29.1.16

EΔΩ..ΛΙΔΟΡΙΚΙ...ΕΔΩ..ΛΙΔΟΡΙΚΙ ..ΕΔΩ..ΛΙΔΟΡΙΚΙ..


 

Δεκαετία  του '50 , ο  αξέχαστος  Λούης , Ηλίας  Κούστας ..κατα  κόσμον , σε  ώρα  εργασίας. Όπως  καθαρά  βλέπετε , η  πλατεία του  Αντώνη ήταν  απέναντι  κάτω  απ' τον  πλάτανο και  όχι  πάνω  στη  ..βρύση , που  το' καναν  τώρα . Απλά  μας,,παραποιούν  την  ιστορία  μας  κατά πως  τους...βολεύει , στο  βάθος υπάρχει  ένα  ακόμα  σπίτι καμμένο 

Συλλογή Νίκου  Κούστα

Καλησπέρα  Λιδορικιώτες ..
Καλησπέρα σε  όλους  μας  τους φίλους
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ  ΣΗΜΕΡΑ 29  ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ  2016
Ανατολή Ήλιου: 07:30
Δύση Ήλιου: 17:45
Σελήνη 20 ημερών

ΠΗΓΗ:http://www.sansimera.gr/#ixzz3yfJC6DIY
 ΣΑΝ  ΣΗΜΕΡΑ
ΓΕΓΟΝΟΤΑ
μ. Χ.
1870

Δημοσιεύεται στην εφημερίδα «Αλήθεια» ότι το 1869 είναι έτος εισαγωγής στην Ελλάδα του ποδηλάτου, του «περίεργου τούτου και δυσκόλου άμα είδους παιδιάς και ταχυδρομίας», όπως γράφει η εφημερίδα, και εισαγωγείς του ο βασιλιάςΓεώργιος Α' και ο Παύλος Δαμαλάς, γιατρός και Δήμαρχος Πειραιώς.
1907

Ιδρύεται ο Σύνδεσμος Ελλήνων Βιομηχάνων και Βιοτεχνών (ΣΕΒ).
1979

Η 16χρονη Μπρέντα Σπένσερ σκοτώνει δύο άτομα και τραυματίζει εννέα άλλα, όταν πυροβολεί από το σπίτι της κατά της εισόδου του παρακείμενου Δημοτικού Σχολείου. Το όπλο τής το χάρισε ο πατέρα της ως χριστουγεννιάτικο δώρο. Στους αστυνομικούς που τη συλλαμβάνουν δικαιολογείται με τη φράση «Δεν μου αρέσουν οι Δευτέρες» («I Don't Like Mondays»). Με αφορμή το περιστατικό αυτό, οι Boomtown Rats θα γράψουν το ομώνυμο τραγούδι τους.
1983

Η Ελλάδα αναγνωρίζει στις γυναίκες ίσα δικαιώματα, με την αναμόρφωση του οικογενειακού δικαίου.
1999

Ο ηγέτης του PKK, Αμπνουλάχ Οτσαλάν, φτάνει στην Αθήνα και διαμένει επί διήμερο παρανόμως.
2000

Κατά την πρώτη ημέρα λειτουργίας του Μετρό της Αθήνας, η χρήση του μέσου από το επιβατικό κοινό ξεπερνάει κάθε ρεκόρ. Μόνο μέχρι το μεσημέρι υπολογίζεται ότι διακινήθηκαν σχεδόν 1.000.000 επιβάτες.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/almanac/2901#ixzz3yfJfz000
ΓΕΝΝΗΣΕΙΣ 
μ. Χ.
1890

Μπορίς Πάστερνακ, ρώσος συγγραφέας. Τιμήθηκε με βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1958. («Δόκτωρ Ζιβάγκο») (Θαν. 30/5/1960)
1927

Λιούις Γιούρι, καναδός χημικός, μηχανικός και εφευρέτης, που ανακάλυψε τις αλκαλικές μπαταρίες και τις μπαταρίες λιθίου. (Θαν. 19/10/2004)
1960

Γρηγόριος Ευθύμιος Λουγκάνης, διάσημος καταδύτης, υιοθετημένο τέκνο ελληνοαμερικανών γονέων. Υπήρξε χρυσός Ολυμπιονίκης το 1984 και το 1988.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/almanac/2901#ixzz3yfJxEwbR

ΘΑΝΑΤΟΙ
μ. Χ.
1837

Αλέξανδρος Πούσκιν, ρώσος συγγραφέας και ποιητής. Σκοτώθηκε σε μονομαχία από τον απατημένο σύζυγο της ερωμένης του. (Γεν. 26/5/1799)
Αποφθέγματα
1881

Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, ρώσος συγγραφέας. («Έγκλημα και Τιμωρία») (Γεν. 30/10/1821)
Αποφθέγματα
1975

Ορέστης Μακρής, έλληνας ηθοποιός. (Γεν. 30/9/1898)
← 28 Ιανουαρίου
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/almanac/2901#ixzz3yfKCaoDR

Η Μάχη της Καστέλας


Πίνακα του Θεόδωρου Βρυζάκη
Πίνακα του Θεόδωρου Βρυζάκη
Πολεμική αναμέτρηση μεταξύ Ελλήνων και Οθωμανών στο λόφο της Καστέλας στον Πειραιά, που κατέληξε σε νίκη των ελληνικών όπλων.
Η αυγή του 1827 βρήκε την Επανάσταση στη Στερεά Ελλάδα να φυλλορροεί. Ο Μεχμέτ Ρεσίτ Πασάς, γνωστότερος ως Κιουταχής, έχοντας καταλάβει την Αθήνα, πολιορκούσε στενά την Ακρόπολη, ενώ ο Καραϊσκάκης προσπαθούσε να σταθεροποιήσει τις ελληνικές θέσεις στη Βοιωτία. Μετά την ήττα των ελληνικών δυνάμεων στο Καματερό (27 Ιανουαρίου1827), ο Κιουταχής, που στρατοπέδευε στα Πατήσια, θέλησε να εκμεταλλευτεί την επίδρασή της στο ηθικό των πολιορκημένων της Ακρόπολης και την ίδια ημέρα τους απέστειλε επιστολή-τελεσίγραφο:
27 Ιανουαρίου 1827. Στρατόπεδον Αθηνών
Προς τους αρχηγούς Ν. Κριεζώτην, Στάθην Κατσικογιάννην και λοιπούς εγκρίτους τους εις το φρούριον των Αθηνών αποκλεισμένους.
Είδατε και με τα ίδια σας ομμάτια εκείνο οπού έπραξα σήμερον πριν του γεύματος εναντίον των εις βοήθειάν σας ερχομένων και εις Καματερόν εστρατοπεδευμένων ομογενών σας, την μόνην δηλαδή ελπίδα της εδικής σας σωτηρίας. Επειδή ήργησα να τους κτυπήσω, ίσως εβάλατε τίποτε εις τον νουν σας. Αλλά δεν ήταν άλλη αιτία ειμή ότι κατεγινόμην εις την διάταξιν και των εναντίον των εις Δράκον-Πειραιά-όντων ομογενών σας διορισθέντων Στρατευμάτων μου. Ευθύς όμως οπού εκ τούτου ελευθερώθην, έγινεν εκείνο το περίφημον σημερινόν, ό εγώ δεν ημπορώ να σας το περιγράψω, παρά από το στόμα του παρόντος, αν σας ειπή την αλήθειαν, πληροφορείσθε. Βλέπετε λοιπόν όπου άλλην ελπίδα σωτηρίας σας δεν έχετε. Και σας λέγω ότι όλαι αυταί αι νίκαι οπού ο Θεός χαρίζει εις εμέ, προέρχονται από την φιλάνθρωπον σκοπόν μου, όπου εγώ επιθυμώ μόνον την ησυχίαν της Κοινότητας, και το καθήκον του καθενός. Διό και σας λέγω, αν θέλετε και σεις το εδικόν σας καλόν, αποφασίσατε να έβγετε αυτόθεν. Και όστις θέλει, ας σταθή εις την ημετέραν δούλευσιν. Όστις δε μη, έχει άδειαν να πηγαίνη, ως βούλεται, όπου θέλει. Δεν σας λέγω περισσότερον, παρά αν θέλετε, προτιμήσατε εκείνο οπού σας οφελεί. Εφ ώ και αύριον προσμένω απόκρισίν σας. Υγιαίνετε.
Οι πολιορκημένοι δεν απάντησαν στο τελεσίγραφο του Κιουταχή και αυτός  «ερεθισθείς εκ της περιφρονήσεως των υπερασπιστών της Ακροπόλεως», όπως αναφέρει ο Νικόλαος Σπηλιάδης στα «Απομνημονεύματά» του αποφάσισε να στραφεί με αποφασιστικό τρόπο πρώτα κατά του στρατοπέδου του σκωτσέζου φιλέλληνα Θωμά Γόρδονος (Thomas Gordon) στην Καστέλα για να διαφυλάξει τα από θαλάσσης νώτα του.
Πράγματι, στις 29 Ιανουαρίου 1827 ο Κιουταχής, με 1500 άνδρες, ιππικό και 6 κανόνια, κατηφόρισε από τα Πατήσια προς τον Πειραιά και την Καστέλα. Το ελληνικό στρατόπεδο, που είχε μαντέψει τα σχέδια του Κιουταχή, προετοιμάστηκε κατάλληλα. Ο Γόρδων είχε ανεβάσει από τα πλοία και άλλα κανόνια, τα οποία τοποθετήθηκαν αριστερά και στο κέντρο του λόφου. Τα πλευρά του προς τον Πειραιά ήταν ασθενέστερα, αλλά εκεί το κάλυπταν τα κανόνια των πλοίων. Την δεξιά πλευρά κάλυπτε ο Μακρυγιάννης, την αριστερή ο Δημήτριος Καλλέργης και στο κέντρο ο Κορίνθιος οπλαρχηγός Ιωάννης Νοταράς. Όμως, η ήττα στο Καματερό είχε προκαλέσει πτώση του ηθικού και πολλοί από το ελληνικό στρατόπεδο «νέκρωσαν και φεύγαν δια νυκτός», όπως αναφέρει ο Σπηλιάδης. Για το σκοπό αυτό απομακρύνθηκαν τα πλοία, ώστε να μην υπάρχει ο πειρασμός της φυγής. Κατά τον Μακρυγιάννη και ο Γόρδων μαζί με άλλους αξιωματικούς λιποψύχησαν και ήταν έτοιμοι να φύγουν, αναγνωρίζει, όμως στη συνέχεια ότι «αν μας χαλούσαν οι Τούρκοι, ποδάρι δεν θα γλύτωνε από μάς».
Την επομένη, 30 Ιανουαρίου 1827, οι Τούρκοι όρμησαν ακάθεκτοι κατά των ελληνικών οχυρωματικών θέσεων. Επί πέντε ώρες εφορμούσαν κατά κύματα, αλλά οι επιθέσεις τους αποκρούσθηκαν με επιτυχία από τους αμυνόμενους και τελικά το ασκέρι του Κιουταχή αναγκάστηκε να υποχωρήσει, υπό την πίεση των ανδρών του Μακρυγιάννη, οι οποίοι πέρασαν στην αντεπίθεση και του προκάλεσαν μεγάλες καταστροφές. Πάνω από 300 ήταν οι Τούρκοι νεκροί και τραυματίες, ενώ οι απώλειες στο ελληνικό στρατόπεδο ανήλθαν σε 60 νεκρούς. Τις κρίσιμες ώρες της μάχης σημαντική βοήθεια προσέφερε το ατμοκίνητο πλοίο Καρτερία, με κυβερνήτη τον Άγγλο πλοίαρχο Φραγκίσκο Άστιγγα (Francis Hastings).
Ο Κιουταχής δεν πτοήθηκε από την ήττα του στην Καστέλα. Συνέχισε την πολιορκία της Ακρόπολης, την οποία τελικά κατέλαβε στις 25 Μαΐου 1827, θέτοντας τέλος στην Επανάσταση στη Στερεά Ελλάδα. Είχε προηγηθεί η καταστροφική ήττα των Ελλήνων στη μάχη του Αναλάτου (24 Απριλίου), μία ημέρα μετά τον θάνατο του Γεωργίου Καραϊσκάκη στο Φάληρο.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/594#ixzz3yfKUzB1D

