεπιστήμιο του Γιέηλ και στη συνέχεια στο περίφημο Actor's Studio του Λι Στράσμπεργκ, όπου διδάχθηκε την τέχνη της «μεθόδου».
Ξεκίνησε την κινηματογραφική καριέρα του στα μέσα της δεκαετίας του '50 και γρήγορα αναδείχθηκε σε πρωταγωνιστή. Συμμετείχε σε περισσότερες από 50 ταινίες και οι ρόλοι που ερμήνευσε, στις ταινίες Κεντρί και Δύο Ληστές του Τζορτζ Ρόι Χιλ, πλάι στον Ρόμπερτ Ρέντφορντ, άφησαν εποχή.
Προτάθηκε εννέα φορές για Όσκαρ καλύτερης ανδρικής ερμηνείας, κερδίζοντας τελικά ένα, το 1987, για τον ρόλο του στο Χρώμα του Χρήματος, με συμπρωταγωνιστή τον ανερχόμενο Τομ Κρουζ. Το 1986 η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου του απένεμε τιμητικό Όσκαρ για την προσφορά του στην έβδομη τέχνη.
Συνεργάστηκε με σημαντικούς σκηνοθέτες, όπως ο Άλφρεντ Χίτσκοκ (Σχισμένο Παραπέτασμα), ο Τζον Χιούστον (Ο Δικαστής), ο Ρόμπερτ Άλτμαν (Κουιντέτοπ), ο Σίντνεϊ Λιούμετ (Η ετυμηγορία), ο Μάρτιν Σκορσέζε, ο Σαμ Μέντες (Ο Δρόμος της Απώλειας), ο Ρίτσαρντ Μπρουκς (Λυσασμένη Γάτα) και οι αδελφοί Κοέν (Ο κύριος Χούλα Χουπ), ενώ συμπρωταγωνίστησε με μεγάλα ονόματα του Χόλιγουντ, όπως ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ, η Ελίζαμπεθ Τέιλορ, η Λορίν Μπακόλ και ο Τομ Χανκς.
Ο μεγάλος του έρωτας υπήρξε η συμπρωταγωνίστριά του Τζόαν Γούντγουορντ. Γνωρίστηκαν στα γυρίσματα της ταινίας Μακρύ, ζεστό καλοκαίρι το 1958 και δεν τους χώρισε παρά μόνο ο θάνατος. «Έχω φιλέτο στο σπίτι, γιατί να πάω έξω για χάμπουργκερ;» είχε πει χαριτολογώντας στο περιοδικό Playboy, όταν ρωτήθηκε εάν του πέρασε ποτέ από το μυαλό να απατήσει τη σύζυγό του. Με την Τζόαν Γουόντγουορντ απέκτησε τρεις κόρες, ενώ από τον πρώτο του γάμο με την Τζάκι Γουίτ, ένα γιο και δύο κόρες.
Το 1990 το περιοδικό People τον ανέδειξε ως έναν από τους 50 ωραιότερους άνδρες του κόσμου, ενώ το 1995 το βρετανικό περιοδικό Empire τον είχε επιλέξει ανάμεσα στους 100 πιο σέξι ηθοποιούς στην ιστορία του κινηματογράφου.
Πολιτικοποιημένος ηθοποιός, έπαιξε σημαντικό ρόλο στο κίνημα για τα πολιτικά δικαιώματα στις ΗΠΑ. Συμμετείχε σε προεκλογικές εκστρατείες του Δημοκρατικού Κόμματος, καθώς και σε διασκέψεις για τον πυρηνικό αφοπλισμό.
Τη δεκαετία του '80 κυκλοφόρησε στην αγορά μια σειρά προϊόντων διατροφής με το όνομά του, τα έσοδα από τα οποία τα διέθετε για φιλανθρωπικούς σκοπούς. Μέχρι τον Μάιο του 2007, τα ποσά που είχε διαθέσει σε αγαθοεργίες ξεπερνούσαν τα 200 εκατομμύρια δολάρια.
Είχε πάθος για την ταχύτητα και τα γρήγορα αυτοκίνητα. Έλαβε μέρος σε πολλούς αγώνες, με αποκορύφωμα τη δεύτερη θέση που κατέλαβε το 1979 στο ονομαστό ράλι των 24ων Ωρών του Λεμάν.
Τον Μάιο του 2008 ο Πολ Νιούμαν ανακοίνωσε ότι για λόγους υγείας αποσύρεται από τα φώτα της δημοσιότητας και πως τελικά δεν θα σκηνοθετούσε τη θεατρική εκδοχή της νουβέλας του Τζον Στάινμπεκ Άνθρωποι και Ποντίκια. Δεινός καπνιστής, πέθανε στη φάρμα του, κοντά στο Γουέστπορτ του Κονέκτικατ, στις 26 Σεπτεμβρίου 2008, χτυπημένος από καρκίνο του πνεύμονα.
 
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/385#ixzz3yMTqb763
 


Κάκια Παναγιώτου


1923 – 2013

Κάκια Παναγιώτου
323
1
Ελληνίδα ηθοποιός, που διακρίθηκε κυρίως για τις ερμηνείες της στην αρχαία τραγωδία και σε έργα του διεθνούς κλασικού ρεπερτορίου. Υπήρξε βασικό στέλεχος του Εθνικού Θεάτρου για περισσότερο από τριάντα χρόνια.
Η Αικατερίνη Παναγιώτου γεννήθηκε στην Αθήνα στις 26 Ιανουαρίου του 1923 και φοίτησε στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Στο θέατρο πρωτοεμφανίσθηκε το 1945  με το θίασο «Αυλαία» στο θέατρο «Κοτοπούλη» και το 1948 προσελήφθη στο Εθνικό Θέατρο ως κορυφαία στο χορό του αρχαίου δράματος. Ακολούθησαν συνεργασίες στο ελεύθερο θέατρο και το θέατρο «Κοτοπούλη» έως το 1953, οπότε επέστρεψε στο Εθνικό Θέατρο, του οποίου υπήρξε βασικό στέλεχος έως το 1986.
Μέσα σε αυτά τα 33 χρόνια ερμήνευσε 93 σημαντικούς ρόλους του κλασικού και σύγχρονου ρεπερτορίου («Ο Βασιλιάς και ο σκύλος», «Βασιλιάς Ληρ», «Οθέλλος», «Ριχάρδος Γ'», «Αντώνιος και Κλεοπάτρα», «Γέρμα», «Χριστός Πάσχων», κ.ά.), ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η συμμετοχή της στο χώρο της αρχαίας τραγωδίας: «Οιδίπους επί Κολωνώ» (Ισμήνη), «Ηλέκτρα» (Κλυταιμνήστρα), «Πέρσες» (Άττοσα), «Τρωάδες» (Ανδρομάχη), «Ελένη» (Θεονόη), «Μήδεια» (Τροφός), «Αίας»(Αθηνά), «Φοίνισσαι» (Αντιγόνη) κ.ά.
Στον κινηματογράφο πρωτοεμφανίστηκε το 1954 με την ταινία του Αλέκου Σακελλάριου, «Θανασάκης ο πολιτευόμενος». Ακολούθησαν συμμετοχές κυρίως σε δραματικές ταινίες, που σκηνοθέτησαν, μεταξύ άλλων, ο Γιάννης Δαλιανίδης, ο Ντίνος Δημόπουλος και ο Νίκος Φώσκολος. Η τελευταία εμφάνισή της στη μεγάλη οθόνη ήταν το 2003, στο ρόλο της Ελπινίκης, στην ταινία του Τάσου Μπουλμέτη «Πολίτικη Κουζίνα».
Το 1972 άρχισε τις εμφανίσεις της στη μικρή οθόνη, με τη σειρά «Κεκλεισμένων των θυρών», ένα δικαστικό δράμα που σκηνοθέτησε ο Κώστας Λυχναράς. Με τον ίδιο σκηνοθέτη συνεργάστηκε και στις σειρές «Σκοτεινές δυνάμεις» και «Λεηλασία μιας ζωής». Έπαιξε, επίσης, στα σήριαλ «Τερέζα Βάρμα Δακόστα», «Ταξίδι», «Κόντρα στο άνεμο», «Λάουρα», «Στην αντίπερα όχθη», «Άγνωστος», «Μάνα είναι μόνο μία» κ.ά. Για τελευταία φορά εμφανίσθηκε στην τηλεόραση τη σεζόν 2007-2008 στη σειρά του Χάρη Ρώμα «Δεληγιάννειο Παρθεναγωγείο», όπου ήταν η αφηγήτρια των γεγονότων της ιστορίας.
Η Κάκια Παναγιώτου πέθανε στην Αθήνα στις 7 Απριλίου 2013. Άνθρωπος χαμηλών τόνων, συνήθιζε να μένει μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, ακόμη και την περίοδο της καλλιτεχνικής της ακμής.

Εμφανίσεις στο Εθνικό Θέατρο

  • Συρανό ντε Μπερζεράκ (1948) - Β' Ηθοποιός / Ηγουμένη Μαργαρίτα
  • Βολπόνε ή Η αλεπού (1949) - Τσέλια, γυναίκα του Κορβίνου
  • Χαραυγή (1949) - Ηρωικό κορίτσι
  • Συρανό ντε Μπερζεράκ (1949) - Β' Ηθοποιός / Ηγουμένη Μαργαρίτα
  • Ορέστεια: Αγαμέμνων (1949) - Κασσάνδρα
  • Ορέστεια: Χοηφόροι-Ευμενίδες (1949) - Χορός
  • Ιππόλυτος (1953) - Αφροδίτη / Φαίδρα
  • Ο βασιλιάς και ο σκύλος (1953) - Λαΐδα
  • Ιππόλυτος (1954) - Αφροδίτη
  • Ορέστεια (1954) - Κασσάνδρα / Κορυφαία
  • Εκάβη (1955) - Κορυφαία
  • Ιππόλυτος (1955) - Αφροδίτη
  • Μήδεια (1956) - Α' Κορυφαία
  • Βασιλεύς Ληρ (1957) - Ρεγάνη
  • Τα χέρια του ζωντανού Θεού (1957) - Νατάλια
  • Ιφιγένεια η εν Αυλίδι (1957) - Α' Κορυφαία
  • Εκάβη (1957) - Κορυφαία
  • Μήδεια (1957) - Α' Κορυφαία
  • Μήδεια (1958) - Α' Κορυφαία
  • Ιφιγένεια η εν Αυλίδι (1958) - Α' Κορυφαία
  • Ιφιγένεια η εν Ταύροις (1958) - Αθηνά
  • Οιδίπους επί Κολωνώ (1958)- Ισμήνη
  • Μήδεια (1958) - Α' Κορυφαία
  • Οθέλλος (1958) - Αιμιλία
  • Ορέστεια (1959) - Κασσάνδρα
  • Ορέστεια: Αγαμέμνων  (1959) - Κασσάνδρα
  • Αλκιβιάδης (1959) - Τιμαία
  • Ριχάρδος ο Γ' (1960) - Ελισάβετ, γυναίκα του βασιλιά Εδουάρδου Δ'
  • Ηρακλής μαινόμενος (1960) - Μεγάρα
  • Εκάβη (1960) - Κορυφαία
  • Γέρμα (1961) - Α' Αδελφή του Χουάν
  • Ιφιγένεια η εν Αυλίδι (1961) - Α' Κορυφαία
  • Ηλέκτρα (1961) - Κλυταιμνήστρα
  • Οιδίπους επί Κολωνώ (1961) - Ισμήνη
  • Το τραγούδι της κούνιας - Ο αστυνόμος είναι καλό παιδί (1961) - Αδελφή Ιωάννα του Σταυρού
  • Ελένη (1962) - Θεονόη
  • Μονομαχία γυναικών (1962) - Κόμησσα ντ' Οτρεβάλ
  • Ανδρομάχη (1963) - Ερμιόνη
  • Αντώνιος και Κλεοπάτρα (1963) - Οκταβία
  • Το ατλαζένιο γοβάκι (1964) - Φύλακας άγγελος
  • Χριστός πάσχων (1964) - Μαρία Μαγδαληνή
  • Ανδρομάχη (1964) - Ερμιόνη
  • Ίων (1964) - Αθηνά
  • Ανδρομάχη (1964) - Ερμιόνη
  • Ικέτιδες (1964) - Γ' Κορυφαία (Χορός Δαναΐδων)
  • Τρωάδες (1965) - Κασσάνδρα
  • Φοίνισσαι (1965) - Αντιγόνη
  • Εκάβη (1965) - Κορυφαία
  • Εκάβη (1966) - Χορός
  • Οιδίπους επί Κολωνώ (1966) - Ισμήνη
  • Μάκβεθ (1967) - Λαίδη Μακντόφ
  • Εκάβη (1967) - Κορυφαία
  • Ένας ιδανικός σύζυγος (1968) - Κόμισσα του Μπάζιλντον
  • Επτά επί Θήβας (1968) - Α' Κορυφαία
  • Τρωάδες (1968) - Κασσάνδρα
  • Ο κατά φαντασίαν ασθενής (1968) - Μπελίνα
  • Ηλέκτρα (1969) - Κλυταιμνήστρα
  • Ο πειρασμός (1970) - Αγγέλα Παπαστάμου
  • Ιφιγένεια εν Αυλίδι (1970) - Α' Κορυφαία
  • Ηρακλείδαι (1970) - Αλκμήνη
  • Τριαντάφυλλο στο στήθος (1971) - Φλόρα
  • Πέρσαι (1971) - Άτοσσα
  • Ηλέκτρα (1971) - Κλυταιμνήστρα
  • Εκκλησιάζουσαι (1971) - Πραξαγόρα
  • Ορέστεια: Αγαμέμνων (1972) - Κασσάνδρα
  • Ορέστεια: Χοηφόροι - Ευμενίδες (1972) - Αθηνά
  • Ορέστεια: Αγαμέμνων (1972) - Κασσάνδρα
  • Ορέστεια: Χοηφόροι - Ευμενίδες (1972) - Αθηνά
  • Οθέλλος (1973) - Αιμιλία
  • Η ζωή που σου έχω δώσει (1975) - Ντόνα Φιορίνα
  • Τρωάδες (1975) - Ανδρομάχη
  • Μήδεια (1976) - Τροφός
  • Καποδίστριας (1976) - Χορός
  • Ελένη (1977) - Θεονόη
  • Ικέτιδες (1977) - Κορυφαία
  • Μήδεια (1977) - Τροφός
  • Η μεγάλη ώρα (28 Οκτωβρίου 1940) (1977)
  • Ο Καζανόβας στην Κέρκυρα (1978) - Κοντέσσα Μπάρμπαρα
  • Βούδας (1978) - Α' Γυναίκα
  • Θεσμοφοριάζουσες (1978) - Τιμόκλεια
  • Αυτοκράτωρ Μιχαήλ (1978) - Πριμικηρία
  • Φλαντρώ (1979) - Φλαντρώ
  • Θεσμοφοριάζουσες (1979) - Τιμόκλεια
  • Σκοτεινιά στον Έπαχτο (1979) - Μαρέμη
  • Η ζωή που σου έχω δώσει (1980) - Ντόνα Φιορίνα
  • Ηλέκτρα (1980) - Κλυταιμνήστρα
  • Το όνομα - Το δικαστήριο (1981) - Ανθούλα / Μία μάρτυς
  • Ιφιγένεια εν Ταύροις (1981) - Αθηνά
  • Επτά επί Θήβας (1981) - Α' Κορυφαία
  • Ηλέκτρα (1981) - Κλυταιμνήστρα
  • Το ταξίδι - Τα χειρόγραφα - Οι αρσενικοί - Το θαύμα (1981) - Εκείνη
  • Αίας (1983) - Αθηνά
  • Λυσσασμένη γάτα (1984) - Γιαγιά

Φιλμογραφία

  • Θανασάκης ο πολιτευόμενος (1954)
  • Μηδέν Πέντε (1958)
  • Ραντεβού στη Βενετία (1960)
  • Ηλέκτρα (1962)
  • Τα χέρια (1962)
  • Αμαρτίες γονέων (1963)
  • Τερέζα (1963)
  • Ανάμεσα σε δυο αγάπες (1963)
  • Στη θύελλα του πάθους (1964)
  • Βάνα (1965)
  • Του χωρισμού ο πόνος (1965)
  • Η Στεφανία (1966)
  • Ουδείς αναμάρτητος (1967)
  • Λάουρα (1968)
  • Αγάπη για πάντα (1969)
  • Νυφοπάζαρο (1969)
  • Αυτοί που μίλησαν με τον θάνατο (1970)
  • Ένας τρελλός γλεντζές (1970)
  • Μια γυναίκα στην αντίσταση (1970)
  • Ο δασκαλάκος ήταν λεβεντιά (1970)
  • Οι γενναίοι του Βορρά (1970)
  • Υπολοχαγός Νατάσσα (1970)
  • Κατηγορώ τους δυνατούς (1970)
  • Μαντώ Μαυρογένους (1971)
  • Τα χρόνια της οργής (1973)
  • Άγρια νειάτα (1982)
  • Η πόλη ποτέ δεν κοιμάται (1984)
  • Πολιτικη κουζίνα (2003)

Τηλεοπτικές εμφανίσεις

  • Κεκλεισμένων των θυρών (1972, ΕΙΡΤ)
  • Το κορίτσι της Κυριακής (1972, ΕΙΡΤ)
  • Αγαμέμνων (1972, ΕΙΡΤ)
  • Ποτέ μην πεις μεγάλο λόγο (1973,ΥΕΝΕΔ)
  • Το μωρό μου  (1973, ΥΕΝΕΔ)
  • Πεγκ καρδούλα μου (1973, ΥΕΝΕΔ)
  • Τερέζα Βάρμα Δακόστα (1975, ΕΙΡΤ)
  • Τριαντάφυλλο στο στήθος (1975, ΕΙΡΤ)
  • Ελληνικοί μύθοι: Ατρείδες (1975, ΕΙΡΤ)
  • Η κυρία περί της οποίας πρόκειται (1976, ΥΕΝΕΔ)
  • Σκοτεινές δυνάμεις (1976, ΕΡΤ)
  • Λεηλασία μιας ζωής (1978, ΕΡΤ)
  • Κόντρα στον άνεμο (1980, ΕΡΤ)
  • Λάουρα (1980, ΥΕΝΕΔ)
  • Άγονη γραμμή (1983, ΕΡΤ-2)
  • Απέναντι όχθη (1983, ΕΡΤ)
  • Μαργαρίτα Στέφα (1983, ΕΡΤ2)
  • Μικρές αγγελίες (1985, ΕΡΤ2)
  • Μη μου γυρνάς την πλάτη (1986, ΕΡΤ2)
  • Ο θείος Βάνιας (1986, ΕΡΤ)
  • Το σφαγείο (1988, ΕΤ1)
  • Ο άγνωστος (1988, ΕΤ2)
  • Πατήρ υιός και πνεύμα (1989, Mega)
  • Μάνα είναι μόνο μία (1993, Mega)
  • Προδοσία (1996, Mega)
  • ...Ύστερα ήρθαν οι μέλισσες (2000, ΕΤ1)
  • Πιάτσα Κολωνάκι (2005, Alpha)
  • Δεληγιάννειον παρθεναγωγείον  (2007, ΑΝΤ1)

ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/635#ixzz3yMUixZD
 


Ο  ΑΥΡΙΑΝΟΣ  ΚΑΙΡΟΣ  ΣΤΟ  ΛΙΔΟΡΙΚΙ
meteo.gr
Τετάρτη
27/1
02:00

5°C
97%

1 Μπφ NA
3 Km/h


ΑΣΘΕΝΗΣ ΒΡΟΧΗ
ΠΡΟΣΟΧΗ: Συνθήκες δημιουργίας αιθαλομίχλης!


08:00

4°C
98%

1 Μπφ BA
3 Km/h


ΑΣΘΕΝΗΣ ΒΡΟΧΗ

14:00

8°C
83%

2 Μπφ ΝΔ
9 Km/h


ΑΡΚΕΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ

20:00

7°C
94%

2 Μπφ ΒΔ
9 Km/h


ΑΡΚΕΤΑ ΣΥΝΝΕΦΑ
ΠΡΟΣΟΧΗ: Συνθήκες δημιουργίας αιθαλομίχλης!





















Εκδρομή του  Γυμνασίου  μας  στις 25  Απριλίου 1952 κάπου  στα...πέριξ  , καθηγητές : Κ.Παπανδρεόυ , ..Καβουκλής ,..Χαρούλη , ..Παπαθανασίου , Κωνσταντέλος και  ο  Γυμνασιάρχης  Χαρ. Παπαδημητρίου με  την εγκλίτσα . Μαθήτριες :Αρετή Παπαθανασίου , Τασία Δούκα , Χριστίνα  Μαραζιάρη , Μαρία  Αποστολοπούλου και Σωτηρλια  Σταυροπουλου 
    Αρχείο   Τασίας  Δούκα 

ΣΧΟΛΙΑΖΟΝΤΑΣ  ΤΗΝ  ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ 


" ΤΡΙΑΚΟΣΙΕΣ  ΕΞΗΝΤΑ  ΠΕΝΤΕ ΚΑΙ..ΜΙΑ  ΜΕΡΕΣ "...


   Πάει  , πέρασε  ένας  ολόκληρος  χρόνος  και  μία  ακόμα  μέρα , που  έχουμε  την πρώτη και..αριστερή  Κυβέρνηση  στον  τόπο  μας , φίλοι  μου , κι' ακόμα  τους..αντέουμε .η  μάλλον ,ακόμαα  τους  ..ανεχόμαστε μ' όλα  τουτα  που βλέπουμε  και  ακούμε  καθημερινά ..
   Ολόκληρη  η  Ελλάδα βρισκεται  στο πόδι ,  όλοι  ενωμένοι , γραβάτες , γκλίτσες , τρακτέρ , αγροτικά  πάσης  φύσεως  και..κατηγορίας , ριγμένα  στην  μεγάλη  μάχη , για  το  ποιος  τελικά  θα..υποχωρήση ..και  όλα  φυσικά  για  το..μεροκάματο , μάλιστα για  το  μεροκάματο , που  για  άλλους  μεν  είναι  ένα κομμάτι  ψωμί , ενώ  για  άλλους ..παντεσπάνι ..γιατί ,ναμην  κρυβόμαστε  πίσω  απ' το..δάχτυλό  μας , η  αλήθεια  στη  διαμάχη του  φορολογικού είναι πως  ούτε  οι  γεωργοκτηνοτρόφοι είναι όλοι  φτωχοί και  μεροκαματιάρηδες , αλλά ούτε  και  οι..' γραβάτες " ,  δεν  μένει  τώρα   πια η  Κυβέρνηση να  ξεχάσει τις .." γενικές ταρίφες " που κάπους  ίσως  ευνοούν και  κάποιους  σίγουρα ..βλάπτουν και  να  κάτσουν  όλοι  μαζί ,χωρίς  κραυγές και..παρατράγουδα , ναα  συμφωνλησουν  σε  κάποια  πράγματα που  είναι  ,δυστυχώς , γνωστά  σε  όλους ..
     Κοντολογίς , ΟΛΟΙ  ΟΙ  ΕΛΛΗΝΕΣ  ΠΟΛΙΤΕΣ ΝΑ  ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ  ΓΙΑ  ΑΥΤΆ  ΠΟΥ  ΒΓΑΖΟΥΝ ΚΑΙ  ΦΥΣΙΚΆ  ΔΗΛΩΝΟΥΝ , ΕΚΕΙΝΕΣ  ΟΙ,,ΓΕΝΙΚΕΥΣΕΙΣ ΠΟΥ  ΠΙΆΝΟΥΝ  ΣΥΝΉΘΩΣ  ΤΑ  ΜΙΚΡΤΆ..ΨΑΡΙΑ , ΑΦΉΝΟΝΤΑς  ΑΠ'ΕΞΩ ΤΑ..ΣΚΥΛΟΨΑΡΑ , ΠΡΈΠΕΙ  ΚΑΠΟΤΕ  ΝΑ  ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ..Η  ΕΠΑΡΧΙΑΑ  ΕΙΔΙΚΑ  ΕΧΕΙ  ΞΕΚΑΘΑΡΗ  ΑΠΟΨΗ ΓΙΑ  ΤΟ  ΠΟΙΟΙ  ΒΓΑΖΟΥΝ  ΤΑ  ΠΟΛΛΑ  ΛΕΦΤΑ ΚΑΙ  ΛΗΡΩΝΟΥΝ ΦΟΡΟΥΣ  ΓΙΑ..ΕΛΑΧΙΣΤΑ ..
   Το  ίδιο περίπου  σμβαίνει  και  με  τους  ελεύθερους επαγγελματίες  αλλά  και τους  επιστήμονες ,  είναι  , κατά  το  κράτος ή  του,,,ΥΨΟΥΣ Ή ΤΟΥ  ΒΑΘΟΥΣ ,  ΜΕΣΗ..ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ  ΔΕΝ  ΥΠΆΡΧΕΙ ..
   Ας  κάτσουν λοιπόν να τα  βρούν , χωρίς  ..ναζια  και ..καπρίτσια και  να  καταλάβουν και οι  κ.κ. βουλευτές  και πολιτευτές , πως  με  το  να ... χαϊδευουν τα  αυτιά  των ψηφοφόρων  τους , μή  λέγοντάς  τους  την  αλήθεια , δεν τους  κάνουν  καλό αλλά  κακό..
    Θυμάμαι  παλιότερα  που υηρετούσα στην ΑΤΕ , ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΑΜΕ  ΜΕΓΑΛΟ  ΠΡΟΒΛΗΜΑ  ΜΕ  ΤΗΝ  ΕΙΣΠΡΑΞΗ  ΤΩΝ  ΟΦΕΙΛΏΝ ,ΚΥΡΙΩΣ  ΣΤΑ  ΜΕΣΟΓΕΙΑ , ΌΠΟΥ  ΥΠΉΡΧΑΝ ΜΕΓΑΛΟΠΑΡΑΓΩΓΟΙ , ΠΟΥ  ΥΚΛΟΦΟΡΟΥΣΑΝ , ΤΌΤΕ , ΜΕ  ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ  500ΑΡΕΣ, ΚΑΙ  ΟΜΩΣ  ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΑΝ , ΚΑΑΙ  ΞΈΡΕΤΕ  ΜΕ  ΠΟΙΑ  ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ ;  ΤΗ..ΣΥΝΗΘΙΣΜΈΝΗ , ΠΉΓΑΙΝΑΝ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ  ΣΤΑ  ΚΑΦΕΝΕΊΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ  ΔΙΑΒΕΒΑΊΩΝΑΝ , ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΆ  ΚΥΡΙΩΣ , ΠΩΣ  ΤΑ  ΧΡΈΗ ΤΩΝ ΦΕΩΡΓΟΚΤΗΝΟΤΡΌΦΩΝ ΘΑ..ΔΙΑΓΡΑΦΟΎΝ , ΑΝ  ΒΓΟΥΝ ...
   Μήπως  κάπως  έτσι φίλοι  μου  λειτουργεί  και  τώρα το.." σύστημα " , λέμε  μήπως ..
       
     Καλό  σας  απόγευμα , να  ε΄΄ιστε  όλοι  καλά 
  Απ' το " Λιδωρίκι " με  αγάπη....Κ.Κ.-
        www.lidoriki.com 


No comments: