Βραβείο Παγκόσμιας Καινοτομίας Global NCAP για τον αερόσακο πεζών του Volvo V40
- Ένα ακόμα βραβείο που αφορά την ασφάλεια παίρνει το Volvo V40 το οποίο, το 2012 έχει ανακηρυχθεί από τον EuroNCAP ως το καλύτερο, από πλευράς ασφάλειας, της κατηγορίας του, με ρεκόρ βαθμολογίας στις δοκιμές πρόσκρουσης, ενώ σε ό,τι αφορά τον αερόσακο πεζών, το μικρομεσαίο σουηδικό μοντέλο έχει αξιολογηθεί με 88%, επίσης ιστορικό υψηλό στην σχετική κατηγορία αξιολόγησης της ανεξάρτητης ευρωπαϊκής αρχής δοκιμών πρόσκρουσης
Το βραβείο παγκόσμιας καινοτομίας NCAP απέσπασε η σουηδική φίρμα στο πλαίσιο του συνεδρίου ασφάλειας οχημάτων που διοργανώθηκε στη Σεούλ της Νότιας Κορέας για τον αερόσακο πεζών που εξοπλίζει το V40.
Ο αερόσακος πεζών της Volvo αποτελεί το πρώτο δείγμα του είδους του παγκοσμίως και στοχεύει στην μείωση των τραυματισμών πεζών σε περίπτωση ατυχήματος με αυτοκίνητο.
Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του, το V40 το οποίο διαθέτει το συγκεκριμένο σύστημα, διαθέτει επτά αισθητήρες στο μπροστινό του τμήμα και έναν αερόσακο στο πίσω τμήμα του καπό.
Όταν το αυτοκίνητο έρθει σε επαφή με κάποιο αντικείμενο η κεντρική μονάδα ελέγχου του συστήματος, ταυτοποιεί βάσει των δεδομένων που προκύπτουν από τους αισθητήρες, κατά πόσο πρόκειται για άνθρωπο, "δίνοντας την εντολή" προκειμένου να απελευθερωθεί το πίσω τμήμα του καπό και να ανοίξει ο αερόσακος.
Με το άνοιγμα του αερόσακου το πίσω μέρος του καπό ανασηκώνεται κατά δέκα εκατοστά παραμένοντας εκεί, ενώ ο αερόσακος αναπτύσσεται στο κάτω τμήμα και περιμετρικά του παρμπρίζ.
Με την ανύψωση του καπό δημιουργείται ο απαραίτητος χώρος για την παραμόρφωση του, ώστε να απορροφηθεί μέρος της ενέργειας πρόσκρουσης, προστατεύοντας παράλληλα από την επαφή με τα σκληρότερα μέταλλα που βρίσκονται κάτω από αυτό, ενώ, αφετέρου ο αερόσακος προστατεύει τον πεζό από την επαφή με το κατώτερο τμήμα του παρμπρίζ και τις πρώτες κολώνες.
Όπως δήλωσε η Δρ. Lotta Jakobsson κατά την παρουσίαση του συστήματος στο Συνέδριο Ασφάλειας Οχημάτων, εξηγώντας τη λειτουργία του, "ο αερόσακος εξυπηρετεί διπλό σκοπό, αφενός ανυψώνει το καπό για να δημιουργήσει απόσταση και αφετέρου μειώνει τις επιπτώσεις της επαφής με τα σκληρά τμήματα περιμετρικά του παρμπρίζ".
Στόχος του πρώτου παγκοσμίως αερόσακου πεζών, είναι, όπως δήλωσε η Δρ. Lotta Jakobsson κατά την παρουσίαση του συστήματος στο Συνέδριο Ασφάλειας Οχημάτων, "…η προστασία αυτής της ευάλωτης ομάδας, με την μείωση, υπό ορισμένες συνθήκες, του κινδύνου σοβαρού τραυματισμού στο κεφάλι αν έρθει σε επαφή με το παρμπρίζ ή το καπό".
Σύμφωνα με τις στατιστικές, στα θανατηφόρα τροχαία οι πεζοί είναι τα θύματα σε ποσοστό 25% στην Κίνα, 14% στην Ευρώπη και 12% στις ΗΠΑ, ενώ οι αριθμοί που αφορούν τους τραυματισμούς πεζών είναι κατά πολύ μεγαλύτεροι.
Επίσης, σύμφωνα με τις σχετικές έρευνες σε περίπτωση ατυχήματος με εμπλεκόμενο πεζό, οι σοβαρότεροι τραυματισμοί στο κεφάλι, προκύπτουν, κατά την επαφή με τα σκληρότερα τμήματα που βρίσκονται κάτω από το καπό, το κατώτερο τμήμα του παρμπρίζ και τις πρώτες κολώνες.
auto.in.gr
No comments:
Post a Comment