Αλέξανδρος Κορυζής


1885 – 1941

Αλέξανδρος Κορυζής
768
0
Τραπεζίτης και πολιτικός, διορισμένος πρωθυπουργός, που είπε το δεύτερο ΟΧΙ.
Γεννήθηκε το 1885 στον Πόρο και καταγόταν από αρβανίτικη οικογένεια πολιτικών. Τα εγκύκλια μαθήματα τα διδάχθηκε στον Πόρο και την Αθήνα. Το 1903 διορίσθηκε στην Εθνική Τράπεζα, ενώ παράλληλα σπούδαζε στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Πήρε μέρος στους Βαλκανικούς Πολέμους ως έφεδρος ανθυπολοχαγός και τιμήθηκε για τη δράση του.
Μετά την αφυπηρέτησή του ανήλθε ταχέως τα κλιμάκια της Εθνικής Τράπεζας και το 1921 έφθασε στο βαθμό του οργανωτικού διευθυντή. Με την ιδιότητά του αυτή διατέλεσε οικονομικός σύμβουλος του Ύπατου Αρμοστή στη Σμύρνη Αριστείδη Στεργιάδη και οργάνωσε το υποκατάστημα της Εθνικής Τράπεζας στη μικρασιατική πόλη.
Υπήρξε από τους πρωτοπόρους της αγροτικής πίστης στην Ελλάδα και συνέβαλε στην ίδρυση του Αυτόνομου Σταφιδικού Οργανισμού (ΑΣΟ) το 1925 και της Αγροτικής Τράπεζας (1929), της οποίας διατέλεσε και πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου. Εκτός από άνθρωπος της δράσης ήταν και συγγραφέας μελετών οικονομικού περιεχομένου.
Στην πολιτική εισήλθε το 1933, όταν διατέλεσε για τρεις μέρες Υπουργός Οικονομικών (7 - 10 Μαρτίου) στη βραχύβια κυβέρνηση του βενιζελικού Αλέξανδρου Οθωναίου, ενώ στη συνέχεια συντάχθηκε με το καθεστώς της 4ης Αυγούστου. Στις 5 Αυγούστου 1936 διορίστηκε από τον δικτάτορα Μεταξά Υπουργός Κρατικής Υγιεινής και Αντιλήψεως και παρέμεινε στη θέση αυτή έως τις 12 Ιουλίου 1939, όταν παραιτήθηκε για να αναλάβει τη διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας.
Μετά τον αιφνίδιο θάνατο του Ιωάννη Μεταξά (29 Ιανουαρίου 1941) κι ενώ η χώρα βρισκόταν σε εμπόλεμη κατάσταση με την Ιταλία, διορίστηκε πρωθυπουργός από τον βασιλιά Γεώργιο Β', με εισήγηση του ισχυρού άνδρα του καθεστώτος Κωνσταντίνου Μανιαδάκη. Παράλληλα, ανέλαβε τα Υπουργεία Εξωτερικών, Παιδείας, Στρατιωτικών, Ναυτικών και Αεροπορίας, όπως και ο προκάτοχός του.
Κατά τη διάρκεια της σύντομης θητείας του στην πρωθυπουργία αντιμετώπισε με επιτυχία την εαρινή επίθεση των Ιταλών (9 Μαρτίου 1941) και είπε το δεύτερο ΟΧΙ, αυτή τη φορά στους Γερμανούς (6 Απριλίου 1941), όταν ο πρεσβευτής του Τρίτου Ράιχ στην Ελλάδα Βίκτωρ Έρμπαχ - Σένμπεροχ του επέδωσε τελεσίγραφο για την είσοδο των γερμανικών στρατευμάτων στην Ελλάδα. Από την ημέρα αυτή, η Ελλάδα άρχισε ένα διμέτωπο αγώνα με τους Ιταλούς και τους Γερμανούς, κερδίζοντας τον θαυμασμό των Συμμάχων.
Όλη αυτή η δύσκολη κατάσταση είχε δημιουργήσει βαρύ φορτίο στους ώμους του Κορυζή, που δεν είχε μεγάλη πείρα στην πολιτική. Σε αυτό το σημείο εστιαζόταν και η κριτική που ασκήθηκε στον βασιλιά για την επιλογή του στην πρωθυπουργία ενός άπειρου άνδρα σε μια τόσο κρίσιμη περίοδο, όπου έπρεπε να παρθούν αποφάσεις ζωής και θανάτου.
Στις 18 Απριλίου 1941 συγκλήθηκε σύσκεψη στο ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετανία» (όπου η έδρα τότε της κυβερνήσεως) για να εκτιμηθεί η πολεμική κατάσταση κι ενώ φαινόταν θέμα ημερών, αν όχι ολίγων ωρών, η διάσπαση του μετώπου από τους Γερμανούς. Ο Κορυζής προσφέρθηκε να παραιτηθεί και είχε μια έντονη συζήτηση με τον βασιλιά. Ξαφνικά σηκώθηκε και αποχώρησε από τη σύσκεψη, αφού πρώτα φίλησε το χέρι του ανώτατου άρχοντα. Κατευθύνθηκε στην οικία του, που βρισκόταν στην οδό Βασιλίσσης Σοφίας και κλείστηκε στο γραφείο του.
Λίγα λεπτά αργότερα κατέφθασε στο σπίτι του ο διάδοχος Παύλος με εντολή του πατέρα του, ο οποίος είχε αντιληφθεί την παράξενη συμπεριφορά του. Δεν πρόλαβε να χαιρετίσει τη σύζυγό του στο κατώφλι του σπιτιού του και ακούστηκε ο πυροβολισμός του τέλους. Ο πρωθυπουργός Αλέξανδρος Κορυζής είχε αυτοκτονήσει με δύο σφαίρες στην καρδιά, σε ηλικία 56 ετών.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/334#ixzz3yfKnmbdV

Ορέστης Μακρής


1899 – 1975

  • ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ορέστης Μακρής
4007
0
Σπουδαίος και δημοφιλής ηθοποιός του θεάτρου και του κινηματογράφου· γνωστός από το ρόλο του «μεθύστακα», με τον οποίο σχεδόν ταυτίστηκε καλλιτεχνικά.
Ο Ορέστης Μακρής γεννήθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου 1899 στη Χαλκίδα. Σπούδασε φωνητική μουσική στο Ωδείο Αθηνών και στα 20 του στρατεύτηκε και υπηρέτησε στη Μικρά Ασία.
Στη σκηνή πρωτοεμφανίστηκε το 1925 ως τενόρος της ελληνικής οπερέτας και μετά την παρακμή της μεταπήδησε στην επιθεώρηση το 1932. Ο Αντώνιος Βώττης του ανέθεσε το νούμερο τού «μεθυσμένου», που είχε γράψει πριν από τρία χρόνια και δεν έβρισκε τον κατάλληλο ηθοποιό να το ερμηνεύσει. Διέβλεψε ότι ο Μακρής είχε υποκριτικό ταλέντο, εκτός από τη θαυμάσια φωνή του και δεν έπεσε έξω. Τραγουδώντας και παίζοντας το νούμερο «Με λεν μπεκρή» στην επιθεώρηση «Ο παπαγάλος του 1932» με τον θίασο του Σπύρου Πατρίκιου, έγινε εν μία νυκτί πρωταγωνιστής του ελαφρού θεάτρου.
Με τον καιρό τυποποιήθηκε στο ρόλο του μεθύστακα, στον οποίο έδωσε κοινωνικές διαστάσεις· «έπινε» για να ξεπεράσει τα αδιέξοδα της ζωής. Τον ίδιο χαρακτήρα ενσάρκωσε και στον κινηματογράφο το 1950, στην ταινία του Γιώργου Τζαβέλλα «Ο Μεθύστακας».
Παράλληλα, έπλασε τον τύπο του συντηρητικού, γκρινιάρη και ανάποδου γέροντα, που στο βάθος κρύβει καλά αισθήματα, αλλά ταμπουρώνεται πίσω από την παραξενιά του για να επιβιώσει. Τους τύπους αυτούς απαθανάτισε ο κινηματογραφικός φακός στις ταινίες «Ο γρουσούζης» (1952), «Η κάλπικη λίρα» (1955), «Η θεία από το Sικάγο» (1957), «Το αμαξάκι» (1957), «Η κυρά μας η μαμή» (1958), «Το ξύλο βγήκε από τον παράδεισο» (1959), «Η Χιονάτη και τα επτά γεροντοπαλλήκαρα» (1960), που τον ανέδειξαν σε θεμελιωτή του νεορεαλιστικού ύφους στην υποκριτική, σύμφωνα με τον κριτικό Κώστα Γεωργουσόπουλο.
Ο Ορέστης Μακρής - ηθοποιός ευγενής, μετρημένος με σπάνιο ήθος και επαγγελματική ευσυνειδησία - πέθανε στην Αθήνα στις 29 Ιανουαρίου 1975. Η κηδεία του έγινε την επομένη στο Α’ Νεκροταφείο και ήταν πάνδημη.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/58#ixzz3yfbunk4T


I Don’t Like Mondays



84
0
Μεγάλη επιτυχία των Boomtown Rats και από τα διαχρονικά τραγούδια του βρετανικού «νέου κύματος» (new wave) στα τέλη της δεκαετίας του ‘70.
Το τραγούδι γράφτηκε από τον Μπομπ Γκέλντοφ (ηγετική μορφή του συγκροτήματος και γνωστό στο ευρύ κοινό από τη διοργάνωση των φιλανθρωπικών συναυλιών Live Aid το 1985), με αφορμή ένα διπλό φονικό που έγινε τη Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 1979 στην αυλή ενός δημοτικού σχολείου στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνιας. Δράστις η 16χρονη Μπρέντα Σπένσερ, η οποία άρχισε να πυροβολεί αδιακρίτως από το μπαλκόνι του σπιτιού της κατά των εισερχομένων στο σχολείο, σκοτώνοντας το διευθυντή κι ένα σχολικό φύλακα και τραυματίζοντας οκτώ μαθητές κι έναν αστυνομικό. Το όπλο τής το είχε χαρίσει ο πατέρα της ως χριστουγεννιάτικο δώρο. Στους αστυνομικούς που τη συνέλαβαν δικαιολογήθηκε με τη φράση «Δεν μου αρέσουν οι Δευτέρες («I Don’t Like Mondays»).
Ο Γκέλντοφ πληροφορήθηκε την είδηση από το τέλεξ ενός ραδιοφωνικού σταθμού στην Ατλάντα της Τζόρτζια, ενώ ετοιμαζόταν να δώσει συνέντευξη. Συγκλονίστηκε από το συμβάν και σε λίγες ημέρες έγραψε το τραγούδι, που κυκλοφόρησε ως σινγκλ στις 21 Ιουλίου 1979 και συμπεριλήφθηκε στο τρίτο άλμπουμ του συγκροτήματος «The Fine Art of Surfacing», που κυκλοφόρησε στις 9 Οκτωβρίου του ίδιου χρόνου. Ανέβηκε σχεδόν αμέσως για τέσσερις εβδομάδες στο Νο1 του βρετανικού πίνακα επιτυχιών (28 Ιουλίου - 24 Αυγούστου 1979), αλλά δεν γνώρισε ιδιαίτερη επιτυχία στις ΗΠΑ. Μάλιστα, η οικογένεια της νεαρής κοπέλας, που καταδικάστηκε και εκτίει ποινή κάθειρξης αορίστου διαρκείας, προσπάθησε να το απαγορέψει, αλλά χωρίς επιτυχία.

I Don’t Like Mondays

The silicon chip inside her head
Gets switched to overload.
And nobody's gonna go to school today,
She's going to make them stay at home.
And daddy doesn't understand it,
He always said she was as good as gold.
And he can see no reasons
'Cause there are no reasons
What reason do you need to be shown?
Tell me why?
I don't like Mondays.
Tell me why?
I don't like Mondays.
Tell me why?
I don't like Mondays.
I want to shoot
The whole day down.
The telex machine is kept so clean
As it types to a waiting world.
And mother feels so shocked,
Father's world is rocked,
And their thoughts turn to
Their own little girl.
Sweet 16 ain't so peachy keen,
No, it ain't so neat to admit defeat.
They can see no reasons
'Cause there are no reasons
What reason do you need?
Tell me why?
I don't like Mondays.
Tell me why?
I don't like Mondays.
Tell me why?
I don't like Mondays.
I want to shoot
The whole day down, down, down.
Shoot it all down
All the playing's stopped in the playground now
She wants to play with her toys a while.
And school's out early and soon we'll be learning
And the lesson today is how to die.
And then the bullhorn crackles,
And the captain crackles,
With the problems and the how's and why's.
And he can see no reasons
'Cause there are no reasons
What reason do you need to die?
The silicon chip inside her head
Gets switched to overload.
And nobody's gonna go to school today,
She's going to make them stay at home.
And daddy doesn't understand it,
He always said she was as good as gold.
And he can see no reasons
'Cause there are no reasons
What reason do you need to be shown?
Tell me why?
I don't like Mondays.
Tell me why?
I don't like Mondays.
Tell me why?
I don't like, I don't like
Tell me why?
I don't like Mondays.
Tell me why?
I don't like, I don't like
Tell me why?
I don't like Mondays.
Tell me why?
I don't like Mondays.
I wanna shoot,
The whole day down.

ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/883#ixzz3yfcTIgFh

Τόμι Ραμόουν


1952 – 2014

Τόμι Ραμόουν
63
0
Ουγγρο-αμερικανός ντράμερ και μάνατζερ του θρυλικού πανκ συγκροτήματος Ramones.
Ο Ταμάς Έρντελι, όπως ήταν το πραγματικό του όνομα, γεννήθηκε στη Βουδαπέστη στις 29 Ιανουαρίου 1952, από γονείς ιουδαϊκού θρησκεύματος. Το 1956 μετανάστευσε με την οικογένειά του στις Ηνωμένες Πολιτείες και μεγάλωσε στη Νέα Υόρκη. Από μικρός ασχολήθηκε με τη μουσική και στα μέσα της δεκαετίας του '50 έπαιζε ντραμς στο γκαράζ-ροκ συγκρότημα Tangerine Puppets, μαζί με τον συμμαθητή του Τζον Κάμινγκς («Τζόνι Ραμόουν»). Το 1970 τον βρίσκουμε βοηθό ηχολήπτη στον λάιβ δίσκο του Τζίμι Χέντριξ «Band of Gypsies».
Τον Μάρτιο του 1974, έκαναν την εμφάνισή τους οι Ramones, που άφησαν το δικό τους ξεχωριστό αποτύπωμα στη ροκ μουσική και επηρέασαν συγκροτήματα, όπως οι Nirvana και οι Green Day. Τους αποτελούσαν ο Τόμι Ραμόουν (μάνατζερ και ντράμερ), ο Τζόι Ραμόουν (τραγούδι), ο Ντι Ντι Ραμόουν (μπάσο) και ο Τζόνι Ραμόουν (κιθάρες). Τα πραγματικά τους επώνυμα ήταν διαφορετικά, αλλά χρησιμοποίησαν όλοι το ίδιο καλλιτεχνικό ψευδώνυμο (από ένα ψευδώνυμο που είχε χρησιμοποιήσει ο Πολ ΜακΚάρτνεϊ), που έδωσε και το όνομα στο συγκρότημα.
Ο Τόμι Ραμόουν έγραψε δύο τραγούδια για το πρώτο άλμπουμ του συγκροτήματος «Ramones», που κυκλοφόρησε το 1976. Πρόκειται για το εμβληματικό πανκ κομμάτι «Blitzkrieg Bop» και το ποπ-πανκ «I Wanna Be Your Boyfriend». Το 1978 αντικαταστάθηκε από τον Μάρκι Ραμόουν στα ντραμς και συνέχισε τη συνεργασία του με το συγκρότημα ως μάνατζερ και παραγωγός σε δίσκους τους.
Τα τελευταία χρόνια της ζωής του πάλευε με τον καρκίνο, ο οποίος τελικά τον κατέβαλε στις 11 Ιουλίου του 2014. Ήταν το τελευταίο εν ζωή μέλος της αρχικής σύνθεσης των Ramones. Ο Τζόι Ραμόουν είχε πεθάνει στα πενήντα του το 2001 από λέμφωμα, ο Ντι Ντι Ραμόουν στα πενήντα του, επίσης, το 2002 από υπερβολική δόση ναρκωτικών και ο Τζόνι Ραμόουν το 2004, λίγο προτού κλείσει τα 56 του χρόνια, από καρκίνο του προστάτη.
Δισκογραφία του Τόμι Ραμόουν με τους Ramones
  • Ramones (1976)
  • Leave Home (1977)
  • Rocket to Russia (1977)
  • It's Alive (1979)
  • Too Tough to Die (1984)
  • NYC 1978 (2003)

ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/874#ixzz3yfcylYxh

Το Κοράκι


239
0
Αφηγηματικό ποίημα του Έντγκαρ Άλαν Πόε (1809-1849), το πιο γνωστό του σπουδαίου αμερικανού συγγραφέα, ποιητή και δοκιμιογράφου. Ο πρωτότυπος τίτλος του στα αγγλικά είναι «The Raven». Πρωτοδημοσιεύτηκε στις 29 Ιανουαρίου του 1845 στην εφημερίδα «New York Evening Mirror» και εκτόξευσε τη φήμη του δημιουργού του. Έγινε ένα από τα δημοφιλέστερα ποιήματα παγκοσμίως, αλλά δεν έφερε την πολυπόθητη οικονομική ανακούφιση στον Πόε.
«Το Κοράκι» αποτελείται από 108 στίχους, χωρισμένους σε 18 ίσες στροφές. Είναι γραμμένο σε τροχαϊκό μέτρο και διακρίνεται για την πλούσια ομοιοκαταληξία του, τη μουσικότητά του, τη στυλιζαρισμένη γλώσσα του και την υπερφυσική του ατμόσφαιρα. Εξιστορεί την επίσκεψη ενός μυστηριώδους κορακιού, σ' ένα νεαρό φοιτητή, που βρίσκεται σε απόγνωση από τον χαμό της αγαπημένης του Ελεωνόρας και οδηγείται σταδιακά στην τρέλα. Το κοράκι, που έχει λαλιά, στέκεται πάνω σ’ ένα αγαλματάκι της Παλλάδας Αθηνάς στο δωμάτιο του νεαρού φοιτητή και φαίνεται να τον προκαλεί με τη συχνή επανάληψη της λέξης «Ποτέ πιά» (Nevermore), ίσως τη διασημότερη επωδό της αγγλικής γλώσσας.
Το 1846 ο Πόε δημοσίευσε το δοκίμιο «Η φιλοσοφία της σύνθεσης» («The Philosophy of Composition»), όπου περιγράφει τη διαδικασία σύλληψης και γραφής του ποιήματός του, διαδικασία την οποία εντάσσει στο γενικότερο πλαίσιο της ιδεαλιστικής αισθητικής του.
Ο Εμμανουήλ Ροΐδης, που σύστησε τον Πόε στο ελληνικό κοινό το 1877 με το δοκίμιό του «Εδγάρδος Πόου», χαρακτηρίζει το ποίημα «αριστούργημα, απαράμιλλον δια την λεπτότητα του αισθήματος και την μαγείαν της γλώσσης». Ο ελληνολάτρης διανοητής Περικλής Γιαννόπουλος (1869-1910) ήταν ο πρώτος που το μετέφρασε στα ελληνικά το 1894.
Το ποίημα αυτό του Πόε έχει αγαπηθεί κι έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για πολλά συγκροτήματα του χέβι μέταλ (Carpathian Forest, Tristania, Agathodaimon, Grave Digger, Nevermore κ.α). Το 1975 ο Άλαν Πάρσονς μελοποίησε ορισμένους στίχους του ποιήματος στο τραγούδι «Raven», που περιέχεται στο άλμπουμ «Tales of Mystery and Imagination» και το 2003 ο Λου Ριντ παρουσίασε μελοποιημένο όλο το ποίημα στο άλμπουμ «The Raven».
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/articles/730#ixzz3yfdGDFLf


Κουαρτέτο για Έγχορδα Αρ. 14


37
0
Μουσική σύνθεση του Φραντς Σούμπερτ (1797-1828), γνωστή και ως «Ο Θάνατος και η Παρθένα» («Der Tod und das Mädchen»), επειδή το Αντάντε του δεύτερου μέρους αποτελεί ορχηστρική διασκευή του ομώνυμου λιντ (τραγουδιού) του σπουδαίου αυστριακού συνθέτη του πρώιμου ρομαντισμού. Θεωρείται ένα από τα κορυφαία δείγματα της μουσικής δωματίου.
Γράφτηκε τον Μάρτιο του 1824, λίγο  καιρό αφότου ο Σούμπερτ έμαθε ότι πάσχει από σύφιλη και η υγεία του άρχισε να χειροτερεύει. Η πρεμιέρα του έργου δόθηκε στις 29 Ιανουαρίου 1826 στη Βιέννη, στην οικία του Καρλ και Φραντς Χάκερ, που ήταν ερασιτέχνες βιολονίστες. Πιθανώς στο κουαρτέτο να συμμετείχε και ο ίδιος ο Σούμπερτ στη βιόλα.
Το έργο αποτελείται από τέσσερα μέρη:

Π Η Γ Α Δ Ι Α


Λιδορίκι , δεκαετία  του  '30 , ένας νεαρός  Λιδορικιώτης  , ο Αποστόλης  Κολοβόςήρθε  απ' την  Αμερική και  έφτιαξε  ένα πολύ  ωραίο  σπίτι και ένα  πηγάδι , αφού  το  νερό την  εποχή  εκείνη  ήταν...σπάνιο  είδος . Η φωτογραφία είναι  απ' τα.." εγκαίνια " του  πηγαδιού , από  αριστερά  ο  Αποστόλης Κολοβός , ο  ειδικός  στο άνοιγμα  πηγαδιών Γεώργιος  Παλαιολόγος  και ο  Σπύρος  Καψάλης , ξάδερφος  του  Κολοβού Το  Κολοβαίϊκο  σπίτι και  το  πηγάδι  φυσικά  σήμερα ανήκει  στους  αδερφούς  Τσιάντα , που  έχουν  το  κρεοπωλείο .

Οι  φωτογραφίες  μας  είναι απ' την " ΤΡΑΠΕΖΑ ΛΙΔΟΡΙΚΙΩΤΙΚΗΣ  ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ  "  photolidoriki.blogspot.com , όπου  μπορείτε  να  βρείτε εκατοντάδες  Λιδορικιώτικες  φωτογραφιες . " ΚΑΤΑΘΕΣΤΕ " και  σεις  τις  παλιές  φωτογραφίες  του  χωριού  μας , για  να  παραμείνουν τους  αιώνες ..

Ο  ΑΥΡΙΑΝΟΣ  ΚΑΙΡΟΣ  ΣΤΟ  ΛΙΔΟΡΙΚΙ
meteo.gr
Σάββατο
30/1
02:00

5°C
94%

1 Μπφ B
3 Km/h


ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ
ΠΡΟΣΟΧΗ: Συνθήκες δημιουργίας αιθαλομίχλης!


08:00

5°C
91%

1 Μπφ BA
3 Km/h


ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ

14:00

13°C
65%

2 Μπφ NA
9 Km/h


ΛΙΓΑ ΣΥΝΝΕΦΑ

20:00

5°C
100%

ΑΠΝΟΙΑ

ΣΥΝΝΕΦΙΑΣΜΕΝΟΣ
ΠΡΟΣΟΧΗ: Συνθήκες δημιουργίας αιθαλομίχλης!




Καλό  σας  βράδυ , νε είστε  όλοι καλά..
Απ' το " Λιδωρίκι ' με  αγάπη ....Κ.Κ.-
www.lidoriki.com 

No comments: